Autor |
Wiadomość |
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-23, 20:05
|
|
|
nawet jak nie ma wyjętych to można je zalać octem |
|
|
|
|
|
|
|
przemek23970
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TipTronic
Zasilanie: ON
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 18 Skąd: Wołczyn
|
Wysłany: 2016-09-23, 20:18
|
|
|
Nie mam wyjętych , zrobie dokładnie jak mówi kolega Apophis
[ Dodano: 2016-09-23, 21:20 ]
Jutro dam znać co wyszło, bo pomału już mam tego dość, a deski nie chce pruć , pewnie dużo z tym grzebania . |
_________________ Przemek |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-23, 20:33
|
|
|
Deski nie trza pruć jak coś. Mozliwe że bedziesz musiał operacje powtorzyć ale jest spora szansa że sie powiedzie. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-09-24, 10:40
|
|
|
przemek23970 napisał/a: | sam jesteś nagrzewnica do wymiany... |
Szkoda że nie słuchasz
Z tego co opisujesz to nagrzewnice zabite syfem i pewnikiem są do wymiany... i dobrze kolega ci napisał.
Można oczywiście płukać... i płukać... i być może na jakiś czas przywrócisz jej lepszy przepływ.
A to płukanie warto robić na zewnątrz auta... i od razu łatwiej zobaczyć jaki jest przepływ i jaką powierzchnią oddaje ciepło.
A tak w ogóle to w używce można kupić w dużo lepszym stanie za przystępne pieniądze i zamiast motać się w jakieś płukanki to łatwiej je po prostu wymienić... i przed wymianą przetestować na stole co i jak. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
przemek23970
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TipTronic
Zasilanie: ON
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 18 Skąd: Wołczyn
|
Wysłany: 2016-09-24, 13:07
|
|
|
Okey FOSS, dzisiaj jestem po płukaniu, i jest lepiej, teraz jest zalany cały układ preparatem z woda destylowana, musze troche pojezdzić i zobacze czy coś puśći, a jak znowu się czymś zabije to wtedy wymienie nagrzewnice. Kolego FOSS, musze do tego zrzucać deske czy jak sie do tego zabrać? Pozdrawiam i dziękuję |
_________________ Przemek |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-09-25, 10:10
|
|
|
przemek23970 napisał/a: | Kolego FOSS, musze do tego zrzucać deske czy jak sie do tego zabrać? Pozdrawiam i dziękuję |
Do wymiany samych nagrzewnic nie musisz zrzucać całej deski rozdzielczej.
Wszystko robisz od dołu deski, po stronie kierowcy i po stronie pasażera. Jest wykonalne ale potrzeba do tego i myślenia i zdolności manualnych. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
przemek23970
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TipTronic
Zasilanie: ON
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 18 Skąd: Wołczyn
|
Wysłany: 2016-09-26, 19:41
|
|
|
dzięki, a jeszcze jak dobrze odpowietrzyć cały układ? jest jakaś dobry sposób FOSS? |
_________________ Przemek |
|
|
|
|
Xavier
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Xavier
Jeżdzę: A8 D3 3.7 Quattro
Wiek: 40 Dołączył: 22 Wrz 2016 Posty: 31 Skąd: Zielona Gora
|
Wysłany: 2017-01-08, 12:24
|
|
|
... jak sprawdzic czy przez nagrzewnice przeplywa plyn - innaczej piszac -> jak sprawdzic czy owe nagrzewnice sa zapchane aby ewentualnie wykluczyc je z potencjalnych przyczyn braku ogrzewania. (?) |
_________________ A8 2004 |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2017-01-08, 13:07
|
|
|
Zdemontować. Wlać ciepłej wody i zobaczyć czy cała się nagrzewa |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-01-08, 13:22
|
|
|
Xavier napisał/a: | ... jak sprawdzic czy przez nagrzewnice przeplywa plyn - innaczej piszac -> jak sprawdzic czy owe nagrzewnice sa zapchane aby ewentualnie wykluczyc je z potencjalnych przyczyn braku ogrzewania. (?) |
Zupełnie bezinwazyjnie?... Sprawdzić jaką temperaturę widzi czujnik umieszczony za nagrzewnicą. Wynik tego badania to jednak tylko wstęp do dalszych działań.
Inwazyjnie i zdecydowanie bardziej miarodajnie?... Tak jak napisał kolega powyżej - wytargać nagrzewnicę na stół i zalać ją ciepłą wodą i sprawdzić organoleptycznie ja dużą powierzchnią oddaje ciepło. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Xavier
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Xavier
Jeżdzę: A8 D3 3.7 Quattro
Wiek: 40 Dołączył: 22 Wrz 2016 Posty: 31 Skąd: Zielona Gora
|
Wysłany: 2017-01-08, 17:18
|
|
|
FOSS napisał/a: |
Zupełnie bezinwazyjnie?... Sprawdzić jaką temperaturę widzi czujnik umieszczony za nagrzewnicą. Wynik tego badania to jednak tylko wstęp do dalszych działań.
|
Czy wiesz moze, ktora pozycja w VCDS to temperatura za nagrzewnica. Wszedlem w diagnostyke a tam jest naprawde sporo pozycji podajacych stopnie najlepiej bylo by sprawdzic czujnik "przed" i porownac z czujnikiem "po" prawda? |
_________________ A8 2004 |
|
|
|
|
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-01-14, 15:31
|
|
|
123 |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-01-14, 15:55
|
|
|
Nie jest to normalne, i wygląda na to że właśnie nagrzewnice nie przekazują ciepła, do kabiny. |
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2017-01-15, 09:54
|
|
|
Hgo napisał/a: | Tylko problem jest tego typu, że przy takich mrozach mam w większości 60' temp silnika i wieje chłodem. Normalne to ? | nie wiem ale na pewno nie normalne że masz tylko 60st ?
Moje 4.2 już po paru kilometrach ma 90st i nie ważne czy jest -5 czy -15
proponował bym się przyglądnąć termostatowi
W sprawie nagrzewnic nie ma co kombinować bo jak macie tak że ze śrdkowych kratek wali zimnym a z bocznych gorącym to 100% nagrzewnice, wczoraj rozebbrałem swoją i
jak ktoś się za to zabiera to na 100% radzę zaopatrzyć się w nowe opaski bo stare to chyba jednorazówki, mi nie udało się tego poskładać na starych i nie poskłdałem tego wczoraj.
Samo czyszczenie nagrzewnicy zajęło mi 2h |
|
|
|
|
|
|
|
KYLOmC
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 5.7
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Dodge Challneger
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 164 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-01-15, 09:57
|
|
|
i jak jest jakaś różnica po wyczyszczeniu nagrzewnic ? u mnie np jak jest ustawione na wszystkie nawiewy to z środkowych wali chłodem a jak ustawie na auto to wtedy boczne sie zamykają a środek wtedy leci ciepłe |
|
|
|
|
|