Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Skrzynia automatyczna - poprawna zmiana biegów  
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-07, 22:59   

A dlaczego na N nie można sobie stać? Otóż można ale nie można jechać bo własnie cisnienie jest za małe i pracująca pędem jazdy skrzynia ma słabe smarowanie. Na postoju skrzynia nie jedzie przecież.

CO do zaciągania ręcznego na D to nic to z konwerterem nie zrobi,w korku czy na światłach tez się na D stoi i hebel wciśniety.
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-04-08, 07:25   

Dodatkowo skrzynia (ECU) lubi wiedziec ze jest badz nie wcisniety pedal hamulca-mamy czujnik od tego wkoncu.
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2015-04-08, 15:13   

Apophis napisał/a:
A dlaczego na N nie można sobie stać? Otóż można ale nie można jechać bo własnie cisnienie jest za małe i pracująca pędem jazdy skrzynia ma słabe smarowanie. Na postoju skrzynia nie jedzie przecież.


tzn ja tak słyszałem mniej więcej wiem jak działają skrzynie ale specem nie jestem wiec zaznaczyłem ze ja tak uważam , podczas jazdy kategorycznie nie można jeździć na N kumpel tak zajeździł automat bo oszczędzał tak na paliwie

Cytat:
CO do zaciągania ręcznego na D to nic to z konwerterem nie zrobi,w korku czy na światłach tez się na D stoi i hebel wciśniety.


tu sie z Tobą zgadzam że w korku tez trzymamy hebel , ale dla mnie po prostu zaciąganie ręcznego na D to partyzantka nie wiem jakoś wole machnąć na P bezpieczniej sie czuje :P
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-04-08, 15:44   

raftor napisał/a:
nie można jeździć na N kumpel tak zajeździł automat bo oszczędzał tak na paliwie


To czy można czy nie można to jest pojęcie względne. Oszczędzić na paliwie nie zaoszczędzi to pierwsze bo silnik mniej spali hamując silnikiem niż wyrzucania na N podczas jazdy.
A jeszcze jest taka kwestia że uwalił skrzynie bo kiedy z N wracasz na D to skrzynia nie wskoczy na ten bieg na którym była tylko jeden niżej. Czyli jak jechałeś na 4, wbijasz N to potem zapina się na 3. Raz na jakiś czas można dla celów eksperymentalnych ( Raz na jakiś czas). Ale jak on np przy 100 wybijał na N i zatrzymywał się do zera po czym wrzucał D. A na pewno tak było to jednym słowem ją ugotował.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-08, 16:51   

Panowie sam jeździłem omegą na N bo uważałem że jak luz to luz. Opel był bez krzty elektroniki,skrzynia nie padła lecz w późniejszym czasie douczyłem się i przestałem stosować te durną praktyke rodem z malucha.

Głównym powodem by tego nie robić jest brak dostatecznego ciśnienia oleju a więc i spamorania w czasie jazdy. Na postoju nic się nie stanie.
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2015-04-08, 18:11   

ernesto napisał/a:
To czy można czy nie można to jest pojęcie względne. Oszczędzić na paliwie nie zaoszczędzi to pierwsze bo silnik mniej spali hamując silnikiem niż wyrzucania na N podczas jazdy.
A jeszcze jest taka kwestia że uwalił skrzynie bo kiedy z N wracasz na D to skrzynia nie wskoczy na ten bieg na którym była tylko jeden niżej. Czyli jak jechałeś na 4, wbijasz N to potem zapina się na 3. Raz na jakiś czas można dla celów eksperymentalnych ( Raz na jakiś czas). Ale jak on np przy 100 wybijał na N i zatrzymywał się do zera po czym wrzucał D. A na pewno tak było to jednym słowem ją ugotował.


ja to wiem on nie wiedział tzn uważał ze nic sie nie stanie i cały czas jeżdził tak jak mówisz

2 gi przypadek jaki znam to zagotowanie szkrzyni w górach na podjazdach skrzynia głupiała wachlowała biegami jechała na pół sprzegle bo miała duże obciążenia niskie obroty duże obciązenie , znajomy tak usmażył sprzęgło pękł przewód od chłodnicy oleju i po skrzyni było

ktoś pytał po co sa tryby 3 2 1 właśnie po to żeby nie uwalić skrzyni czy to jadąc w górach czy ciągnąc przyczepę

ja nawet jak jadę manualem to do końca hamuje silnikiem oszczędzam i paliwo i układ hamulcowy

w d3 czasami dojeżdżając do skrzyżowań wrzucam na S i też sobie sam efektywniej hamuje silnikiem
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
karokarolinka 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Karolina
Jeżdzę: D3
Wiek: 33
Dołączyła: 13 Gru 2014
Posty: 39
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2015-04-12, 03:20   

raftor napisał/a:
biegi zmienia się z P -> D płynnym ruchem , z D->R płynnym ruchem nic sie nie przytrzymuje


Super, o taką odpowiedź mi chodziło, to w takim wypadku zmieniam sposób zmiany biegów i będę teraz płynnie zmieniała przełożenia.

