Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Pomiar poboru prądu - ODIS  
Autor Wiadomość
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-06, 20:42   

FOSS, na forum A6 ktoś podał najróżniejsze kodowania do wielu typów i pojemności aku (nie koniecznie są do C6)

w D3 nie było AGM-ów do końca produkcji (jeżeli jestem w błędzie to proszę o info) podobnie jak w A6C6 (tego tematu nie zgłębiałem ale patrząc po latach produkcji C6 pewnie jak D3)

sterownik zarządzania energią w D3 był z literką C (nowszego chyba nie było - jeżeli jestem w błędzie to proszę mnie poprawić)
sterownik musi rozumieć kodowania a ta umiejętność jest w sofcie sterownika, który nie przewidywał akumulatorów typu AGM
i teraz dochodzimy do sedna problemu... w momencie kodowania WARTA Silver Dynamic AGM 105Ah 950A w programie (VAS/ODIS) mamy do wyboru listę pojemności na której są trzy pozycje (110, XX, XX) i nie ma pojemności 105Ah więc ASO poprawnie tego nie zakoduje...., ale wybrałem sobie pojemność 110Ah a w następnym kroku podałem kodowanie aku (WARTA AGM 105Ah) i sterownik takie kodowanie przyjął (?) więc mam zakodowany aku o pojemności 100Ah, który jest zwykłym kwasiakiem i śmigam na tym 6 miesięcy - wszystko jest OK
w programie VCDS nie ma określania pojemności tylko podajemy Part Number, Serial Number i producenta....sterownik przyjmuje kodowanie

pebo całe kodowanie aku ma za zadanie poinformować sterownik zarządzania energią co jest podpięte i jak taką bateryjką zarządzać
jeżeli jest zakodowana klasyczna VARTA 110Ah to alternator, którego pracą steruje sterownik ładuje go napięciem 14.4 V i prądem nie większym niż 10% (dlatego sterownik musi znać pojemność by nie walił dużym prądem w aku co może doprowadzić do przeładowania, gazowania i skrócenia życia)

jeżeli jest zakodowana VARTA AGM 105Ah to alternator ładuje napięciem 13.8 V (czasami jest podawany zakres U=13.6 - 13.8 V) dlatego, że akumulatory żelowe, AGM nie można ładować napięciem 14.4 V i wyższym - w wyniku przemian chemicznych, dochodzi do elektrolizy wody i "wysuszenia" akumulatora

wystarczy odnieść się do pierwszej lepszej instrukcji ładowania akumulatorów typu AGM
http://eusklep.pl/public/...kumulatorow.pdf
z tego samego powodu każda ładowarka, prostownik ma przełącznik dotyczący typu akumulatora (właśnie po to by zmienić napięcie jakim będzie ładować aku )

podsumowując - pebo jeżeli masz zakodowanego AGMa w D3 to sprawdź jakim napięciem i prądem jest ładowany (możesz to sprawdzić w blokach sterownika zarządzania energią)
sprawdź również czy sterownik pozwoli wyjechać aku do samego końca czy zacznie wycinać całe systemu w aucie jak przy klasycznym aku (kwasowo-ołowiowy) chroniąc go przed głębokim rozładowaniem
jeżeli sprawdzisz to zobaczysz ile jest prawdy w stwierdzeniu "Sterownik akumulatora dobrze sobie z tym radzi."

maciu głębokie rozładowanie aku klasycznego (poniżej 9.2V) powoduje jego zasiarczenie a jest to proces nieodwracalny - efektem tego jest spadek pojemności aku (jest to fakt a nie temat do dyskusji), którego nie widzisz "od razu"....chyba, że posiadasz AGMa to wtedy ten problem nie występuje
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-01-06, 21:00   

panton napisał/a:
FOSS, na forum A6 ktoś podał najróżniejsze kodowania do wielu typów i pojemności aku (nie koniecznie są do C6)

w D3 nie było AGM-ów do końca produkcji (jeżeli jestem w błędzie to proszę o info) podobnie jak w A6C6 (tego tematu nie zgłębiałem ale patrząc po latach produkcji C6 pewnie jak D3)

Co do listy kodowań to nie dyskutuję o tej którą ktoś gdzieś zamieścił na forum A6 :)

Co do akumulatorów to muszę powiedzieć, że mylisz się.

Właśnie sprawdziłem to wyrywkowo i dla A6 z rocznika modelowego 2008 występuje akumulator o numerach 000915105CE opisany jako "włóknina" z parametrami 92AH/520A czyli AGM.

Co więcej... sprawdziłem wyrywkowo A8 z rocznika modelowego 2008 i z dostępnych akumulatorów występuje również identyczny co do A6 (000915105CE).

