Autor |
Wiadomość |
Clearman22
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tom
Jeżdzę: D3
Dołączył: 27 Paź 2014 Posty: 3 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2014-10-28, 20:41 [D3 07 4.2TDI
] Kalibracja radaru do aktywnego tempomatu
|
|
|
Niestety moje Audi uległo lekkiej kraksie podczas której został uszkodzony radar, wymieniłem go na drugi używany. Elektronik coś tam wgrywał i niby powinno działać ale jednak tak nie jest. Tempomat się nie uruchamia, po włączeniu go przyciskiem nic się nie dzieje poza komunikatem o awarii systemu. W ASO powiedzieli mi że tylko oni są w stanie zaprogramować to na specjalnym stanowisku. Czy tak jest faktycznie ? Bo aż mi się nie chce wierzyć że nikt tego z Polaków nie ogarnia |
|
|
|
|
|
|
|
orkaskawina
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 470 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 2014-10-28, 20:58
|
|
|
Clearman22 napisał/a: | Czy tak jest faktycznie ? |
Gdzieś już ktoś pisał że jest jeden sprzęt do ustawiania i serwisy sobie go przesyłają.Chyba że już coś się zmieniło ... |
_________________ Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e |
|
|
|
|
|
|
|
silny
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: robert
Jeżdzę: d3
Dołączył: 10 Cze 2016 Posty: 15 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2016-06-11, 21:51
|
|
|
odkopie temat .
mam disctronic , oczywiście podłączenie kompa pokazuje rozkalibrowany radar.
jakie są szanse że ogarnie mi to ktoś jeszcze a nie serwis.....
brak tempomatu jest irytujący |
_________________ gazuuu na podtlenku LPG |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-06-12, 08:26
|
|
|
Nie luster a odpowiednio wyprofilowanych płyt metalowych. Na forum A4 sa opisy jak zrobić samodzielnie takie stanowisko. Procedura kalibracji jest opisana w ramach funkcji prowadzonej w VAS.
Na upartego możesz poszukać stanowiska z Hunter 3D, które ma przystawkę do kalibracji radaru. Jest to opcja do tego systemu.
Z drugiej strony koszt kalibracji w ASO to nie jest jakaś tragedia więc moim zdaniem nie ma co kombinować. |
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2016-11-30, 19:11
|
|
|
Panowie jak ktoś chce skalibrować tempomat bez przyrządów to jest prosty sposób. |
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2016-11-30, 20:39
|
|
|
A więc
13 Auto Dist - Bloki Pomiarowe - grupa 2 i 11 w obu blok 1 to są dwie wartości które nas interesują. Mają się mieścić od -0.8 do 0,8 Grupa 2 to górna lewa śróbka a 11 to dolna, kręcąc w prawo (wkręcając śróbke) ZMNIEJSZAMY wartość (idziemy w stronę minusa). Jeden pełny obrót to wartość około 1.0 Trzeba zobaczyć ile mamy (zapisać sobie) zrobić korektę NA OKO, potem wchodzimy w Nastawy Podstawowe grupa 1 i ON/OFF potem 2,3 4 tak samo. I po takim zabiegu jeździmy spokojnie sobie dwa dni po czym sprawdzamy co jakiś czas czy działa tempomat, lub w grupie 2 i 11 czy się mieści w - 0.8 do 0,8 jeśli nie, sprawdzamy o ile się zmieniło i ponowna korekta :-) mi za drugim razem się udało. NAJWAŻNIEJSZE TERAZ!!! Do dolnej śrubki imbus jest dojście bez problemu, do górnej gorzej (raz zdjąłem zderzak) a później zobaczyłem że jak odkreca się atrape pod tablice rejestracyjną to pod nią jest otwór PRAWIE IDEALNIE pasuje by trafić imbusem do górnej śróby, wystarczy trochę powiększyć go do dołu i klucz trafia :-D dzięki czemu do kalibracji wystarczy zdjąć ta atrape (4 torxy). Tak wygląda cała procedura Panowie. A przy okazji szukam tej osłony radaru jak ktoś by coś widział słyszał. Mam nadzieję że komuś się przydadzą moje wskazówki :-) |
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-11-30, 21:10
|
|
|
Aby na pewno te grupy?
Ja mam takie opisy:
Measured value block 2: (Maladjustment angle)
Position Readout Range Off / Online
1 Maladjustment angle horizontal-xx.xxx°...xx.xxx° Offline
2 Maladjustment angle vertical -xx.xxx°...xx.xxx° Offline
Measured value block 11: (Basic setting)
Position Readout Range Off / Online
1 Steering angle offset -1433.6...1433.56° Offline
Czyli korygujemy w bloku 2im z pozycji 1 i 2
a w 11ce jest kąt skrętu kierownicy... (zakładam aktualny)
Ja miałem w planach korygowanie aż pojawi mi się
poprawna odległość od ściany przed autem... ale sprawdzę twoją
procedurę |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2016-11-30, 22:01
|
|
|
Proszę, tu jest screen sprzed kalibracji, i tak jak pisałem, patrzyłem na grupy 2 i 11 i one się zmieniały przy kręceniu śrubami radaru. dużo czytałem o tym na różnych forach i nigdzie nie było to dokładnie opisane (wszędzie było tylko NIBY w teorii) Zrobiłem tak jak dokładnie opisałem. Jak ktoś potwierdzi niech się pochwali swoimi uwagami.
Jutro zrobię zdjęcie bloków po kalibracji |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-11-30, 22:24
|
|
|
Pczester napisał/a: | Proszę, tu jest screen sprzed kalibracji, i tak jak pisałem, patrzyłem na grupy 2 i 11 i one się zmieniały przy kręceniu śrubami radaru. dużo czytałem o tym na różnych forach i nigdzie nie było to dokładnie opisane (wszędzie było tylko NIBY w teorii) Zrobiłem tak jak dokładnie opisałem. Jak ktoś potwierdzi niech się pochwali swoimi uwagami.
[url=http://images82.foto...17m.jpg]Obrazek[/URL]
Jutro zrobię zdjęcie bloków po kalibracji |
opisy u ciebie i u mnie i gdzie indziej się zgadzają....
http://www.audi4ever.com/...onic/index.html
http://www.audi-portal.co...cu_11709.html#1
a czemu się zmieniała ci grupa 11a... dunno
przy tej dokładności (3 miejsca po przecinku) to chyba by reagował zmianami jakbys
np wsiadł do auta albo nim zakołysał...
postaram sie to jutro sprawdzić... w sensie grupę 11ą jak to wygląda w praktyce |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2016-12-01, 08:18
|
|
|
A tu porównanie z grup po kalibracji, jak widać tylko 1 Bloki się zmieniły w grupach 2 i 11
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-12-02, 12:41
|
|
|
faktycznie opisy są źle opisane w ODISie też bo ten niby kąt skrętu się nie zmienia
ale procedura kalibracji już się odnosi do 11ki i zawiera to co jest w linku ode mnie
czyli z trzema różnymi ustawieniami zwierciadła |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|