A nasunęły mi się dwa pytania:
1. Z technicznego punktu widzenia, co się dzieje w skrzyni, jak tak płynnie przechodzimy z P -> D i z D -> R? To jakiś mechanik by musiał się tutaj chyba wypowiedzieć, a pewnie by nam się przydała taka wiedza.
2. Jak jadę pod górkę bardzo wolno (kilka bardzo ciasnych zakrętów, kamienista droga, nie da się rozpędzić), to tak dziwnie „ciężko” wyjeżdża to auto. Czy tak ma być, czy są jakieś sposoby wolnego podjazdu pod górki??? Na manualu dawałam jedynkę i jazda. Tutaj się zatrzymuję do zera i ruszam powoli, żeby utrzymywać bieg 1, ale i tak coś ciężkawo wyjeżdża mi autko, a przecież mam quattro, więc powinno się dużo lżej wyjeżdżać niż przednionapędowcem – przynajmniej tak mi się wydaję.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-12, 12:47   

Przełaczasz na tipa i masz jak w manualu.
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2015-04-30, 11:20   

karokarolinka napisał/a:
2. Jak jadę pod górkę bardzo wolno (kilka bardzo ciasnych zakrętów, kamienista droga, nie da się rozpędzić), to tak dziwnie „ciężko” wyjeżdża to auto. Czy tak ma być, czy są jakieś sposoby wolnego podjazdu pod górki??? Na manualu dawałam jedynkę i jazda. Tutaj się zatrzymuję do zera i ruszam powoli, żeby utrzymywać bieg 1, ale i tak coś ciężkawo wyjeżdża mi autko, a przecież mam quattro, więc powinno się dużo lżej wyjeżdżać niż przednionapędowcem – przynajmniej tak mi się wydaję.


pod górke automatem najlepiej wjeżdżać na tipie , inaczej mozna spalic sprzegło , lub nadmiernie obciążać panewki wał itp , znajomy zagotował tak olej w skrzyni puścił wąż od chłodnicy zleciał cały i skrzynia do remontu :<

ja jak jeżdze w górach to śmigam na tipie na podjazdach utrzymuje wyzsze obroty żeby sprzeglo było w trybie lock up dla silnika tez jest lepiej jak pracuje na obrotach , a nie w zakresie 1200obr pod dużym obciążeniem bo jak wiadomo obciąza to panewki wał i ogólnie konstrukcje silnika , przy zjazdach naturalnie hamowanie biegami aby oszczędzać heble i paliwo

karokarolinka napisał/a:
1. Z technicznego punktu widzenia, co się dzieje w skrzyni, jak tak płynnie przechodzimy z P -> D i z D -> R? To jakiś mechanik by musiał się tutaj chyba wypowiedzieć, a pewnie by nam się przydała taka wiedza.


Z P->D na P jest blokada taki metalowy bolec który blokuje skrzynie zapobiega zjechaniu auta itp przechodząc z P->D zwalnia sie blokada "bolec" elektronika skrzyni wrzuca 1 bieg po 1sekundzie można jechać
Z D->R przechodzisz przez N czyli bieg jałowy gdzie skrzynia nie jest zazębiona dlatego auto jest bezwładne w tym położeniu , a przy przejściu z D->R elektronika zmienia bieg na R czyli wsteczny
Mechanikiem nie jestem wiedze z zakresu skrzyń mam raczej podstawową , ale nawet taka podstawowa wiedza daje możliwość prawidłowego użytkowania ASB , to jest jak z jazda na motocyklu , nie będzie sie dobrze panowało nad maszyną jeśli nie pozna sie jego budowy i aspektów technicznych
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
karokarolinka 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Karolina
Jeżdzę: D3
Wiek: 33
Dołączyła: 13 Gru 2014
Posty: 39
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2015-05-31, 23:28   

Pomyślałam, że dla potomnych nagram filmik, jak się powinno zmieniać biegi w naszych audiczkach. Jeszcze raz dokładnie przeanalizowałam, to co tutaj mili koledzy mi napisali i, żeby jak najdłużej mi służyłą skrzynia, będę zmianiała biegi zdecydowanie, ale nie za szybko, nie zawolno, czyli dokładnie tak, jak pod poniższym linkiem:

audi A8 zmiana biegów w automatycznej skrzyni - FILM
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-06-02, 19:43   

Jak na filmową produkcję metodą chałupniczą to wyszło bardzo przyzwoicie.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
karokarolinka 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Karolina
Jeżdzę: D3
Wiek: 33
Dołączyła: 13 Gru 2014
Posty: 39
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2015-06-04, 14:42   

pebo napisał/a:
Jak na filmową produkcję metodą chałupniczą to wyszło bardzo przyzwoicie.

A dziękuję :) W planach mam jeszcze kilka innych filmików, bo mi sie to spodobało. Fajniejsze niż robienie samych zdjęć. A i łatwiej czasami coś wyjaśnić właśnie poprzez filmik, niż tak opisywać.
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-06-05, 07:32   

karokarolinka, Patrząc czasami na Zdjęcie użytkownika nie trzeba nic wyjaśniać :D

A co do filmiku to zapewne przyda się i dla facetów, niektórzy to machają drążkiem jak by chcieli go obłamać. Dobrze że ktoś stworzył pozycję N pomiędzy biegami.
_________________

 
 
karokarolinka 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Karolina
Jeżdzę: D3
Wiek: 33
Dołączyła: 13 Gru 2014
Posty: 39
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2015-06-10, 23:22   

karol208 napisał/a:
niektórzy to machają drążkiem jak by chcieli go obłamać
Tak jako ciekawostka, bo mi się przypomniało, kolega właśnie tak szybko machał drążkiem w automacie (audi A6, ale to starsze, takie kombi, chyba z 2002 roku) i po jakimś czasie posypała mu się właśnie skrzynia. Miał remontować, ale remont wyniósł by go tyle, co kupno nowej używanej skrzyni, więc kupił skrzynie, pojeździł 3 miesiące i padł bieg wsteczny, auto już tylko do przodu jechało, i tak go sprzedał do jakiegoś komisu za gorsze. Także panowie - dbajcie o swoje drążki <jezyk2>
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-06-14, 10:28   

Na pewno od przełaczania biegow mu sie ta skrzynia nie posypała :)
Chyba że jakos wrzucał R podczas jazdy do przodu....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.