Autor |
Wiadomość |
piotr83a
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic+F1
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3,A6 Avant quattro
Wiek: 41 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 52 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2013-01-05, 17:46 [D3 03 4.2MPI
] Czujnik kąta skrętu i ESP
|
|
|
witam,pare dni swieci mi esp,podlaczylem vas-a i pokazalo mi czujnik kata skretu,oglondalem na allegro i tak mysle czy da sie z tym cos zrobic,moze cos tam wyczyscic czy tylko wymiana pomaga?? |
_________________ Piotr83a |
|
|
|
|
|
|
|
kiki
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3 USA
Wiek: 52 Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 17 Skąd: warminsko mazurskie
|
Wysłany: 2013-01-05, 22:20
|
|
|
Tylko wymiana na drugi,kiedyś miałem ten sam problem,kupywałem nowy w serwisie,pare setek poszlo ale przynajmniej faktura była i 100% pewności |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-01-06, 09:45
|
|
|
piotr sprawdz w blokach pomiarowych czy czujnik pokazuje wartości takie jak: prędkosc obrotowa koła kierownicy oraz kąt jej polozenia. następnie przeprowadz jego ponowną kalibrację. mając VAS`a jak piszesz nie ma problemu bo masz gotowe prowadzone funkcje. miałem to samo co ty i u mnie pomogło ba nawet błąd mówił o przerwie o obwodzie czy braku komunikacji... jakoś tak... pozdrawiam Michał |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
shaqal
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 567 Skąd: Grudziądz / Gdańsk
|
Wysłany: 2013-01-07, 15:51
|
|
|
Czasem pomaga kalibracja. Nie trzeba od razu wymieniac czujnika kąta skrętu. |
|
|
|
|
|
|
|
Mati946
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: mateusz
Jeżdzę: A8
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 17 Skąd: Miejscowosc
|
Wysłany: 2013-01-11, 22:43
|
|
|
a zapala ci sie od razu kontrolka esp czy dopiero po jakims czasie ? i czy czasami abs ci sie tez nie pali ? |
|
|
|
|
unknownuser
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Unknown
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Sty 2014 Posty: 127 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2014-06-02, 10:07
|
|
|
Poproszę o rozwinięcie tematu ;-) U mnie kierownica stoi krzywo przy wyprostowanych kołach i chyba będę musiał ją odkręcić i wyprostować, ale podejrzewam, że będzie się to wiązało z komunikatem błędu ze strony czujnika skrętu. Ktoś podpowie jak po takim zabiegu przeprowadzić adaptację czujnika, żeby wszystko było ok? Czy są jakieś sposoby na idealne ustawienie kół na wprost przed takim zabiegiem (żeby nie robić tego na oko)? |
|
|
|
|
|
|
|
nikoa4
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2013 Posty: 245 Skąd: Uk
|
Wysłany: 2014-06-02, 15:18
|
|
|
Jesli czujnik masz ok,to najlepiej zrobic to na stanowisku do pomiaru geometrji kol.
ustawia kola prosto,zwalasz kiere,ustawiasz tasme do punktu 0 ,i zakladasz kiere.wsio
Poprawcie jak sie myle.bo mialem kiedys problem z czujnikiem,ale moge nie pamietac. |
|
|
|
|
unknownuser
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Unknown
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Sty 2014 Posty: 127 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2014-06-02, 20:06
|
|
|
Wybieram się na geometrię, więc będę miał możliwość zrobić wszystko za jednym zamachem, ale nie wiem czy obejdzie się bez komputera i jakiś adaptacji...
Ktoś podpowie przy tej okazji jak się dostać do mocowania kierownicy? |
|
|
|
|
|
|
|
nikoa4
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2013 Posty: 245 Skąd: Uk
|
Wysłany: 2014-06-02, 20:56
|
|
|
musisz wyciagnoc zaslepki z tylu kiery,po jednej na strone,potem torx do odkrecenia poduszki,chyba torz 40?nie pomietam.potem ostroznie wypnij przewody od poduchy.i odkrec kiere,ale nie pamietam jaka nasatke ?kompa raczej nie potrzebujesz,tylko nie krec tasma,tasma ma jakis punkt [oczko]ustawiasz na to oczko i zakladasz kiere,juz po geometrji.i skladasz wszystko w odweotnej kolejnosci. |
|
|
|
|
shaqal
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 567 Skąd: Grudziądz / Gdańsk
|
Wysłany: 2014-06-04, 18:16
|
|
|
Wyjecie kierownicy to 5 minut, mozesz wyprostowac kierownice albo manualnie, czyli zdejmują ją i przelozyć, albo pojechac na zbieżnośc i od dołu wyprostowac kierownice.
Jeśli jest lekko krzywo to nie bedziesz musiał przeprowadzic adaptacji, jeśli wiecej niz 5-10 stopni to będzie wywalało błąd jadąc na wprost. |
|
|
|
|
|
|
|
unknownuser
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Unknown
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Sty 2014 Posty: 127 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2014-06-04, 18:26
|
|
|
No to wszystko jasne, dzięki za podpowiedzi! |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-06-04, 23:08
|
|
|
Może warto zacząć od geometrii a potem bawić się w przekładanie kiery. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-06-05, 11:42
|
|
|
FOSS napisał/a: | Może warto zacząć od geometrii a potem bawić się w przekładanie kiery. |
Dokładnie tak. Zależy też od tego, o jaki kąt masz przestawioną kierownicę. Możliwe, że na wielowpuście nie trafisz w odpowiedni kąt i zawsze będzie troszkę przekrzywiona. I przed odkręceniem kierownicy włączasz zapłon i odłączasz akumulator (czyli przed wyjęciem poduchy gazowej). |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
unknownuser
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Unknown
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Sty 2014 Posty: 127 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2014-06-05, 13:55
|
|
|
I tak będę robił geometrię, więc nie ma co kombinować tylko najpierw geometria, potem ewentualnie będę odkręcał kierownicę. Można na zapłonie odłączyć akumulator? Dlaczego tak się robi? |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-06-05, 14:15
|
|
|
Aby rozładować ładunek. Nie chciałbyś mieć wystrzelonej poduchy Podstawowy warunek bhp przy pracach przy ładunkach pirotechnicznych w autach. |
_________________
|
|
|
|
|
|