|
Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-10-20, 12:58
|
|
|
paweldzwo napisał/a: | Jeżeli chodzi o mnie to tak jak pisałem na szybę mam tak jakby trzy nawiewy, środkiem tą właściwą kratką idzie chłodne aczkolwiek pod siatką wieje z lewej i z prawej gorące, nie wiem czy tam są jakieś nawiewy standardowo czy jakaś klapa jest nie do końca się zamyka i idzie na tą szybę jakieś lewe powietrze... nie mam pojęcia bo nie ma porównania z innym D3 |
Nawiew środkowy pod szybą ma oddzielny kanał regulacyjny, to tzw. klapa odmrażania i tam może być inne powietrze niż w innych strefach.
Nawiew środkowy przy ekranie MMI ma zupełnie oddzielne klapy mieszające gdzie teoretycznie, w pewnym zakresie, można ustawiać inną temperaturę powietrza niż we wszystkich strefach. Prawy i lewy są razem połączone.
Wszystkie pozostałe nawiewy temperaturowo podzielone są tylko na lewą i prawą stronę stąd też 2 nagrzewnice i 2 elektrozawory na podszybiu.
Stąd też te gorące powietrze wszędzie dookoła oprócz nawiewów środkowych przy MMI i ewentualnie pod szybą. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-10-20, 13:14
|
|
|
Tu jest bardzo dużo informacji, schematy itp http://www.a8team.pl/d3-0...elu-vt14869.htm |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2015-10-20, 14:04
|
|
|
FOSS napisał/a: |
Nawiew środkowy pod szybą ma oddzielny kanał regulacyjny, to tzw. klapa odmrażania i tam może być inne powietrze niż w innych strefach.
Nawiew środkowy przy ekranie MMI ma zupełnie oddzielne klapy mieszające gdzie teoretycznie, w pewnym zakresie, można ustawiać inną temperaturę powietrza niż we wszystkich strefach. Prawy i lewy są razem połączone.
Wszystkie pozostałe nawiewy temperaturowo podzielone są tylko na lewą i prawą stronę stąd też 2 nagrzewnice i 2 elektrozawory na podszybiu.
Stąd też te gorące powietrze wszędzie dookoła oprócz nawiewów środkowych przy MMI i ewentualnie pod szybą. |
Możesz Foss postawić jakąś diagnozę? Co może być przyczyną takiego stanu że środkiem i na szybę leci zimne( w ustawieniach dodatkowe ustawienie temperatury dla środkowego nawiewu ustawiłem na maxa na gorące ale to nic nie zmieniło) ?Z ima tuż tuż i chciałbym to ogarnąć... |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-10-20, 15:07
|
|
|
paweldzwo napisał/a: | Możesz Foss postawić jakąś diagnozę? Co może być przyczyną takiego stanu że środkiem i na szybę leci zimne( w ustawieniach dodatkowe ustawienie temperatury dla środkowego nawiewu ustawiłem na maxa na gorące ale to nic nie zmieniło) ?Z ima tuż tuż i chciałbym to ogarnąć... |
Nie wiem, trzeba szukać... może klapy źle chodzą a może nagrzewnice zakamienione
Nie wiem też czy mogę się w tym temacie wypowiadać jako znawca - wprawdzie zrobiłem takich klimatroników kilka włącznie ze swoim D3 i wszystko pięknie działa ale jest jeden wyjątkowy egzemplarz co jakoś nie bardzo wiadomo o co w nim chodzi
Swoją dokładnie rok temu rozebrałem na części pierwsze bo jak przyszły przymrozki to się okazało, że coś jest nie tak. Wymieniłem nagrzewnice, wszystkie silniczki i czujniki temperatury - poskładałem, zrobiłem adaptację i wszystko wróciło do normy i do dzisiaj jest super.
Tak to wyglądało w trakcie roboty
Jakby ktoś nie zakumał to tam tu jest właśnie kierownica, zegary, deska rozdzielcza i cały środkowy tunel |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2015-10-20, 16:18
|
|
|
Widziałem już te zdjęcia z innej perspektywy w innym poście, i przyznam że wcześniej planowałem demontaż deski ale jak wczoraj zobaczyłem te zdjęciach to naszła mnie taka refleksja że chyba jeszcze to przemyślę.... |
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-21, 21:08
|
|
|
Witam!
