Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 08 4.2TDI ] Przybywa oleju w silniku  
Autor Wiadomość
ryrore 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: ryrorek
Jeżdzę: A8 D3 4.2 tdi
Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-14, 21:09   

Przyczyną przybywania oleju może być też zapchany dpf, ale ja obstawiam wtryski, bo u siebie już wymieniłem. Wartości miałem w normie na blokach 72-79, jak i 13,14 (te miałem lepsze niż u ciebie. Miał być taki malinowy silnik, a portfel normalnie urywa. Dobija mnie powoli ta fura. Odczucia z jazdy fajne, ale raz mi przyszło na myśl zmierzyć chociaż 0-100 jak tyle zainwestowałem w furę (wcześniej wtryski, teraz rozrząd). Producent podaje 5,9, ale oni to chyba z górki mierzyli bo ja z wielu przejazdów uzyskałem 6,3-6,7 z czego te 6,3 to takie naciągane. Mechanicy ręce rozkładają, bo fura malina twierdzą. Gdyby nie to, że tyle kasy w...łem w tą A8, to dawno wystawił bym ją na odstrzał na allegro czy jakimś innym olx-ie :(
 
 
igor.ostrowski 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 259
Skąd: Łódz
Wysłany: 2016-05-14, 21:31   

Możliwe, że pomiar był wykonany na 225/60 R16 a Ty masz np 275/35/20 i tutaj jest różnica, opona robi dużą różnice
 
 
ryrore 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: ryrorek
Jeżdzę: A8 D3 4.2 tdi
Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-14, 21:50   

Nie słyszałem żeby ktoś na 16 tkach jeździł w D3. Ja mam 235/50 R18 .
 
 
igor.ostrowski 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 259
Skąd: Łódz
Wysłany: 2016-05-14, 21:53   

A to fakt, taka opona nie powinna być przeszkodą, jeżeli zastanawia Cię moc, jedz na hamownie i zobacz czy ma fabryczne parametry, może masz max opcje i waga jest większa
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2016-05-15, 14:13   

ryrore napisał/a:
Nie słyszałem żeby ktoś na 16 tkach jeździł w D3. Ja mam 235/50 R18 .

Nie zmieszczą się na przednich zaciskach hamulców. Najmniejszy rozmiar to 17-ki.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
krzysztof1 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 62
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 2016-06-01, 08:53   

Sprawdziłem Grupy 72-79. Wyniki:
Grupa 72: 12.0ms; 4.0ms; 6.0ms
Grupa 73: 2.0ms; 2.0ms; 0.0ms
Grupa 74: -2.0ms; 0.0ms; 0.0ms
Grupa 75: 20.0ms; 18.0ms; 6.0ms
Grupa 76: -4.0ms; 6.0ms; 0.0ms
Grupa 77: 4.0ms; 8.0ms; 2.0ms
Grupa 78: 14.0ms; 28.0ms; 10.0ms
Grupa 79: 0.0ms; 6.0ms; 4.0ms

Czy to są łapie w normie?
Jaka jest norma?
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy
Wiek: 45
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 706
Skąd: Śląski
Wysłany: 2016-06-01, 15:43   

Norma to same zera czyli brak korekcji
masz 3 zapieczone
75 78 i 72
radzie zmienić stacje CPN
 
 
krzysztof1 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 62
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 2016-06-01, 15:54   

Wytłumaczy mi ktoś co oznaczają te trzy wartości? Jak je interpretować?

[ Dodano: 2016-06-01, 16:59 ]
No i zasadnicze pytanie. Czy takie "zapieczenie" może powodować dostawanie się ON do oleju?
 
 
ryrore 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: ryrorek
Jeżdzę: A8 D3 4.2 tdi
Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-01, 20:30   

Można interpretować, że zapieczone jak na plusie, ale ciekawa jest grupa 76. Na pierwszym kanale minus, a na drugim plus :) Najpierw leją, a później się zapiekają? Tak to jest z odczytami przez VCDS. Chcesz mieć pewność, to zrób test przelewowy. Chciałbym cię pocieszyć, ale widząc te odczyty, to widzę, że czekają cię wydatki na wymianę wtrysków. VCDS nie myli się w jednym zauważyłem. Jeżeli jest odchyłka o 10 to wtryski szlag trafił. Możesz to zignorować, ale nie zdziw się jak przy bucie nagle silnik dokona żywota.
Audi - przewaga dzięki technice :)
 
 
tobi 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-02, 06:34   

U mnie sytuacja wygląda chyba podobnie

Grupa 72: 6.0ms; 2.0ms; 0.0ms
Grupa 73: 0.0ms; 20.0ms; 14.0ms
Grupa 74: 0.0ms; 24.0ms; 8.0ms
Grupa 75: 4.0ms; 0.0ms; 0.0ms
Grupa 76: 0.0ms; 8.0ms; 0.0ms
Grupa 77: 2.0ms; 4.0ms; 0.0ms
Grupa 78: 2.0ms; 0.0ms; 0.0ms
Grupa 79: 0.0ms; 12.0ms; 8.0ms

Auto zrobiło się strasznie mulaste i poziom oleju bliski MAX
Nie kopci. Zapala normalnie. Może ciut więcej pali.
Wygląda że również 3 wtryskiwacze kwalifikują się do wymiany.
_________________
A8 D3 3.0TDi - było
 
 
eed 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8L D4
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 223
Skąd: Gryfino - Aukra
Wysłany: 2016-06-02, 07:15   

Znajomy mechanik kiedys mi opowiedzial historie jak mieli podobny problem z wtryskami, to zalali na pusty zbiornik srodek do czyszczenia ukladu wtryskowego z shela i odpalili na 10 minut, ponoc pomoglo.
_________________

 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-06-02, 07:19   

Przy okazji mojej wypowiedzi w tym temacie...
http://www.a8team.pl/d3-a...tdi-vt19518.htm

..uzupełnieniem informacji, że wtryski będą lepiej pracowały poprawi się także korekcja.
To są informacje według Pana Sopy SSerwis z którym rozmawiałem przy okazji wymiany oleju w skrzyni.

Wtryski siadają od jakości paliwa, a dodatek w postaci oleju zapewni im zdecydowanie dłuższy żywot, a także ich naprawę jeżeli nie są mocno zużyte.
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy
Wiek: 45
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 706
Skąd: Śląski
Wysłany: 2016-06-02, 08:15   

Fakty: nie naprawialne, nie pomaga im żadne czyszczenie
przykro mi
szkoda kasy na jakies extra dodatki do paliwa
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-06-02, 08:18   

Wydaje mi się, że dodawanie oleju co najwyżej może pomagać w momencie jak są sprawne. Gdy już coś się dzieje to trochę za późno na myślenie o tym.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
tobi 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-02, 12:07   

Dobrze.
A jak już wymienię te wtryskiwacze to kodowanie podobnie jak w 3.0TDI?
Tam liczy się cylindry do kodowania od lewej strony czyli 71,72,73 - 74,75,76
tak jak w wątku poniżej

http://www.a6klub.pl/a6c6...c27a3dca80f0e9b

A tutaj 71,72,73,74 - 75,76,77,78 ?
_________________
A8 D3 3.0TDi - było
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.