Autor |
Wiadomość |
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2016-03-24, 12:18
|
|
|
aro51 napisał/a: | Regeneracja zacisku elektrycznego koła naklejenie plomby na pęknięta obudowę i psiukniecie wd40 i rozruszanie łożyska 350 zl. 20min roboty |
Ja oddawałem kiedyś swój zacisk do regeneracji u mnie w mieście dla znajomego to płaciłem 300zł miałem wymienione już nie pamiętam 2 lub 3 małe łożyska, które stare mi zwrócił obudowa zszyta jakimś drutem i wszystko później zaspawane i wyczyszczone więc nie było to WD40 i rozruszanie |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|
|
|
Maras82
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3 4,2 TDI QUATTRO
Dołączył: 23 Mar 2016 Posty: 3 Skąd: Szprotawa
|
Wysłany: 2016-03-24, 13:41
|
|
|
Aro51 skoro to takie proste to zrób to sam dajmy spokój. Tyle kosztuje i koniec.
Gdyby ktoś potrzebował to najjaśniejszy opis adaptacji zawieszenia jaki ja znalazłem:
https://www.youtube.com/watch?v=o2aeQ6bhu-Y |
|
|
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-03-25, 21:38
|
|
|
Czy występuje u kogoś przy otwieraniu auta pilotem, np. jak postoi całą noc, takie psyknięcie trwające dosłownie przez ułamek sekundy ? Dobiega ten dźwięk mam wrażenie z okolic kompresora. |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2016-03-25, 21:45
|
|
|
Cytat: | Czy występuje u kogoś przy otwieraniu auta pilotem, np. jak postoi całą noc, takie psyknięcie trwające dosłownie przez ułamek sekundy ? Dobiega ten dźwięk mam wrażenie z okolic kompresora. |
Jeśli po nocy Ci sie tak dzieje to masz nieszczelność zapewne padnięty amor i auto z rana samo sie poziomuje wychodząc ze stanu uśpienia . |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-03-25, 22:22
|
|
|
To zajebiście Ale musi to być jakaś minimalna nieszczelność z tego co zaobserwowałem. Chyba kompresor w d...e nie dostaje jak takie coś się dzieje ? |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2016-03-26, 11:16
|
|
|
Cytat: | To zajebiście Ale musi to być jakaś minimalna nieszczelność z tego co zaobserwowałem. Chyba kompresor w d...e nie dostaje jak takie coś się dzieje ? |
niestety kompresor bardziej sie eksploatuje przy nieszczelnościach , nieszczelność napewno mała jest skoro nie zauważyłeś ze auto nierówno stoi po nocy, ale bez paniki warto sprawdzić akumulator mi zawieszenie wariowało jak miałem padake akumulator po wymianie adaptacji i ustawieniu timerów spokój po dziś dzień.
rano jak auto bedzie jeszcze zamknięte na równym podłożu dokonaj pomiarów od środka koła do nadkola i zobacz ile gdzie sie opuścił, sprawdz błędy w sterowniku, sprawdz temp pracy kompresora po jeździe i ile barów daje
niestety przy małej nieszczelności amorka a nawet chyba przy dużej nie wywala błędów auto po prostu po nocy kiedy je otwierasz uruchamiają sie systemy i widzi niezgodność otwiera zasobnik i masz takie tsyt i powoli sie samo poziomuje powietrzem z zasobnika, temat przerabiany u kolegi ale on z tym jeździ juz 20-30 tys ale kompresor sie u niego grzeje |
|
|
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-03-26, 12:47
|
|
|
Heh jak jeździ 20-30 tys to u mnie taki przebieg zrobię w ponad 2 lata:D Ogólnie oczywiście żeby było trudniej to ten psyk nie występuje każdego dnia, a jak jest to trwa ułamek sek. dosłownie.
W garażu nie mam równego podłoża bo to beton, i jest spadek na prawą stronę lekki także ciężko coś poobserwować. Mierzyłem odległości nie raz rano i jednego dnia było wszędzie tak samo, innego dnia prawa strona leżała z 0,5 cm niżej niż lewa itd.
Pozostaje mi chyba na razie to obserwować. Teraz pewnie samochód postoi dłużej nie ruszany niż 24h to zobaczę jak będzie. Błędów faktycznie żadnych nie ma bo nie dawno vcds podłączałem.