Demontaz deski...A zgubiles tam cos? Moim zdaniem to juz ostateczna ostatecznosc.Najpierw trzeba wszystko po kolei sprawdzic.Jak zlapie chwile wolnego to poszukam gdzies rozpisanych zlacz do klimatronika,sprawdze czujniki tempertury i wtedy bede cos mogl powiedziec.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2015-10-21, 22:21
|
|
|
Moim skromnym staniem będzie to problem z którąś z klap, ewentualnie zaworami na podszybiu lub nagrzewnicami... ale to tylko moje przypuszczenia, chciałem zrobić test klap zobaczyć czy i jak chodzą ale nie mogę znaleźć info jak to zrobić.
W przyszłym tygodniu magik od aut ma mi zerknąć na te zawory na podszybiu, jak coś ustalę w tej kwestii dam znać,prosiłbym o info w sprawie testu klap.
U mnie był zapisany błąd silniczka V71, po skasowaniu nie wraca, nie wiem czy to może mieć coś wspólnego |
|
|
|
|
kor
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44 Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 49 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 2015-10-23, 07:44
|
|
|
Hello,
napiszę tylko, że latam autem już trochę więcej i działa jak należy (po zabiegu przeczyszczenia cylinderków/elektrozaworów na podszybiu..). Sprawdźcie to, gdzieś wcześniej wklejałem link z a6 forum..
pozdrawiam
Jan |
|
|
|
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2015-10-23, 21:32
|
|
|
Tylko że ty miałeś trochę inny problem u Ciebie na włączonej klimie grzało cały czas tak? |
|
|
|
|
kor
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44 Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 49 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 2015-10-24, 21:25
|
|
|
No na włączonej, na eko też, ale to wszystko i tak 'losowo', chociaż ostatnio nagminnie dziś znów jeździłem i spokój, napiszę (oby nie) gdy problem wróci.. |
|
|
|
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2016-02-24, 23:02
|
|
|
Znalazłem chwilę czasu i wziąłem się za wstępną diagnozę problemu z ogrzewaniem, po testowaniu pracy klap, zauważyłem że
- V71stoi w miejscu, po rozebraniu faktycznie silniczek słychać a klapy stoją w miejscu, przyczyna? Coś pęka,jakiś trybik, jest jakaś reguła co się dzieje najczęściej z klapami?
- V68 pracuje w zakresie od 89 do 159 , przy czym większość pracuje od około 30 do ponad 200, fakt nie wyrzuca błędu tak jak w przypadku V71 ale z tego co czytałem to inny fakt że nie przy A8 mający problem z v68 właśnie uskarżali się na częste grzanie na maxa lub nie grzanie w ogóle, czy faktycznie to może być przyczyną czy on takie wartości to jego nominalny zakres pracy bo nigdzie nie mogę znaleźć o tym informacji
- v102 zakres od 73 do 179 czy wartości poprawne czy jednak nie?
Po całym teście wyrzuca mi jeszcze jeden z błędów który mnie najbardziej interesuje to 00066 po prawej stronie ogrzewania tylnej wnęki na nogi (Z43)- przerywany obwód 012 - usterka elektryczna, jak sobie z tym poradzić, identyczny dotyczy strony lewej.
Z góry dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-02-25, 00:35
|
|
|
paweldzwo napisał/a: | - V71stoi w miejscu, po rozebraniu faktycznie silniczek słychać a klapy stoją w miejscu, przyczyna? Coś pęka,jakiś trybik, jest jakaś reguła co się dzieje najczęściej z klapami? |
Jak zdiagnozowałeś, że silniczek pracuje a klapy stoją?... Co rozebrałeś?...
Pytam ponieważ akurat ten silniczek jest tak schowany, że do jego wymiany lub też nawet samej oceny metodą "organoleptyczną" trzeba targać deskę rozdzielczą.
Tam jest silniczek + cięgno
Najczęściej padają silniczki... same w sobie bądź po prostu połączenie elektryczne na kostce czy samej wiązce.
