Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Swap z automatu na manual  
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-04-21, 13:45   

drago_o napisał/a:
Albo mój ulubieniec Bill G. "Najtrudniejszą robotę trzeba dać najbardziej leniwemu pracownikowi. Na pewno znajdzie najprostrzy sposób na jej wykonanie."


Ten leń musi być jednak bardzo błyskotliwy bo typowemu leniowi nie bedzie się chciało mysleć i bedzie robił maraton najdłuższą droga :D
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-04-21, 13:58   

No mówił to Bill G. Myślę, że nie zatrudnia byle kogo :P
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Tashi 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-04-24, 14:32   

Apophis napisał/a:
Dawce czego? To po pierwsze D2 a temat dotyczy D3 do której skrzynie predzej sie bierze z C6/C7 a po drugie to oska ta D2 :)


Z czasem wyjdzie czy podjąłem dobrą decyzję ale skrzynia poszła z a6 c5. Swapa robię wieczorami więc progres jest powolny ale systematyczny :) . Mała przymiareczka:



Skrzynię ogólnie da się przykręcić do silnika ale zmodyfikuję przekładkę która jest tam fabrycznie i będzie idealnie. Koło pasuje do silnika. Z wybierakiem nie będzie problemu - konieczny mały mix ale będzie fabryka. Z pedałem sprzęgła też tragedii nie ma. Ogólnie jest lepiej niż myślałem że będzie i w przyszły weekend myślę że poskładam do kupy.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-04-24, 16:45   

E no to czekam na efekty i trzymam kciuki :) Po zakończeniu pogadamy na ten temat :)
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2016-04-24, 17:24   

Tashi, no jestem pod wrazeniem ze chce Ci sie cos takiego robic ;) No ale 3mam kciuki, bo bedzie to pierwsze d3 w manualu jakie zobacze :D efektu ciekaw jestem ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Tashi 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-04-25, 00:29   

Apophis napisał/a:
E no to czekam na efekty i trzymam kciuki :) Po zakończeniu pogadamy na ten temat :)

Mam nadzieję że po zakończeniu nie wyślesz mi linka do tutoriala jak tego dokonać ;)

robertas napisał/a:
Tashi, no jestem pod wrazeniem ze chce Ci sie cos takiego robic ;) No ale 3mam kciuki, bo bedzie to pierwsze d3 w manualu jakie zobacze :D efektu ciekaw jestem ;)


Wiesz co to nie chodzi o to czy się chce czy nie. Kupiłem auto po lekkim strzale (poprzedni właściciel trafił jelenia). Niby fajnie bo chciałem FL a miał być "gazowalny" silnik więc brak przodu mi pasował tylko bez chłodnic nie było jak po testować. Po złożeniu w całość okazało się że skrzynia lekko przyszarpuje. Wtedy zarejestrowałem się na forum (ponad 2 lata) i rozpocząłem walki z automatem.... nowy olej.... regeneracja płyty sterującej (tłoczki, płyta separacyjna) potem pierwsze wyjęcie skrzyni i zawiezienie jej do "fachowca". Wyjęcie czyli rozebranie całego przodu i silnika ze skrzynią. Po naprawie trochę lepiej i trochę gorzej -zależy jak jeździć. Fachowiec stwierdza że on skrzynie zrobił ok więc winna płyta sterująca. Płyta w całości przerzucona z idealnie jeżdżącego angola na próbę i to samo więc skrzynia wyjęta na reklamację (znowu rozbiórka auta). Fachowiec twierdzi że nie jego wina tylko źle zregenerowane sprzęgło które sam woził gdzieś do warszawy i niby oni przyznali się do błędu więc miało być ok ale po złożeniu nadal nie było.... to było ponad rok temu i przez ostatni rok zrobiłem może z 2 tyś bo auto mnie wkurzało, reklamować nie było sensu i ogólnie pomysłów brak. Stało tak sobie aż kupiłem a6 c5 2.7bt na swap do porsche 911 i zaświtał pomysł "wykorzystania" manualnej skrzyni z dawcy. Pomiary wyszły pozytywnie, szykowałem się na 'cięcie gięcie" z racji braku ori manuala w D3 ale jak na razie jestem pozytywnie zaskoczony. Są ludzi którzy jeżdzą automatami i chwalą sobie a to jest moje trzecie auto a automatem i ostanie jakie z automatem kupiłem. Pierwsze mr2 mk3 po roku miało awarię semi automatu i poszło w manual drugie clio po awari automatu 3 lata czekało aż się nim zajmę i poszło na części więc obecny swap jest "dla sportu" - nie zajmuję się tym na co dzień - więc lubię to :) Plusem przygód ze skrzynią jest doskonała znajomość D3 i umiejętność wyjęcia skrzyni z silnikiem w jeden wieczór :) Wyżaliłem się wiec przejdźmy do swapa. Po rozebraniu dawcy i biorcy porobiłem pomiary a dzisiaj posiedziałem trochę na googlach i wyszło że BFM ma taki sam dzwon jak RS6 C5. Ma za to wał na 8 śrub a nie 10 jak rs6 więc dwumas z 2.7 pasuje




