Autor |
Wiadomość |
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-27, 07:45
|
|
|
Już mnie skręca od tych waszych głupich pomysłów
Czekam aż w końcu ktoś ogarnięty weźmie porządny mikrokontroler (Raspberry, Arduino), podłączy się wreszcie do CANa i snifferem (może być WireShark) zaczyta ramkę CANowską wysyłaną w momencie składania i rozkładania lusterka. To cała filozofia. Koszt zabawy to 50-100zł (Arduino UNO + CAN Shield). Podłączenie to 2 kabelki wpięte w CAN komfortu. Trudność całej operacji szacuję na dwa weekendowe popołudnia.
Mając ramkę CAN, programujemy mikrokontroler za 10zł (jakiegoś małego Atmela), wrzucamy w obudowę wielkości pudełka zapałek. Następnie kręcimy filmik żeby wszyscy zobaczyli i skomentowali to: "o kutfa, czary!" a potem sprzedajemy na forum za 400zł Wersja za 600zł miałaby możliwość sterowania rozkładania lusterek komórką A co byście powiedzieli na otwieranie klapy apką w telefonie?
Żadnych przekaźników, żadnego podawania napięć. No ludzie, mamy XXI wiek! |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-04-27, 08:13
|
|
|
VanDyke napisał/a: | Już mnie skręca od tych waszych głupich pomysłów
Czekam aż w końcu ktoś ogarnięty weźmie porządny mikrokontroler (Raspberry, Arduino), podłączy się wreszcie do CANa i snifferem (może być WireShark) zaczyta ramkę CANowską wysyłaną w momencie składania i rozkładania lusterka. To cała filozofia. Koszt zabawy to 50-100zł (Arduino UNO + CAN Shield). Podłączenie to 2 kabelki wpięte w CAN komfortu. Trudność całej operacji szacuję na dwa weekendowe popołudnia.
Mając ramkę CAN, programujemy mikrokontroler za 10zł (jakiegoś małego Atmela), wrzucamy w obudowę wielkości pudełka zapałek. Następnie kręcimy filmik żeby wszyscy zobaczyli i skomentowali to: "o kutfa, czary!" a potem sprzedajemy na forum za 400zł Wersja za 600zł miałaby możliwość sterowania rozkładania lusterek komórką
Żadnych przekaźników, żadnego podawania napięć. No ludzie, mamy XXI wiek! |
Nie powiem bo wjechaliście mi na ambicję i staram się sprostać Waszym wymaganiom
Na dzień dzisiejszy to nie działa co napisałeś. Z Raspberry Pi mi nie wyszło co prawda ale użyłem innego dużego sterownika przemysłowego z CAN do testów(Beckhoff CX5130 na Win7 Embedded + moduł CAN). Wyodrębniłem ramkę i lusterka się składają a później rozkładają bo przełącznik jest w pozycji rozłożonych lusterek(nie mam pojęcia zielonego jak to ominąć na tą chwilę). Dodatkowo wszystko działa do momentu otwarcia drzwi(którychkolwiek) po zgaszeniu zapłonu. Wtedy rozsyłana ramka nie ma żadnego efektu bo zasilanie dla tej funkcji (składanie/rozkładanie) się traci i tu mam martwy punkt.
Jak nic nie wymyślę z tym dalej to wrócę do przekaźnika czasowego wyzwalanego zboczem |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-27, 08:24
|
|
|
drago_o napisał/a: | Wyodrębniłem ramkę i lusterka się składają a później rozkładają bo przełącznik jest w pozycji rozłożonych lusterek(nie mam pojęcia zielonego jak to ominąć na tą chwilę). |
Gdy przechwycisz ramkę składającą lusterka to natychmiast wyślij tą, która je rozkłada.
Gdzie się wpiąłeś w CAN?
Rozwiązaniem byłoby też wpięcie się zaraz za Gatewayem i filtrowanie ramek. Normalnie kontroler działałby jak router a w momencie nadejścia ramki rozkładającej lustra nie puszczałby jej dalej. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-04-27, 08:37
|
|
|
VanDyke napisał/a: | Gdy przechwycisz ramkę składającą lusterka to natychmiast wyślij tą, która je rozkłada. |
Odwrotnie chyba Ale to nie działa bo przełącznik lusterek chyba wysyła ramkę co jakiś czas(a właściwie sterownik odczytuje ten przełącznik cyklicznie co jakiś czas). Dlatego jak się da przełącznik na składanie i od razu na rozkładanie to złożą się i dopiero po jakimś czasie rozłożą. To samo mi się dzieje się gdy wysyłam ramkę. Składają się i po kilku/kilkunastu sekundach rozkładają(czas różny zapewne w zależności od tego w jakiej fazie cyklu sterownika drzwi wysyłam swoją ramkę).
VanDyke napisał/a: | Gdzie się wpiąłeś w CAN?
