Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 08 ] Dystanse... ale jakie?  
Autor Wiadomość
mario3231 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51
Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 105
Skąd: siedlce
Wysłany: 2018-07-16, 18:22   

A te 20 przykręcane to nie za mało będą miały gwintu . Używał już ktoś takich bo 20 mm gwintu albo mniej bo pewnie tak naprawdę będzie jakieś 17mm jakoś tak do mnie nie przemawia . Może dobrą opcją będzie 20 przelotowe ,a 25 przykręcane . Co o tym myślicie ?
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-07-17, 13:34   

mario3231 napisał/a:
A te 20 przykręcane to nie za mało będą miały gwintu
A w piaście ile jest gwintu? ...7-8 mm <hihi>
Oczywiście trzeba pamiętać by brać dystanse ze stalowymi gwintami a nie rzeźbione w aluminium ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Dżordż 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 56
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-01-20, 21:09   

Przeczytałem posty odnośnie dystansów ale jednej info nie znalazłem.
Wszyscy podkreślają lepszy wygląd. Mam pytanie- czy zauważyliście wyraźnie zmianę prowadzenia auta- lepsze trzymanie drogi przy dużych prędkościach w jeździe na wprost i zmianie pasa czy lepszą trakcję na zakrętach? Jasne, że to zależy do wielu rzeczy, stan techniczny zawieszenia, wysokość zawieszenia, wielkość dystansu itd. Załóżmy, że teraz nie zależy mi na wyglądzie tylko jaki wymiar odstawienia można już realnie poczuć w jeździe?
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2019-01-20, 21:57   

Dżordż napisał/a:
Przeczytałem posty odnośnie dystansów ale jednej info nie znalazłem.
Wszyscy podkreślają lepszy wygląd. Mam pytanie- czy zauważyliście wyraźnie zmianę prowadzenia auta- lepsze trzymanie drogi przy dużych prędkościach w jeździe na wprost i zmianie pasa czy lepszą trakcję na zakrętach? Jasne, że to zależy do wielu rzeczy, stan techniczny zawieszenia, wysokość zawieszenia, wielkość dystansu itd. Załóżmy, że teraz nie zależy mi na wyglądzie tylko jaki wymiar odstawienia można już realnie poczuć w jeździe?


Myślę że jest to tak mała zmiana że nie poczujesz różnicy, nikt raczej nie jeździ na granicy przyczepności po ulicach, więc ciężko będzie ocenić różnicę moim zdaniem. Ja raczej nie czuje.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2019-01-20, 22:50   

Na sportowym zawieszeniu i dystansie 20 mm na stronę czuć sporą różnicę w szybkich zakrętach.
Generalnie dystanse mają poprawić optykę, od właściwości jezdnych jest zawieszenie i opony ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Dżordż 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 56
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-01-20, 23:06   

Dzięki, właśnie o to mi chodziło- to ja nie odstawiam ale przyznaję, że Wasze auta zdecydowanie lepiej się prezentują.
 
 
kris013 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3
Wiek: 39
Dołączył: 15 Maj 2019
Posty: 14
Skąd: Iława / Trójmiasto
Wysłany: 2019-07-16, 11:56   

Czy ktoś z Was ma założone dystanse przód 20 mm, tył 25 mm przy feldze 19” o szerokości 9J, ET44 i oponie 255/40/19? Zawieszenie standardowe obniżone vcds-em o 20 mm.
Generalnie pomierzyłem to na aucie i wydaje się, że powinno być OK, jednak nie mam doświadczenia z dystansami i wolałbym się upewnić, aby nie wtopić 😊
 
 
szik 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D3 /A6 C6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 62
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-07-16, 23:48   

Ja takowe mam jest idealnie
_________________

 
 
kris013 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3
Wiek: 39
Dołączył: 15 Maj 2019
Posty: 14
Skąd: Iława / Trójmiasto
Wysłany: 2019-07-18, 08:22   

Dzięki szik za info. Czy jest szansa abyś wrzucił fotkę jak to wygląda?

[ Dodano: 2019-07-26, 12:28 ]
Dystanse 20mm przód i 25mm tył już na aucie. Jest spoko, chociaż wydaje mi się, że 15mm przód byłoby lepiej. W wolnej chwil zrobię zdjęcia, to tu wrzucę.
szik, dzięki za pomoc!
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-01-17, 10:40   

Przeczytałem od nowa cały wątek, dużo jest o felgach 20
Ja mam 19 słoneczka i chyba polecane do nich są 20 i 25 tył, zastanawiam się czy kombinacja 20 i 30 tył nie będzie kolidować i czy optycznie nie będzie dysproporcji?? Ktoś miał taką kombinację
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2020-02-02, 12:28   

colln napisał/a:
polecane do nich są 20 i 25 tył
Ja mam taki zestaw ale w D2 i ...też na słoneczkach 19" ...jest idealnie <okok>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-04-23, 07:45   

