Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Pomiar poboru prądu - ODIS  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-01-16, 03:28   

Na początek kilka cytatów:

panton napisał/a:
głębokie rozładowanie nie szkodzi akumulatorom żelowym i AGM (wykorzystywanych w autach z systemem Start-Stop)
w D3 ten typ akumulatorów nie był stosowany (nie ma możliwości zakodowania go...) tylko kwasowo-ołowiowe i tutaj głębokie rozładowanie prowadzi do trwałych, nieodwracalnych zmian (zasiarczenie) - uszkodzenia

panton napisał/a:
w D3 nie było AGM-ów do końca produkcji (jeżeli jestem w błędzie to proszę o info) podobnie jak w A6C6 (tego tematu nie zgłębiałem ale patrząc po latach produkcji C6 pewnie jak D3)

sterownik zarządzania energią w D3 był z literką C (nowszego chyba nie było - jeżeli jestem w błędzie to proszę mnie poprawić)
sterownik musi rozumieć kodowania a ta umiejętność jest w sofcie sterownika, który nie przewidywał akumulatorów typu AGM

michalwruszak napisał/a:
Wyrywkowo takie aku niby z AGM występuje nawet dla 2003r - widać w programie . Osobiście uważam ze jest to błąd w programie i nie ma poprawnej możliwości zakodowania takiego aku bez zmiany sterownika akumulatora od innego auta

panton napisał/a:
Nie zrozumiałeś tego co napisałem. Przeczytaj ponownie ze zrozumieniem. Temat akumulatora AGM w D3 przerabiałem na sobie bo miałem plan by coś takiego zakupić do swojego auta i z pomocą Michała nie popełniłem tego błędu.

michalwruszak napisał/a:
Ja też tak uważam - że nie ma możliwości zakodowania AGM w D3



Więc...
panton napisał/a:
FOSS potrafisz czytać ze zrozumieniem? <hmm>
Staram się ale czasem zrozumieć to co piszesz nie jest łatwo.
Raz piszesz że w D3 nie było takiego aku i nie da się go zakodować a zaraz później że zakodowałeś.
Co więcej... robisz burzę w szklance wody o poprawne kodowanie akumulatora a później można wywnioskować, że miałeś ochotę kupić AGM ale nie kupiłeś (bo nie dało się tego poprawnie zakodować) więc kupiłeś zwykłego kwasiaka którego, z kompletnie nieznanej mi przyczyny, zakodowałeś niewłaściwie jako AGM.
No na typ etapie to ciężko mi to zrozumieć :)

panton napisał/a:
w momencie kodowania WARTA Silver Dynamic AGM 105Ah 950A w programie (VAS/ODIS) mamy do wyboru listę pojemności na której są trzy pozycje (110, XX, XX) i nie ma pojemności 105Ah więc ASO poprawnie tego nie zakoduje....

A może ASO nie zakoduje bo dla A8D3 jak i dla A6C6 nie było akumulatorów AGM o pojemności 105Ah... pomyślałeś o tym??

panton napisał/a:
w programie VCDS nie ma określania pojemności tylko podajemy Part Number, Serial Number i producenta....sterownik przyjmuje kodowanie

Niestety, mylisz się.
Kodując w VCDS podajesz Part Number i to właśnie w tym numerze jest informacja o konkretnym typie akumulatora :)

panton napisał/a:
pebo całe kodowanie aku ma za zadanie poinformować sterownik zarządzania energią co jest podpięte i jak taką bateryjką zarządzać...

