Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 08 4.2TDI ] Przybywa oleju w silniku  
Autor Wiadomość
krzysztof1 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 62
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 2016-05-11, 11:53   [D3 08 4.2TDI ] Przybywa oleju w silniku

Wczoraj sprawdziłem poziom oleju w silniku i trochę się zdziwiłem. Od wymiany przejechałem 5 tyś. więc spodziewałem się, że oleju będzie max lub mniej. A tu niestety niespodzianka- poziom oleju jest wyższy niż zaraz po wymianie- jakieś 2mm powyżej max na bagnecie.
Poczytałem trochę i wniosek jest taki, że bez względu na przyczynę jest to bardzo niebezpieczna sytuacja. Może ona doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Potencjalnymi przyczynami mogą być:
1. Przedostawanie się płynu chłodniczego do oleju np. przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. W takim przypadku olej powinien mieć kolor kawy z mlekiem. Wykluczyłem tę przyczynę bo u mnie kolor oleju jest raczej ciemnoszary, prawie czarny. Poza tym płynu chłodniczego nie ubywa.
2. Przedostawanie się paliwa do oleju. Tu niestety mamy wiele potencjalnych przyczyn:
a) Nieszczelności na wtryskiwaczach, zaworach itp.
b) Lejące wtryskiwacze
c) Nie przepalone paliwo podczas wypalania DPF spływa po ściankach cylindrów do miski olejowej.

Diagnoza pkt. a bez demontażu elementów silnika raczej nie jest możliwa. Zostawiłbym to na koniec. Szczególnie, że przebieg auta to 186 tyś. Nie spodziewałbym się już jakiegoś radykalnego zużycia.
Jeśli chodzi o sprawdzenie lania wtryskiwaczy to zdaje się jest na to procedura w VCDS. Nie będzie problemu ze robieniem tego.
Natomiast pytanie do szanownych kolegów z forum mam o filtr DPF. Rzeczywiście ostatnio robiłem raczej krótkie odcinki i raczej miejskie. Potencjalnie procedura wypalenia mogła się kilkukrotnie rozpoczynać i nie kończyć co mogło spowodować przedostawanie się paliwa do oleju.
Pytanie czy taka procedura jest jakoś sygnalizowana bo nie zauważyłem NIGDY żadnej kontrolki od DPF podczas użytkowania samochodu.
Jakie macie doświadczenia w tym względzie?
 
 
igor.ostrowski 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 259
Skąd: Łódz
Wysłany: 2016-05-11, 17:55   

Parametry wtryskiwaczy sprawdzisz komputerem, również miałem taką sytuacje, trasa nad morze i z powrotem ( co prawda w 2.0 tdi ) gdy wyciąłem dpf i nie zrobiłem moda w komputerze zaczęło lać rope do oleju i zrobił się grubo ponad stan.
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-11, 18:30   

Poziom sprawdzałaś na ciepłym czy zimnym silniku?
 
 
krzysztof1 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 62
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 2016-05-11, 22:14   

VanDyke napisał/a:
Poziom sprawdzałaś na ciepłym czy zimnym silniku?

Sprawdzałem na zimnym silniku.
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-11, 22:54   

W instrukcji, przynajmniej do benzyny, jest informacja że stan oleju sprawdzamy na ciepłym silniku. Wydaje mi się, że w przypadku diesla powinno być podobnie (sugeruje zajrzeć do instrukcji). Dodam, że u mnie na zimnym mam zawsze ponad MAX. Na ciepłym (kilka minut po jeździe) około 3/4 bagnetu.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-11, 22:56   

Blisko

Dokładnie to sprawdzamy stan na ciepłym po zgaszeniu. To jest najlepsza wykładnia szczegolnie dla aut które maja sporo hydrauliki w silniku.

Stan oleju ciepłego nie może przekraczac maximum podczas jego pracy a że na zimnym mu ścieknie nad stan to niczemu nie wadzi. Róznica jest dośc spora bo to lekko pół litra a w naszych V8 nawet litr oleju więcej niż by sie nam wydawąło mierząc na tylko zimnym.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-05-11, 22:58   

W 4.0 jest info, że powinno się sprawdzać przy 60 stopniach silnika.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-11, 23:04   

Może byc i przy 60 ale wowczas tez tylko po zgaszeniu a nie po odstaniu do 60 z 90.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-05-11, 23:07   

Tego nie pamiętam ale wiem, że krok po kroku dokładnie opisana jest procedura.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2016-05-11, 23:25   

Jak Ci wody nie bierze z ukladu chlodzenia, to ewidentnie dolewa Ci ropy dp oleju... No nic dobrego, trzeba dzialac z tym silnikiem co by nie umarl za wczesnie.... Kopci cos na zimnym albo jak sie zagrzeje???
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
krzysztof1 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 62
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 2016-05-12, 10:10   

robertas napisał/a:
Jak Ci wody nie bierze z ukladu chlodzenia, to ewidentnie dolewa Ci ropy dp oleju... No nic dobrego, trzeba dzialac z tym silnikiem co by nie umarl za wczesnie.... Kopci cos na zimnym albo jak sie zagrzeje???

Kopcić nie kopci, ani na zimnym ani na ciepłym.

Ale z tego co piszą koledzy powyżej wynika, że może trochę za wcześnie spanikowałem. Sprawdzę poziom na ciepłym silniku i jeszcze poobserwuję zanim wykonam jakieś poważne ruchy :)
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 706
Skąd: Śląski
Wysłany: 2016-05-12, 13:03   

jaki masz przebieg ?
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-05-12, 13:19   

Jescze bardzo ważne jest, żeby auto stało na idealnie płaskim.
Ja też kiedyś się zdziwiłem, że jest ponad stan, ale tył był deliktanie wyżej.
Odwrotna sytuacja, jeżeli przód jest wyżej będziesz miał za mało oleju na bagnecie.
 
 
krzysztof1 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 62
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 2016-05-13, 08:43   

Sprawdziłem jeszcze raz poziom na ciepłym silniku i niestety jest tak samo (2mm powyżej max). Auto oczywiście na płaskim (garaż).
Dodatkowo sprawdziłem wtryski VCDSem (11-Engine II; Measuring Blocks; Group 13, 14). Wyniki:
-0.42, 0.61, -0.09, -0.52
0.24, -0.56, 0.28, 0.47
Wygląda to dobrze. Tylko się zastanawiam czy cokolwiek to mówi o laniu wtrysków. Z tego co wyczytałem to niewiele...
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 706
Skąd: Śląski
Wysłany: 2016-05-13, 10:55   

Kolega podaj 72-79
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.