Autor |
Wiadomość |
ryrore
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: ryrorek
Jeżdzę: A8 D3 4.2 tdi
Dołączył: 06 Kwi 2016 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-14, 21:09
|
|
|
Przyczyną przybywania oleju może być też zapchany dpf, ale ja obstawiam wtryski, bo u siebie już wymieniłem. Wartości miałem w normie na blokach 72-79, jak i 13,14 (te miałem lepsze niż u ciebie. Miał być taki malinowy silnik, a portfel normalnie urywa. Dobija mnie powoli ta fura. Odczucia z jazdy fajne, ale raz mi przyszło na myśl zmierzyć chociaż 0-100 jak tyle zainwestowałem w furę (wcześniej wtryski, teraz rozrząd). Producent podaje 5,9, ale oni to chyba z górki mierzyli bo ja z wielu przejazdów uzyskałem 6,3-6,7 z czego te 6,3 to takie naciągane. Mechanicy ręce rozkładają, bo fura malina twierdzą. Gdyby nie to, że tyle kasy w...łem w tą A8, to dawno wystawił bym ją na odstrzał na allegro czy jakimś innym olx-ie |
|
|
|
|
|
|
|
igor.ostrowski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2016 Posty: 259 Skąd: Łódz
|
Wysłany: 2016-05-14, 21:31
|
|
|
Możliwe, że pomiar był wykonany na 225/60 R16 a Ty masz np 275/35/20 i tutaj jest różnica, opona robi dużą różnice |
|
|
|
|
|
|
|
ryrore
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: ryrorek
Jeżdzę: A8 D3 4.2 tdi
Dołączył: 06 Kwi 2016 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-14, 21:50
|
|
|
Nie słyszałem żeby ktoś na 16 tkach jeździł w D3. Ja mam 235/50 R18 . |
|
|
|
|
igor.ostrowski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2016 Posty: 259 Skąd: Łódz
|
Wysłany: 2016-05-14, 21:53
|
|
|
A to fakt, taka opona nie powinna być przeszkodą, jeżeli zastanawia Cię moc, jedz na hamownie i zobacz czy ma fabryczne parametry, może masz max opcje i waga jest większa |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2016-05-15, 14:13
|
|
|
ryrore napisał/a: | Nie słyszałem żeby ktoś na 16 tkach jeździł w D3. Ja mam 235/50 R18 . |
Nie zmieszczą się na przednich zaciskach hamulców. Najmniejszy rozmiar to 17-ki. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
krzysztof1
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 62 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 2016-06-01, 08:53
|
|
|
Sprawdziłem Grupy 72-79. Wyniki:
Grupa 72: 12.0ms; 4.0ms; 6.0ms
Grupa 73: 2.0ms; 2.0ms; 0.0ms
Grupa 74: -2.0ms; 0.0ms; 0.0ms
Grupa 75: 20.0ms; 18.0ms; 6.0ms
Grupa 76: -4.0ms; 6.0ms; 0.0ms
Grupa 77: 4.0ms; 8.0ms; 2.0ms
Grupa 78: 14.0ms; 28.0ms; 10.0ms
Grupa 79: 0.0ms; 6.0ms; 4.0ms
Czy to są łapie w normie?
Jaka jest norma? |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2016-06-01, 15:43
|
|
|
Norma to same zera czyli brak korekcji
masz 3 zapieczone
75 78 i 72
radzie zmienić stacje CPN |
|
|
|
|
krzysztof1
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 62 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 2016-06-01, 15:54
|
|
|
Wytłumaczy mi ktoś co oznaczają te trzy wartości? Jak je interpretować?
[ Dodano: 2016-06-01, 16:59 ]
No i zasadnicze pytanie. Czy takie "zapieczenie" może powodować dostawanie się ON do oleju? |
|
|
|
|
|
|
|
ryrore
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: ryrorek
Jeżdzę: A8 D3 4.2 tdi
Dołączył: 06 Kwi 2016 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-06-01, 20:30
|
|
|
Można interpretować, że zapieczone jak na plusie, ale ciekawa jest grupa 76. Na pierwszym kanale minus, a na drugim plus Najpierw leją, a później się zapiekają? Tak to jest z odczytami przez VCDS. Chcesz mieć pewność, to zrób test przelewowy. Chciałbym cię pocieszyć, ale widząc te odczyty, to widzę, że czekają cię wydatki na wymianę wtrysków. VCDS nie myli się w jednym zauważyłem. Jeżeli jest odchyłka o 10 to wtryski szlag trafił. Możesz to zignorować, ale nie zdziw się jak przy bucie nagle silnik dokona żywota.
Audi - przewaga dzięki technice |
|
|
|
|
tobi
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-06-02, 06:34
|
|
|
U mnie sytuacja wygląda chyba podobnie
Grupa 72: 6.0ms; 2.0ms; 0.0ms
Grupa 73: 0.0ms; 20.0ms; 14.0ms
Grupa 74: 0.0ms; 24.0ms; 8.0ms
Grupa 75: 4.0ms; 0.0ms; 0.0ms
Grupa 76: 0.0ms; 8.0ms; 0.0ms
Grupa 77: 2.0ms; 4.0ms; 0.0ms
Grupa 78: 2.0ms; 0.0ms; 0.0ms
Grupa 79: 0.0ms; 12.0ms; 8.0ms
Auto zrobiło się strasznie mulaste i poziom oleju bliski MAX
Nie kopci. Zapala normalnie. Może ciut więcej pali.
Wygląda że również 3 wtryskiwacze kwalifikują się do wymiany. |
_________________ A8 D3 3.0TDi - było |
|
|
|
|
|
|
|
eed
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8L D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 223 Skąd: Gryfino - Aukra
|
Wysłany: 2016-06-02, 07:15
|
|
|
Znajomy mechanik kiedys mi opowiedzial historie jak mieli podobny problem z wtryskami, to zalali na pusty zbiornik srodek do czyszczenia ukladu wtryskowego z shela i odpalili na 10 minut, ponoc pomoglo. |
_________________
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-06-02, 07:19
|
|
|
Przy okazji mojej wypowiedzi w tym temacie...
http://www.a8team.pl/d3-a...tdi-vt19518.htm
..uzupełnieniem informacji, że wtryski będą lepiej pracowały poprawi się także korekcja.
To są informacje według Pana Sopy SSerwis z którym rozmawiałem przy okazji wymiany oleju w skrzyni.
Wtryski siadają od jakości paliwa, a dodatek w postaci oleju zapewni im zdecydowanie dłuższy żywot, a także ich naprawę jeżeli nie są mocno zużyte. |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2016-06-02, 08:15
|
|
|
Fakty: nie naprawialne, nie pomaga im żadne czyszczenie
przykro mi
szkoda kasy na jakies extra dodatki do paliwa |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
tobi
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-06-02, 12:07
|
|
|
Dobrze.
A jak już wymienię te wtryskiwacze to kodowanie podobnie jak w 3.0TDI?
Tam liczy się cylindry do kodowania od lewej strony czyli 71,72,73 - 74,75,76
tak jak w wątku poniżej
http://www.a6klub.pl/a6c6...c27a3dca80f0e9b
A tutaj 71,72,73,74 - 75,76,77,78 ? |
_________________ A8 D3 3.0TDi - było |
|
|
|
|
|