Autor |
Wiadomość |
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2017-01-15, 10:37
|
|
|
nie wiem bo auto stoi heh tyle co sprawdziłem na postoju zanim dopatrzyłem wyciek z podłączenia to na wszystkie nawiewy ustawiłem na 24st i z każdej kratki waliło gorącym
a wcześniej co bym nie ustawiał to miałem zimne ze środkowych |
|
|
|
|
|
|
|
KYLOmC
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 5.7
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Dodge Challneger
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 164 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-01-15, 13:14
|
|
|
Mam pytanko przy dobrej nagrzewncy ile powinno byc stopni na czujniku lewym i prawym i srodkowym . Przy ustawionej temp na klimatroniku 21st. Bo mi pokazuje w blokach 30st i to przy bardzo slabym nadmuchu |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-01-15, 18:45
|
|
|
mkbewe napisał/a: | radzę zaopatrzyć się w nowe opaski bo stare to chyba jednorazówki, |
Masz na myśli te obejmy rurka-nagrzewnica bo jeśli tak to ja podczas montażu też miałem wyciek i założyłem jeszcze raz dokładnie oglądając w koło małym lusterkiem żeby się równo ułożyła |
|
|
|
|
inplus.MR
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Wrz 2013 Posty: 5 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2017-01-25, 20:44
|
|
|
Miałem również problem niedogrzanego silnika i słabego ogrzewanie. Przy dużych mrozach tylko letnie powietrze a silnik 60st. Wymiana termostatu dużego dwa razy oraz małego nic nie dała. Wymontowalem obie nagrzewnice chodź byłem mocno sceptyczny że to cokolwiek zmieni. Efekt po czyszczeniu jest taki że auto osiąga 90st już po 5km a w nawiewach mam ukrop. Jest super. Czyszczenie robiłem na zasadzie zalania octu a nagrzewnicą gorącego powietrza doprowadzałem do wrzenia. Wylewałem bród i przeplokiwalem wodą pod ciśnieniem. Zabawę z octem powtarzane trzykrotnie i za każdym razem wypłokiwałem bród. Robiłem to w wannie i miałem okazję zobaczyć że całeb dno wanny było pokryte szmuliwem. |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-01-25, 21:08
|
|
|
dlaczego syf osadza się tylko w nagrzewnicy?
na termostatach nic nie miałeś? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
inplus.MR
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Wrz 2013 Posty: 5 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2017-01-25, 21:30
|
|
|
Myślę że przyczyną jest fakt że są bardzo wąskie przejścia dla płynu. Przed czyszczeniem sprawdzałem drożność dmuchając ustami powietrze w pustą nagrzewnice. Przy brudnej był opór, a po czyszczeniu zdecydowanie było lżej, żadnego oporu.
Nagrzewnice są nisko względem całego obiegu płynu i syf tam widocznie się zatrzymuje.
Termostaty czyste. |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-01-25, 21:49
|
|
|
Nie mogę sobie tylko wyjaśnić, jaki wpływ ma brudna nagrzewnica na słabe nagrzewanie auta - temperaturę silnika oczywiście a nie wnętrza? |
|
|
|
|
inplus.MR
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Wrz 2013 Posty: 5 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2017-01-25, 22:04
|
|
|
Trzy zimy walcze z nie dojrzałym silnikiem. Nie wie jak to do końca jest ale mam na zegarach w końcu 90st oraz ciepło w aucie. Myślę że obwód wodny ten od webasto tam gdzie znajduje się ten śmieszny przeplywowy termostat ma duży wpływ na ukierunkowanie gdzie ma płynąć ciepło. Skoro nie mogło na kabinę to szło na chłodnice. |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-01-25, 22:05
|
|
|
Moim zdaniem nagrzewnice się zatykają dlatego że przez całe lato praktycznie nie pracują, w moim starym Espero nagrzewnica ma obieg cały rok, powietrze jest dozowane tylko klapką nie ma zaworka. |
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-01-25, 22:16
|
|
|
inplus.MR, ten mały termostat jest na układzie chłodzenia oleju skrzyni ASB a nie na obiegu ogrzewania postojowego. Więc nie ma nic do tego. Na logikę hamując przepływ silnik ma łatwiej ogrzać płyn bo wentylatory ogrzewania nie studzą go. Dlatego nie widzę tu jakiegoś powiązania. Może czysty przypadek, chyba że ktoś wie, to niech mnie uświadomi |
|
|
|
|
|
|
|
inplus.MR
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Wrz 2013 Posty: 5 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2017-01-25, 23:13
|
|
|
Ten mały termostat jest zaraz za webasto i na rurze która idzie do nagrzewnic. Terostat jest w pozycji otwartej. Przymyka się dopiero przy temperaturze 80st ale nie zamyka całkowicie. Więc tak myślę że skoro nie było przepływu płynu do nagrzewnice bo były zapchane to płyn gorący był skierowany gdzie indziej bo na tej rurze jest trójnik . W innym poście opisuję ze mi ubywa płyn. Więc moje niedogrzewanie silnika wiązałem z zapowietrzaniem sie oraz brakiem ciśnienia płynu.
Problem ubywania płynu nierozwiazalem. Nie dopuszczam do zapowietrzenia przez codzienne poranne dolewanie.
Reasumując płyn mi ubywa, nie mam odpowiedniego ciśnienia ale mam w końcu 90st. na silniku czy jadę po mieście czy też na trasie. Oraz mam max temperaturę w aucie.
Jeśli macie pomysł na ubywanie płynu to proszę o podpowiedź |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-01-26, 10:52
|
|
|
mały termostat zdecydowanie jest na wężach do chłodnicy ATFu |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-01-26, 13:53
|
|
|
Chciałem dzisiaj zdjęcie zrobić bo byłem pod autem ale nie dało się tak żeby ostrość była :-)
Patrzyłem na przewody od skrzyni do chłodnicy oleju ponieważ przymierzam się do wymiany oleju. Ciasno jest przy tej chłodnicze i krótki przewód elastyczny a później rurka i płaskie zakończę nie na które nie ma jak nałożyć więcej przewodu. Bawił się ktoś z was w wymianę dynamiczną? Ja Robiłem to w bmw wielokrotnie i tu też bym zrobił tylko te węże są w kiepskim miejscu. Może ktoś ma jakiś patent? Sorki za zmianę kierunku rozmowy |
|
|
|
|
Audi A8 D3
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sabina
Jeżdzę: A8 D3
Dołączyła: 23 Mar 2017 Posty: 1 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 2017-03-23, 22:10
|
|
|
Podnosze.
Mam podobny problem - brak ogrzewania, plukanie ukladu daje przejsciowy efekt. (A8 D3 4.2)
Czy ktos moze podzielic sie dokladnym opisem/zdjeciami/filmem tlumaczacym jak zdemontowac nagrzewnice od srodka? |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
|
|
|
|
|