Autor |
Wiadomość |
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-01-21, 09:42
|
|
|
tylko w tym RSie bazą była wersja performance, gdzie jest inny silnik, inna skrzynia (oczywiście ZFa 8HP), inny napęd.... w S8 (zwykłym CTFA) masz skrzynie NWK i tutaj powstaje pytanie jak się zachowa przy momencie w granicach 1000 i dłuższej eksploatacji
Hgo napisał/a: |
Ważne są akcje serwisowe związane z turbo zanim się podniesie moc w 4.0T- były poważne problemy z odpowietrzaniem komory korbowej i smarowaniem turbin. Poliftowe modele zostały wyleczone z tych przypadłości- aczkolwiek warto po vin sprawdzić. W przedliftach trzeba weryfikować i ewentualnie robić na własną rękę ( 10-12tyś PLN ) inaczej można spotkać się z wyjącymi zajechanymi turbinami, nawet widziałem jak zaraz po regeneracji turbo klęknęło w jednym z oglądanych aut.
|
masz numer tej akcji serwisowej? nie kojarzę tego...
w 4.0T turbiny padały przy wadliwym sitku, które po zapchaniu blokowało dopływ oleju i turbiny padały nawet przy małych przebiegach...problem występował do początku 2017 (więc poliftowych S8 też dotyczył) |
|
|
|
|
|
|
|
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-01-21, 12:08
|
|
|
123 |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-01-21, 14:11
|
|
|
Hgo napisał/a: | Skrzynia jest identyczna, różni się przełożeniem ( w S8 jest szybsze )- info od człowieka, który się nimi zajmuje. |
nie mogę się z tym zgodzić ale ok
Hgo napisał/a: | Co do silnika- tutaj nie wiem jakie są różnice, natomiast turbiny z RSa mają jedynie inny wirnik.
|
silnik z S-ki i RS-ki to dwa różne silniki... tam jest cała masa zmian konstrukcyjnych (inny układ chłodzenia, inny układ smarowania, inny dolot) - to nie tylko wirnik w turbinie
pokusiłbym się o stwierdzenie, że silnik z RS6 performance (CWUC) i S8 Plus (DDTA) są takie same ponieważ dysponują tą samą mocą 605HP i 750Nm, projektowane i składane przez tę samą firmę quattro GmbH czy obecnie Audi Sport GmbH ale niestety na temat DDTA nie ma praktycznie dokumentacji (bardzo ciężko zdobyć jakąś wiedzę) więc ciężko te silniki porównać
dla przykładu - porównanie silnika S7 i RS7
https://www.youtube.com/watch?v=ra7zTXv1DfU
Hgo napisał/a: | Co do akcji serwisowych info otrzymałem od serwisu, który wymieniał mi tydzień temu świece.
Natomiast o sitku nie słyszałem, może masz gdzieś jakieś szersze info opisane ? Bądź jak to sprawdzić ? |
https://www.audizine.com/...Possible-Source |
|
|
|
|
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-01-22, 19:14
|
|
|
123 |
|
|
|
|
|
|
|
j3drek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 154 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
|
Jacek82
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 42 Dołączył: 25 Lut 2018 Posty: 125 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2019-03-24, 18:26
|
|
|
Hgo napisał/a: | 4-cyl wyłączone |
efekt trzęsawki przy dojeżdzaniu do skrzyżowania nadal jest? |
|
|
|
|
|
|
|
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-04-15, 19:22
|
|
|
123 |
|
|
|
|
Jacek82
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 42 Dołączył: 25 Lut 2018 Posty: 125 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2019-04-17, 05:51
|
|
|
akurat to co wytypowałeś oraz wiele więcej to mam u siebie nowe razem z akcją na turbiny i smarowanie...
jeśli zacznie mocno być dokuczliwe to zrobię mocowanie downpipów do skrzyni
to wyłączanie zbytnio mi nie przeszkadza już się przyzwyczaiłem |
|
|
|
|
|
|
|
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-04-18, 01:29
|
|
|
123 |
|
|
|
|
Jacek82
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 42 Dołączył: 25 Lut 2018 Posty: 125 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2019-04-18, 09:10
|
|
|
korzystam tylko z Comfort i Individual
sprawdzę |
|
|
|
|
|
|
|
|