Zdecydowałem się na 25 przód i 30 tył do standardowych 19 słoneczka
Przeanalizowałem dystanse przykręcane i przelotowe. Początkowo brałem pod uwagę przykręcane ale po analizie za i przeciw tak naprawdę nic mnie nie przekonuje by stosować przykręcane, wręcz dochodzę do wniosku że przelotowe to jednak zdecydowanie prostsza konstrukcja więc pewniejsza. Przy przykręcanych jednym z argumentów było stwierdzenie że krótsze śruby... no ale w czym to konkretnie ma być lepsze? Osiowości lepszej nie uzyskamy. Przy przelotowych przynajmniej wkręcamy śruby w oryginalną piastę a przy przykręcanych już w adaptery w dystansach którym musimy zaufać że będą równie mocne jak to co daje piasta. Poza tym za trzymanie koła odpowiadają śruby i przy przelotowych wystarczy zastosować odpowiednio dłuższe i odpowiednio mocne i koniec filozofii.
Przykręcane to tak naprawdę powstały chyba głównie jako "lekarstwo" na zmianę rozstawu.
Nie pisze tego by komuś coś zarzucać bo sam w innym aucie mam RH przykręcane a teraz chcę zrobić prościej :]
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-04-23, 08:44   

Przykręcane są najzwyczajniej bezpieczniejsze. Dlatego z reguły firmy przelotówki robią do 20-25mm a przykręcane jak poszukasz to i 90mm znajdziesz :) I to właśnie bezpieczeństwo wynikające z długości śruby :)

Bardzo dobrze wytłumaczone ;)
Cytat:
dla wyjaśnienia, większość śrub w kołach ma twardość 8.8 bądź 10.9

biorąc pod uwage te wytrzymalsze...

pierwsza cyfra to wartość granicy wytrzymałości na rozciąganie Rm - tutaj 10 x 100 MPa = 1000 MPa

druga cyfra to wartość granicy plastyczności Re ujęta w stosunku procentowym względem wytrzymałości na rozciąganie Rm - tutaj: 9 x 0,1 x 1000 MPa = 900 MPa

czyli na każdym mm2 śruby otrzymujemy maksymalne rozerwaniowe obciążenie 100N a elastyczne 90M

Co to znaczy w praktyce? Śruba m14 ma około 45mm2 średnicy przekroju czyli (1000mpa x 0,1 kg/mm2) x 45mm2 = 4500kg x 5 śrub = 22500kg wydaje sie dużo na jedno koło, nie? A to jest tylko siła wystarczająca do rozerwania śruby w miejscu łączenia przy zawieszeniu objektu pionowo z siłą przyciągania ziemską 1G. Gdy faktyczną łącznością pomiedzy śrubą a piastą jest jedynie jej gwint, który na 6-7 zwojach nie przekracza powierzchnią kontaktową 10mm2 czyli zaledwie 5T na koło siły rozrywowej a przy wykonaniu tego samego wyliczenia plastyczności zaledwie 4.5T nacisku jest w stanie wykrzywić takie połączenie...

Dodajmy do tego fakt że im dłuższe punkty podporowe pomiędzy połączeniami tym łatwiej je wykrzywić dzieląc wytrzymałość materiałową poprzez oddziaływanie elastyczne to wystarczy by nasz 2tonowy bolid z przelotami 25mm wyhamował ze 100 ze zblokowanymi kołami i wpadł w niewielką wyrwe dociskającą siłe cierną opon wytwarzającą ok 700-800nm przeciążenia.

W rezultacie patrzymy jak ładnie wygląda nasza felga jak sie toczy, mimo że nie wysiedliśmy z auta.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2020-04-23, 08:58   

Mi przy przelotowych kompletach wiecznie biło, testowane 2, na przykręcanych nie (chociaż może tak trafiłem), teraz z racji ET latam bez.
_________________
Black Cars Matters
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-04-23, 23:15   

Pamiętam że R&H przelotowe robią co najmniej 50-ki a tej firmie raczej ufam i jeśli miałbym od nich to nie sądzę by koła biły

[ Dodano: 2020-04-24, 10:03 ]
drago_o napisał/a:
Gdy faktyczną łącznością pomiedzy śrubą a piastą jest jedynie jej gwint, który na 6-7 zwojach nie przekracza powierzchnią kontaktową 10mm2
[/quote]

W przytoczonym tekście jest mowa (w domyśle) o tzw najsłabszym ogniwie, ale czy aby napewno? Kto widział taką śrubę gdzie urwało się na gwincie a nie gdzieś dalej..
gwint przykręcane czy przelotowe mogą mieć identyczny więc ten argument tu mało wchodzi w rachubę. Poza tym koło nie wisi na śrubach jak się wielu wydaje, koło ma stanowić prawie jedność z piastą a śruby temu służą poprzez docisk. Za prowadzenie, osiowość czyli brak "bicia" odpowiada wypust centrujący na piaście.
To że czasem słyszymy że koło bije to najczęściej brak odpowiedniego centrowania a tak się dzieje gdy np założy się jakiś dystans bez kołnierza (zazwyczaj te kilka - kilkanaście milimetrów nie mają wcale albo za krótki) , natomiast przykręcane mają dłuższy wypust bo z reguły są już dość grube z racji schowania śrub - ot i wydaje mi cała filozofia <hmm> choć nie upieram się :]
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.