Właśnie tą informację wprowadzasz kodując ów Part Number :)

panton napisał/a:
Super, że zakodowałeś.... :) też to zrobiłem prawie rok temu i mam obecnie zakodowanego 105Ah AGM VARTA

Cóż, co do zasady to właściwie źle... bo jak już pisałem wcześniej w D3 nie było takiego akumulatora a poza tym...
panton napisał/a:
... ale wybrałem sobie pojemność 110Ah a w następnym kroku podałem kodowanie aku (WARTA AGM 105Ah) i sterownik takie kodowanie przyjął (?) więc mam zakodowany aku o pojemności 100Ah, który jest zwykłym kwasiakiem i śmigam na tym 6 miesięcy - wszystko jest OK

Jak dla mnie pomieszanie z poplątaniem :)

panton napisał/a:
Sterownik łyka wszystkie kodowania tylko co z tego jak nie wie co ma (akumulator jakiego typu) i nie wie jak tym poprawnie zarządzać?

Mylisz się - wbrew twojej opinii sterownik nie "łyka" wszystkiego co popadnie.
Nie osądzam jednak bo wydaje mi się, że robiłem to zdecydowanie częściej niż ty :)

panton napisał/a:
Serwis (ASO) używa oprogramowania VAS/ODIS gdzie w funkcjach prowadzonych jest kodowanie akumulatora...klikając procedurę w pewnym momencie pyta się o pojemność akumulatora (jest do wyboru kilka pojemności) i nie ma tam pojemności 105Ah którą ma AGM VARTA. Ja też popchnąłem kodowanie akumulatora VARTA AGM 105Ah VCDSem tylko co z tego??? <boisie>

Już pisałem powyżej - dla D3 nie ma akumulatora AGM 105Ah ani większego.

A co z tego wynika?... ano to że zakodowałeś nieprawidłowo.
I o tyle to dziwne, że przecież cały twój wywód mówi o tym, że dla poprawnej pracy sterownika zarządzania energią akumulator musi być zakodowany poprawnie.
Tu znowuż ciężko to zrozumieć :)

panton napisał/a:
Dziury w całym?? Błyszczysz poziom wiedzy (a raczej jego brakiem).

Człowiek całe życie się uczy :)

panton napisał/a:
Czekam cierpliwie aż zmierzysz i podasz jakim napięciem alternator ładuje tego zakodowanego AGMa + dołączysz instrukcję użytkowania akumulatorów VARTA AGM. <prosze>

Przeceniasz swoje zdolności :)
Nawet jak będę miał kiedyś takie aku do założenia w D3 to jeżeli będzie to zgodne ze specyfikacją producenta i da się poprawnie zakodować to zamontuję i zakoduję. I jeżeli nie będzie z tym żadnych problemów to osobiście nie widzę potrzeby dokonywania jakichś dodatkowych pomiarów.

panton napisał/a:
sterownik jak całe D3 jest z innej epoki kiedy nikt o AGM nie myślał i żadna D3 nie wyjechała z akumulatorem AGM z fabryki

Nie wiem, nie znam się... ale mi to się wydaje, że AGM było znane jeszcze przed produkcją modelu D2.... a co dopiero powiedzieć o D3 :)

Ale jeżeli już przyjąć wersję, że obecność AGM w informacjach technicznych jest błędem to skąd się wziął ten akumulator?...
000915105CE - https://www.google.pl/sea...KHbYmAAEQsAQIIw

A na tym aku na bolcu minusowym jest chyba nabita data produkcji.... 1104... czy to nie przypadkiem 11 tydzień 2004 roku?
Ale może się mylę i znaczy to coś zupełnie innego <bezradny>
http://s979.photobucket.c...view-1.jpg.html

To ja wreszcie nie wiem...
Numer aku pochodzi wprost ze specyfikacji Audi A6C6 oraz A8D3 - to wreszcie istnieje naprawdę czy jednak nie? <faktycznie>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-16, 07:46   

