Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Skrzynia automatyczna - poprawna zmiana biegów  
Autor Wiadomość
karokarolinka 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Karolina
Jeżdzę: D3
Wiek: 33
Dołączyła: 13 Gru 2014
Posty: 39
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2015-03-02, 17:52   [D3 ALL ] Skrzynia automatyczna - poprawna zmiana biegów

Mam takie, niby banalne, pytanie i nigdzie nie doszukałam się odpowiedzi. Mam automat Tiptronic i teraz mam dźwignię w pozycji ‘P’ i chcę wrzucić D, to w takiej sytuacji:

opcja (a) trzymając cały czas hamulec i cały czas wciśnięty przycisk na dźwigi zmiany biegów
- zmieniam na ‘R’ i czekam chwilkę (sekundę/dwie),
- następnie zmieniam na ‘N’ i znów czekam chwilkę (sekundę/dwie),
- następnie zmieniam na ‘D’ i czekam sekundę/dwie i ruszam puszczając hamulec,

opcja (b)
- szybkim ruchem (trwa to może jakąś sekundę) przerzucam dźwignię zmiany biegów na ‘D’ i puszczam hamulec jadąc do przodu

I jeszcze to samo pytanie, ale w odwrotnej kolejności, czyli mam dźwignię w pozycji ‘D’ i chcę wrzucić wsteczny ‘R’ lub tryb parking ‘P’, to czy najpierw daję ‘N’ i tutaj czekam chwilkę, potem dopiero ‘R’, gdy chcę ‘P’ to na ‘R’ też czekam chwilkę, czy mam zmieniać szybkimi ruchami między przełożeniami?

I jak już jestem przy skrzyni biegów, to gdy chcę na moment wysiąść z auta np., żeby pogadać z kimś na parkingu i nie opłaca mi się gasić auta na minutę/dwie, to czy mogę zostawić auto w pozycji ‘P’ z zaciągniętym hamulcem ręcznym, czy powinnam zaciągnąć ręczny na ‘D’ lub w ogóle zgasić auto?

Z góry dzięki za odpowiedzi.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-02, 18:01   

Jak jesteś na P i chcesz jechać do przodu wrzucasz D trzymając hamulec i owy guzik w gałce wciśnięty.
Jak chcesz jechać do tyłu to tak samo tylko wrzucasz R

Jak chcesz zaparkować z pozycji D lub R na wciśniętym hamulcu i owym guziku wrzucasz P

Jak jedziesz do przodu i musisz cofnąć to zatrzymujesz auto(koła muszą stanąć) wciskasz guzik na gałce i wrzucasz R.

Jak chcesz "pogadać" i nie gasić auta to wrzucasz P i jesli auto stoi na wzniesieniu to włączasz reczny jak na płaskim nie musisz ale możesz(ja bardzo rzadko go uzywam)

Coś jeszcze wyjaśnić?
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2015-03-02, 18:05   

Apophis napisał/a:
(koła muszą stanąć)


to jest święte przykazanie lepiej tego przestrzegać :)
 
 
karokarolinka 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Karolina
Jeżdzę: D3
Wiek: 33
Dołączyła: 13 Gru 2014
Posty: 39
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2015-03-02, 19:12   

Apophis napisał/a:
Coś jeszcze wyjaśnić?

między 'P' a 'D' mamy jeszcze 'R' i 'N', czy zmieniając z 'P' na 'D" mam się zatrzymywać po kolei na 'R' a potem na 'N', czy mogę od razu jednym płynnym ruchem przejść z 'P' na 'D'
 
 
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2015-03-02, 19:25   

Jednym plynnym, nie popadajny w paranoje :D
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-03-02, 19:42   

Pomiędzy R N D nie ważne w, którą strone zawsze oczekuje 1-2s. Może to i paranoja ale te parę sekund nie zbawi..
Do zmiany kierunku jazdy auto musi bezwzględnie stać, nie może się toczyć.
Gdy muszę wyjść z aut na chwilę i jest wybrane R lub D zawsze zaciągm ręczny. Gdy czekam na światłach to trzymam nogę na hamulcu

Nie raz było o tym pisane, stosując sie rad można oszczędzić dużo zartwień i kosztownych napraw, jednak to co nie uniknione i tak nas dopadnie.. Poprawną eksploatacją odwlekamy ten moment..
_________________
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-02, 19:45   

krzychu22.p1i napisał/a:
Gdy muszę wyjść z aut na chwilę i jest wybrane R lub D zawsze zaciągm ręczny.


To konieczność. Wygodniej jest dac na N w tym przypadku.

Natomiast z N na D nie musimy wciskać guzika w gałce i nie dodajemy gazu przed wybraniem D!
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-04-05, 21:57   

krzychu22.p1i napisał/a:
Pomiędzy R N D nie ważne w, którą strone zawsze oczekuje 1-2s. Może to i paranoja ale te parę sekund nie zbawi..
Do zmiany kierunku jazdy auto musi bezwzględnie stać, nie może się toczyć.
Gdy muszę wyjść z aut na chwilę i jest wybrane R lub D zawsze zaciągm ręczny. Gdy czekam na światłach to trzymam nogę na hamulcu

Nie raz było o tym pisane, stosując sie rad można oszczędzić dużo zartwień i kosztownych napraw, jednak to co nie uniknione i tak nas dopadnie.. Poprawną eksploatacją odwlekamy ten moment..


