Autor |
Wiadomość |
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-12-01, 21:36 [D3 09 4.2TDI
] Temat zarchiwizowany
|
|
|
Temat zarchiwizowany |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-12-01, 22:20
|
|
|
Ja słyszałem, że nowsze konstrukcje są gorsze więc szukałbym tego co miałeś. Dziura w tłoku tak bez żadnych oznak? Nic? Jak zrobisz teraz remont silnika to możesz śmiało założyć, że do końca życia tego auta będzie on w bardzo dobrej kondycji i jedynie drobnostki mogą być zmartwieniem. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-12-02, 07:09
|
|
|
Temat zarchiwizowany |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-12-02, 17:38
|
|
|
Glac napisał/a: | Też słyszałem, że nowe konstrukcje są gorsze, ale czy to faktycznie prawda... |
Widziałem już 2 D4'ki ze słupkami z D3 Podobno pasują te słupki wymiennie jakoś. Na Twoim miejscu kupiłbym słupek, zrobił pierścienie, panewki, rozrząd, nowe uszczelnienia... osprzęt masz i nic tylko cieszyć się nowym silnikiem na kolejne 10+ lat Ale ja jestem fanatykiem D3 więc bym się z nim nie rozstał. Opcją jest zawsze przy tej okazji przejście na coś nowszego.
Glac napisał/a: | Co do oznak to nic wcześniej absolutnie. Nagle dym, utrata mocy, drżenie budy - byłem w trakcie wyprzedzania tira i jeszcze wyprzedziłem bez większego problemu nie licząc zasłony dymnej. Zjechałem na poboczne silnik nie zgasł, check engine się nie zapalił. Na wolnych obrotach nawet nie dymi i tylko trochę drży.
|
Rozumiem, że masz to już rozebrane i wiesz co się stało dokładnie tak? bo te objawy jakieś dziwne. Zwłaszcza bez oznak. Aby wypalić dziurę to musiałoby się dość kopcić z tyłu. A nie strzelił rozrząd albo jakiś zawór się nie urwał? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-12-02, 21:21
|
|
|
Temat zarchiwizowany |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-12-02, 22:29
|
|
|
Glac napisał/a: | Remont to będą większe koszty i dłuższy czas naprawy. |
Koszty wiadomo ale ma to swoje plusy. Masz coś co wiesz, że prędko nie padnie. Ile czasu szacuje mechanik na taki remont z ciekawości?
Glac napisał/a: | Rozebrane nie jest - auto jest u mechanika. Z tego co wiem diagnoza o tłoku była postawiona po pomiarze kompresji, która wyniosła 0 na jednym z cilindrów, a pozostałe prawidłowe.
Dodatkowo ciśnienie wybija olej korkiem wlewu, a po jego odkręceniu leci dym. |
Ja bym jeszcze zaczekał z tą diagnozą. Ja obstawiam raczej problem z zaworami. Ale oczywiście bez zdjęcia główek pewnie wiele wiedzieć nie będziesz. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-12-03, 22:41
|
|
|
Glac napisał/a: | Cieszyłem się kilka dni.. w piątek na trasie A8 puściła chmurę dymu i to by było na tyle.. laweta, mechanik i smutna diagnoza - dziura w tłoku.
Jak żyć niech ktoś mi powie? |
Szok
Glac napisał/a: | Rozebrane nie jest - auto jest u mechanika. Z tego co wiem diagnoza o tłoku była postawiona po pomiarze kompresji, która wyniosła 0 na jednym z cilindrów, a pozostałe prawidłowe.
Dodatkowo ciśnienie wybija olej korkiem wlewu, a po jego odkręceniu leci dym. |
Robiłem już takie BVN z pękniętą głowicą, z uszkodzonymi popychaczami zaworowymi, z uszkodzonymi wałkami rozrządu.
Niestety, BVN niby takie pancerne ale też padają.
Czy ty nie miałeś przypadkiem tam jakiegoś czipa?... więcej KM i Nm? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-12-31, 19:07
|
|
|
Temat zarchiwizowany |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2020-01-01, 15:36
|
|
|
Chyba przy tym uszkodzeniu pozostaje poszukać drugiego słupka. Sprawdzić, gładzie i tłoki, poskłądać wtedy w miare bezpiecznie sprzedawać. No i wygląda na to, że jeszcze wymienić wtryski bo jeśli tam nic nie wpadło to tylko lejące wtryski chyba mogły być winne. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-01-01, 17:05
|
|
|
Temat zarchiwizowany |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-01-02, 09:47
|
|
|
jakby lały to by nie było widac na korekcjach? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-01-02, 10:41
|
|
|
Temat zarchiwizowany |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-01-02, 13:05
|
|
|
no ale jak robiłeś program to musiały być w co najmniej dobrym stanie...
przecież by się tak szybko nie skończyły...
o ile dobrze pamietam kwoty to ten silnik masz w cenie zbliżonej do "kompletnego" rozrządu... |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-01-02, 18:38
|
|
|
Temat zarchiwizowany |
|
|
|
|
|
|
|
Jacek82
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 42 Dołączył: 25 Lut 2018 Posty: 125 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2020-02-04, 12:00
|
|
|
ale ten olej w turbinach znalazł się przez kuku w tłoku
doloty do turbin dobrze posprawdzaj
te rury wodne jak zaczniesz rozkręcać to będą ciekły w miejscu korozji
w rolce masz tylko osłonę pękniętą
ale nie ma co koszty tak czy siak będą ogromne |
|
|
|
|
|