Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] A8 bierze olej - prawda czy fałsz ??  
Autor Wiadomość
Hesher
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-17, 06:46   

moja a8 d2 310 KM , przejechalem 5000km , jezdze tak do 4000obr. jak zalany byl olej na bagnecie byl po max kreske , w tej chwili jest na 3/4 kreski nie wiem ile to jest 1/4 kreski , ale tyle mi wzial na 5000km, dolewki nie bede robil bo mam na 3/4 , przebieg 220.000km, spalanie pb , u mnie srednio 13-15 l/100km, niezaleznie czy miasto czy poza, czasami mniej spali ale to wtedy jak u wroga po banie jade.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-17, 15:18   

Hesher napisał/a:
czasami mniej spali ale to wtedy jak u wroga po banie jade.

No no widać boisz się "wrogów" albo ze strachu auto się dławi :)

Jak na ironie moja na tych wrogich bahnach pali więcej jak na polskich.
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2014-07-17, 17:37   

Panowie dzięki raz jeszcze za tyle różnorodnych odpowiedzi , wszystkie są bardzo cenne każde uwagi opisy , przebiegi wymiany,spalania ...

Piszcie dalej zobaczymy co z tego wyjdzie , podejrzewam że będzie można uścislic i ujednolicić wszystko i na koniec określić ile to mitu z tym spalaniem a ile w tym wszystkim prawdy

Piszcie dalej Wasze obserwacje , wspólnie wyciągniemy wnioski :D
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-07-17, 19:29   

A wniosek wyjdzie taki, że gdzie dwóch Polaków tam trzy różne zdania :D
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2014-07-17, 19:42   

Ja dolewałem oleum jakieś 5l na 15 000 km. Podobnie jak Kolega Apophis, olej 5W-40 głównie Mobil1. Przy hamowaniu silnikiem lubił puścić "bąka" niebieskiego, więc w pierwszej (tańszej) opcji, wymieniłem uszczelniacze zaworów. Malutka poprawa. Następnie będąc pod wpływem tematów na forum, zalałem silnik naftą na max, więcej tego nie zrobię :/
Kolej na pierścienie. wcześniej ciśnienie i pomiary rzędu 14,5-15 bar. Po rozebraniu silnika, luzy na zamkach 1,6mm do 2mm, jedynie olejowy miał 0,4mm ku mojemu zdziwieniu, bo myślałem że olejowy będzie do bani a nie od kompresji <jezu>
Wymiana pierścieni, nowe i luzy na zamkach 0,3mm :)
Poskładałem, podocierałem i zrobiłem już 8000km, nie dolałem nic. Na bagnecie miałem max teraz ma 3/4 między min a max, myślę że nie doleję nic do wymiany. Styl jazdy ten sam <hehe>
Wniosek:
Niektórzy mają bardziej wyeksploatowane silniki niż im się wydaje.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-07-17, 20:06   

nie kupuje się olejów które są podrabiane to raz :D
a dwa każdy motor był inaczej traktowany
i ma inny przebieg stąd tak odmienne zdania :P
 
 
Hesher
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-17, 20:51   

Apophis, bo u wroga w dzien to nawet nie masz gdzie sie rozpedzic, od max 190km/h na liczniku , w nocy to tak mozna z 210 poleciec i szybciej tylko ze jak napisalem jak jade po banie nie ciagne wiecej jak 4000obr. ostatnio jechalem zrobilem odcinek 470km w 3 i pol godziny, spalila mi 13l /100, czyli srednia predkosc to 134km/h, to duzo jak w dzien.
 
 
danielos8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 342
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-07-17, 21:07   

no w dzien w niemczech to roznie jest.. najlepiej w weekend w godzinach tak do poludnia chociaz ruch tez w miare duzy ale powyzej 140 normalnie da sie smigać :D

hehe jazda z silnikiem V8 własnie sie zaczyna od 3.5tyś obr w góre chodzi mi o dzwiek głownie no i moc :D
_________________
dare to be great
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-07-17, 22:39   

