Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-01-16, 03:28
|
|
|
Na początek kilka cytatów:
panton napisał/a: | głębokie rozładowanie nie szkodzi akumulatorom żelowym i AGM (wykorzystywanych w autach z systemem Start-Stop)
w D3 ten typ akumulatorów nie był stosowany (nie ma możliwości zakodowania go...) tylko kwasowo-ołowiowe i tutaj głębokie rozładowanie prowadzi do trwałych, nieodwracalnych zmian (zasiarczenie) - uszkodzenia |
panton napisał/a: | w D3 nie było AGM-ów do końca produkcji (jeżeli jestem w błędzie to proszę o info) podobnie jak w A6C6 (tego tematu nie zgłębiałem ale patrząc po latach produkcji C6 pewnie jak D3)
sterownik zarządzania energią w D3 był z literką C (nowszego chyba nie było - jeżeli jestem w błędzie to proszę mnie poprawić)
sterownik musi rozumieć kodowania a ta umiejętność jest w sofcie sterownika, który nie przewidywał akumulatorów typu AGM |
michalwruszak napisał/a: | Wyrywkowo takie aku niby z AGM występuje nawet dla 2003r - widać w programie . Osobiście uważam ze jest to błąd w programie i nie ma poprawnej możliwości zakodowania takiego aku bez zmiany sterownika akumulatora od innego auta |
panton napisał/a: | Nie zrozumiałeś tego co napisałem. Przeczytaj ponownie ze zrozumieniem. Temat akumulatora AGM w D3 przerabiałem na sobie bo miałem plan by coś takiego zakupić do swojego auta i z pomocą Michała nie popełniłem tego błędu. |
michalwruszak napisał/a: | Ja też tak uważam - że nie ma możliwości zakodowania AGM w D3 |
Więc... panton napisał/a: | FOSS potrafisz czytać ze zrozumieniem? | Staram się ale czasem zrozumieć to co piszesz nie jest łatwo.
Raz piszesz że w D3 nie było takiego aku i nie da się go zakodować a zaraz później że zakodowałeś.
Co więcej... robisz burzę w szklance wody o poprawne kodowanie akumulatora a później można wywnioskować, że miałeś ochotę kupić AGM ale nie kupiłeś (bo nie dało się tego poprawnie zakodować) więc kupiłeś zwykłego kwasiaka którego, z kompletnie nieznanej mi przyczyny, zakodowałeś niewłaściwie jako AGM.
No na typ etapie to ciężko mi to zrozumieć
panton napisał/a: | w momencie kodowania WARTA Silver Dynamic AGM 105Ah 950A w programie (VAS/ODIS) mamy do wyboru listę pojemności na której są trzy pozycje (110, XX, XX) i nie ma pojemności 105Ah więc ASO poprawnie tego nie zakoduje.... |
A może ASO nie zakoduje bo dla A8D3 jak i dla A6C6 nie było akumulatorów AGM o pojemności 105Ah... pomyślałeś o tym??
panton napisał/a: | w programie VCDS nie ma określania pojemności tylko podajemy Part Number, Serial Number i producenta....sterownik przyjmuje kodowanie |
Niestety, mylisz się.
Kodując w VCDS podajesz Part Number i to właśnie w tym numerze jest informacja o konkretnym typie akumulatora
panton napisał/a: | pebo całe kodowanie aku ma za zadanie poinformować sterownik zarządzania energią co jest podpięte i jak taką bateryjką zarządzać... |
Właśnie tą informację wprowadzasz kodując ów Part Number
panton napisał/a: | Super, że zakodowałeś.... też to zrobiłem prawie rok temu i mam obecnie zakodowanego 105Ah AGM VARTA |
Cóż, co do zasady to właściwie źle... bo jak już pisałem wcześniej w D3 nie było takiego akumulatora a poza tym... panton napisał/a: | ... ale wybrałem sobie pojemność 110Ah a w następnym kroku podałem kodowanie aku (WARTA AGM 105Ah) i sterownik takie kodowanie przyjął (?) więc mam zakodowany aku o pojemności 100Ah, który jest zwykłym kwasiakiem i śmigam na tym 6 miesięcy - wszystko jest OK |
Jak dla mnie pomieszanie z poplątaniem
panton napisał/a: | Sterownik łyka wszystkie kodowania tylko co z tego jak nie wie co ma (akumulator jakiego typu) i nie wie jak tym poprawnie zarządzać? |
Mylisz się - wbrew twojej opinii sterownik nie "łyka" wszystkiego co popadnie.
Nie osądzam jednak bo wydaje mi się, że robiłem to zdecydowanie częściej niż ty
panton napisał/a: | Serwis (ASO) używa oprogramowania VAS/ODIS gdzie w funkcjach prowadzonych jest kodowanie akumulatora...klikając procedurę w pewnym momencie pyta się o pojemność akumulatora (jest do wyboru kilka pojemności) i nie ma tam pojemności 105Ah którą ma AGM VARTA. Ja też popchnąłem kodowanie akumulatora VARTA AGM 105Ah VCDSem tylko co z tego??? |
Już pisałem powyżej - dla D3 nie ma akumulatora AGM 105Ah ani większego.
