Autor |
Wiadomość |
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-07-22, 22:35
|
|
|
majkaistefan napisał/a: |
Nadzieja zawsze umiera ostatnia. |
jak w przysłowiu : Nadzieja umiera ostatnia mówił właściciel opla kupując drut do migomatu |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-07-23, 19:15
|
|
|
chodzi tu bardziej o przedmuchy i ciśnienie w misce olejowej
proponuje lać ,minimum
a nie na max |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-23, 22:04
|
|
|
Witam!
pepi napisał/a: | chodzi tu bardziej o przedmuchy i ciśnienie w misce olejowej |
To brzmi troszke jak w F1 Tyle tylko ze jesli juzt sa przedmuchy to jest jedna jedyna sluszna droga.
Stefan. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-07-24, 06:44
|
|
|
każdy motor ma przedmuchy
po to masz odmy |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-24, 11:26
|
|
|
Witam!
pepi napisał/a: | każdy motor ma przedmuchy
po to masz odmy |
Odpowietrzenie skrzyni korbowej czesto mylone jest z rura wydechowa.Jesli predkosc gazow i przeplyw sa juz tak duze ze zaczyna ubywac oleju z silnika to jest tak jak pisze:jedyna sluszna droga.
<hehe>
Stefan. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-24, 11:43
|
|
|
pepi napisał/a: | chodzi tu bardziej o przedmuchy i ciśnienie w misce olejowej
proponuje lać ,minimum
a nie na max |
Mam prośbę do CIebie. Rozwiń tę teorie bo sam nie bardzo rozumie o co chodzi w tym? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-07-24, 16:21
|
|
|
każdy silnik ma przedmuchy
bo nie można uszczelnić tłoka z cylindrem aż tak dokładnie i część przedostaje się do dołu czyli do misy
jak nowy motor to jest bardziej szczelny ale po pewnym przebiegu <niewiem>
dlatego jest odma która upuszcza nam tą ciśnienie i puszcza w dolot
silnik spala nam to ponownie
i nie kiedy tą drogą olej pobiera
to u ciebie pewnie się dzieje |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-24, 16:38
|
|
|
Odma jest też odpowietrzeniem układu korbowotłokowego bo wiadomo skok cylindrów jakis jest podczas pracy. W żółtym coupe mam to wywalone z dolotu całkiem na dół jak za daaawnych lat. Problem syfu w dolocie znikł bezpowrotnie. Czy w A8 tez da się wypuścić odme na zewnątrz? Czytałem gdzieś o rożnicy podciśnień że to by nie banglało chyba jak trza.
No ale to co napisałes nie do końca mi daje odpowiedź czemu ma być minimum a nie max? |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2014-07-24, 16:47
|
|
|
Im wyższy stan oleju w misce tym więcej go lata w przestrzeni korbowej a co za tym
idzie więcej go jest pchane w system odpowietrzenia skrzyni korbowej i co za tym idzie
więcej jest go spalane. Mowa tutaj o silnikach, które w systemie odpowietrzenia
skrzyni korbowej nie mają separatorów ale proste filtry siatkowe do przechwytywania
drobinek oleju.
Przewód, który idzie do gumy przed przepustnicą nie tylko "wywala" ciśnienie
ale także zasysa powietrze. Jest tam pulsacja.
Są specjalne filtry na wyjścia odmy by w powietrzu wisiały. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-07-24, 17:03
|
|
|
Apophis napisał/a: | Odma jest też odpowietrzeniem układu korbowotłokowego bo wiadomo skok cylindrów jakis jest podczas pracy. W żółtym coupe mam to wywalone z dolotu całkiem na dół jak za daaawnych lat. Problem syfu w dolocie znikł bezpowrotnie. |
W mojej żony A4 były taka sytuacja że ta owa odma się rozpuściła. Nie zauważyłem tego i jeździłem dalej. po zimie okazało się że wydmuchało uszczelkę pod głowicą. Prawdopodobnie przymarzła i ciśnienie szukało sobie innego ujścia. Na początek Nie było tragedii ale potem dolewałem 1 L / 1000 km.|
Osobiście nie będę tego robił bo mija się to z celem.