A skoro tak jest to znaczy, że można kupić AGM o podobnych parametrach i poprawnie go zakodować zarówno w A6 jak i w naszych A8 :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-01-06, 21:17   

Wyrywkowo takie aku niby z AGM występuje nawet dla 2003r - widać w programie . Osobiście uważam ze jest to błąd w programie i nie ma poprawnej możliwości zakodowania takiego aku bez zmiany sterownika akumulatora od innego auta
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-06, 22:04   

wychodzi na to że to kodowanie jest potrzebne tylko po to aby
ten diwajs w bagażniku (mierniczęk cęgowy) był w stanie w każdym
momencie wiedzieć jaki jest stan akku.

robi to mierząc ile wychodzi energi z akku i ile wchodzi, do poprawnej pracy
musi znac parametry akku typu pojemność

nie mamy sterowania napięciem ładowania czy AGM wymaga specyficznego
traktowania w tym względzie?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-01-06, 22:49   

michalwruszak napisał/a:
Osobiście uważam ze jest to błąd w programie i nie ma poprawnej możliwości zakodowania takiego aku bez zmiany sterownika akumulatora od innego auta

A kto powiedział że nie ma możliwości zakodowania?
Próbowałeś?
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-01-07, 09:31   

Na niemieckim forum ludzie próbowali , można go zakodować jako zwykły oczywiscie , ale będzie ładowany wyższym prądem niż AGM potrzebuje , na dłuższą metę pytanie czy to nie zabije samego aku ?
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-14, 20:37   

FOSS napisał/a:
Co do akumulatorów to muszę powiedzieć, że mylisz się.


Nie zrozumiałeś tego co napisałem. Przeczytaj ponownie ze zrozumieniem. Temat akumulatora AGM w D3 przerabiałem na sobie bo miałem plan by coś takiego zakupić do swojego auta i z pomocą Michała nie popełniłem tego błędu.

FOSS napisał/a:
Właśnie sprawdziłem to wyrywkowo i dla A6 z rocznika modelowego 2008 występuje akumulator o numerach 000915105CE opisany jako "włóknina" z parametrami 92AH/520A czyli AGM.


Co prawda Michał napisał.....ale w katalogu VARTA mam możliwość wybrania silnika 4.2TDI dla auta z rocznika 2003... więc Damian do tych wszystkich programów, katalogów itp. nie ma co podchodzić ze 100% pewnością.


maciu napisał/a:
czy AGM wymaga specyficznego traktowania w tym względzie?


tak wymaga innego napięcia ładowania... wszystko opisałem post wcześniej z przykładem instrukcji akumulatora AGM w którym jest opis ładowania tego typu akumulatorów
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-01-15, 11:33   

AGM występowało fabrycznie w A6 C6 i widziałem to an żywo na własne oczy.

Tutaj foto A6 C6 3.0 (nie wiem czy TDI czy PB) z 2008.
http://i.imgur.com/EhXl2YX.jpg
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-01-15, 14:50   

panton napisał/a:
Nie zrozumiałeś tego co napisałem. Przeczytaj ponownie ze zrozumieniem. Temat akumulatora AGM w D3 przerabiałem na sobie bo miałem plan by coś takiego zakupić do swojego auta i z pomocą Michała nie popełniłem tego błędu.

Czytałem ze zrozumieniem - napisałeś:
panton napisał/a:
w D3 nie było AGM-ów do końca produkcji (jeżeli jestem w błędzie to proszę o info) podobnie jak w A6C6 (tego tematu nie zgłębiałem ale patrząc po latach produkcji C6 pewnie jak D3)

Moim zdaniem jest inaczej i AGM jest możliwy do zastosowania, zarówno w A6C6 jak i A8D3.


panton napisał/a:
Co prawda Michał napisał.....ale w katalogu VARTA mam możliwość wybrania silnika 4.2TDI dla auta z rocznika 2003... więc Damian do tych wszystkich programów, katalogów itp. nie ma co podchodzić ze 100% pewnością.

Nie opieram się na żadnych katalogach VARTA czy innych producentów części - tam potrafią napisać takie bzdury że aż oczy bolą.

Korzystam z licencjonowanego programu mającego bezpośredni dostęp do bazy danych producenta w którym wszystkie części zamienne możesz typować po numerze VIN konkretnego samochodu - wiesz o tym dobrze bo to właśnie ja polecałem ten program Michałowi kiedy zaczynał na naszym forum swój biznes z częściami zamiennymi.

