Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Uszkodzony amortyzator przedni  
Autor Wiadomość
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2016-03-28, 09:59   

Panowie dzięki za odpowiedzi chodzilo mi o to że jezeli znajdę sie w takiej sytuacji to co nalezy zrobić ?

dąże do tego aby nie bylo klopotu z pozniej z poziomowaniem auta bo wiem ze jako jedyny w tej sztuce ogarniecia na forum jest właśnie Foss

i on tez mial taka sytuacje że mu amor strzelil

rozumiem ze komp znajdzie niesprawnosc i wlaczy sie tryb awaryjny czyli blokada zawieszenia?

jezeli to sie stanie w czasie jazdy?

jezeli na postoju ?

blad zawieszenia czyli ta kontrolka zolta ze strzalkami

ale po wylaczeniu zaplonu i wlaczeniu ta kontrolka chyba sie kasuje sama

wiec rozumiem aby zawiecha nie zwariowala nalezy wlaczyc funkcje blokady w mmi

niestety moje auto ma juz duuzo latek i nalatane tez duzo nigdy nie wiadomo kiedy zakaprysi a dobrze wiedziec chlopaki co nalezy zrobic w takiej sytuacji

aha jezeli walnie przod to wciagac na lawete lepiej tylem czy przodem?
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-03-28, 13:00   

dracus6662 napisał/a:
rozumiem ze komp znajdzie niesprawnosc i wlaczy sie tryb awaryjny czyli blokada zawieszenia?

I tak i nie.
Owszem, komputer wykryje nieszczelność ale nie bezpośrednio....
jak strzeli amorek to komputer wykryje fakt, że auto opada na jedno koło opada i będzie usilnie próbował to koło pompować.... przy większej nieszczelności nieskutecznie co doprowadzi do wzrostu temperatury ponad wartość graniczną w wyniku czego kompresor zostanie wyłączony.

W takim przypadku sterownik przechodzi w tryb awaryjny co sygnalizowane jest pomarańczową diodą ale nie powoduje to zablokowania zawieszenia w trybie podnośnika.

dracus6662 napisał/a:
jezeli to sie stanie w czasie jazdy?

jezeli na postoju ?

blad zawieszenia czyli ta kontrolka zolta ze strzalkami

Tak.
Do tego oczywiście auto runie na glebę... albo przodem albo tyłem bo stabilizatory nie pozwolą autu klęknąć tylko na jedno koło.

Na szczęście u nas jest lepiej niż w Mercedesie S-klasse bo u nas takim autem da radę jeszcze jakoś się poruszać... ostrożnie bo ostrożnie ale do warsztatu można dojechać o własnych siłach.

dracus6662 napisał/a:
ale po wylaczeniu zaplonu i wlaczeniu ta kontrolka chyba sie kasuje sama

Tak, po wyłączeniu zapłonu i jego ponownym włączeniu następuje reset błędu i dlatego należy jeździć jak najmniej i unikać częstego włączania i wyłączania silnika aby jak najrzadziej dochodziło do kasowania tego błędu.
Dlaczego?....
Bo po każdym kasowaniu błędu sterownik próbuje unieść auto do góry pompując oczywiście kompresorem do skutku.
Takie awarie często prowadzą do uszkodzenia kompresora.... bo właściciele aut o niego nie dbają.

dracus6662 napisał/a:
wiec rozumiem aby zawiecha nie zwariowala nalezy wlaczyc funkcje blokady w mmi

Ponownie i tak i nie.

Oczywiście jeżeli po włączeniu zapłonu włączysz tryb podnośnika to oszczędzasz kompresor bo sterownik nie reguluje zawieszenia i nie próbuje go podnieść ale.....
Jeżeli tak uszkodzonym autem będziesz chciał podjechać do warsztatu to powyżej prędkości 15km/h tryb podnośnika jest wyłączany automatycznie więc regulacja ponownie jest aktywna i ponownie sterownik będzie próbował pompować uszkodzonego amorka.

Co więcej...
Nie katować auto trybem Lift bo jak amorek uszkodzony to i tak na tym Lifcie auto nie pozostanie na dłużej a prowadi to tylko do częstszego używania kompresora.

dracus6662 napisał/a:
aha jezeli walnie przod to wciagac na lawete lepiej tylem czy przodem?

Generalnie, o ile to możliwe, to ósemki zawsze stawia się przodem do przodu.... tak aby całość zespołu pojazdów była w miarę zrównoważona.

Ale jak pisałem powyżej...
jeżeli robisz to z głową to często takim autem da radę o własnych siłach dotrzeć do warsztatu.
Ja ostatnio z uszkodzonym przednim amorkiem pojechałem z Katowic do Brzegi Dolnego bo w ten sposób amorka miałem zrobionego "od ręki".

Bałem się o kompresor więc starałem się bardzo bo nie nadużywać.... noi udało się - 2 miesiące później sprawdzałem jego sprawność i przy uzupełnianiu powietrza w zasobniku pompuje max 15,96bar więc jest jak najbardziej OK.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-03-28, 13:40   

Czyli jak podejrzewamy jakąś nieszczelność np. w amorze to na noc można blokować zawieszenie żeby kompresor trochę odetchnął ?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-03-28, 13:49   

Gunner napisał/a:
Czyli jak podejrzewamy jakąś nieszczelność np. w amorze to na noc można blokować zawieszenie żeby kompresor trochę odetchnął ?

Jeżeli w ten sposób chcesz oszczędzać kompresor to nie, nie tędy droga - na wyłączonym aucie kompresor nie pracuje :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-03-28, 13:52   

Faktycznie <faktycznie> jutro rano będzie 48h jak auto stoi nie ruszane, pomierzę i popatrzę co i jak:D
 
 
Maras82 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3 4,2 TDI QUATTRO
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 3
Skąd: Szprotawa
Wysłany: 2016-04-02, 09:16   

Jezeli komus ta wiedza jest potrzebna...

Wymienilem juz amortyzator na regenerowany i problem kontrolki regulacji zawieszenia (zielone auto ze strzalka) zniknal. Wszystkie tryby dzialaja poprawnie.
Powietrze uciekalo pod blaszka na ktorej jest zawor zwrotny z wezykiem. Przez to uszkodzil sie miech i nawet po probie uszczelnienia plynnym spawem problem dalej byl mimo tego ze nie bylo syczenia powietrza.
Regeneracja 1400zl z faktura w firmie Air-Suspensuon. Znalazlem na all..o. Po wymianie kurier od nich odebral stary amor na ich koszt.
Jestem zadowolony z rezultatu.

Pozdrawiam wszystkich.
 
 
Czapi_20 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Radek
Jeżdzę: A8,Touareg
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-04-24, 08:59   

A mnie jak "dupka" siadała wymieniłem amorek na używany rok starszy, koszt 350zł i hula bez zarzutu, co ciekawe stary uszkodzony poszedł za 200zł :D także polecam się czasem rozejrzeć.
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-04-30, 13:41   

Czapi_20 napisał/a:
A mnie jak "dupka" siadała wymieniłem amorek na używany rok starszy, koszt 350zł i hula bez zarzutu, co ciekawe stary uszkodzony poszedł za 200zł :D także polecam się czasem rozejrzeć.


Tylny tak, ale przednie używane kosztują od 800,- w górę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.