Motor ma przejechane 400 tyś ponad na pewno, obecnie zegarek jest 390 ale w pamięci też coś ma znając życie. Większość swojego przejeździł na gazie. Silnik pali bez problemu.
Taniej mnie wyjdzie kupić drugi motor niż wskrzeszać tego.
Problem pobierania oleju nie tylko może wiązać się z przedmuchami odmy. Ale skapywać po przez już sztywne gumki zaworowe lub, zapiekające się pierścienie tłoka. Pamiętacie jak po przekładce motoru 7 cylinder miał mizerną kompresję ?
Weekend w tłokach i pierścionki pięknie odpuściły. Lałem we wszystkie i szczerze mówiąc to po zalaniu nowego motoru do około 9000 nie dolałem ani grama oliwy, a sprawdzam często.
Dopiero po jakimś czasie zaczęło się.
Więc moja teoria jest taka:
Autem jeżdżę low low low 2000obr/min i bieg w górę. Przeciętna prędkość obrotowa 1200 - 1500. Mało co widzi wysokie obroty.
Do tego miasto, gaz. Olej się przypala z czasem robi się ciemny, osadza się na pierścieniach i je przypieka po pewnym czasie postoju. Pójdzie w ruch i jest ok. Jak odpalam kilka razy dziennie jest ok. Jak auto odpalam raz na kilka dni ( Bąk )
Dlatego użyłem wody a nie oleju. Niech wymywa cały ten syf.
Zobaczymy co będzie dalej.
Następną sprawą będzie przed wymianą oleju pomiar ciśnienia, próba olejowa, pomiar ciśnienia, weekend z naftą w tłokach, spust i zalanie świeżego oleju. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-24, 17:11
|
|
|
No to logiczne jest że więcej go rozpryskuje jak stan jest litr wiekszy-własnie to jest różnica spora bo litr miedzy min a max.
Jeszcze proste pytanie do specjalistów: Czy moge wywalić odme z dolotu w ABZcie? Nie bedzie nic fixowac czy nie da rady tak? |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2014-07-24, 17:39
|
|
|
Nic się nie stanie ale trzeba:
1. zatkać dziurę w gumie przy przepustnicy
2. założyć na koniec przewodu gumowego filtr
Zwróć uwagę, że często w ABZ-to podobnych te gumy z tyłu są popękane i
ludzie jeżdżą nic o tym niewiedząc.
Filtr odmy do zaślepienia gumy.
Cytat z jednej z aukcji:
"Filtr odmy zastępuje połączenie odmy z dolotem.
Jest często niezbędny przy instalacji filtra stożkowego i związanej z tym przebudowie układu dolotowego.
Dzięki odłączeniu odmy od dolotu zmniejsza się temperatura zasysanego powietrza
co skutkuje lepszym zasilaniem silnika w tlen i zwiększa jego wydajność.
Filtr najwyższej jakości. Wykonany w technologii gazy syntetycznej obustronnie pokrytej siatką stalową." |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2014-07-24, 17:40
|
|
|
no to widzę że jedne biorą ten olej w większej mierze drugie w mniejszej a jeszcze inne , chociaż nie mam jeszcze a8 ( ale będzie bankowo,bo ostatnio spotkałem się z klubowiczem aby jego a8 oczaić co i jak i przejechać się powiem jedno miazga!!) a jedynie a 4 z przelotem 246000 i oleju ani mru mru nie ubywa wydech czysty jak łza i ubytku oliwy brak a leje 0w40 liqui moly synthoil energy , nie jest to V-ka tylko zwykła rzędówka no ale ...
A może poprostu te uszczelniacze wymienić to spalanie by zniklo , bo jak czytam o tym spalaniu to olaboga <jezu> <jezu> zbankrutuje na tym oleju
jak miesięcznie duze przeloty |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-24, 18:01
|
|
|
To prawda że sie odmy rozwalają i ludzie tak jeźdza bo ja sie kilka tygodni zastanawiałem czemu gaśnie mi auto po trasie(odmy nie było) Przy okazji cos pomodze z tym.
A kolega w temacie remontu czapek to pytanko ile taka regeneracja kosztuje? |
|
|
|
|
|