Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 07 4.2TDI ] Kalibracja radaru do aktywnego tempomatu  
Autor Wiadomość
Clearman22 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tom
Jeżdzę: D3
Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 3
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-10-28, 20:41   [D3 07 4.2TDI ] Kalibracja radaru do aktywnego tempomatu

Niestety moje Audi uległo lekkiej kraksie podczas której został uszkodzony radar, wymieniłem go na drugi używany. Elektronik coś tam wgrywał i niby powinno działać ale jednak tak nie jest. Tempomat się nie uruchamia, po włączeniu go przyciskiem nic się nie dzieje poza komunikatem o awarii systemu. W ASO powiedzieli mi że tylko oni są w stanie zaprogramować to na specjalnym stanowisku. Czy tak jest faktycznie ? Bo aż mi się nie chce wierzyć że nikt tego z Polaków nie ogarnia
 
 
orkaskawina 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy
Wiek: 46
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 467
Skąd: Skawina
Wysłany: 2014-10-28, 20:58   

Clearman22 napisał/a:
Czy tak jest faktycznie ?


Gdzieś już ktoś pisał że jest jeden sprzęt do ustawiania i serwisy sobie go przesyłają.Chyba że już coś się zmieniło ...
_________________
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e
 
 
silny 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: robert
Jeżdzę: d3
Dołączył: 10 Cze 2016
Posty: 15
Skąd: wlkp
Wysłany: 2016-06-11, 22:51   

odkopie temat .

mam disctronic , oczywiście podłączenie kompa pokazuje rozkalibrowany radar.

jakie są szanse że ogarnie mi to ktoś jeszcze a nie serwis.....

brak tempomatu jest irytujący <onie>
_________________
gazuuu na podtlenku LPG
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-06-12, 00:47   

Ktoś mi mówił ze dał radę za pomocą luster to ogarnąć w przydomowym garażu. W sumie nie wiem jak wygląda kalibracja.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-12, 09:26   

Nie luster a odpowiednio wyprofilowanych płyt metalowych. Na forum A4 sa opisy jak zrobić samodzielnie takie stanowisko. Procedura kalibracji jest opisana w ramach funkcji prowadzonej w VAS.
Na upartego możesz poszukać stanowiska z Hunter 3D, które ma przystawkę do kalibracji radaru. Jest to opcja do tego systemu.

Z drugiej strony koszt kalibracji w ASO to nie jest jakaś tragedia więc moim zdaniem nie ma co kombinować.
 
 
jordan233 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 1510
Skąd: GBY
Wysłany: 2016-06-12, 09:46   

tak jak kolega wyżej pisze.Na upartego można samemu zrobić,gdzieś już na forum wrzucałem,ale dodam jeszcze raz.



_________________
https://www.facebook.com/...100089709813366
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2016-11-30, 19:11   

Panowie jak ktoś chce skalibrować tempomat bez przyrządów to jest prosty sposób.
 
 
jordan233 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 1510
Skąd: GBY
Wysłany: 2016-11-30, 19:19   

Pczester napisał/a:
Panowie jak ktoś chce skalibrować tempomat bez przyrządów to jest prosty sposób.


pochwal się :)
_________________
https://www.facebook.com/...100089709813366
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2016-11-30, 20:39   