Gabriel napisał/a:
Ja dolewałem oleum jakieś 5l na 15 000 km. Podobnie jak Kolega Apophis, olej 5W-40 głównie Mobil1. Przy hamowaniu silnikiem lubił puścić "bąka" niebieskiego, więc w pierwszej (tańszej) opcji, wymieniłem uszczelniacze zaworów. Malutka poprawa. Następnie będąc pod wpływem tematów na forum, zalałem silnik naftą na max, więcej tego nie zrobię :/
Kolej na pierścienie. wcześniej ciśnienie i pomiary rzędu 14,5-15 bar. Po rozebraniu silnika, luzy na zamkach 1,6mm do 2mm, jedynie olejowy miał 0,4mm ku mojemu zdziwieniu, bo myślałem że olejowy będzie do bani a nie od kompresji <jezu>
Wymiana pierścieni, nowe i luzy na zamkach 0,3mm :)
Poskładałem, podocierałem i zrobiłem już 8000km, nie dolałem nic. Na bagnecie miałem max teraz ma 3/4 między min a max, myślę że nie doleję nic do wymiany. Styl jazdy ten sam <hehe>
Wniosek:
Niektórzy mają bardziej wyeksploatowane silniki niż im się wydaje.


Ja po zmianie silnika zalałem pełen syntetyk, okazało się że motor stoi na pierścieniach, weekend w nafcie i odpuścił.
Przez jakiś czas, no właściwie od ostatnich kilku dni zauważyłem że przy odpalaniu puszcza pierda, ale od kad poszedłem do szpitala i teraz siedze w domu zrobiłem może max 200km przez miesiąc czasu. W większości auto stoi bo mam inne tematy na głowie i to jest błąd. Wnioskuje że pierścienie się przypiekają. Dziś zmieniłem olej na zerówkę.

Moja teoria jest taka że ja jeżdżę spokojnie, silnik nie pracuje za często w zakresie powyżej 2000 obr/min z kolei ostatnio wyjeżdżam bardzo rzadko. Ale wcześniej jak wsadziłem motorownie po kąpieli naftowej to do około 8 tyś nie dolałem ani grama oleju.

Niby V8 jest mocne, nie wysilone ale musi jeździć i czuć obroty od czasu do czasu.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-07-18, 08:37   

jak ci puszcza dymka przy paleniu to uszczelniacze zaworowe ;)
tylko
olej często jest spalany dlatego że są przedmuchy do odmy
i dalej silnik spala olej
taka LUBRYFIKACJA :D
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-18, 09:01   

Narazie to mam jeszcze pare okołorozrządowych wycieków to bedzie teraz diagnozowane i usuwane. Mi baka czasem puszcza lecz tylko w jednej sytuacji. Mam rozgrzany motor i stoje se np na czerwonym i ruszam-wtedy jest bączek. Nie ma go przy odpalaniu ani przy wdepnieciu głebiej tylko przy tym ruszeniu i tylko gdy goracy latem.
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-18, 19:15   

Witam!

Jesli auto pali olej to napewno nie dostanie TÜV.No i wowczas taka "okazja" jedzie za granice...

Majka.
 
 
Hesher
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-18, 19:42   

dokladnie Majkai stefan, ja taka okazje kupilem za 2500 erykow i musialem silnik robic , wszystkie zawory do wymiany i jeden tlok bo cisnienia nie trzymal odbiegal od reszty 2 bary, po akcji , tak jak wyzej napisalem silnik jak noweczka, apropo zapiekania sie pierscieni jest nie mozliwe zeby w ciagu 2 miechow cos sie stalo, tak mi mechanik mowil , tylko nowe silniki na magazynie trza co 1,5 - 2 m-cy walem ruszyc
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-18, 20:31   

Moja stała czasami po kilka tygodni ale nie zaobserwowałem zwiększenia czy coś. Od początku tak samo.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-07-18, 21:07   

nowy silnik jak ma leżakować to ma coś wlane do tłoków i to ma zabezpieczyć coś na parę lat :)
było o tym jak to jest zrobione :D
moim zdanie jak auto puszcza dymka raz na kiedyś to ten olej gdzieś się zbiera i w pewnych chwilach przy przyspieszaniu hamowaniu jest spalany
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.