Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-07-15, 23:27
|
|
|
ManiekJames napisał/a: | No i dziś zawalczyłem z ponownym ustawieniem
Blokady obie + dokładne ustawienie napinaczy
....
i jest LEPIEJ !!!
Faktycznie był przestawiony i to już widziałem po wkręceniu dolnej blokady ... |
Tak jak mówiłem.
I jest dokładnie tak jak piszesz - jak ustawisz na 0 i wkręcisz blokadę wału to celując blokadą wałków od razu widać czy złożony jest poprawnie czy nie
ManiekJames napisał/a: | Ale nie jest jeszcze idealnie
Wyszło teraz -2 i -6 iiii mimo blokad nie umiem inaczej
(było -6 i -12 więc spora poprawa !!!)
ale już nic nie ruszam bo coś zrypię i bedzie kaszanka |
Poprawa spora, ci wyczuleni zauważyli by nawet poprawę w pracy silnika
W każdym razie jeżeli po ustawieniu rozrządu zakręciłeś na sucho parę razy i potem na napinaczu sprawdziłeś napięcie paska i jest OK to znaczy, że -2 i -6 trzeba zostawić.
Jak rozrząd złożony poprawnie to te kąty wynikają już z nastawników i łańcuchów. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
ManiekJames
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36 Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 281 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-07-16, 10:18
|
|
|
hehe oj tam oj tam ... na Nastawniki też przyjdzie pora
A dziś zauważyłem 3 rzeczy (bo jak się czyta koope tematów na forum to się uwagę zwraca na dziwne rzeczy )...
- że mam sprawną przepływkę <jezyk> (przy bucie prawie do odcinki wartość 220)
- że wartość na wałkach mi sie zmienia tak 0 i -6 ... a -2 i -6
- że mam do wyczyszczenia/regeneracji układ wycieraczek bo się czasami zacinają i skaczą po szybie (ale nie z winy piór )
o! |
_________________ Pozdrawiam !!
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-07-16, 11:38
|
|
|
ManiekJames napisał/a: | hehe oj tam oj tam ... na Nastawniki też przyjdzie pora |
Ależ oczywiście, ja przecież nie sugeruję żeby już wymieniać, po prostu wskazuję skąd mogą brać się takie wyniki jak rozrząd złożony na tip-top
ManiekJames napisał/a: | - że mam do wyczyszczenia/regeneracji układ wycieraczek bo się czasami zacinają i skaczą po szybie (ale nie z winy piór ) |
Polecam rozebrać byle szybciej - jak się przycinają to tam na tej jednej nieszczęsnej tulejce jest już "sodomia i gomoria" - jak się zatrzymają, a zdarza się to oczywiście w najmniej potrzebnym momencie, to jak już będziesz miał mechanizm w rękach to zobaczysz jak dużo siły trzeba użyć żeby poruszyć to w rękach.
Trafiały mi się też niestety takie które były nie do uratowania - tzn. nie dało rady ich poruszyć i rozebrać bez ich zniszczenia |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-07-16, 20:43
|
|
|
ManiekJames napisał/a: | że mam sprawną przepływkę (przy bucie prawie do odcinki wartość 220) | Ja mam 3,7 i u mnie też dochodzi do 220g/s więc na chłopski rozum powinieneś mieć nieco więcej przy 4,2L |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-07-16, 21:27
|
|
|
danishow napisał/a: | ManiekJames napisał/a: | że mam sprawną przepływkę (przy bucie prawie do odcinki wartość 220) | Ja mam 3,7 i u mnie też dochodzi do 220g/s więc na chłopski rozum powinieneś mieć nieco więcej przy 4,2L |
Może się mylę ale nowa przepływka w D3 BFM to powinna pokazywać coś koło 260-270g/s |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-07-16, 21:45
|
|
|
FOSS napisał/a: | Może się mylę ale nowa przepływka w D3 BFM to powinna pokazywać coś koło 260-270g/s | a to tak samo sprawdzamy w kanale 93 robiąc logi dynamiczne ? |
|
|
|
|
|
|
|
ManiekJames
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36 Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 281 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-07-16, 22:31
|
|
|
FOSS napisał/a: |
...
Może się mylę ale nowa przepływka w D3 BFM to powinna pokazywać coś koło 260-270g/s |
Uuuups
A ktoś gdzieś pisał że 4.2 ok. 226g/s powinno być przy bucie do prawie odcinki
i że ktoś inny to sprawdził i nie zaprzeczał (ale nie pamietam w jakim temacie)
...A potwierdza ktoś ten fakt że powinno pokazać 260 lub więcej g/s ???
ps: mkbewe, nie nie to musisz wejść na kanał 002 tam pokaże Ci przepływke. |
_________________ Pozdrawiam !!
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-07-16, 22:35
|
|
|
ManiekJames napisał/a: | A potwierdza ktoś ten fakt że powinno pokazać 260 lub więcej g/s ??? | Nom, powinno być około 80% mocy silnika czyli: 334KM x 80% = 267g/s (przy pełnym obciążeniu). |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-07-16, 23:05
|
|
|
dzięki, obczaję sobie to w najbliższym czasie |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-17, 09:16
|
|
|
Maniek moze pomyliłeś tematy z D2? 220 w 4,2 pre FL ujdzie ale ty masz troche kucy więcej. |
|
|
|
|
|
|
|
ManiekJames
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36 Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 281 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-07-18, 18:12
|
|
|
...Kurde
Czyli potrzeba poszukać kasy na przepływkę i sondę lambda
jeszcze przedmucham filtr powietrza i zerknę czy nie ma czasem dziurki w dolocie <jezyk> |
_________________ Pozdrawiam !!
|
|
|
|
|
czaszkin77
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 151 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 2015-07-19, 16:16
|
|
|
U mnie rozrząd wymieniony miesiąc temu i dziś sprawdziłem w blokach pomiarowych i jest +2 i -8 co robić poprawiać czy jeżdzic dalej |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2015-08-03, 07:48
|
|
|
FOSS napisał/a: | W każdym razie jeżeli po ustawieniu rozrządu zakręciłeś na sucho parę razy i potem na napinaczu sprawdziłeś napięcie paska i jest OK to znaczy, że -2 i -6 trzeba zostawić.
Jak rozrząd złożony poprawnie to te kąty wynikają już z nastawników i łańcuchów. |
No właśnie, a u mnie po złożeniu rozrządu kręciłem na sucho kilka razy i znowu blokada wkręcając blokadę wału ruszałem delikatnie wałem lewo prawo aż blokada fajnie się wkręciła do końca i sukces po odpaleniu same zera czasami w kanale 93 wskakiwało - 1, ale po przejechaniu 10 tys. w kanale 93 mam - 4 i co to może oznaczać że nastawnik już nie daje rady, ślizg się wytarł ?? |
|
|
|
|
orkaskawina
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 470 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 2016-02-07, 15:05
|
|
|
Dzisiaj tak w wolnej chwili zrobiłem scan auta i co podpowiecie na takie ustawienie?
|
_________________ Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e |
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-02-07, 21:27
|
|
|
U siebie mam 0 i -2 |
|
|
|
|
|