Rozwiązaniem byłoby też wpięcie się zaraz za Gatewayem i filtrowanie ramek. Normalnie kontroler działałby jak router a w momencie nadejścia ramki rozkładającej lustra nie puszczałby jej dalej. |
Podłączyłem się przy sterowniku drzwi. Musiałbym spróbować je filtrować jakoś tak jak mówisz. Spróbuje coś w tym kierunku zrobić i czy mi się uda.
Ciekawe jest to, że sterownik drzwi kierowcy reaguje na własną ramkę Bo w mojej logice powinien zareagować tylko sterownik drzwi pasażera i złożyć tamto lusterko. A sterownik drzwi kierowcy sam ze sobą po CAN nie musi chyba gadać bo sprawdza przełącznik i składa lusterko. A on reaguje na ramkę i składa tez lusterko Może to przez to, że VAG robiąc sterownik zrobiło rozwiązanie systemowe dla wszystkich sterowników zamiast je różnicować. Tego nie wiem...
Tak teraz teoretyzuje sobie w głowie. No i pojawiło mi się pytanie jak przefiltrować to co wysyła sam do siebie? Mogę jedynie przefiltrować to co idzie do sterownika pasażera... |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-27, 10:45
|
|
|
No to jeżeli okresowo leci ramka do rozkładania (guzik w pozycji: lusterka rozłozone) to jesteś ją w stanie przechwycić i wysłać zaraz po niej ramkę składającą lusterko. Lusterka powinny zostać wtedy w pozycji złożonej.
Drugie rozwiązanie to filtrowanie za Gatewayem.
Podejrzewam, że z drugiego rozwiązania korzysta sam MTM w serii modułów CanTronic. Wpinane są szeregowo pod komputer silnika oszukując w ten sposób moduł poziomowania auta czy zdejmując kaganiec na silniku. Założę się, że w przyapdku poziomowania auta, wpuszczją swoją ramkę a oryginalną przechwytują bez puszczania na moduł. Szkoda, że swobodny dostęp do instrukcji montażowych tych modułów jest wyłączony. Wtedy wszystko by było jasne.
Może po wyłączeniu zapłonu i otwarciu drzwi sprawdzana jest jakaś inna ramka? Podejrzewam, że jedną ramką się tego nie załatwi i logika modułu sprawdza kilka warunków. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-04-27, 10:58
|
|
|
Tak, jedną na pewno nie bo to co robię to jedynie wysyłanie tej ramki samodzielnie ze sterownika. Bez żadnych warunków i sprawdzeń. Sterownik mam podłączony poza autem i jedynie wpięty w CAN.
Wysłanie jednej ramki po drugiej spowoduje wykonanie obu operacji jedna po drugiej bo próbowałem i zakończy się tą operacją w jakiej znajduje się przełącznik. Czyli pomacha tylko lusterkami
Tak moduły MTM tak działają bo też się tym interesowałem przy okazji tematu. Po CAN filtrują odpowiednie dane. W sterowniku na sztywno wymuszają inne dane. Z tego co wyczytałem to na zasadzie tego jak my to robimy VCDSem i gdyby zrobili do tego graficzny interfejs to można by w czasie rzeczywistym podnosić i opuszczać auto sobie. Ale nigdzie nie ma pewnych info na ten temat, większość to takie dywagacje. Co ciekawe byli tacy co próbowali to przerabiać i robić swoje moduły. Widziałem wątek na jakimś forum, że koleś tylko na dynamicu próbował obniżyć a pozostałe tryby działały ori.
Cytat: | Może po wyłączeniu zapłonu i otwarciu drzwi sprawdzana jest jakaś inna ramka? Podejrzewam, że jedną ramką się tego nie załatwi i logika modułu sprawdza kilka warunków.
|
Szukałem, ale na razie nie znalazłem jak wybudzić sterowniki drzwi po otwarciu auta ale leci w tym czasie bardzo dużo ramek i ciężko coś znaleźć. Pomyślałem, że można by odszukać ramkę wybudzenia sterownika i później po złożeniu ponownego uśpienia puścić. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-27, 11:47
|
|
|
A te ramki jedna po drugiej wysyłałeś z jakiejś pętli w programie kontrolera (napisany przez Ciebiie) czy ręcznie to wyzwalałeś jakąś komendą czy guzikiem w GUI?
Trzeba dorwać instrukcję montażu CanTronica - są dostępne na stronie MTM ale trzeba się logować.
Z tego co piszesz to jedynie szeregowe wpięcie się za Gatewayem rozwiąże problem
Fajnie byłoby mieć taką przejśćiówkę: Wtyk Gateway In <---> Kontroler <---> Gniazdo GateWay Out
Mając uszkodzony Gateway i fragment wiązki CAN można by coś takiego skręcić. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-04-27, 11:58
|
|
|
W oprogramowaniu do sterowników beckhoffa mam możliwość skopiowania interesującej mnie ramki i powielania jej kiedy i ile chce (w celach testowych) bo gdybym znalazł sposób to wtedy mogę napisać jakiś kawałek kodu generujący odpowiednie komunikaty do siedzi CAN. Tylko wtedy wiadomo, na jakimś malutkim mikrokontrolerze. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
krzysztof1
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 62 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 2016-04-27, 12:13
|
|
|
Gdyby dało się jakoś powstrzymać sterownik od czytania pozycji przełącznika...
