Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3] silniczek lusterka -demontaz  
Autor Wiadomość
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2017-04-06, 16:22   [D3] silniczek lusterka -demontaz

Po krótce wiele osób ma kłopot z silniczkiem lustro podniesie się ale nie wróci na swoje miejsce

ustawienie recznie skutkuje latającym lusterkiem a wiec do rzeczy

NIE trzeba zdejmować tapicerki .

1 wyjmujemy wkład

2 odczepiamy kable od grzania i fotochromu

3 odkręcamy sróbke pod lusterkiem

4 odkręcamy 3 srubki w srodku trzymające obudowę

5 zdejmujemy obudowę

6 odpinamy kostki od silniczka kable niebieski i rózowy/lososiowy oraz kostke sterowania lusterkiem

kostki nie maja zatrzasków podważamy śrubokrętem

7 odkręcamy 3 sróbki od silniczka

8 dociskamy sprezyne wysuwając srubokrętem zawleczke trzpienia lusterka

UWAGA sprezyna wystrzelić może zachowaj ostrożnośc

9 zdejmujemy stelaz lusterka od drugiej strony odkręcamy 1 srubke i zdejmujemy ostatni plastik nie da się tego robic szybciej dopiero po zdjęciu stelaża jest dostep

10 wyjmujemy ze stelaża silniczek

11 podważamy ostrożnie plastikowe zatrzaski /uszka oslony mechanizmu silnicza

12 zdejmujemy oslone mechanizmu

13 chwytamy plastikowa oslone silniczka kombinerkami i przekręcamy trochę w lewo trochę w prawo podwazajac srubokretem

14 teraz mamy odlaczony silniczek od mechanizmu ale jest w czarnej plastikowej obudowie

15 ciągniemy za silniczek

16 teraz zostaje nam silniczek z konektorkmi w rece obudowa zeszla

17 podważamy i wyciągamy konektorki z silniczka

18 odginamy plaskim srubokretem zacisniete uszka obudowy silniczka

19 pociągamy do góry plastikowa obudowę silniczka

20 patrzymy jak wygląda komutator ,wirnik, szczotki

21 wirnik jest zabezpieczony na spirali na 2gim zwoju zabezpieczeniem bez wyciagniecia tego nie wyciągnie się wirnika

22 składamy silniczek

23 u mnie był zaciety

24 podlaczamy pod kostke silniczek i wlaczamy zapłon i składamy lusterka i rozkładamy

25 retaz mamy ustawione lustra oba w pozycji do jazdy jak złożymy mechanizm

26 jeżeli jest silnik uszkodzony można recznie przestawiać mechanizm az ustawi się lustra

27 smarujemy wszystko smarem miedziowym

28 składamy lusterko

29 Teraz spreżyna !

30 wkładamy w imadło skrecamy zakładamy trytrytkę

31 luzujemy imadło obracamy trochę sprezyne i sciskamy i znów opaska

32 zakładamy sprezynke na miejsce

33 wciskamy zabezpieczenie

34 składamy lusterko


wszystko bez odkręcania lusterka i zdejmowania tapicerki





































_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-04-13, 19:26   

Jestem po demontażu, patent z trytytkami dobry ja we 2 os nakładałem zawleczke i tez poszło.

U mnie niestety spalił sie silniczek urwało szczotke :< więc czekają mnie poszukiwania uzywanego lusterka i jego rozebranie na czynniki pierwsze.
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2017-04-13, 19:38   

no już rozebrałeś na czynniki pierwsze swoje wiec bez kłopotu pojdzie i drugie ale takiej szczotki nie da się dorobić? czy już komutator się skończył?
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-04-14, 07:47   

Szczotka sie urwala z tego trzpienia, komutator tez w kawalkach.

No trudno szlak przetarty bedzie teraz latwiej sie z tym uporac.