A co z tego wynika?... ano to że zakodowałeś nieprawidłowo.
I o tyle to dziwne, że przecież cały twój wywód mówi o tym, że dla poprawnej pracy sterownika zarządzania energią akumulator musi być zakodowany poprawnie.
Tu znowuż ciężko to zrozumieć
panton napisał/a: | Dziury w całym?? Błyszczysz poziom wiedzy (a raczej jego brakiem). |
Człowiek całe życie się uczy
panton napisał/a: | Czekam cierpliwie aż zmierzysz i podasz jakim napięciem alternator ładuje tego zakodowanego AGMa + dołączysz instrukcję użytkowania akumulatorów VARTA AGM. |
Przeceniasz swoje zdolności
Nawet jak będę miał kiedyś takie aku do założenia w D3 to jeżeli będzie to zgodne ze specyfikacją producenta i da się poprawnie zakodować to zamontuję i zakoduję. I jeżeli nie będzie z tym żadnych problemów to osobiście nie widzę potrzeby dokonywania jakichś dodatkowych pomiarów.
panton napisał/a: | sterownik jak całe D3 jest z innej epoki kiedy nikt o AGM nie myślał i żadna D3 nie wyjechała z akumulatorem AGM z fabryki |
Nie wiem, nie znam się... ale mi to się wydaje, że AGM było znane jeszcze przed produkcją modelu D2.... a co dopiero powiedzieć o D3
Ale jeżeli już przyjąć wersję, że obecność AGM w informacjach technicznych jest błędem to skąd się wziął ten akumulator?...
000915105CE - https://www.google.pl/sea...KHbYmAAEQsAQIIw
A na tym aku na bolcu minusowym jest chyba nabita data produkcji.... 1104... czy to nie przypadkiem 11 tydzień 2004 roku?
Ale może się mylę i znaczy to coś zupełnie innego
http://s979.photobucket.c...view-1.jpg.html
To ja wreszcie nie wiem...
Numer aku pochodzi wprost ze specyfikacji Audi A6C6 oraz A8D3 - to wreszcie istnieje naprawdę czy jednak nie? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-01-16, 07:46
|
|
|
FOSS napisał/a: | Na początek kilka cytatów:
panton napisał/a:
głębokie rozładowanie nie szkodzi akumulatorom żelowym i AGM (wykorzystywanych w autach z systemem Start-Stop)
w D3 ten typ akumulatorów nie był stosowany (nie ma możliwości zakodowania go...) tylko kwasowo-ołowiowe i tutaj głębokie rozładowanie prowadzi do trwałych, nieodwracalnych zmian (zasiarczenie) - uszkodzenia
panton napisał/a:
w D3 nie było AGM-ów do końca produkcji (jeżeli jestem w błędzie to proszę o info) podobnie jak w A6C6 (tego tematu nie zgłębiałem ale patrząc po latach produkcji C6 pewnie jak D3)
sterownik zarządzania energią w D3 był z literką C (nowszego chyba nie było - jeżeli jestem w błędzie to proszę mnie poprawić)
sterownik musi rozumieć kodowania a ta umiejętność jest w sofcie sterownika, który nie przewidywał akumulatorów typu AGM
michalwruszak napisał/a:
Wyrywkowo takie aku niby z AGM występuje nawet dla 2003r - widać w programie . Osobiście uważam ze jest to błąd w programie i nie ma poprawnej możliwości zakodowania takiego aku bez zmiany sterownika akumulatora od innego auta
panton napisał/a:
Nie zrozumiałeś tego co napisałem. Przeczytaj ponownie ze zrozumieniem. Temat akumulatora AGM w D3 przerabiałem na sobie bo miałem plan by coś takiego zakupić do swojego auta i z pomocą Michała nie popełniłem tego błędu.
michalwruszak napisał/a:
Ja też tak uważam - że nie ma możliwości zakodowania AGM w D3
Więc...
panton napisał/a:
FOSS potrafisz czytać ze zrozumieniem?
Staram się ale czasem zrozumieć to co piszesz nie jest łatwo.
Raz piszesz że w D3 nie było takiego aku i nie da się go zakodować a zaraz później że zakodowałeś.
Co więcej... robisz burzę w szklance wody o poprawne kodowanie akumulatora a później można wywnioskować, że miałeś ochotę kupić AGM ale nie kupiłeś (bo nie dało się tego poprawnie zakodować) więc kupiłeś zwykłego kwasiaka którego, z kompletnie nieznanej mi przyczyny, zakodowałeś niewłaściwie jako AGM.
No na typ etapie to ciężko mi to zrozumieć
|
widzisz cały czas wraca problem czytania ze zrozumieniem
powycinasz zdania z całej wypowiedzi a później się na nie powołujesz...są one w innym kontekście i mają zupełnie inny sens.
