Ogłoszenie 
blacharstwo lakiernictwo WRC części samochodowe forum a8 SklepOpon.com - opony i felgi AZet Serwis OC/AC forum a8 Tarcze, hamulce
Sztuka
lakierowania
werden.pl
moto market
Pompy paliwa
Przepustnice
Naprawa
wgnieceń
SklepOpon.com
opony i felgi
AZet Auto Serwis
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN Układ hamulcowy

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Pomiar poboru prądu - ODIS  
Autor Wiadomość
FOSS 



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 176 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5955
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-01-16, 03:28   

Na początek kilka cytatów:

panton napisał/a:
głębokie rozładowanie nie szkodzi akumulatorom żelowym i AGM (wykorzystywanych w autach z systemem Start-Stop)
w D3 ten typ akumulatorów nie był stosowany (nie ma możliwości zakodowania go...) tylko kwasowo-ołowiowe i tutaj głębokie rozładowanie prowadzi do trwałych, nieodwracalnych zmian (zasiarczenie) - uszkodzenia

panton napisał/a:
w D3 nie było AGM-ów do końca produkcji (jeżeli jestem w błędzie to proszę o info) podobnie jak w A6C6 (tego tematu nie zgłębiałem ale patrząc po latach produkcji C6 pewnie jak D3)

sterownik zarządzania energią w D3 był z literką C (nowszego chyba nie było - jeżeli jestem w błędzie to proszę mnie poprawić)
sterownik musi rozumieć kodowania a ta umiejętność jest w sofcie sterownika, który nie przewidywał akumulatorów typu AGM

michalwruszak napisał/a:
Wyrywkowo takie aku niby z AGM występuje nawet dla 2003r - widać w programie . Osobiście uważam ze jest to błąd w programie i nie ma poprawnej możliwości zakodowania takiego aku bez zmiany sterownika akumulatora od innego auta

panton napisał/a:
Nie zrozumiałeś tego co napisałem. Przeczytaj ponownie ze zrozumieniem. Temat akumulatora AGM w D3 przerabiałem na sobie bo miałem plan by coś takiego zakupić do swojego auta i z pomocą Michała nie popełniłem tego błędu.

michalwruszak napisał/a:
Ja też tak uważam - że nie ma możliwości zakodowania AGM w D3



Więc...
panton napisał/a:
FOSS potrafisz czytać ze zrozumieniem? <hmm>
Staram się ale czasem zrozumieć to co piszesz nie jest łatwo.
Raz piszesz że w D3 nie było takiego aku i nie da się go zakodować a zaraz później że zakodowałeś.
Co więcej... robisz burzę w szklance wody o poprawne kodowanie akumulatora a później można wywnioskować, że miałeś ochotę kupić AGM ale nie kupiłeś (bo nie dało się tego poprawnie zakodować) więc kupiłeś zwykłego kwasiaka którego, z kompletnie nieznanej mi przyczyny, zakodowałeś niewłaściwie jako AGM.
No na typ etapie to ciężko mi to zrozumieć :)

panton napisał/a:
w momencie kodowania WARTA Silver Dynamic AGM 105Ah 950A w programie (VAS/ODIS) mamy do wyboru listę pojemności na której są trzy pozycje (110, XX, XX) i nie ma pojemności 105Ah więc ASO poprawnie tego nie zakoduje....

A może ASO nie zakoduje bo dla A8D3 jak i dla A6C6 nie było akumulatorów AGM o pojemności 105Ah... pomyślałeś o tym??

panton napisał/a:
w programie VCDS nie ma określania pojemności tylko podajemy Part Number, Serial Number i producenta....sterownik przyjmuje kodowanie

Niestety, mylisz się.
Kodując w VCDS podajesz Part Number i to właśnie w tym numerze jest informacja o konkretnym typie akumulatora :)

panton napisał/a:
pebo całe kodowanie aku ma za zadanie poinformować sterownik zarządzania energią co jest podpięte i jak taką bateryjką zarządzać...

Właśnie tą informację wprowadzasz kodując ów Part Number :)

panton napisał/a:
Super, że zakodowałeś.... :) też to zrobiłem prawie rok temu i mam obecnie zakodowanego 105Ah AGM VARTA

Cóż, co do zasady to właściwie źle... bo jak już pisałem wcześniej w D3 nie było takiego akumulatora a poza tym...
panton napisał/a:
... ale wybrałem sobie pojemność 110Ah a w następnym kroku podałem kodowanie aku (WARTA AGM 105Ah) i sterownik takie kodowanie przyjął (?) więc mam zakodowany aku o pojemności 100Ah, który jest zwykłym kwasiakiem i śmigam na tym 6 miesięcy - wszystko jest OK

Jak dla mnie pomieszanie z poplątaniem :)

panton napisał/a:
Sterownik łyka wszystkie kodowania tylko co z tego jak nie wie co ma (akumulator jakiego typu) i nie wie jak tym poprawnie zarządzać?