Przydatne informacje.
Nieuniknione we wszystkich? Czy były bardziej lub mniej udane skrzynie? Czy od któregoś rocznika są poprawione?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-05, 22:01   

GLAC, Ze skrzyniami to jak ze wszystkim-im nowsze tym słabsze ale brak serwisu od nowości zabije najtwardszą.
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2015-04-07, 12:14   

krzychu22.p1i napisał/a:
Gdy muszę wyjść z aut na chwilę i jest wybrane R lub D zawsze zaciągm ręczny.


A na cholere wysiadac jak auto jest na D albo R? ja wrzucam P i zostawiam odpalone

D-drive -do jazdy do przodu
R-reverse -do jazdy do tyłu
S-sport jazda do przodu komp utrzymuje odpowiednio wyższe obroty silnika i skuteczniej hamule silnikiem
P-parking -do parkowania
N-neutral -neutralny do np holowania auta nie używa się podczas jazdy! nawet na postoju. holowanie max 50 km z niewielką prędkością

biegi zmienia się z P -> D płynnym ruchem , z D->R płynnym ruchem nic sie nie przytrzymuje , przejścia między jazda przód tył odbywaja sie kiedy auto 100% stoi nieruchomo

Jak podczas jazdy wrzucisz przez przypadek N zdarza sie bo wchodzi bez blokady przycisku na dźwigni , moza np chciec wrzucic wyższy bieg bo w glowie zaswita coś ze jest tip właczony , w takiej sytuacji podczas jazdy na N czekasz aż obroty silnika spadną do jałowych i normalnie podczas jazdy wrzucasz D komp sam wybiera odpowiedni bieg i go zapina bez konieczności zatrzymywania sie i uszczerbku na skrzyni.

Dodanie gazu i jednoczesne wrzucenie z N->D może skonczyc sie uszkodzeniem skrzyni (moj kolega tak własnie skonczyszł skrzynie w audi ) sam widziałem takie sytuacje

Aha i generalnie nie jeździ sie na N nie dojeżdża sie tak do skrzyżowania itp nie zostawia sie auta na N wtedy spada cisnienie w skrzyni i nadmiernie sie zuzywa, tyle wiem

Przy parkowaniu na wzniesieniu należy najpierw na D zaciągnąć ręczny następnie wrzucić P uchroni to przed nadmiernym zużyciem metalowy "klin" blokujący napęd .
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-04-07, 13:12   

raftor napisał/a:
A na cholere wysiadac jak auto jest na D albo R? ja wrzucam P i zostawiam odpalone

No ja Cię proszę.. Przyjeżdżam z pracy, wjeżdżam na podwórko i podjeżdżam pod garaż. Zaciągam ręczny otwieram drzwi, następnie zwalniam i laga.. Inny przykład to podjechanie do znajomego na chwilę, po co wachlować???
_________________
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-04-07, 14:20   

krzychu22.p1i napisał/a:

No ja Cię proszę.. Przyjeżdżam z pracy, wjeżdżam na podwórko i podjeżdżam pod garaż. Zaciągam ręczny otwieram drzwi, następnie zwalniam i laga.. Inny przykład to podjechanie do znajomego na chwilę, po co wachlować???


A jak pęknie linka od ręcznego.
https://www.youtube.com/watch?v=w67OiNPmx0Q
_________________

 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-04-07, 14:40   

Mam przerobiony tył na 335mm i nówki dłuższe linki, stare nadal w zapasie + dorobione wydłużki. U mnie nie ma lipy Panowie..

Robię to na chwilę a nie zapnę i idę w pierony..
_________________
 
 
tomek808 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 176
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2015-04-07, 14:57   

czy biegi 1 2 3 można przerzucać w czasie jazdy czy wybieramy powiedzmy 3 i jedziemy ?one są do holowania czy czego tak wogóle?
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2015-04-07, 21:27   

krzychu22.p1i napisał/a:
No ja Cię proszę.. Przyjeżdżam z pracy, wjeżdżam na podwórko i podjeżdżam pod garaż. Zaciągam ręczny otwieram drzwi, następnie zwalniam i laga.. Inny przykład to podjechanie do znajomego na chwilę, po co wachlować???


no ja nie mówię nie mi w d3 szkoda ręcznego i tak te silniczki są wadliwe , dodatkowo na D+ ręczny czy tam ham nożny to obciążenie tarcz sprzęgła hydrokinetycznego na chwile pewnie nic sie nie stanie ale jak by stał tak dłużej to wydaje mi sie ze skraca taki zabieg żywotność sprzęgła choć mogę sie mylić

tomek808 napisał/a:
zy biegi 1 2 3 można przerzucać w czasie jazdy czy wybieramy powiedzmy 3 i jedziemy ?one są do holowania czy czego tak wogóle?
<hehe>

mozesz zmieniać służą do jazdy w górach lub holowania przyczepy żeby nie zajechać sprzęgła i było ono zapięte na sztywno a nie na pół sprzęgle olej by sie zagotował a tak to nic one nie dają równie dobrze mozna jechac na tipie +/-
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.