Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Klimatyzacja wariuje, błędne temp w trybie Auto  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-10-20, 12:58   

paweldzwo napisał/a:
Jeżeli chodzi o mnie to tak jak pisałem na szybę mam tak jakby trzy nawiewy, środkiem tą właściwą kratką idzie chłodne aczkolwiek pod siatką wieje z lewej i z prawej gorące, nie wiem czy tam są jakieś nawiewy standardowo czy jakaś klapa jest nie do końca się zamyka i idzie na tą szybę jakieś lewe powietrze... nie mam pojęcia bo nie ma porównania z innym D3

Nawiew środkowy pod szybą ma oddzielny kanał regulacyjny, to tzw. klapa odmrażania i tam może być inne powietrze niż w innych strefach.

Nawiew środkowy przy ekranie MMI ma zupełnie oddzielne klapy mieszające gdzie teoretycznie, w pewnym zakresie, można ustawiać inną temperaturę powietrza niż we wszystkich strefach. Prawy i lewy są razem połączone.

Wszystkie pozostałe nawiewy temperaturowo podzielone są tylko na lewą i prawą stronę stąd też 2 nagrzewnice i 2 elektrozawory na podszybiu.
Stąd też te gorące powietrze wszędzie dookoła oprócz nawiewów środkowych przy MMI i ewentualnie pod szybą.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-10-20, 13:14   

Tu jest bardzo dużo informacji, schematy itp http://www.a8team.pl/d3-0...elu-vt14869.htm
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 314
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2015-10-20, 14:04   

FOSS napisał/a:

Nawiew środkowy pod szybą ma oddzielny kanał regulacyjny, to tzw. klapa odmrażania i tam może być inne powietrze niż w innych strefach.

Nawiew środkowy przy ekranie MMI ma zupełnie oddzielne klapy mieszające gdzie teoretycznie, w pewnym zakresie, można ustawiać inną temperaturę powietrza niż we wszystkich strefach. Prawy i lewy są razem połączone.

Wszystkie pozostałe nawiewy temperaturowo podzielone są tylko na lewą i prawą stronę stąd też 2 nagrzewnice i 2 elektrozawory na podszybiu.
Stąd też te gorące powietrze wszędzie dookoła oprócz nawiewów środkowych przy MMI i ewentualnie pod szybą.


Możesz Foss postawić jakąś diagnozę? Co może być przyczyną takiego stanu że środkiem i na szybę leci zimne( w ustawieniach dodatkowe ustawienie temperatury dla środkowego nawiewu ustawiłem na maxa na gorące ale to nic nie zmieniło) ?Z ima tuż tuż i chciałbym to ogarnąć...
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-10-20, 15:07   

paweldzwo napisał/a:
Możesz Foss postawić jakąś diagnozę? Co może być przyczyną takiego stanu że środkiem i na szybę leci zimne( w ustawieniach dodatkowe ustawienie temperatury dla środkowego nawiewu ustawiłem na maxa na gorące ale to nic nie zmieniło) ?Z ima tuż tuż i chciałbym to ogarnąć...

Nie wiem, trzeba szukać... może klapy źle chodzą a może nagrzewnice zakamienione <hmm>
Nie wiem też czy mogę się w tym temacie wypowiadać jako znawca - wprawdzie zrobiłem takich klimatroników kilka włącznie ze swoim D3 i wszystko pięknie działa ale jest jeden wyjątkowy egzemplarz co jakoś nie bardzo wiadomo o co w nim chodzi :/


Swoją dokładnie rok temu rozebrałem na części pierwsze bo jak przyszły przymrozki to się okazało, że coś jest nie tak. Wymieniłem nagrzewnice, wszystkie silniczki i czujniki temperatury - poskładałem, zrobiłem adaptację i wszystko wróciło do normy i do dzisiaj jest super.
Tak to wyglądało w trakcie roboty <faktycznie>


Jakby ktoś nie zakumał to tam tu jest właśnie kierownica, zegary, deska rozdzielcza i cały środkowy tunel ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 314
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2015-10-20, 16:18   

Widziałem już te zdjęcia z innej perspektywy w innym poście, i przyznam że wcześniej planowałem demontaż deski ale jak wczoraj zobaczyłem te zdjęciach to naszła mnie taka refleksja że chyba jeszcze to przemyślę.... <boisie>
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-21, 21:08   

Witam!

