Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 preFL ALL ] Analiza rozrządu nastawy kanał 93  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-07-15, 23:27   

ManiekJames napisał/a:
No i dziś zawalczyłem z ponownym ustawieniem ;)

Blokady obie + dokładne ustawienie napinaczy :P

....
i jest LEPIEJ !!! :D
Faktycznie był przestawiony i to już widziałem po wkręceniu dolnej blokady ...

Tak jak mówiłem.
I jest dokładnie tak jak piszesz - jak ustawisz na 0 i wkręcisz blokadę wału to celując blokadą wałków od razu widać czy złożony jest poprawnie czy nie <okok>

ManiekJames napisał/a:
Ale nie jest jeszcze idealnie <hmm>
Wyszło teraz -2 i -6 iiii mimo blokad nie umiem inaczej <okok>
(było -6 i -12 więc spora poprawa !!!)
ale już nic nie ruszam bo coś zrypię i bedzie kaszanka

Poprawa spora, ci wyczuleni zauważyli by nawet poprawę w pracy silnika ;)

W każdym razie jeżeli po ustawieniu rozrządu zakręciłeś na sucho parę razy i potem na napinaczu sprawdziłeś napięcie paska i jest OK to znaczy, że -2 i -6 trzeba zostawić.
Jak rozrząd złożony poprawnie to te kąty wynikają już z nastawników i łańcuchów.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
ManiekJames 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36
Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 281
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-07-16, 10:18   

hehe oj tam oj tam ;) ... na Nastawniki też przyjdzie pora :P

A dziś zauważyłem 3 rzeczy (bo jak się czyta koope tematów na forum to się uwagę zwraca na dziwne rzeczy <bezradny> )...

- że mam sprawną przepływkę <jezyk> (przy bucie prawie do odcinki wartość 220)
- że wartość na wałkach mi sie zmienia tak 0 i -6 ... a -2 i -6 ;)
- że mam do wyczyszczenia/regeneracji układ wycieraczek bo się czasami zacinają i skaczą po szybie (ale nie z winy piór :] )

o!
_________________
Pozdrawiam !!
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-07-16, 11:38   

ManiekJames napisał/a:
hehe oj tam oj tam ;) ... na Nastawniki też przyjdzie pora :P

Ależ oczywiście, ja przecież nie sugeruję żeby już wymieniać, po prostu wskazuję skąd mogą brać się takie wyniki jak rozrząd złożony na tip-top ;)

ManiekJames napisał/a:
- że mam do wyczyszczenia/regeneracji układ wycieraczek bo się czasami zacinają i skaczą po szybie (ale nie z winy piór :] )

Polecam rozebrać byle szybciej - jak się przycinają to tam na tej jednej nieszczęsnej tulejce jest już "sodomia i gomoria" - jak się zatrzymają, a zdarza się to oczywiście w najmniej potrzebnym momencie, to jak już będziesz miał mechanizm w rękach to zobaczysz jak dużo siły trzeba użyć żeby poruszyć to w rękach.
Trafiały mi się też niestety takie które były nie do uratowania - tzn. nie dało rady ich poruszyć i rozebrać bez ich zniszczenia :/
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-07-16, 20:43   

ManiekJames napisał/a:
że mam sprawną przepływkę (przy bucie prawie do odcinki wartość 220)
Ja mam 3,7 i u mnie też dochodzi do 220g/s więc na chłopski rozum powinieneś mieć nieco więcej przy 4,2L <bezradny>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-07-16, 21:27   

danishow napisał/a:
ManiekJames napisał/a:
że mam sprawną przepływkę (przy bucie prawie do odcinki wartość 220)
Ja mam 3,7 i u mnie też dochodzi do 220g/s więc na chłopski rozum powinieneś mieć nieco więcej przy 4,2L <bezradny>

Może się mylę ale nowa przepływka w D3 BFM to powinna pokazywać coś koło 260-270g/s <faktycznie>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-07-16, 21:45   

FOSS napisał/a:
Może się mylę ale nowa przepływka w D3 BFM to powinna pokazywać coś koło 260-270g/s
a to tak samo sprawdzamy w kanale 93 robiąc logi dynamiczne ?
 
 
ManiekJames 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36
Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 281
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-07-16, 22:31   

FOSS napisał/a:

...
Może się mylę ale nowa przepływka w D3 BFM to powinna pokazywać coś koło 260-270g/s <faktycznie>


Uuuups :P
A ktoś gdzieś pisał że 4.2 ok. 226g/s powinno być przy bucie do prawie odcinki <hmm>
i że ktoś inny to sprawdził i nie zaprzeczał (ale nie pamietam w jakim temacie)
...A potwierdza ktoś ten fakt że powinno pokazać 260 lub więcej g/s ???

ps: mkbewe, nie nie to musisz wejść na kanał 002 :) tam pokaże Ci przepływke.
_________________
Pozdrawiam !!
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-07-16, 22:35   

ManiekJames napisał/a:
A potwierdza ktoś ten fakt że powinno pokazać 260 lub więcej g/s ???
Nom, powinno być około 80% mocy silnika czyli: 334KM x 80% = 267g/s (przy pełnym obciążeniu).
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-07-16, 23:05   

dzięki, obczaję sobie to w najbliższym czasie :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-17, 09:16   

Maniek moze pomyliłeś tematy z D2? 220 w 4,2 pre FL ujdzie ale ty masz troche kucy więcej.
 
 
ManiekJames 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36
Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 281
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-07-18, 18:12   

...Kurde <jezyk2>

Czyli potrzeba poszukać kasy na przepływkę i sondę lambda :]
jeszcze przedmucham filtr powietrza i zerknę czy nie ma czasem dziurki w dolocie <jezyk>
_________________
Pozdrawiam !!
 
 
czaszkin77 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 151
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 2015-07-19, 16:16   

U mnie rozrząd wymieniony miesiąc temu i dziś sprawdziłem w blokach pomiarowych i jest +2 i -8 co robić poprawiać czy jeżdzic dalej
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2015-08-03, 07:48   

FOSS napisał/a:
W każdym razie jeżeli po ustawieniu rozrządu zakręciłeś na sucho parę razy i potem na napinaczu sprawdziłeś napięcie paska i jest OK to znaczy, że -2 i -6 trzeba zostawić.
Jak rozrząd złożony poprawnie to te kąty wynikają już z nastawników i łańcuchów.


No właśnie, a u mnie po złożeniu rozrządu kręciłem na sucho kilka razy i znowu blokada wkręcając blokadę wału ruszałem delikatnie wałem lewo prawo aż blokada fajnie się wkręciła do końca i sukces po odpaleniu same zera <chura> czasami w kanale 93 wskakiwało - 1, ale po przejechaniu 10 tys. w kanale 93 mam - 4 i co to może oznaczać że nastawnik już nie daje rady, ślizg się wytarł ??
 
 
orkaskawina 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 471
Skąd: Skawina
Wysłany: 2016-02-07, 15:05   

Dzisiaj tak w wolnej chwili zrobiłem scan auta i co podpowiecie na takie ustawienie?



_________________
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-02-07, 21:27   

orkaskawina napisał/a:
Dzisiaj tak w wolnej chwili zrobiłem scan auta i co podpowiecie na takie ustawienie?


[url=http://images75.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]


U siebie mam 0 i -2 :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.