Poczytałem o swapach do rs6 i utwierdziło mnie to w tym że należy zmodyfikować "dystans skrzyni". W tle porównania rozruszników rysunek "techniczny;)" przekładki



jest to to samo co w swapach rs6 ale dobrze że nie wiedziałem o tym wcześniej bo kwestię rozrusznika wymyśliłem inaczej i wydaje mi się że lepiej.

Co do pedałów to pedał hamulca przerabia się bardzo łatwo







w skrócie do ori manual pedału dospawana jest nakładka którą trzeba delikatnie odciąć i mamy manual. Co do gumowej nakładki to na 100% pasuje od a4 b6/b7 i raczej a6 c5 - europa bo angol ma inną (foto z angolem)




Co do sprzęgła to mechanicznie do ogarnięcia bez rzeźby tylko nie wiem jaki ma być czujnik więc jutro może dodzwonię się do tunera czy ten z a6 c5 będzie ok. Powtórzę się ale myślałem że będzie gorzej. Wydaje mi się że auto bez problemu odpalę i na spokojnie ustawię się w kolejkę na przeprogramowanie ecu,abs'u.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-04-25, 09:14   

Ja tego nie robiłem tylko mi to robili. Ciekaw byłem własnie o spasowanie wybieraka,pedału sprzegła i spasowanie skrzyni do BFMa :) Ja w D3 nie pójdę raczej ale BFM pod maska ładnie wyglada :D
 
 
Tashi 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-11, 00:09   

mały update. Skrzynia finalnie połączyła się z silnikiem:



Projekt był prosty:


na zdjęciu przekładka z 2.7 z 4.2 i nowa "surówka"

ale przez niesłowność pewnych firm zeszło się trochę zanim wzieliśmy sprawę w swoje i palnika plazmowego ręce:
podziękowania dla Kacpra operatora plazmówki który okazał się mieć najpewniejszą rękę

efekt przed obróbką




Ogólnie swap zmierza ku końcowi. Dzisiaj silnik wleciał do "budy" ale był już tam wcześniej ze skrzynią i prowizoryczną przekładką. Dyfer siedzi już na miejscu, wał i lewa półoś spasowane, prawej poszukuję ale obecnie brak używanej. Mechanim wybieraka zakończony, pedały też na wylocie. Przewód wysprzęglika na dobrej drodze. Myślę że w weekend auto wyjedzie :)
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-11, 13:06   

Powiem ci że bardzo fajnie ci to kolego wychodzi. :]
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-11, 13:28   

EEee no nieźle działasz kolego :) Ile wykonanie takiej "redukcji" silnik<->skrzynia kosztować? :)


<brawo>
 
 
Tashi 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-11, 22:24   

UP silnik odpalił :D doszły mocowania dp do skrzyni itp ale fakt że silnik odpalił pozytywnie nastraja do dalszej roboty. Podziękowania dla digitun - w szybkiej rozmowie upewnił mnie że po delikatnym baypasie silnik odpali - miał rację :) mam nadzieję że elektronicznie uda się doprowadzić do końca...
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-11, 22:29   

troszku zabawy cię czeka bo musisz wywalic sporo z softa,niektore sterowniki beda tesknic za skrzynia bardzo to tez trza ogarnac coś tam zemulowac nooo troche jest :)
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2016-05-11, 22:37   

Dobrze cisniesz z tematem, porob dokumentacje tych przejsciowek miedzy skrzynia a silnikiem, bo pewno sporo osob bedzie chcialo zabawic sie w ten sam sposob co Ty :D Ogolnie jestem bardzo na tak, lubie wyzwania i Twoja droga ktora obrales naprawde mi sie podoba :D
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-12, 10:13   

Ta przejściówka mnie interesuje bo daje mi prosta droge do BFMa :D
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2016-05-12, 19:22   

ja tam z wygody nie zrezygnowalbym na koszt manuala ale pomysl zacny i ogrom pracy <brawo>
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.