FOSS napisał/a:
Na początek kilka cytatów:

panton napisał/a:
głębokie rozładowanie nie szkodzi akumulatorom żelowym i AGM (wykorzystywanych w autach z systemem Start-Stop)
w D3 ten typ akumulatorów nie był stosowany (nie ma możliwości zakodowania go...) tylko kwasowo-ołowiowe i tutaj głębokie rozładowanie prowadzi do trwałych, nieodwracalnych zmian (zasiarczenie) - uszkodzenia

panton napisał/a:
w D3 nie było AGM-ów do końca produkcji (jeżeli jestem w błędzie to proszę o info) podobnie jak w A6C6 (tego tematu nie zgłębiałem ale patrząc po latach produkcji C6 pewnie jak D3)

sterownik zarządzania energią w D3 był z literką C (nowszego chyba nie było - jeżeli jestem w błędzie to proszę mnie poprawić)
sterownik musi rozumieć kodowania a ta umiejętność jest w sofcie sterownika, który nie przewidywał akumulatorów typu AGM

michalwruszak napisał/a:
Wyrywkowo takie aku niby z AGM występuje nawet dla 2003r - widać w programie . Osobiście uważam ze jest to błąd w programie i nie ma poprawnej możliwości zakodowania takiego aku bez zmiany sterownika akumulatora od innego auta

panton napisał/a:
Nie zrozumiałeś tego co napisałem. Przeczytaj ponownie ze zrozumieniem. Temat akumulatora AGM w D3 przerabiałem na sobie bo miałem plan by coś takiego zakupić do swojego auta i z pomocą Michała nie popełniłem tego błędu.

michalwruszak napisał/a:
Ja też tak uważam - że nie ma możliwości zakodowania AGM w D3



Więc...
panton napisał/a:
FOSS potrafisz czytać ze zrozumieniem? <hmm>
Staram się ale czasem zrozumieć to co piszesz nie jest łatwo.
Raz piszesz że w D3 nie było takiego aku i nie da się go zakodować a zaraz później że zakodowałeś.
Co więcej... robisz burzę w szklance wody o poprawne kodowanie akumulatora a później można wywnioskować, że miałeś ochotę kupić AGM ale nie kupiłeś (bo nie dało się tego poprawnie zakodować) więc kupiłeś zwykłego kwasiaka którego, z kompletnie nieznanej mi przyczyny, zakodowałeś niewłaściwie jako AGM.
No na typ etapie to ciężko mi to zrozumieć :)


widzisz cały czas wraca problem czytania ze zrozumieniem
powycinasz zdania z całej wypowiedzi a później się na nie powołujesz...są one w innym kontekście i mają zupełnie inny sens.
Pisząc nie da się zakodować - "nie ma możliwości zakodowania by był on prawidłowo obsługiwany" co pokazałem w dalszej części wypowiedzi podając przykład zakodowania zwykłego aku jako AGM o innej pojemności i sterownik takie kodowanie przyjął ale traktuje go jak zwykły aku.

Podsumowując:
1. Dalej twierdzę, że w D3 nie było akumulatorów AGM i nawet jedna sztuka z ostatnich lat produkcji nie wyjechała fabrycznie z AGM na pokładzie
FOSS proszę o podanie chociaż jednego numeru VIN z D3 w którym fabrycznie był AGM. (masz bazę ponad 400 VIN więc na pewno coś znajdziesz)

2. Twierdzisz, że zakodowałeś poprawnie AGMa w swojej D3 to podaj jakie masz napięcie ładowania i dodaj instrukcję obsługi tego zakodowanego AGMa.
Nie musisz mieć akumulatora AGM by zmierzyć napięcie ładowania - wystarczy, że "poprawnie" zakodowałeś akumulator AGM co udowodniłeś screen'ami z VCDSa.

Odnosząc się do pozostałej części wypowiedzi i podsumowując Twoje dywagacje napiszę krótko - nie rozbijaj gówna na atomy tylko odpowiedź na te dwa pytania.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-16, 12:46   

nie do przeczytania :)

czy jakis mod może wydzielić wątek o AGM do osobnego?

