Autor |
Wiadomość |
krzysztof1
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 62 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 2016-05-11, 10:53 [D3 08 4.2TDI
] Przybywa oleju w silniku
|
|
|
Wczoraj sprawdziłem poziom oleju w silniku i trochę się zdziwiłem. Od wymiany przejechałem 5 tyś. więc spodziewałem się, że oleju będzie max lub mniej. A tu niestety niespodzianka- poziom oleju jest wyższy niż zaraz po wymianie- jakieś 2mm powyżej max na bagnecie.
Poczytałem trochę i wniosek jest taki, że bez względu na przyczynę jest to bardzo niebezpieczna sytuacja. Może ona doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Potencjalnymi przyczynami mogą być:
1. Przedostawanie się płynu chłodniczego do oleju np. przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. W takim przypadku olej powinien mieć kolor kawy z mlekiem. Wykluczyłem tę przyczynę bo u mnie kolor oleju jest raczej ciemnoszary, prawie czarny. Poza tym płynu chłodniczego nie ubywa.
2. Przedostawanie się paliwa do oleju. Tu niestety mamy wiele potencjalnych przyczyn:
a) Nieszczelności na wtryskiwaczach, zaworach itp.
b) Lejące wtryskiwacze
c) Nie przepalone paliwo podczas wypalania DPF spływa po ściankach cylindrów do miski olejowej.
Diagnoza pkt. a bez demontażu elementów silnika raczej nie jest możliwa. Zostawiłbym to na koniec. Szczególnie, że przebieg auta to 186 tyś. Nie spodziewałbym się już jakiegoś radykalnego zużycia.
Jeśli chodzi o sprawdzenie lania wtryskiwaczy to zdaje się jest na to procedura w VCDS. Nie będzie problemu ze robieniem tego.
Natomiast pytanie do szanownych kolegów z forum mam o filtr DPF. Rzeczywiście ostatnio robiłem raczej krótkie odcinki i raczej miejskie. Potencjalnie procedura wypalenia mogła się kilkukrotnie rozpoczynać i nie kończyć co mogło spowodować przedostawanie się paliwa do oleju.
Pytanie czy taka procedura jest jakoś sygnalizowana bo nie zauważyłem NIGDY żadnej kontrolki od DPF podczas użytkowania samochodu.
Jakie macie doświadczenia w tym względzie? |
|
|
|
|
|
|
|
igor.ostrowski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2016 Posty: 259 Skąd: Łódz
|
Wysłany: 2016-05-11, 16:55
|
|
|
Parametry wtryskiwaczy sprawdzisz komputerem, również miałem taką sytuacje, trasa nad morze i z powrotem ( co prawda w 2.0 tdi ) gdy wyciąłem dpf i nie zrobiłem moda w komputerze zaczęło lać rope do oleju i zrobił się grubo ponad stan. |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-11, 17:30
|
|
|
Poziom sprawdzałaś na ciepłym czy zimnym silniku? |
|
|
|
|
krzysztof1
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 62 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 2016-05-11, 21:14
|
|
|
VanDyke napisał/a: | Poziom sprawdzałaś na ciepłym czy zimnym silniku? |
Sprawdzałem na zimnym silniku. |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-11, 21:54
|
|
|
W instrukcji, przynajmniej do benzyny, jest informacja że stan oleju sprawdzamy na ciepłym silniku. Wydaje mi się, że w przypadku diesla powinno być podobnie (sugeruje zajrzeć do instrukcji). Dodam, że u mnie na zimnym mam zawsze ponad MAX. Na ciepłym (kilka minut po jeździe) około 3/4 bagnetu. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-11, 21:56
|
|
|
Blisko
Dokładnie to sprawdzamy stan na ciepłym po zgaszeniu. To jest najlepsza wykładnia szczegolnie dla aut które maja sporo hydrauliki w silniku.
Stan oleju ciepłego nie może przekraczac maximum podczas jego pracy a że na zimnym mu ścieknie nad stan to niczemu nie wadzi. Róznica jest dośc spora bo to lekko pół litra a w naszych V8 nawet litr oleju więcej niż by sie nam wydawąło mierząc na tylko zimnym. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-11, 22:04
|
|
|
Może byc i przy 60 ale wowczas tez tylko po zgaszeniu a nie po odstaniu do 60 z 90. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
|
|
|
krzysztof1
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 62 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 2016-05-12, 09:10
|
|
|
robertas napisał/a: | Jak Ci wody nie bierze z ukladu chlodzenia, to ewidentnie dolewa Ci ropy dp oleju... No nic dobrego, trzeba dzialac z tym silnikiem co by nie umarl za wczesnie.... Kopci cos na zimnym albo jak sie zagrzeje??? |
Kopcić nie kopci, ani na zimnym ani na ciepłym.
Ale z tego co piszą koledzy powyżej wynika, że może trochę za wcześnie spanikowałem. Sprawdzę poziom na ciepłym silniku i jeszcze poobserwuję zanim wykonam jakieś poważne ruchy |
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2016-05-12, 12:03
|
|
|
jaki masz przebieg ? |
|
|
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-05-12, 12:19
|
|
|
Jescze bardzo ważne jest, żeby auto stało na idealnie płaskim.
Ja też kiedyś się zdziwiłem, że jest ponad stan, ale tył był deliktanie wyżej.
Odwrotna sytuacja, jeżeli przód jest wyżej będziesz miał za mało oleju na bagnecie. |
|
|
|
|
krzysztof1
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 62 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 2016-05-13, 07:43
|
|
|
Sprawdziłem jeszcze raz poziom na ciepłym silniku i niestety jest tak samo (2mm powyżej max). Auto oczywiście na płaskim (garaż).
Dodatkowo sprawdziłem wtryski VCDSem (11-Engine II; Measuring Blocks; Group 13, 14). Wyniki:
-0.42, 0.61, -0.09, -0.52
0.24, -0.56, 0.28, 0.47
Wygląda to dobrze. Tylko się zastanawiam czy cokolwiek to mówi o laniu wtrysków. Z tego co wyczytałem to niewiele... |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2016-05-13, 09:55
|
|
|
Kolega podaj 72-79 |
|
|
|
|
|