Mylisz się - wbrew twojej opinii sterownik nie "łyka" wszystkiego co popadnie.
Nie osądzam jednak bo wydaje mi się, że robiłem to zdecydowanie częściej niż ty :)

panton napisał/a:
Serwis (ASO) używa oprogramowania VAS/ODIS gdzie w funkcjach prowadzonych jest kodowanie akumulatora...klikając procedurę w pewnym momencie pyta się o pojemność akumulatora (jest do wyboru kilka pojemności) i nie ma tam pojemności 105Ah którą ma AGM VARTA. Ja też popchnąłem kodowanie akumulatora VARTA AGM 105Ah VCDSem tylko co z tego??? <boisie>

Już pisałem powyżej - dla D3 nie ma akumulatora AGM 105Ah ani większego.

A co z tego wynika?... ano to że zakodowałeś nieprawidłowo.
I o tyle to dziwne, że przecież cały twój wywód mówi o tym, że dla poprawnej pracy sterownika zarządzania energią akumulator musi być zakodowany poprawnie.
Tu znowuż ciężko to zrozumieć :)

panton napisał/a:
Dziury w całym?? Błyszczysz poziom wiedzy (a raczej jego brakiem).

Człowiek całe życie się uczy :)

panton napisał/a:
Czekam cierpliwie aż zmierzysz i podasz jakim napięciem alternator ładuje tego zakodowanego AGMa + dołączysz instrukcję użytkowania akumulatorów VARTA AGM. <prosze>

Przeceniasz swoje zdolności :)
Nawet jak będę miał kiedyś takie aku do założenia w D3 to jeżeli będzie to zgodne ze specyfikacją producenta i da się poprawnie zakodować to zamontuję i zakoduję. I jeżeli nie będzie z tym żadnych problemów to osobiście nie widzę potrzeby dokonywania jakichś dodatkowych pomiarów.

panton napisał/a:
sterownik jak całe D3 jest z innej epoki kiedy nikt o AGM nie myślał i żadna D3 nie wyjechała z akumulatorem AGM z fabryki

Nie wiem, nie znam się... ale mi to się wydaje, że AGM było znane jeszcze przed produkcją modelu D2.... a co dopiero powiedzieć o D3 :)

Ale jeżeli już przyjąć wersję, że obecność AGM w informacjach technicznych jest błędem to skąd się wziął ten akumulator?...
000915105CE - https://www.google.pl/sea...KHbYmAAEQsAQIIw

A na tym aku na bolcu minusowym jest chyba nabita data produkcji.... 1104... czy to nie przypadkiem 11 tydzień 2004 roku?
Ale może się mylę i znaczy to coś zupełnie innego <bezradny>
http://s979.photobucket.c...view-1.jpg.html

To ja wreszcie nie wiem...
Numer aku pochodzi wprost ze specyfikacji Audi A6C6 oraz A8D3 - to wreszcie istnieje naprawdę czy jednak nie? <faktycznie>
_________________
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
* FOSS motorsport *
(PL-Warszawa)
-
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: -
Pomógł: 21 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1011
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-16, 07:46   

FOSS napisał/a:
Na początek kilka cytatów:

panton napisał/a:
głębokie rozładowanie nie szkodzi akumulatorom żelowym i AGM (wykorzystywanych w autach z systemem Start-Stop)
w D3 ten typ akumulatorów nie był stosowany (nie ma możliwości zakodowania go...) tylko kwasowo-ołowiowe i tutaj głębokie rozładowanie prowadzi do trwałych, nieodwracalnych zmian (zasiarczenie) - uszkodzenia

panton napisał/a:
w D3 nie było AGM-ów do końca produkcji (jeżeli jestem w błędzie to proszę o info) podobnie jak w A6C6 (tego tematu nie zgłębiałem ale patrząc po latach produkcji C6 pewnie jak D3)

sterownik zarządzania energią w D3 był z literką C (nowszego chyba nie było - jeżeli jestem w błędzie to proszę mnie poprawić)
sterownik musi rozumieć kodowania a ta umiejętność jest w sofcie sterownika, który nie przewidywał akumulatorów typu AGM

michalwruszak napisał/a:
Wyrywkowo takie aku niby z AGM występuje nawet dla 2003r - widać w programie . Osobiście uważam ze jest to błąd w programie i nie ma poprawnej możliwości zakodowania takiego aku bez zmiany sterownika akumulatora od innego auta

panton napisał/a:
Nie zrozumiałeś tego co napisałem. Przeczytaj ponownie ze zrozumieniem. Temat akumulatora AGM w D3 przerabiałem na sobie bo miałem plan by coś takiego zakupić do swojego auta i z pomocą Michała nie popełniłem tego błędu.

michalwruszak napisał/a:
Ja też tak uważam - że nie ma możliwości zakodowania AGM w D3