Demontaz deski...A zgubiles tam cos? :) Moim zdaniem to juz ostateczna ostatecznosc.Najpierw trzeba wszystko po kolei sprawdzic.Jak zlapie chwile wolnego to poszukam gdzies rozpisanych zlacz do klimatronika,sprawdze czujniki tempertury i wtedy bede cos mogl powiedziec.

Stefan.
 
 
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 314
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2015-10-21, 22:21   

Moim skromnym staniem będzie to problem z którąś z klap, ewentualnie zaworami na podszybiu lub nagrzewnicami... ale to tylko moje przypuszczenia, chciałem zrobić test klap zobaczyć czy i jak chodzą ale nie mogę znaleźć info jak to zrobić.

W przyszłym tygodniu magik od aut ma mi zerknąć na te zawory na podszybiu, jak coś ustalę w tej kwestii dam znać,prosiłbym o info w sprawie testu klap.

U mnie był zapisany błąd silniczka V71, po skasowaniu nie wraca, nie wiem czy to może mieć coś wspólnego
 
 
kor 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 49
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2015-10-23, 07:44   

Hello,

napiszę tylko, że latam autem już trochę więcej i działa jak należy (po zabiegu przeczyszczenia cylinderków/elektrozaworów na podszybiu..). Sprawdźcie to, gdzieś wcześniej wklejałem link z a6 forum..

pozdrawiam
Jan
 
 
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 314
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2015-10-23, 21:32   

Tylko że ty miałeś trochę inny problem u Ciebie na włączonej klimie grzało cały czas tak?
 
 
kor 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 49
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2015-10-24, 21:25   

No na włączonej, na eko też, ale to wszystko i tak 'losowo', chociaż ostatnio nagminnie :) dziś znów jeździłem i spokój, napiszę (oby nie) gdy problem wróci..
 
 
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 314
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2016-02-24, 23:02   

Znalazłem chwilę czasu i wziąłem się za wstępną diagnozę problemu z ogrzewaniem, po testowaniu pracy klap, zauważyłem że

- V71stoi w miejscu, po rozebraniu faktycznie silniczek słychać a klapy stoją w miejscu, przyczyna? Coś pęka,jakiś trybik, jest jakaś reguła co się dzieje najczęściej z klapami?

- V68 pracuje w zakresie od 89 do 159 , przy czym większość pracuje od około 30 do ponad 200, fakt nie wyrzuca błędu tak jak w przypadku V71 ale z tego co czytałem to inny fakt że nie przy A8 mający problem z v68 właśnie uskarżali się na częste grzanie na maxa lub nie grzanie w ogóle, czy faktycznie to może być przyczyną czy on takie wartości to jego nominalny zakres pracy bo nigdzie nie mogę znaleźć o tym informacji

- v102 zakres od 73 do 179 czy wartości poprawne czy jednak nie?

Po całym teście wyrzuca mi jeszcze jeden z błędów który mnie najbardziej interesuje to 00066 po prawej stronie ogrzewania tylnej wnęki na nogi (Z43)- przerywany obwód 012 - usterka elektryczna, jak sobie z tym poradzić, identyczny dotyczy strony lewej.

Z góry dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-02-25, 00:35   

paweldzwo napisał/a:
- V71stoi w miejscu, po rozebraniu faktycznie silniczek słychać a klapy stoją w miejscu, przyczyna? Coś pęka,jakiś trybik, jest jakaś reguła co się dzieje najczęściej z klapami?

Jak zdiagnozowałeś, że silniczek pracuje a klapy stoją?... Co rozebrałeś?...
Pytam ponieważ akurat ten silniczek jest tak schowany, że do jego wymiany lub też nawet samej oceny metodą "organoleptyczną" trzeba targać deskę rozdzielczą.

