Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D4 10 4.2TDI ] Tuning na polift 2013  
Autor Wiadomość
synek a8 
Użytkownik



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patrol
Jeżdzę: D4 4.2 TDI
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-10-18, 16:20   [D4 10 4.2TDI ] Tuning na polift 2013

Witam,
dawno tutaj nie zaglądałem, rok temu szukałem D3 FL, ale temat odpuściłem
i w planach jest teraz D4 4,2TDI.
Zastanawiam mnie bardzo jak to jest, że model 2010 ma 350 kucy, 800 momentu i od 0-100 producent podaje 5,5s, natomiast poliftowy 2013 ma 385/850 i już łamie barierę 5s,
Producent podaje 4,7s.
Wzrost mocy i momentu jest minimalny, raptem 10% i symbolicznie 50niutonow.
Skrzynia biegów pozostała 8 biegowa, tak więc czy ten wzrost przyspieszenia o prawie 1s
jest wynikiem tego lekkiego podkręcenia mocy, czy diabeł tkwi w szczegółach?
Jeżeli to sam chiptuning to warto to zrobić, bo mieć limuzynę co łamie barierę 5s to prawdziwa gratka. Na światłach można niejednego właściciela Porsche o ból głowy przyprawić 😜

Może ktoś ma doświadczenie z D3, bo z serii 326 robili pod 370kucy i moment ponad 800.
Czy tam udało się znacznie poprawić przyspieszenie z seryjnych 5,9s?
_________________
A8 D2 FL 3.7Q + LPG (2007-2011)
BMW E65 740d (2011-2014)
A8 D4 4.2 TDI (2014-
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-10-18, 16:40   

synek a8 napisał/a:
Skrzynia biegów pozostała 8 biegowa

Ale czy ona jest identyczna? Bo wystarczy pogrzebać w przełożeniach i dać np nieco krótsze na początku by był lepszy strzał na starcie.
 
 
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2014-10-18, 17:26   

Lub zamiast tiptronica stronic i juz uzyskuje sie sekunde mniej do 100. 35km i 50nm to sporo, ale przy tak niskich wartosciach to za malo by zejsc o 1s mniej mysle , ze cos wiecej jest na rzeczy.
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2014-10-18, 18:10   

Dane podawane przez producentów w katalogach są podawane na podstawie pomiarów "laboratoryjnych".

Podobnie jak o spalaniu.

Nie brał bym ich poważnie.

Pokazuje oczywiście pewną tendencję producenta auta.

Ale liczą się faktyczne osiągi.

Szczególnie, że nawet identyczne modele mają różne osiągi.
_________________
Forum Audi A6
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy
Wiek: 45
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 706
Skąd: Śląski
Wysłany: 2014-10-18, 19:25   

Kolego jest inny intercooler oraz turbiny zmodyfikowano to wystarczy
 
 
synek a8 
Użytkownik



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patrol
Jeżdzę: D4 4.2 TDI
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-10-18, 21:05   

Wg katalogu przełożenie jest takie samo na każdym biegu, porównywałem "datenblat" 2010 z 2013.
Co ciekawe ten po lifcie jest o 45kg cięższy.
Co do wiarygodności tego 4,7s, to tutaj w langu zrobili 4,6
http://youtu.be/w0gXWQNDMt0
_________________
A8 D2 FL 3.7Q + LPG (2007-2011)
BMW E65 740d (2011-2014)
A8 D4 4.2 TDI (2014-
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2014-10-19, 07:40   

4,6 to już faktycznie robi wrażenie. Przy takiej masie.
_________________
Forum Audi A6
 
 
Bartek87 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 174
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-10-19, 07:59   

Audi jak zwykle nie zawodzi i tak jak D3 4.2 TDI bylo najszybszym dieslem w tej klasie tak D4 4.2 TDI również ;) szkoda, że MB do nowej S-ki wkłada tylko 350 bluetec,a bo z takim dieslem jak nowe 4.2 tdi byłby autem totalnym
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-10-19, 08:28   

Jeżdżę czasami służbowym D4 4.2TDI i naprawdę robi wrażenie . Ostatnio poszło do ABT na modyfikacje no i teraz to dopiero zabawa . Jest tak samo zrobione jak to : http://pachura.pl/projekt...ria=206&lang=pl .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy
Wiek: 45
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 706
Skąd: Śląski
Wysłany: 2014-10-19, 10:29   

4.2 TDI V8 Audi to ponownie jedna z najlepszych jednostek diesla na świecie.
 
 
totalnylaik 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Wowo
Jeżdzę: A8 D3 08
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 7
Skąd: Kujawy
Wysłany: 2014-12-13, 09:30   

Jeszcze MTM robi coś koło 410 kucy dla tej wersji A8 http://www.mtm-online.de/...=m-2a8350410qmv
 
 
Paweł 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 89
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2015-01-09, 09:22   

Zrobiłeś tuning? Też się przymierzam- czekam na opinie.
 
 
synek a8 
Użytkownik



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patrol
Jeżdzę: D4 4.2 TDI
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-01-12, 23:46   

Na razie nie robię, bo nie czuje takiej potrzeby. Seria w tym aucie wymiata niesamowicie.
Cieżko trafić jakiegoś przeciwnika na trasie co miałby jakieś szanse.
Silnik jest genialny. Jakieś S4 czy S6, Panamery (poza Turbo) i inne sprzęty, nie dają rady. Nie mówiąc już o amejzing Skodach 2.0 TDI co na widok A8 próbuje się mierzyć jak równy z równym.
To chyba głownie zasługa tego kosmicznego momentu obrotowego, ze to auto tak zapitala.
Pomyśle bliżej wiosny, jak wrzucę już letnie opony czy trzeba coś dołożyć ;-)
_________________
A8 D2 FL 3.7Q + LPG (2007-2011)
BMW E65 740d (2011-2014)
A8 D4 4.2 TDI (2014-
 
 
Paweł 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 89
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2015-01-13, 16:18   

Wydaje mi sie że nie chodzi o lepsze osiągi - bo jak piszesz nie są potrzebne, ale o optymalizację pracy silnika. Chętniej wkręca się na obroty, mniej pali i sprawniej pracuje po tuningu. Przynajmniej tak mówią.
 
 
totalnylaik 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Wowo
Jeżdzę: A8 D3 08
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 7
Skąd: Kujawy
Wysłany: 2015-01-16, 14:00   

Dzisiaj znalazłem taki filmik na YT
https://www.youtube.com/watch?v=FtqVZyaP9W8
Ja pie....e 444ps i prawie 1000Nm no to musi ryć beret. Nie na darmo Audi chwali się możliwością osiągnięcia 450 ps w następnej generacji. Czas zacząć odkładać na polift D4.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.