Autor |
Wiadomość |
Mem_phis
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Lexus ISF
Dołączył: 09 Cze 2010 Posty: 5 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2014-10-31, 11:46 [D3 ALL
] Klimatyzacja wariuje, błędne temp w trybie Auto
|
|
|
Witam
Nie znalazłem nic na forum a problem jest następujący:
z biegiem czasu klima coraz częściej się "zawieszała" - czyli przy ustawieniu w auto 21 stopni, zaczynała grzać latem. Nie zawsze się tak działo, czasami pomagało wyłączenie klimy, albo skręcenie jej na LO i ponowne ustawienie na zadaną temp.
Aktualnie to już nie pomaga, przez chwilę działało to tak, że jak ustawiałem temp 28 to nie grzał, a jak dawałem 21 to grzał - teraz to już różnie z tym. Poza tym, tyl pod fotelami podaje raczej dobrą temp, zgodną z zadaną na panelu.
Najciekawsze, auto nie pokazuje żadnych błędów, został wymieniony zawór klimy (nie pomogło), auto przechodzi wszystkie nastawy poprawnie i do wyłączenia samochodu działa jak należy. Po zgaszeniu i odpaleniu samochodu znowu tryb auto nie działa. W trybie manualnym działa to w miarę poprawnie.
Mechanicy chcą mi rozbierać auto (najpewniej sciągać całą deskę) i patrzeć co się dzieje, a jak wiadomo to może doprowadzić do powstanie innych szkód w aucie.
Czy może na podstawie opisu, ktoś ma pomysł bądź spotkał się z tym już wcześniej ?
Historia dla Holmsa - pewnie rozwiązał by tą zagadkę |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-11-01, 10:24
|
|
|
Rozumie że masz 4 strefy w aucie. Na początek sprawdź jaką temperaturę widzi auto w kabinie.
Może być problem z czujnikami bądź z zespołem nagrzewnic ( klapy nie chodzą prawidłowo )
Mówisz że mechanik chce rozbierać deskę ale na jakiej podstawie. Czy ma pewność co jest nie tak skoro błędów nie ma żadnych ?
Czy po prostu chce rozebrać do diagnozy i na zasadzie prób i błędów szukać przyczyny. Nie dopuść do tego. Bo to nie naprawa tylko autopsja przez rzeźnika. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-11-02, 01:17
|
|
|
Na początek głęboka diagnoza problemu...... jak działają silniczki nawiewów, jakie temperatury widzi klimatronik...... a na koniec rzeczywiście może się okazać niezbędne ściąganie całej deski rozdzielczej.
Cokolwiek wiem w tym temacie bo to już nie pierwsze auto z podobnymi problemami - nie dalej jak w czwartek rwałem całą deskę w swojej D3 bo jak zrobiło się zimno to okazało się, że auto nie grzeje tak jak powinno
Po wnikliwej analizie okazało się, padł silniczek do którego nie ma innego dostępu
Wymieniłem również nagrzewnice bo moje były mocno przytkane noi teraz ciepełko jest jak się patrzy.
Tak w czwartek wyglądało moje D3 w środku:
W piątek już wszystko było poskładane - pod koniec było trochę nerwowo bo w "koszyczku" został dziwny mały plastikowy element i dwie małe śrubki ale przy finale przypomniałem sobie co rozebrałem dodatkowo czego nie ma w żadnym skrypcie i finalnie wszystkie części wróciły na swoje miejsce i nie została nawet jedna mała śrubka <hura>
Noi co najważniejsze klima działa i grzeje jak ta lala i działają też wszystkie inne rzeczy tak jak przed rozbiórką <hura> |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Mem_phis
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Lexus ISF
Dołączył: 09 Cze 2010 Posty: 5 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2014-11-03, 00:42
|
|
|
hej
klima 4 strefowa, zgodnie z kompem wszystkie klapy dzialaja i czujniki nie wskazuja blednej temp (chociaz to mechanik wytlumaczyl ze jak nie dziala to pokazuje -50 a wszystkie pokazuja normalne wartosci)
polecilem im zrobic jeszcze pare testow i wyszlo ze - po zrobieniu nastawow klimy wszystko dziala i po zgaszeniu klimy i po wylaczeniu auta, ale po nocy, na drugi dzien juz nie, nastawy zgubione.
Teraz to chyba nawet juz nie chca rozbierac deski, bo mieli plan ze moze tam jest jakas klapka zablokowana i wylapuje blad, ale tym testem chyba wybilem im ten plan z glowy.