Więc...
panton napisał/a:
FOSS potrafisz czytać ze zrozumieniem? <hmm>
Staram się ale czasem zrozumieć to co piszesz nie jest łatwo.
Raz piszesz że w D3 nie było takiego aku i nie da się go zakodować a zaraz później że zakodowałeś.
Co więcej... robisz burzę w szklance wody o poprawne kodowanie akumulatora a później można wywnioskować, że miałeś ochotę kupić AGM ale nie kupiłeś (bo nie dało się tego poprawnie zakodować) więc kupiłeś zwykłego kwasiaka którego, z kompletnie nieznanej mi przyczyny, zakodowałeś niewłaściwie jako AGM.
No na typ etapie to ciężko mi to zrozumieć :)


widzisz cały czas wraca problem czytania ze zrozumieniem
powycinasz zdania z całej wypowiedzi a później się na nie powołujesz...są one w innym kontekście i mają zupełnie inny sens.
Pisząc nie da się zakodować - "nie ma możliwości zakodowania by był on prawidłowo obsługiwany" co pokazałem w dalszej części wypowiedzi podając przykład zakodowania zwykłego aku jako AGM o innej pojemności i sterownik takie kodowanie przyjął ale traktuje go jak zwykły aku.

Podsumowując:
1. Dalej twierdzę, że w D3 nie było akumulatorów AGM i nawet jedna sztuka z ostatnich lat produkcji nie wyjechała fabrycznie z AGM na pokładzie
FOSS proszę o podanie chociaż jednego numeru VIN z D3 w którym fabrycznie był AGM. (masz bazę ponad 400 VIN więc na pewno coś znajdziesz)

2. Twierdzisz, że zakodowałeś poprawnie AGMa w swojej D3 to podaj jakie masz napięcie ładowania i dodaj instrukcję obsługi tego zakodowanego AGMa.
Nie musisz mieć akumulatora AGM by zmierzyć napięcie ładowania - wystarczy, że "poprawnie" zakodowałeś akumulator AGM co udowodniłeś screen'ami z VCDSa.

Odnosząc się do pozostałej części wypowiedzi i podsumowując Twoje dywagacje napiszę krótko - nie rozbijaj gówna na atomy tylko odpowiedź na te dwa pytania.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2672
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-16, 12:46   

nie do przeczytania :)

czy jakis mod może wydzielić wątek o AGM do osobnego?

[ Dodano: 2017-01-17, 10:29 ]
ok, mam podmienić akumulator na na pewno sprawny i dalej pomierzyć
napięcia ładowania, 14V z tyłu altka nic (prawie) nie znaczy...
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
kurol86 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6zf
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 32
Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 3
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2018-11-26, 17:33   

Witam wszystkich mam pytanko mi pokazuje pobór prądu w granicach 5 amper po zamknieciu samochodu kurcze juz 2 aku i 2 raz kodowanie aku i nic nie pomaga co poradzic ??
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 190 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 4191
Skąd: Těšin
Wysłany: 2018-11-26, 20:17   

Poczytać m.in: https://www.a8team.pl/d3-...ator-vt8321.htm
_________________
Perfect when all you need is just you, your car, and your sound system
 
 
marekp750 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 64 razy
Wiek: 46
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 897
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-11-26, 20:17   

Moduł zarządzania energia sam mierzy pobór prądu w spoczynku.

Jest do tego odpowiedni rejestr w blokach pomiarowych.

D3 przez dobrych kilka minut pokazuje kilka A poboru zanim pójdzie "spać".

Bloki pomiarowe

Interesuje nas rejestr: Mean total current of last standing time (Średni całkowity prąd z ostatniego czasu postoju)
_________________
Marek
tel. 571 240 898
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
kurol86 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6zf
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 32
Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 3
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2018-11-26, 22:26   

Wszystko Sie zgadza ale u mnie nawet po godzinie system sie nie usypia jedynie wyjecie bezpiecznika 5 pozycja pomaga w innym przypadku vcds pokazuje od 5 do 9 amper po zamknieciu samochodu
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2672
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-27, 09:55   

no to jak juz znalazles co ci zre to polowa sukcesu...

bezpiecznik pozycja piata to jeszcze nic nie mówi
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
 
 
psg 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 185
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-01-07, 01:26   

Zatem kupić nowy aku kwas-olow 110/920 czy AGM 105/950 ?
_________________

 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: -
Pomógł: 21 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1011
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-01-07, 21:49   

psg, zwykłego kwasiaka 110ah
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Testy opon
hamulce
OC/AC


| Serwis mechaniczny | Blacharstwo lakiernictwo | Sklep Audi A8 | bmw forum | Forum Audi Q5 | AZ Auto Serwis | Tarcze hamulcowe Audi |
| Klocki hamulcowe Audi | Nagranie reklam | SklepOpon.com - opony i felgi | Zawór EGR | Mechanizm wycieraczek |