|
Autor |
Wiadomość |
Hesher [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-17, 06:46
|
|
|
moja a8 d2 310 KM , przejechalem 5000km , jezdze tak do 4000obr. jak zalany byl olej na bagnecie byl po max kreske , w tej chwili jest na 3/4 kreski nie wiem ile to jest 1/4 kreski , ale tyle mi wzial na 5000km, dolewki nie bede robil bo mam na 3/4 , przebieg 220.000km, spalanie pb , u mnie srednio 13-15 l/100km, niezaleznie czy miasto czy poza, czasami mniej spali ale to wtedy jak u wroga po banie jade. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-17, 15:18
|
|
|
Hesher napisał/a: | czasami mniej spali ale to wtedy jak u wroga po banie jade. |
No no widać boisz się "wrogów" albo ze strachu auto się dławi
Jak na ironie moja na tych wrogich bahnach pali więcej jak na polskich. |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2014-07-17, 17:37
|
|
|
Panowie dzięki raz jeszcze za tyle różnorodnych odpowiedzi , wszystkie są bardzo cenne każde uwagi opisy , przebiegi wymiany,spalania ...
Piszcie dalej zobaczymy co z tego wyjdzie , podejrzewam że będzie można uścislic i ujednolicić wszystko i na koniec określić ile to mitu z tym spalaniem a ile w tym wszystkim prawdy
Piszcie dalej Wasze obserwacje , wspólnie wyciągniemy wnioski |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-17, 19:29
|
|
|
A wniosek wyjdzie taki, że gdzie dwóch Polaków tam trzy różne zdania |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-07-17, 19:42
|
|
|
Ja dolewałem oleum jakieś 5l na 15 000 km. Podobnie jak Kolega Apophis, olej 5W-40 głównie Mobil1. Przy hamowaniu silnikiem lubił puścić "bąka" niebieskiego, więc w pierwszej (tańszej) opcji, wymieniłem uszczelniacze zaworów. Malutka poprawa. Następnie będąc pod wpływem tematów na forum, zalałem silnik naftą na max, więcej tego nie zrobię
Kolej na pierścienie. wcześniej ciśnienie i pomiary rzędu 14,5-15 bar. Po rozebraniu silnika, luzy na zamkach 1,6mm do 2mm, jedynie olejowy miał 0,4mm ku mojemu zdziwieniu, bo myślałem że olejowy będzie do bani a nie od kompresji <jezu>
Wymiana pierścieni, nowe i luzy na zamkach 0,3mm
Poskładałem, podocierałem i zrobiłem już 8000km, nie dolałem nic. Na bagnecie miałem max teraz ma 3/4 między min a max, myślę że nie doleję nic do wymiany. Styl jazdy ten sam <hehe>
Wniosek:
Niektórzy mają bardziej wyeksploatowane silniki niż im się wydaje. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-07-17, 20:06
|
|
|
nie kupuje się olejów które są podrabiane to raz
a dwa każdy motor był inaczej traktowany
i ma inny przebieg stąd tak odmienne zdania |
|
|
|
|
|
|
|
Hesher [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-17, 20:51
|
|
|
Apophis, bo u wroga w dzien to nawet nie masz gdzie sie rozpedzic, od max 190km/h na liczniku , w nocy to tak mozna z 210 poleciec i szybciej tylko ze jak napisalem jak jade po banie nie ciagne wiecej jak 4000obr. ostatnio jechalem zrobilem odcinek 470km w 3 i pol godziny, spalila mi 13l /100, czyli srednia predkosc to 134km/h, to duzo jak w dzien. |
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-07-17, 21:07
|
|
|
no w dzien w niemczech to roznie jest.. najlepiej w weekend w godzinach tak do poludnia chociaz ruch tez w miare duzy ale powyzej 140 normalnie da sie smigać
hehe jazda z silnikiem V8 własnie sie zaczyna od 3.5tyś obr w góre chodzi mi o dzwiek głownie no i moc |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-07-17, 22:39
|
|
|
Gabriel napisał/a: | Ja dolewałem oleum jakieś 5l na 15 000 km. Podobnie jak Kolega Apophis, olej 5W-40 głównie Mobil1. Przy hamowaniu silnikiem lubił puścić "bąka" niebieskiego, więc w pierwszej (tańszej) opcji, wymieniłem uszczelniacze zaworów. Malutka poprawa. Następnie będąc pod wpływem tematów na forum, zalałem silnik naftą na max, więcej tego nie zrobię
Kolej na pierścienie. wcześniej ciśnienie i pomiary rzędu 14,5-15 bar. Po rozebraniu silnika, luzy na zamkach 1,6mm do 2mm, jedynie olejowy miał 0,4mm ku mojemu zdziwieniu, bo myślałem że olejowy będzie do bani a nie od kompresji <jezu>
Wymiana pierścieni, nowe i luzy na zamkach 0,3mm
Poskładałem, podocierałem i zrobiłem już 8000km, nie dolałem nic. Na bagnecie miałem max teraz ma 3/4 między min a max, myślę że nie doleję nic do wymiany. Styl jazdy ten sam <hehe>
Wniosek:
Niektórzy mają bardziej wyeksploatowane silniki niż im się wydaje. |
Ja po zmianie silnika zalałem pełen syntetyk, okazało się że motor stoi na pierścieniach, weekend w nafcie i odpuścił.