[ Dodano: 2017-01-17, 10:29 ]
ok, mam podmienić akumulator na na pewno sprawny i dalej pomierzyć
napięcia ładowania, 14V z tyłu altka nic (prawie) nie znaczy...
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
kurol86 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6zf
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 38
Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 3
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2018-11-26, 17:33   

Witam wszystkich mam pytanko mi pokazuje pobór prądu w granicach 5 amper po zamknieciu samochodu kurcze juz 2 aku i 2 raz kodowanie aku i nic nie pomaga co poradzic ??
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2018-11-26, 20:17   

Poczytać m.in: https://www.a8team.pl/d3-...ator-vt8321.htm
_________________
Black Cars Matters
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-11-26, 20:17   

Moduł zarządzania energia sam mierzy pobór prądu w spoczynku.

Jest do tego odpowiedni rejestr w blokach pomiarowych.

D3 przez dobrych kilka minut pokazuje kilka A poboru zanim pójdzie "spać".

Bloki pomiarowe

Interesuje nas rejestr: Mean total current of last standing time (Średni całkowity prąd z ostatniego czasu postoju)
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
kurol86 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6zf
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 38
Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 3
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2018-11-26, 22:26   

Wszystko Sie zgadza ale u mnie nawet po godzinie system sie nie usypia jedynie wyjecie bezpiecznika 5 pozycja pomaga w innym przypadku vcds pokazuje od 5 do 9 amper po zamknieciu samochodu
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-27, 09:55   

no to jak juz znalazles co ci zre to polowa sukcesu...

bezpiecznik pozycja piata to jeszcze nic nie mówi
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
psg 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 234
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-01-07, 01:26   

Zatem kupić nowy aku kwas-olow 110/920 czy AGM 105/950 ?
_________________

 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-01-07, 21:49   

psg, zwykłego kwasiaka 110ah
 
 
mateusz30 

Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptrinic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3, S6 C4 x2, A6
Wiek: 40
Dołączył: 26 Maj 2019
Posty: 42
Skąd: Biała
Wysłany: 2020-10-20, 07:38   

Szukam i znaleźć nie mogę..
Kupiłem kwasiaka varty i potrzebuje numeru do zakodowania vcds.
Na aku są 2 numery. Jeden za krótki a drugi za długi.
Czy ktoś ma jakąś tabelkę?
Prosze o pomoc
_________________
A8 D2 4,2 automat SPRZEDANE
S6 C4 2,2t automat SPRZEDANE
S6 C4 4,2 manual JEST
S6 C4 2,2t manual JEST
A6 C4 2,8 automat JEST
A8 D3 4,2tdi JEST
wszystko w QUATTRO
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2020-10-20, 08:23   

Tabelka była podawana na forum wiele razy. Właściwy numer będziesz miał na aku który zakupisz w ASO.
Jakie parametry ma ta Twoja Varta ?
_________________
Black Cars Matters
 
 
mateusz30 

Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptrinic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3, S6 C4 x2, A6
Wiek: 40
Dołączył: 26 Maj 2019
Posty: 42
Skąd: Biała
Wysłany: 2020-10-20, 23:59   

_________________
A8 D2 4,2 automat SPRZEDANE
S6 C4 2,2t automat SPRZEDANE
S6 C4 4,2 manual JEST
S6 C4 2,2t manual JEST
A6 C4 2,8 automat JEST
A8 D3 4,2tdi JEST
wszystko w QUATTRO
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2020-10-21, 05:27   

110Ah - 4F0915105D / 8K0915105F / 000915105AK / 8KD915105A / 000915105DL
_________________
Black Cars Matters
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2020-10-21, 15:04   

dice111 napisał/a:
110Ah - 4F0915105D / 8K0915105F / 000915105AK / 8KD915105A / 000915105DL

Co do zasady to to co powyżej to tylko numer części... odpowiednio dla różnych modeli Audi.
Do pełni szczęścia, aby poprawnie go zakodować, brakuje jeszcze kodu VAO - dla takiego akumulatora np. 2702021232.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.