Mogło też spaść samo cięgno chociaż to raczej rzadki jest przypadek.
paweldzwo napisał/a: | - V68 pracuje w zakresie od 89 do 159 , przy czym większość pracuje od około 30 do ponad 200, fakt nie wyrzuca błędu tak jak w przypadku V71 ale z tego co czytałem to inny fakt że nie przy A8 mający problem z v68 właśnie uskarżali się na częste grzanie na maxa lub nie grzanie w ogóle, czy faktycznie to może być przyczyną czy on takie wartości to jego nominalny zakres pracy bo nigdzie nie mogę znaleźć o tym informacji |
Usterka tej klapy ma istotny wpływ na poprawne ustawienie temperatury bo ... jest to właśnie klapa od temperatury.
paweldzwo napisał/a: | - v102 zakres od 73 do 179 czy wartości poprawne czy jednak nie? |
To następna klapa od temperatury.
Czy wartości są poprawne (zakres) to nie pamiętam ale to akurat możesz podejrzeć przecież na VCDS - w trakcie robienia testów on podaje zakres w jakim powinna się dana klapa poruszać.
No chyba, że nie robisz typowo testów albo nie wiesz jak te bloki w trakcie testów czytać.
paweldzwo napisał/a: | Po całym teście wyrzuca mi jeszcze jeden z błędów który mnie najbardziej interesuje to 00066 po prawej stronie ogrzewania tylnej wnęki na nogi (Z43)- przerywany obwód 012 - usterka elektryczna, jak sobie z tym poradzić, identyczny dotyczy strony lewej. |
Z42 oraz Z43 - typowe błędy i typowe usterki dla D3, wiele samochodów ma ten problem
Co można zrobić?...
- Jeżeli uszkodzone są moduły grzewcze same w sobie to pozostaje tylko je wymienić... na nowe bądź używane sprawne. Innej metody naprawczej nie znam a wierz mi, ten temat starałem się poznać trochę głębiej. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2016-02-25, 02:11
|
|
|
FOSS napisał/a: | -
Jak zdiagnozowałeś, że silniczek pracuje a klapy stoją?... Co rozebrałeś?...
Pytam ponieważ akurat ten silniczek jest tak schowany, że do jego wymiany lub też nawet samej oceny metodą "organoleptyczną" trzeba targać deskę rozdzielczą.
Tam jest silniczek + cięgno
Najczęściej padają silniczki... same w sobie bądź po prostu połączenie elektryczne na kostce czy samej wiązce.
Mogło też spaść samo cięgno chociaż to raczej rzadki jest przypadek. |
Foss V71 to ten na podszybiu, rozebrałem podszybie, wyjąłem filtr kabinowy i silniczek słychać a klapy stoją w miejscu |
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2016-02-25, 02:17
|
|
|
FOSS napisał/a: | Czy wartości są poprawne (zakres) to nie pamiętam ale to akurat możesz podejrzeć przecież na VCDS - w trakcie robienia testów on podaje zakres w jakim powinna się dana klapa poruszać.
No chyba, że nie robisz typowo testów albo nie wiesz jak te bloki w trakcie testów czytać. |
Miałem wrażenie że w blokach pozycja 1 to pozycja aktualna , druga to pozycja do jakiej powinien dojść a 3 i 4 to maksymalne jakie zostały uzyskane,a z twojej wypowiedzi jeśli dobrze rozumiem to 3 i 4 wskazują maksymalną i minimalną wartość jaką osiąga klapa... Nie rozumiem tylko wartości w klapie V71 której błąd wyrzuca, mianowicie np na pozycji 1 wartość 79, 2 wartość 84, a pozycja 3 i 4 wartość 79, w innych na pozycji 3 i 4 jest jakiś przedział od... do... a tutaj są dwie wartości stałe, dlaczego...?
Czy mółbyś mi podać jakiś numer tych grzałek jeśli znasz oczywiście, żebym mógł ogarnąć ile taka przyjemność kosztuje. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-02-25, 02:32
|
|
|
paweldzwo napisał/a: | Foss V71 to ten na podszybiu, rozebrałem podszybie, wyjąłem filtr kabinowy i silniczek słychać a klapy stoją w miejscu |
Przepraszam, nie wiem czemu, może dlatego że późno już a ja robię coś innego ale masz oczywiście rację - V71 to ten pierwszy który znajduje się pod filtrem i do niego jest w miarę normalny dostęp. Pomyliłem z V107 do którego dostępu praktycznie nie ma wcale |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|