Pisząc nie da się zakodować - "nie ma możliwości zakodowania by był on prawidłowo obsługiwany" co pokazałem w dalszej części wypowiedzi podając przykład zakodowania zwykłego aku jako AGM o innej pojemności i sterownik takie kodowanie przyjął ale traktuje go jak zwykły aku.
Podsumowując:
1. Dalej twierdzę, że w D3 nie było akumulatorów AGM i nawet jedna sztuka z ostatnich lat produkcji nie wyjechała fabrycznie z AGM na pokładzie
FOSS proszę o podanie chociaż jednego numeru VIN z D3 w którym fabrycznie był AGM. (masz bazę ponad 400 VIN więc na pewno coś znajdziesz)
2. Twierdzisz, że zakodowałeś poprawnie AGMa w swojej D3 to podaj jakie masz napięcie ładowania i dodaj instrukcję obsługi tego zakodowanego AGMa.
Nie musisz mieć akumulatora AGM by zmierzyć napięcie ładowania - wystarczy, że "poprawnie" zakodowałeś akumulator AGM co udowodniłeś screen'ami z VCDSa.
Odnosząc się do pozostałej części wypowiedzi i podsumowując Twoje dywagacje napiszę krótko - nie rozbijaj gówna na atomy tylko odpowiedź na te dwa pytania. |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-01-16, 12:46
|
|
|
nie do przeczytania
czy jakis mod może wydzielić wątek o AGM do osobnego?
[ Dodano: 2017-01-17, 10:29 ]
ok, mam podmienić akumulator na na pewno sprawny i dalej pomierzyć
napięcia ładowania, 14V z tyłu altka nic (prawie) nie znaczy... |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
kurol86
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6zf
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 38 Dołączył: 26 Kwi 2014 Posty: 3 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2018-11-26, 17:33
|
|
|
Witam wszystkich mam pytanko mi pokazuje pobór prądu w granicach 5 amper po zamknieciu samochodu kurcze juz 2 aku i 2 raz kodowanie aku i nic nie pomaga co poradzic ?? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
kurol86
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6zf
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 38 Dołączył: 26 Kwi 2014 Posty: 3 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2018-11-26, 22:26
|
|
|
Wszystko Sie zgadza ale u mnie nawet po godzinie system sie nie usypia jedynie wyjecie bezpiecznika 5 pozycja pomaga w innym przypadku vcds pokazuje od 5 do 9 amper po zamknieciu samochodu |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-11-27, 09:55
|
|
|
no to jak juz znalazles co ci zre to polowa sukcesu...
bezpiecznik pozycja piata to jeszcze nic nie mówi |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-01-07, 01:26
|
|
|
Zatem kupić nowy aku kwas-olow 110/920 czy AGM 105/950 ? |
_________________
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-01-07, 21:49
|
|
|
psg, zwykłego kwasiaka 110ah |
|
|
|
|
|
|
|
mateusz30
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptrinic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3, S6 C4 x2, A6
Wiek: 40 Dołączył: 26 Maj 2019 Posty: 42 Skąd: Biała
|
Wysłany: 2020-10-20, 07:38
|
|
|
Szukam i znaleźć nie mogę..
Kupiłem kwasiaka varty i potrzebuje numeru do zakodowania vcds.
Na aku są 2 numery. Jeden za krótki a drugi za długi.
Czy ktoś ma jakąś tabelkę?
Prosze o pomoc |
_________________ A8 D2 4,2 automat SPRZEDANE
S6 C4 2,2t automat SPRZEDANE
S6 C4 4,2 manual JEST
S6 C4 2,2t manual JEST
A6 C4 2,8 automat JEST
A8 D3 4,2tdi JEST
wszystko w QUATTRO |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2020-10-20, 08:23
|
|
|
Tabelka była podawana na forum wiele razy. Właściwy numer będziesz miał na aku który zakupisz w ASO.
Jakie parametry ma ta Twoja Varta ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
mateusz30
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptrinic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3, S6 C4 x2, A6
Wiek: 40 Dołączył: 26 Maj 2019 Posty: 42 Skąd: Biała
|
Wysłany: 2020-10-20, 23:59
|
|
|
|
_________________ A8 D2 4,2 automat SPRZEDANE
S6 C4 2,2t automat SPRZEDANE
S6 C4 4,2 manual JEST
S6 C4 2,2t manual JEST
A6 C4 2,8 automat JEST
A8 D3 4,2tdi JEST
wszystko w QUATTRO |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2020-10-21, 05:27
|
|
|
110Ah - 4F0915105D / 8K0915105F / 000915105AK / 8KD915105A / 000915105DL |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2020-10-21, 15:04
|
|
|
dice111 napisał/a: | 110Ah - 4F0915105D / 8K0915105F / 000915105AK / 8KD915105A / 000915105DL |
Co do zasady to to co powyżej to tylko numer części... odpowiednio dla różnych modeli Audi.
Do pełni szczęścia, aby poprawnie go zakodować, brakuje jeszcze kodu VAO - dla takiego akumulatora np. 2702021232. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|