Autor |
Wiadomość |
krzysztof1
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 62 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 2016-06-02, 13:25
|
|
|
Z tego co tu piszecie wynika, że wymiany wtryskiwaczy raczej nie uniknę. W związku z tym nasuwają mi się pytania:
1. Czy warto inwestować w używki? Zdarzają się oferty używanych, sprawdzonych z wydrukiem z testera. Jest do tego gwarancja rozruchowa. Może warto?
2. Czy w ciemno wymieniać te które słabo wypadły w grupach 72-79? Czy raczej wymontować wszystkie i dać do sprawdzenia na maszynie?
3. Czy rzeczywiście jest tak jak napisał PABLO200- wtryskiwacze w 4.2 TDI są nienaprawialne i żadne czyszczenie nie jest w stanie im pomóc? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2016-06-02, 21:33
|
|
|
krzysztof1 napisał/a: | Z tego co tu piszecie wynika, że wymiany wtryskiwaczy raczej nie uniknę. W związku z tym nasuwają mi się pytania:
1. Czy warto inwestować w używki? Zdarzają się oferty używanych, sprawdzonych z wydrukiem z testera. Jest do tego gwarancja rozruchowa. Może warto?
2. Czy w ciemno wymieniać te które słabo wypadły w grupach 72-79? Czy raczej wymontować wszystkie i dać do sprawdzenia na maszynie?
3. Czy rzeczywiście jest tak jak napisał PABLO200- wtryskiwacze w 4.2 TDI są nienaprawialne i żadne czyszczenie nie jest w stanie im pomóc? |
1. NIE
2. TYLKO Całość
3. Nikt ich w Europie na 99.9% nie naprawi nie sprzedali nikomu jeszcze patentu
PS.
Nowa sztuka w ASO 2910 PLN |
|
|
|
|
krzysztof1
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 62 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 2016-06-02, 23:16
|
|
|
PABLO200 napisał/a: |
3. Nikt ich w Europie na 99.9% nie naprawi nie sprzedali nikomu jeszcze patentu
|
Rozmawiałem dziś z człowiekiem z firmy:
http://www.brenediesel.pl/kontakt.html
Powiedział, że są w stanie zregenerować wtryski od 4.2 TDI. Chwalił się, że sami opracowali metodę regeneracji. Koszt regeneracji to 500zł.
Czy ktoś miał styczność z tą firmą? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-06-03, 05:39
|
|
|
Był o regeneracji wtrysków do 4.2TDI dość obszerny temat na forum. Sam się interesowałem tematem jak u siebie robiłem(ja mam inne wtryski w 4.0). I o ile do mojego to nie problem to w 4.2 tylko w kilku miejscach powiedzieli, że mogą, zrobić na chińszczyźnie regenerację.
P.S. Ku...a cena nowego powala przy 8 garach gdzie, koniec końców, wypadałoby wymienić wszystkie razem. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
krzysztof1
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 62 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 2016-06-03, 07:31
|
|
|
drago_o napisał/a: |
P.S. Ku...a cena nowego powala przy 8 garach gdzie, koniec końców, wypadałoby wymienić wszystkie razem. |
Na szczęście można kupić wtryski poza ASO. Cena wtedy ok 1200zł. |
|
|
|
|
|
|
|
tobi
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-06-10, 11:01
|
|
|
krzysztof1 napisał/a: | Z tego co tu piszecie wynika, że wymiany wtryskiwaczy raczej nie uniknę. W związku z tym nasuwają mi się pytania:
1. Czy warto inwestować w używki? Zdarzają się oferty używanych, sprawdzonych z wydrukiem z testera. Jest do tego gwarancja rozruchowa. Może warto?
2. Czy w ciemno wymieniać te które słabo wypadły w grupach 72-79? Czy raczej wymontować wszystkie i dać do sprawdzenia na maszynie?
3. Czy rzeczywiście jest tak jak napisał PABLO200- wtryskiwacze w 4.2 TDI są nienaprawialne i żadne czyszczenie nie jest w stanie im pomóc? |
Ja wymieniłem tylko te które były do wymiany i tyle. (Moje wtryski były 277AK - 875 PLN - sztuka) Przy okazji przyszły nowe filtry powietrza i filtr paliwa.
Zakodowałem. U mnie akurat w elektronice silnika II (11)
Auto jeździ o niebo lepiej. Co do poziomu oleju to będę mógł powiedzieć coś dopiero za jakiś czas. Korekt jeszcze nie sprawdzałem. Pojeżdżę z tydzień i zobaczę.
Jeśli chodzi o regenerację to wydaje mi się że można kupić również regenerowane. Bo niby po co sprzedawca płaciłby 50 PLN za zwrot starego wtryskiwacza ? |
_________________ A8 D3 3.0TDi - było |
|
|
|
|
krzysztof1
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 62 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 2016-06-22, 09:33
|
|
|
Dla informacji kolegów,
Wtryskiwacze sprawdzone po wyjęciu na wyspecjalizowanym sprzęcie BOSCH. Okazało się, że są w pełni sprawne, nie potrzeba ich wymieniać.
DPF też został zdiagnozowany i nie jest zapchany, nie wymaga wymiany, czyszczenia ani regeneracji.
Wnioski są takie, że podnoszenie poziomu oleju w silniku z filtrem DPF może się zdarzać i nie musi oznaczać awarii. Wszystko zależy od stylu jazdy i długości pokonywanych odcinków. Jeśli jeździmy na krótkich odcinkach sadza w filtrze DPF nie ma szansy się wypalić. Proces wypalania wielokrotnie rozpoczyna się i nie kończy co powoduje, że nadmiar paliwa używany do podniesienia temperatury filtra DPF przedostaje się ON do miski olejowej przez zamki w pierścieniach innych nieszczelnościach. W moim przypadku poziom oleju podniósł się kilka mm powyżej max na bagnecie po przejechaniu 8tyś co ostatecznie zostało uznane za akceptowalną wartość. Na bagnecie jest taka kulka powyżej maksymalnego poziomu. Jeśli poziom dojdzie do tej wartości jest to znak że należy natychmiast wymienić olej.
Takie są "uroki" diesli z DPF... |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-06-22, 10:34
|
|
|
Czyli co diesel ci rozcieńcza oliwe ropą i jest ok-super silnik....
nastepnym razem nie lej dobrego oleju tylko rope se wlej do silnika |
|
|
|
|
|