Nie zmienia to faktu ze newet nie wiadomo czego szukac dalej |
|
|
|
|
|
|
|
Mem_phis
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Lexus ISF
Dołączył: 09 Cze 2010 Posty: 5 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2014-11-07, 13:14
|
|
|
szkoda, że nikt nie podrzucił ciekawego pomysłu, po rozebraniu tunelu wyraziłem zgodę na rozebranie całej deski
Sprawdzili czujniki temp (jeden nie przekłamywał o 10 stopni, ale nic nie zmieniło się) wymienili sterownik klimy - wszystko działa jak działało
szukają dalej. Sama robocizna będzie kosztowała 1500zł..... a gwarancji że coś znajdą 0 i na razie widoki są kiepskie |
|
|
|
|
Mem_phis
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Lexus ISF
Dołączył: 09 Cze 2010 Posty: 5 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2014-11-18, 23:08
|
|
|
Może mój przypadek się Komuś przyda i tym razem to ja komuś pomogę
w skrócie to zatkane były chłodniczki od nagrzewnicy . Przez to czujniki głupiały. Na szczęście udało się je wyczyścić poskładać auto tak, że nic nie trzeszczy i wszystko chodzi. Łącznie z płókaniem układu wyszło jakieś 2,5 tys.
Ja jestem bardzo wdzięczny że się komuś chciała szukać przyczyny no i że finalnie znaleźli. W podziękowaniu reklama RS serwis we Wrocławiu. Tak się zastanawiam, ciekawe ile drogich i niepotrzebnych części za naście albo dziesiąt tys, kazali by wymienić w ASO... |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-11-18, 23:43
|
|
|
Mem_phis napisał/a: | Może mój przypadek się Komuś przyda i tym razem to ja komuś pomogę
w skrócie to zatkane były chłodniczki od nagrzewnicy . Przez to czujniki głupiały. |
Nie dalej jak 2 posty wyżej opisywałem to samo - ciepło raz było raz nie i ogólnie coś świrowało.
Wymieniłem obie nagrzewnice bo moje były mocno przytkane oraz wszystkie silniczki (akurat miałem komplet sprawnych więc jak już to wszystko rozebrałem to wymieniłem wszystkie) i ciepło powróciło |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Mem_phis
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Lexus ISF
Dołączył: 09 Cze 2010 Posty: 5 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2014-11-19, 21:22
|
|
|
Tylko u mnie wszystko w teorii działało. W trybie manualnym można było ustawić i ciepło i zimno. Wszystkie silniczki działały jak i czujniki. Gubil się tylko w trybie automatycznym i nie pokazywal zadnegi bledu. U Ciebie przynajmniej coś ewidentnie nie działało |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-11-20, 09:55
|
|
|
Mem_phis napisał/a: | Tylko u mnie wszystko w teorii działało. W trybie manualnym można było ustawić i ciepło i zimno. Wszystkie silniczki działały jak i czujniki. Gubil się tylko w trybie automatycznym i nie pokazywal zadnegi bledu. |
Błędu może nie pokazywał ale robiąc szczegółowo testy i podglądając w blokach pomiarowych pewnie byłoby widać, że problem istnieje |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
kor
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44 Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 49 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 2015-09-29, 19:42
|
|
|
Koledzy mam podobny problem, może odświeżę temat. Klima zamiast chłodzić - grzeje i to mocno. Jak włącze eko - również. W trybie manualnym - też. Czyli dup
To będą te chłodniczki na bank? I czy do tego na pewno trzeba bebeszyć wnętrze? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-30, 12:31
|
|
|
DO nagrzewnic nie trzeba bebeszyć(w sensie zwalac deche) |
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-30, 22:11
|
|
|
Witam!
a po co ruszac nagrzewnice jeśli grzeje i to mocno?
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
kor
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44 Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 49 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 2015-10-01, 09:59
|
|
|
No wyżej była mowa o chłodniczkach przy nagrzewnicach. Chcę się dowiedzieć czy to na bank to i jeśli nie trzeba rozbierać całej deski do nagrzewnic, to jeśli chłodniczki są niedaleko nich, to może się obejdzie .. żebym wiedział jak to wygląda i gdzie dokładnie jest. Jak macie jakieś pomysły jeszcze to czekam na info. |
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-01, 20:20
|
|
|
Witam!
Chlodniczki przy nagrzewnicach sa zaraz za gulgotnicami.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
kor
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44 Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 49 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 2015-10-01, 20:34
|
|
|
Cholera Stefan dzięki za wsparcie, ale nie wiem o czym piszesz.. Co to są gulgotnice, może zapodasz idiocie (czyli mi, bo może zabrzmieć niejednoznacznie ) jakiś obrazek gdzie co i jak. I czy Ty masz wiedzę jak się do tego dostać? |
|
|
|
|
|