Autor |
Wiadomość |
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-10-28, 10:05
|
|
|
Tak. Kwestia kilku sekund i leci ciepłe powietrze.
[ Dodano: 2018-10-28, 11:19 ]
Podłączyłem i coś tam działa Póki co tak z partyzanta bez grzebania w komputerze więc nie wiem czy działa jak należy... ale działa. Nie wiem czy od razu powinny nagrzewać się wszystkie radiatory, czy powinny zaczynać grzać w jakiejś kolejności. Po włączeniu nagrzały się 2 lub 3 radiatory po czym od razu wyłączyłem żeby czegoś nie spalić z racji tego że nie było przez nie przepływu powietrza. |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2018-10-28, 19:02
|
|
|
W jaki sposób można je sprawdzić na stole?
Dużo roboty jest wyjąć je z auta? |
|
|
|
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-10-28, 19:55
|
|
|
Sterowanie tym odbywa się po szynie LIN więc na stole musiałbyś mieć też klimatronik i chyba GW żeby to na stole zadziałało. Jeśli komputer twierdzi że uszkodzony to uszkodzony i nie trzeba tego potwierdzać na stole.
Wyjęcie tego z auta to minuta roboty. |
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2018-10-29, 06:28
|
|
|
A może ma ktoś do sprzedania sprawne nagrzewnice? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-10-29, 12:15
|
|
|
Pczester napisał/a: | A może ma ktoś do sprzedania sprawne nagrzewnice? |
Rozpoznawałem kiedyś ten temat.
Szukanie używanych sprawnych to jak szukanie igły w stogu siana.
Handlarz każdy powie że ma sprawne i dostaniesz gwarancję rozruchową i to tyle. A tak naprawdę to nikt nie sprawdził czy jest dobra a duża ich część oczywiście sprawna nie jest.
Regeneracja/naprawa, w mojej ocenie, nie opłacalna.
Tyle czasu ile trzeba nad tym się nasiedzieć to już można kupić nową.
Tzn. prywatnie jak ktoś chce się w to bawić to można i tydzień nad tym siedzieć i mieć satysfakcję z tego że coś się zrobiło ale jakbym miał to naprawiać jako usługa to dla mnie jest to bez sensu. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2018-10-29, 12:23
|
|
|
Rzuciłem temat na fb i oczywiście jest kilka osób co oferuje NIBY sprawne ale tak jak mówisz.... kto to wie... Ale szukam w miarę możliwości młode roczniki 08 i w górę, to może zminimalizuje ryzyko że trafię uszkodzone. |
|
|
|
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-10-29, 19:38
|
|
|
FOSS, Mi to zajęło na oko 6 godzin.... więc jak by to przeliczyć na Twoje roboczogodziny to rzeczywiście do nowej dużo by nie zabrakło. Ale jak ktoś lubi "dłubać" to oszczędność niemała i satysfakcja równie duża, jeśli zadziała |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-10-29, 23:21
|
|
|
to po ile jest nowa? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-10-29, 23:36
|
|
|
800 z grosikiem |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-10-30, 10:10
|
|
|
szary824 napisał/a: | FOSS, Mi to zajęło na oko 6 godzin.... więc jak by to przeliczyć na Twoje roboczogodziny to rzeczywiście do nowej dużo by nie zabrakło. |
Cóż, jako klient za taką regenerowaną nie zapłaciłbym więcej niż 50% ceny części fabrycznie nowej.
Cena nowego w ASO ca. 956pln brutto detal
Moim zdaniem naprawa grzałki "na stole" nie może trwać dłużej niż 2,5-3 godziny i naprawa powinna być skuteczna w dłuższym okresie czasu i efekt skutecznej naprawy musi być powtarzalny.
Dlatego dałem sobie z tym spokój, niestety.
Podobnie jest ze sterownikami ABS.
Temat zgłębiałem i wiem co pada ale skuteczna naprawa jest czasochłonna.
Kilka sterowników naprawiliśmy skutecznie, włącznie z moim własnym ale i tak niektóre do naprawy już się nie nadają, przynajmniej takiej która będzie opłacalna.
I tu również, moim zdaniem, dużym problemem są części używane, które są niestety wątpliwej jakości i spora część z nich jest już w stanie "w pół do śmierci". |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Sylas25
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48 Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 66 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2022-08-03, 09:24
|
|
|
Panowie z tymi grzałkami ktoś to bardziej opracował z was???? wytargałem radiator z tranzystorem ale tak jak to opisał Byku nie bardzo idzie to od góry przylutować, już prędzej chyba sposobem kolegi Szarego by się było dostać od dołu, tylko czy to faktycznie zimne luty czy coś jeszcze pada na tej płytce. Jest tak zalana i poklejona że szok. Ktoś da jakieś foteczki albo dobry opis jak to zrobić?? zamówiłem już około 5 szt, ale wszystkie używki mają tą samą wadę czyli najlepiej samemu naprawić i tyle.
[ Dodano: 2022-09-02, 15:42 ]
Muszę się pochwalić kolegom naprawą nagrzewnic stóp. Miałem swoje 2 szt i znajomego 4szt. Udało mi się naprawić wszystkie 6szt. Grzeją i błąd na VCDS zgasł. Tak że naprawa pozytywna. Pozdrowionka dla wszystkich A8-kowców. |
|
|
|
|
marcin85
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 108 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2022-09-06, 21:05
|
|
|
napiszesz cos wiecej?? |
|
|
|
|
|
|
|
bartez83
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2012 Posty: 245 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2022-09-17, 19:31
|
|
|
Witam.Ja podzielę się wiedzą jak szybko
skutecznie naprawić te grzałki.Na jednej
przeprowadziłem sekcje zwłok po to żeby
było wiadomo gdzie dłubać i żeby czegoš nie
uszkodzić.
Wcale nie trzeba od strony grzalek nic demontować.Wystarczy od drugiej strony równo odciąć.I podgrzewać zywice.Wtedy lzej sie skubie.Tylko robić to powoli i ostrożnie.I w tych miejscach jak na załączonej fotce.W ten sposòb usprawniłem 4grzałki.Miłego dłubania.Pozdrawiam |
|
|
|
|
Sylas25
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48 Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 66 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2022-10-16, 09:04
|
|
|
Dokładnie tak jak napisał Bartez83. Trzeba się dostać od spodu. delikatnie wyciąć plastik tylko trzeba uważać aby nie uszkodzić układu scalonego tnąc. Problem stanowią w większości zimne luty na tranzystorach. Ja poprawiłem wszystkie elementy przewlekane. Najlepiej podgrzać hotem z temp. ok. 200 stopni i delikatnie wyskubać ten jakby silikon. |
|
|
|
|
|
|
|
|