Porównanie tego programu do jakiegoś katalogu producenta części jest błędem.
W ten sposób podchodząc do tematu równie dobrze można powiedzieć, że ELSA, ETKA, VAS czy ODIS to takie sobie tam programy których nie należy jednak traktować zbyt poważnie bo mają w sobie masę błędnych informacji :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5071
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-01-15, 15:47   

marchem kupil AGM do D3 i mial problem by go zakodowac wg tabeli:
Kod:
68Ah - (AGM z wloknina) 7L0915105 / 000915105CC
75Ah - (AGM z wloknina) 3D0915105H / 000915105CD
92Ah - (AGM z wloknina) 4F0915105E / 000915105CE
105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 / 000915105CF

panton uwaza, ze nie ma mozliwosci zakodowania w D3 AGMa.

Takze czy ktos moze 100% zaprzeczyc lub potwierdzic i podac wlasciwiy kod, ktory nalezy podac przy adaptacji skoro w/w nie dzialaja ?
_________________
Black Cars Matters
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-01-15, 16:03   

Ja też tak uważam - że nie ma możliwości zakodowania AGM w D3
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-01-15, 16:35   

panton napisał/a:
Temat akumulatora AGM w D3 przerabiałem na sobie bo miałem plan by coś takiego zakupić do swojego auta i z pomocą Michała nie popełniłem tego błędu.

Podziękuj Michałowi :)

dice111 napisał/a:
marchem kupil AGM do D3 i mial problem by go zakodowac wg tabeli: ...

Być może źle się to tego zabrał :)

dice111 napisał/a:
panton uwaza, ze nie ma mozliwosci zakodowania w D3 AGMa.

Takze czy ktos moze 100% zaprzeczyc lub potwierdzic i podac wlasciwiy kod, ktory nalezy podac przy adaptacji skoro w/w nie dzialaja ?


michalwruszak napisał/a:
Ja też tak uważam - że nie ma możliwości zakodowania AGM w D3

Więc aby zakończyć te teoretyczne dyskusje poszedłem sobie przed chwilą do garażu i zakodowałem u siebie w D3...
zarówno 000915105CE który po numerach występuje w A8D3 i A6C6
oraz 000915105CF który po numerach występuje w Q7




Także wszystkim którzy uparcie twierdzili, że się nie da mogę powiedzieć: mylicie się :)

Dziękuję <hihi>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-15, 19:16   

Super, że zakodowałeś.... :) też to zrobiłem prawie rok temu i mam obecnie zakodowanego 105Ah AGM VARTA

a teraz wejdź VCDSem do modułu zarządzania energią i zobacz jakie jest napięcie ładowania (U)

weź do rączki miernik i sprawdź jakie masz napięcie ładowania na aku

zapiszą tą wartość byś nie zapomniał

następnie weź instrukcję obsługi akumulatora AGM, który zakodowałeś (VARTA lub innego producenta) i podaj jakim napięciem (jednostka V ) należy ładować taki typ akumulatora

porównaj te dwie wartości...... wyciągnij wnioski i pochwal się nimi tutaj :>
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-01-15, 19:37   

panton napisał/a:
Super, że zakodowałeś.... :) też to zrobiłem prawie rok temu i mam obecnie zakodowanego 105Ah AGM VARTA

a teraz wejdź VCDSem do modułu zarządzania energią i zobacz jakie jest napięcie ładowania (U)

weź do rączki miernik i sprawdź jakie masz napięcie ładowania na aku

zapiszą tą wartość byś nie zapomniał

następnie weź instrukcję obsługi akumulatora AGM, który zakodowałeś (VARTA lub innego producenta) i podaj jakim napięciem (jednostka V ) należy ładować taki typ akumulatora

porównaj te dwie wartości...... wyciągnij wnioski i pochwal się nimi tutaj :>

Wcześniej pisałeś, że zakodować się nie da... że taki akumulator w D3 ani w C6 nie występuje... i że dane producenta są nieprawdziwe....
i bezpośrednio do tego się odnosiłem <hihi>

AGM kodowałem kiedyś w Q7 i problemów z aku nie było.
Prametrów ładowania w odniesieniu do parametrów określanych przez producenta akumulatora nie sprawdzałem bo nie było mi to potrzebne - skoro w danych producenta taki akumulator jest i dało się go poprawnie zakodować to nie widziałem potrzeby aby szukać dziury w całym <faktycznie>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-01-15, 19:48   

Ciezko mi to ogarnac, że fabrycznie AGM bylo w C6 a po jego zakodowaniu jest niepoprawnie ładowany. Ten akumulator na 100% jest fabrycznie w aucie bo wlasciciel mial go od nowosci z salonu. Postaram sie z nim skontaktowac i poprosic o sprawdzenie ladowania. A moze ladowanie jest podane zalecane a w rzeczywistosci musi byc ladowany w jakims zakresie od-do.

Panton a jakie powonno byc wedlug producenta?
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.