Przez jakiś czas, no właściwie od ostatnich kilku dni zauważyłem że przy odpalaniu puszcza pierda, ale od kad poszedłem do szpitala i teraz siedze w domu zrobiłem może max 200km przez miesiąc czasu. W większości auto stoi bo mam inne tematy na głowie i to jest błąd. Wnioskuje że pierścienie się przypiekają. Dziś zmieniłem olej na zerówkę.
Moja teoria jest taka że ja jeżdżę spokojnie, silnik nie pracuje za często w zakresie powyżej 2000 obr/min z kolei ostatnio wyjeżdżam bardzo rzadko. Ale wcześniej jak wsadziłem motorownie po kąpieli naftowej to do około 8 tyś nie dolałem ani grama oleju.
Niby V8 jest mocne, nie wysilone ale musi jeździć i czuć obroty od czasu do czasu. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-07-18, 08:37
|
|
|
jak ci puszcza dymka przy paleniu to uszczelniacze zaworowe
tylko
olej często jest spalany dlatego że są przedmuchy do odmy
i dalej silnik spala olej
taka LUBRYFIKACJA |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-18, 09:01
|
|
|
Narazie to mam jeszcze pare okołorozrządowych wycieków to bedzie teraz diagnozowane i usuwane. Mi baka czasem puszcza lecz tylko w jednej sytuacji. Mam rozgrzany motor i stoje se np na czerwonym i ruszam-wtedy jest bączek. Nie ma go przy odpalaniu ani przy wdepnieciu głebiej tylko przy tym ruszeniu i tylko gdy goracy latem. |
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-18, 19:15
|
|
|
Witam!
Jesli auto pali olej to napewno nie dostanie TÜV.No i wowczas taka "okazja" jedzie za granice...
Majka. |
|
|
|
|
|
|
|
Hesher [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-18, 19:42
|
|
|
dokladnie Majkai stefan, ja taka okazje kupilem za 2500 erykow i musialem silnik robic , wszystkie zawory do wymiany i jeden tlok bo cisnienia nie trzymal odbiegal od reszty 2 bary, po akcji , tak jak wyzej napisalem silnik jak noweczka, apropo zapiekania sie pierscieni jest nie mozliwe zeby w ciagu 2 miechow cos sie stalo, tak mi mechanik mowil , tylko nowe silniki na magazynie trza co 1,5 - 2 m-cy walem ruszyc |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-18, 20:31
|
|
|
Moja stała czasami po kilka tygodni ale nie zaobserwowałem zwiększenia czy coś. Od początku tak samo. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-07-18, 21:07
|
|
|
nowy silnik jak ma leżakować to ma coś wlane do tłoków i to ma zabezpieczyć coś na parę lat
było o tym jak to jest zrobione
moim zdanie jak auto puszcza dymka raz na kiedyś to ten olej gdzieś się zbiera i w pewnych chwilach przy przyspieszaniu hamowaniu jest spalany |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi
Prywatność. |
|
|