Ogłoszenie 

Opony samochodowe opony width= Porównywarka OC mfind forum a8 zabezpieczenie samochodu przed kradzieżą Tarcze, hamulce
Opony
samochodowe
Opony samochodowe
Porównywarka OC
Sprawdzanie VIN
Niedźwiedź-LOCK
Układ hamulcowy

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 09 4.2TDI ] Dziura w tłoku - remont silnika  
Autor Wiadomość
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Pomógł: 217 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 4540
Skąd: Těšin
Wysłany: 2020-09-25, 23:27   

Glac napisał/a:
No to powstało pytanie od czego ta dziura i tutaj jest zagadka. Prawdopodobnie wina wtrysku. Możliwe, że jedna z mikro dziurek lub kilka się zatkała i wtrysk podawał z pozostałych strugę.

Kupy się to nie trzyma. Przecież ECU by go po prostu odcięło (a przynajmniej powinno).
Skoro więcej samochodów lata na tym programie (pewnie nie gotowiec, ale dopasowany pod każdy indywidualnie) i nie ma problemów to zapewne zmęczenie materiału, wada fabryczna, albo po prostu pech (kilka czynników na raz).
_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters
 
 
Glac 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 257
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-26, 20:15   

dice111 napisał/a:
Przecież ECU by go po prostu odcięło (a przynajmniej powinno)
Jeżeli taka sytuacja by się działa na jednym cylindrze to może nie wychwycić ponieważ EGT bierze temp sumaryczną.

dice111 napisał/a:
Skoro więcej samochodów lata na tym programie (pewnie nie gotowiec, ale dopasowany pod każdy indywidualnie) i nie ma problemów to zapewne zmęczenie materiału, wada fabryczna, albo po prostu pech (kilka czynników na raz).
Pewnie tak. Jak kupiłem auto to miał zrobiony dziwny program - w Compsporsie powiedzieli, że zrobiony nieprofesjonalnie. Może już był nadwyrężony tłok. Chociaż od tamtego czasu zrobiłem 100 tys.
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 29 razy
Wiek: 42
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 949
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-09-28, 00:18   

Glac napisał/a:
Powiedział, że to gdybanie, ale za przyczynę nie jest odpowiedzialny program.

Zawsze mi się podoba podejście naszych krajowych firm od "tuningu"... nikt nie wie co się stało, że silnik pierdo...ą ale wszyscy wiedzą, że ich praca (program) nie miała na to wpływu. <hihiwiesz>

ps: dla jasności mogą mieć rację bo tego mądrusia z comsportu i Marka zakochanego w gnojowozach znam - są to ludzie z ogromną wiedzą i doświadczeniem ale nawet najlepszym zdarzają się wtopy bo wszyscy jesteśmy ludźmi... tutaj taka opcja nie jest brana pod uwagę i to jest słabe
oby nowy setup śmigał długo i bez niespodzianek <okok>
 
 
KowalskyBTR 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: Q7
Wiek: 37
Dołączył: 02 Paź 2020
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-15, 17:28   

Niestety jestem przed podobnym dylematem jak ty. U mnie na 99% pękł bok w BTR. Po zakupie bloku sprawdzałeś go na szczelność kanałów?
 
 
Glac 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 257
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-15, 18:17   

Jest dylemat - koszty remontu niewspółmierne do cen A8 w tym momencie. Najlepiej pewny słupek kupić.
Odnośnie bloku to tak - był na honowaniu i sprawdzeniu
 
 
KowalskyBTR 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: Q7
Wiek: 37
Dołączył: 02 Paź 2020
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-15, 19:28   

Ja niestety mam w Q7 taki problem. Z tego co czytam BTR jest bliźniaczy do BVN, więc chce założyć dół od BVN. Główny powód to taki, że BTR jest mniej a przez co jest droższy. Gdzie robiłeś blok? Zadzwoniłem w kilka miejsc w Warszawie i nie mają możliwości sprawdzenia V8. Masz do polecenia jakąś dziuplę z gratami :) ?
  
 
 
Glac 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 257
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-15, 22:05   

Cały remont robił nasz kumpel z forum Quest87, który robi takie silniki. Natomiast części dostarczał także nasz kumpel z forum michalwruszak. Obu Panów mogę polecić. Jedyny fackup był z pierścieniami tłokowymi - chcieliśmy przyoszczędzić i kupiłem Goetze bo są 3 razy tańsze, ale się posypały przy montażu także i tak skończyło się na oryginałach za ponad 2k.
 
 
KowalskyBTR 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: Q7
Wiek: 37
Dołączył: 02 Paź 2020
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-16, 15:37   

Coś mnie dzisiaj podkusiło, żeby jeszcze sprawdzić szczelność pompy wody. Okazało się, że najprawdopodobniej za ubytki w płynie (wszystko wędruje do oleju) odpowiada nieszczelność w pompie wody. Zaślepiłem wszystkie otwory i pompowałem powietrze. Gniazdo w które wchodzi trzpień ruszało się przód - tył, dodatkowo po jego ruszeniu lewo-prawo było słychać wyraźną nieszczelność.
Mam nadzieję, że nie będę musiał bawić się w wymianę bloku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Akumulatory samochodowe Audi A6 Porównywarka OC
opony samochodowe 24opony.pl
| Forum Audi A6 i A7 |