Tam jest silniczek + cięgno
Najczęściej padają silniczki... same w sobie bądź po prostu połączenie elektryczne na kostce czy samej wiązce.
Mogło też spaść samo cięgno chociaż to raczej rzadki jest przypadek.

paweldzwo napisał/a:
- V68 pracuje w zakresie od 89 do 159 , przy czym większość pracuje od około 30 do ponad 200, fakt nie wyrzuca błędu tak jak w przypadku V71 ale z tego co czytałem to inny fakt że nie przy A8 mający problem z v68 właśnie uskarżali się na częste grzanie na maxa lub nie grzanie w ogóle, czy faktycznie to może być przyczyną czy on takie wartości to jego nominalny zakres pracy bo nigdzie nie mogę znaleźć o tym informacji

Usterka tej klapy ma istotny wpływ na poprawne ustawienie temperatury bo ... jest to właśnie klapa od temperatury.

paweldzwo napisał/a:
- v102 zakres od 73 do 179 czy wartości poprawne czy jednak nie?

To następna klapa od temperatury.
Czy wartości są poprawne (zakres) to nie pamiętam ale to akurat możesz podejrzeć przecież na VCDS - w trakcie robienia testów on podaje zakres w jakim powinna się dana klapa poruszać.
No chyba, że nie robisz typowo testów albo nie wiesz jak te bloki w trakcie testów czytać.

paweldzwo napisał/a:
Po całym teście wyrzuca mi jeszcze jeden z błędów który mnie najbardziej interesuje to 00066 po prawej stronie ogrzewania tylnej wnęki na nogi (Z43)- przerywany obwód 012 - usterka elektryczna, jak sobie z tym poradzić, identyczny dotyczy strony lewej.

Z42 oraz Z43 - typowe błędy i typowe usterki dla D3, wiele samochodów ma ten problem

Co można zrobić?...
- Jeżeli uszkodzone są moduły grzewcze same w sobie to pozostaje tylko je wymienić... na nowe bądź używane sprawne. Innej metody naprawczej nie znam a wierz mi, ten temat starałem się poznać trochę głębiej.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 314
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2016-02-25, 02:11   

FOSS napisał/a:
-

Jak zdiagnozowałeś, że silniczek pracuje a klapy stoją?... Co rozebrałeś?...
Pytam ponieważ akurat ten silniczek jest tak schowany, że do jego wymiany lub też nawet samej oceny metodą "organoleptyczną" trzeba targać deskę rozdzielczą.

Tam jest silniczek + cięgno
Najczęściej padają silniczki... same w sobie bądź po prostu połączenie elektryczne na kostce czy samej wiązce.
Mogło też spaść samo cięgno chociaż to raczej rzadki jest przypadek.


Foss V71 to ten na podszybiu, rozebrałem podszybie, wyjąłem filtr kabinowy i silniczek słychać a klapy stoją w miejscu
 
 
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 314
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2016-02-25, 02:17   

FOSS napisał/a:
Czy wartości są poprawne (zakres) to nie pamiętam ale to akurat możesz podejrzeć przecież na VCDS - w trakcie robienia testów on podaje zakres w jakim powinna się dana klapa poruszać.
No chyba, że nie robisz typowo testów albo nie wiesz jak te bloki w trakcie testów czytać.


Miałem wrażenie że w blokach pozycja 1 to pozycja aktualna , druga to pozycja do jakiej powinien dojść a 3 i 4 to maksymalne jakie zostały uzyskane,a z twojej wypowiedzi jeśli dobrze rozumiem to 3 i 4 wskazują maksymalną i minimalną wartość jaką osiąga klapa... Nie rozumiem tylko wartości w klapie V71 której błąd wyrzuca, mianowicie np na pozycji 1 wartość 79, 2 wartość 84, a pozycja 3 i 4 wartość 79, w innych na pozycji 3 i 4 jest jakiś przedział od... do... a tutaj są dwie wartości stałe, dlaczego...?

Czy mółbyś mi podać jakiś numer tych grzałek jeśli znasz oczywiście, żebym mógł ogarnąć ile taka przyjemność kosztuje.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-02-25, 02:32   

paweldzwo napisał/a:
Foss V71 to ten na podszybiu, rozebrałem podszybie, wyjąłem filtr kabinowy i silniczek słychać a klapy stoją w miejscu

Przepraszam, nie wiem czemu, może dlatego że późno już a ja robię coś innego ale masz oczywiście rację - V71 to ten pierwszy który znajduje się pod filtrem i do niego jest w miarę normalny dostęp. Pomyliłem z V107 do którego dostępu praktycznie nie ma wcale :/
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.