Gdyby ktos mial mechanizm skldania lusterka to ja chętnie, niby lusterek na allegro sporo ale nie widac ktore sa skladane a ktore nie.
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2017-04-15, 11:26   

Patrz po wtyczce i patrz na rodzaj bo stelaż fl może mieć inne rozwiązanie i bedzie lipa
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
artur.325 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 13
Skąd: W-wa
Wysłany: 2017-08-27, 13:11   

Świetny poradnik <okok>
Dziś w końcu wziąłem się za lusterko.Też silniczek był tylko zacięty,po rozebraniu,nasmarowaniu i złożeniu do kupy,wszystko działa jak powinno :)
 
 
WariatFuriat 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 88
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-16, 15:32   

Spoko poradnik, sam rozłożyłem lusterka i wszystko przeczyściłem. Mam tylko jedno zastrzeżenie. Użyłbym innego smaru. Podobno smar miedziany wchodzi w reakcję z aluminium które koroduje.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2018-05-16, 15:43   

WariatFuriat napisał/a:
Podobno smar miedziany wchodzi w reakcję z aluminium które koroduje.

Nie podobno, a na pewno, dlatego polecam:

_________________
Black Cars Matters
 
 
justinos1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 131
Skąd: Chojnów
Wysłany: 2018-05-17, 04:51   

A powiedzcie mi Panowie jak wyjmę wkład lusterka?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2018-05-17, 13:47   

Wyjmakiem, lub na sznurek. Odpal se choćby YT.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2018-05-17, 20:51   

Ja u siebie tak wyciągam :]

https://www.youtube.com/watch?v=av-aRcqp18s
 
 
justinos1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 131
Skąd: Chojnów
Wysłany: 2018-05-18, 04:31   

Dzięki wielkie! <brawo>
 
 
czaruś 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 120
Skąd: szczecin
Wysłany: 2018-09-26, 21:02   

Jeśli mogę się podłączyć do tematu kolegi Daniela ( dracus6662 ) to chciałbym dopisać swoje oczywiście pozytywne zakończenie. Moje lusterka - dokładnie prawe złożyło się i umarło - niestety nie rozłożyło się już. Zrobiłem wszystko według wskazówek Daniela lecz po rozebraniu silniczka okazało się że brakuje jednej ze szczotek a komutator jest tak zmasakrowany że raczej już nigdy nie zakręci. Zacząłem więc poszukiwania godnego oryginału zamiennika i znalazłem coś takiego ... ( https://allegro.pl/silniczek-centralny-zamek-toyota-honda-mazda-inne-i7580029192.html ) . Sprzedający - super gość - wszystko powiedział co wiedział , coś doradził - super. Paczka szybciutko przyszła i okazało się że - PANOWIE TE SILNICZKI SĄ TAKIE SAME - IDENTYCZNE - co do joty. Pamiętajmy jednak że są dwa rodzaje tych silniczków - różniące się sposobem podłączenia - tj. jeden - to uszka do których można dolutować przewody lub drugi - taki jak u nas w audi - czyli z miejscami na wciśnięcie wsówek elektrycznych. Oczywiście - w nowo zakupionym nie ma też mosiężnego ślimaka na ośce więc trzeba umiejętnie go ściągnąć ze starej ośki i założyć na nową. Najlepiej odpowiednio go podgrzać ( najlepiej punktowo małym palnikiem - ale tak żeby nie spalić silniczka ). Po założeniu ślimaka na ośkę nowego silniczka możemy zacząć wszystko składać. Kilka minut i wszystko złożone. W moim przypadku okazało się że po złożeniu - silniczek kręcił w drugą stronę więc musiałem zamienić kabelki zasilające - różowy z niebieskim - najlepiej zamienić je w kostce podłączeniowej. Po zamianie wszystko działa poprawnie i bezproblemowo. Składamy całość do końca .
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2018-09-26, 21:44   

czaruś napisał/a:
PANOWIE TE SILNICZKI SĄ TAKIE SAME - IDENTYCZNE


<okok> zamawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.