A udało ci się przechwycić ramkę załączającą alarm?
Jak dla mnie idealny byłby scenariusz: wychodzimy z auta i w momencie zamknięcia (załączenia alarmu) składają się lusterka. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2016-04-27, 12:20
|
|
|
Najlepsze jest to że to firma z Gdańska miała ogarnięte jakieś takie moduły pozwalające na otwieranie i zamykanie lusterek z pilota jak i kessy.
Próbowałem się z nimi skontaktować ale bez skutecznie,coś mi się wydaje nawet że ta firma już nie działa w branży...
Trzeba liczyć na chłopaków z forum |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-04-27, 12:22
|
|
|
Ogólnie nie są straszne rzeczy, ale trzeba mieć dużo czasu... ostatnio robię codziennie 12h bo mam ważne zlecenie więc za dużo nie poświęcam na to w domu jeśli w ogóle mi się chce tyłek z kanapy ruszyć. To co pisze już prawie 2 tygodnie temu robiłem. Tylko jak na razie bez skutecznie.
VanDyke napisał/a: | Trzeba dorwać instrukcję montażu CanTronica - są dostępne na stronie MTM ale trzeba się logować.
Z tego co piszesz to jedynie szeregowe wpięcie się za Gatewayem rozwiąże problem
Fajnie byłoby mieć taką przejśćiówkę: Wtyk Gateway In <---> Kontroler <---> Gniazdo GateWay Out
Mając uszkodzony Gateway i fragment wiązki CAN można by coś takiego skręcić. |
Jak się nad tym zastanawiam to filtrowanie musiałbym wykonywać przy samym sterowniku drzwi kierowcy. Bo CAN w specyfikacji ma napisane, że jest magistralą rozgłoszeniową. Czyli pewnie każdy komunikat trafia do każdego sterownika a jedynie te których adres się zgadza odczytują i przetwarzają informację.
Co do montażu to znalazłem film instruktażowy i trochę potwierdza moje przypuszczenia. Bo zamontowany jest ten moduł jako moduł pośredniczący przed sterownikiem silnika. Czyli w taki sposób aby skutecznie filtrować komunikację z nim. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-04-27, 15:27
|
|
|
drago_o napisał/a: | Bo CAN w specyfikacji ma napisane, że jest magistralą rozgłoszeniową. Czyli pewnie każdy komunikat trafia do każdego sterownika a jedynie te których adres się zgadza odczytują i przetwarzają informację. |
nie pewnie tylko NA pewno......CAN działa rozgłoszeniowo w innym przypadku nie miałbyś możliwości snifowania komunikacji i oglądania tego co się dzieje wpinając coś własnego |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-04-27, 15:47
|
|
|
tak apropos to ja zadnych tutaj pomysłow nie daje bo dla mnie to doslownie MAGIA i zapewne nie tylko dla mnie ...
Vandyke jak sie tak mocujesz z Drago to zablyśnij a nie tu pitu pitu .....
jak co do dzieki Drago wielu klubowiczów prostym i nie drogim sposobem ma otwieranie i zamykanie z pilota i guzika klapy....
Nie ma co sie tu rozpychać tylko dzialać jezeli posiadacie wiedze na takim poziomie to nie powinno byc z tym klopotu ..
jezeli bedzie troszke kosztować ale bedzie dzialać to nic i tak wielu z nas chcialoby mieć taki gadzet |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-04-27, 15:52
|
|
|
panton napisał/a: | nie pewnie tylko NA pewno......CAN działa rozgłoszeniowo w innym przypadku nie miałbyś możliwości snifowania komunikacji i oglądania tego co się dzieje wpinając coś własnego |
Wiem, wiem... już doczytałem po necie
dracus6662 napisał/a: | tak apropos to ja zadnych tutaj pomysłow nie daje bo dla mnie to doslownie MAGIA i zapewne nie tylko dla mnie ...
Vandyke jak sie tak mocujesz z Drago to zablyśnij a nie tu pitu pitu .....
jak co do dzieki Drago wielu klubowiczów prostym i nie drogim sposobem ma otwieranie i zamykanie z pilota i guzika klapy....
Nie ma co sie tu rozpychać tylko dzialać jezeli posiadacie wiedze na takim poziomie to nie powinno byc z tym klopotu ..
jezeli bedzie troszke kosztować ale bedzie dzialać to nic i tak wielu z nas chciałoby mieć taki gadzet |
Spokojnie, czacha dymi, cośtam się w niej kreuje Może najszybciej tego nie skończę ale prędzej czy później... Jak nie tak to inaczej |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|