To jest w ogóle dziwne. Nie raz wjadę do garażu, to raz po zamknięciu pilotem auto się podnosi, innym razem opuszcza, a jeszcze kiedy indziej nie dzieje się nic Rano jest tak samo nie raz... |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-03-27, 14:03
|
|
|
Gunner napisał/a: | To jest w ogóle dziwne. Nie raz wjadę do garażu, to raz po zamknięciu pilotem auto się podnosi, innym razem opuszcza, a jeszcze kiedy indziej nie dzieje się nic Rano jest tak samo nie raz... |
Szukasz dziury w całym
To jest zawieszenie aktywne i jego różne zachowania po zatrzymani i zgaszeniu najczęściej spowodowane są różnymi warunkami zewnętrznymi a nie usterką. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-03-27, 16:17
|
|
|
Tak wiem tylko praktycznie zawsze jadę sam, garaż podłoże ma to samo, czyli te czynniki zewnętrzne się nie zmieniają a auto się zachowuje jak loteria No ale nic, będę obserwował. |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2016-03-27, 17:40
|
|
|
Najlepiej jak masz możliwość zostaw auto na kilka dni jak opadnie do zera tzn że coś jest ewidentnie nie tak, u kumpla w D3 po 2 dniach nic wielkiego na oko się nie dzieje ale po 5 dniach dupa leży do zera. |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-03-27, 18:58
|
|
|
jezeli amor by sie skonczył/strzelil to trzeba dac bezwarunkowo tryb podnosnika czy nie? |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2016-03-27, 19:56
|
|
|
dracus6662 napisał/a: | jezeli amor by sie skonczył/strzelil to trzeba dac bezwarunkowo tryb podnosnika czy nie? |
ale po co ? w jakiej sytuacji?
Jak amor sie rozszczelnia to tryb podnosnika nie sprawi że będzie on sztywny i nie ucieknie z niego powietrze, jesli jest rozszczelniony to i tak straci cisnienie i opadnie.
Ten tryb zapewne blokuje sterwonik który nie w momencie jego uaktywnienia nie zaczyna poziomować auta kiedy amory sa w powietrzu i odczyty z czujników są jakie są.
Weź sytacje podnosisz odpalona D3 lub na zapołonie bez blokady zawiechy co ma sobie pomyśleć steronik no zaczyna upuszczac powietrza lub pompowac nadmiernie co moze doprowadzić do uszkodzenia zawiechy ja tak to widze choć ja sie znam średnio biore to tylko na logike
Dlatego wg mnie jeśli podnosisz D3 na wyłączonym zapłonie bez trybu podnośnika nie powinno sie nic stac z amorkiem |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-03-27, 20:52
|
|
|
Gunner napisał/a: | Tak wiem tylko praktycznie zawsze jadę sam, garaż podłoże ma to samo, czyli te czynniki zewnętrzne się nie zmieniają a auto się zachowuje jak loteria |
A wg. mnie czynniki zewnętrzne tylko czasami są takie same
dracus6662 napisał/a: | jezeli amor by sie skonczył/strzelil to trzeba dac bezwarunkowo tryb podnosnika czy nie? |
Tak, blokować.
raftor napisał/a: | ale po co ? w jakiej sytuacji? |
Żeby w sterowniku zawieszenia zablokować funkcje automatycznej regulacji.
raftor napisał/a: | Jak amor sie rozszczelnia to tryb podnosnika nie sprawi że będzie on sztywny i nie ucieknie z niego powietrze, jesli jest rozszczelniony to i tak straci cisnienie i opadnie. |
Ale tryb podnośnika blokuje regulację w ogóle, nie tylko tego uszkodzonego amorka.
raftor napisał/a: | Ten tryb zapewne blokuje sterwonik który nie w momencie jego uaktywnienia nie zaczyna poziomować auta kiedy amory sa w powietrzu i odczyty z czujników są jakie są. |
Wyłącza funkcję automatycznej regulacji.
raftor napisał/a: | Dlatego wg mnie jeśli podnosisz D3 na wyłączonym zapłonie bez trybu podnośnika nie powinno sie nic stac z amorkiem |
Wyłączenie zapłonu nie powoduje wyłączenia systemu automatycznej regulacji zawieszenia.
Dlatego tryb podnośnika powinno włączać się zawsze. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2016-03-27, 20:59
|
|
|
FOSS napisał/a: | dracus6662 napisał/a:
jezeli amor by sie skonczył/strzelil to trzeba dac bezwarunkowo tryb podnosnika czy nie?
Tak, blokować. |
Ale ja nadal nie rozumiem tego pytania, to chyba logiczne że jak podnosi sie auto z aktywnym zawieszeniem pneumatycznym to blokujemy zawieszenie w systemie niezależnie czy jest uszkodzony jakis amor czy nie.
FOSS napisał/a: | raftor napisał/a:
Jak amor sie rozszczelnia to tryb podnosnika nie sprawi że będzie on sztywny i nie ucieknie z niego powietrze, jesli jest rozszczelniony to i tak straci cisnienie i opadnie.
Ale tryb podnośnika blokuje regulację w ogóle, nie tylko tego uszkodzonego amorka. |
No to wiadome.
FOSS napisał/a: | Wyłącza funkcję automatycznej regulacji. |
Czyli generalnie odpięcie aku daje taki sam rezultat? |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-03-27, 22:13
|
|
|
raftor napisał/a: | Czyli generalnie odpięcie aku daje taki sam rezultat? |
No nie da się ukryć... nie ma prądu to i nie ma regulacji.
Ale w wielu przypadkach chyba łatwiej kliknąć w MMI niż odpinać aku |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|