A więc
13 Auto Dist - Bloki Pomiarowe - grupa 2 i 11 w obu blok 1 to są dwie wartości które nas interesują. Mają się mieścić od -0.8 do 0,8 Grupa 2 to górna lewa śróbka a 11 to dolna, kręcąc w prawo (wkręcając śróbke) ZMNIEJSZAMY wartość (idziemy w stronę minusa). Jeden pełny obrót to wartość około 1.0 Trzeba zobaczyć ile mamy (zapisać sobie) zrobić korektę NA OKO, potem wchodzimy w Nastawy Podstawowe grupa 1 i ON/OFF potem 2,3 4 tak samo. I po takim zabiegu jeździmy spokojnie sobie dwa dni po czym sprawdzamy co jakiś czas czy działa tempomat, lub w grupie 2 i 11 czy się mieści w - 0.8 do 0,8 jeśli nie, sprawdzamy o ile się zmieniło i ponowna korekta :-) mi za drugim razem się udało. NAJWAŻNIEJSZE TERAZ!!! Do dolnej śrubki imbus jest dojście bez problemu, do górnej gorzej (raz zdjąłem zderzak) a później zobaczyłem że jak odkreca się atrape pod tablice rejestracyjną to pod nią jest otwór PRAWIE IDEALNIE pasuje by trafić imbusem do górnej śróby, wystarczy trochę powiększyć go do dołu i klucz trafia :-D dzięki czemu do kalibracji wystarczy zdjąć ta atrape (4 torxy). Tak wygląda cała procedura Panowie. A przy okazji szukam tej osłony radaru jak ktoś by coś widział słyszał. Mam nadzieję że komuś się przydadzą moje wskazówki :-)
 
 
jordan233 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 1510
Skąd: GBY
Wysłany: 2016-11-30, 21:05   

No ciekawe to:) ja będę montował do przedlifta więc zobaczymy jak pójdzie :)
_________________
https://www.facebook.com/...100089709813366
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-30, 21:10   

Aby na pewno te grupy?

Ja mam takie opisy:

Measured value block 2: (Maladjustment angle)
Position Readout Range Off / Online
1 Maladjustment angle horizontal-xx.xxx°...xx.xxx° Offline
2 Maladjustment angle vertical -xx.xxx°...xx.xxx° Offline

Measured value block 11: (Basic setting)
Position Readout Range Off / Online
1 Steering angle offset -1433.6...1433.56° Offline

Czyli korygujemy w bloku 2im z pozycji 1 i 2
a w 11ce jest kąt skrętu kierownicy... (zakładam aktualny)

Ja miałem w planach korygowanie aż pojawi mi się
poprawna odległość od ściany przed autem... ale sprawdzę twoją
procedurę
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2016-11-30, 22:01   

Proszę, tu jest screen sprzed kalibracji, i tak jak pisałem, patrzyłem na grupy 2 i 11 i one się zmieniały przy kręceniu śrubami radaru. dużo czytałem o tym na różnych forach i nigdzie nie było to dokładnie opisane (wszędzie było tylko NIBY w teorii) Zrobiłem tak jak dokładnie opisałem. Jak ktoś potwierdzi niech się pochwali swoimi uwagami.

Jutro zrobię zdjęcie bloków po kalibracji
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-30, 22:24   

Pczester napisał/a:
Proszę, tu jest screen sprzed kalibracji, i tak jak pisałem, patrzyłem na grupy 2 i 11 i one się zmieniały przy kręceniu śrubami radaru. dużo czytałem o tym na różnych forach i nigdzie nie było to dokładnie opisane (wszędzie było tylko NIBY w teorii) Zrobiłem tak jak dokładnie opisałem. Jak ktoś potwierdzi niech się pochwali swoimi uwagami.
[url=http://images82.foto...17m.jpg]Obrazek[/URL]
Jutro zrobię zdjęcie bloków po kalibracji


opisy u ciebie i u mnie i gdzie indziej się zgadzają....

http://www.audi4ever.com/...onic/index.html

http://www.audi-portal.co...cu_11709.html#1

a czemu się zmieniała ci grupa 11a... dunno
przy tej dokładności (3 miejsca po przecinku) to chyba by reagował zmianami jakbys
np wsiadł do auta albo nim zakołysał...

postaram sie to jutro sprawdzić... w sensie grupę 11ą jak to wygląda w praktyce
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2016-12-01, 08:18   

A tu porównanie z grup po kalibracji, jak widać tylko 1 Bloki się zmieniły w grupach 2 i 11



 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-02, 12:41   

faktycznie opisy są źle opisane w ODISie też bo ten niby kąt skrętu się nie zmienia
ale procedura kalibracji już się odnosi do 11ki i zawiera to co jest w linku ode mnie
czyli z trzema różnymi ustawieniami zwierciadła
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.