Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D4 ALL ] 4.0 TFSI (A8 D4 lift) vs 4.0 TFSI (S8 D4 lift)  
Autor Wiadomość
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-01-21, 09:42   

tylko w tym RSie bazą była wersja performance, gdzie jest inny silnik, inna skrzynia (oczywiście ZFa 8HP), inny napęd.... w S8 (zwykłym CTFA) masz skrzynie NWK i tutaj powstaje pytanie jak się zachowa przy momencie w granicach 1000 i dłuższej eksploatacji

Hgo napisał/a:

Ważne są akcje serwisowe związane z turbo zanim się podniesie moc w 4.0T- były poważne problemy z odpowietrzaniem komory korbowej i smarowaniem turbin. Poliftowe modele zostały wyleczone z tych przypadłości- aczkolwiek warto po vin sprawdzić. W przedliftach trzeba weryfikować i ewentualnie robić na własną rękę ( 10-12tyś PLN ) inaczej można spotkać się z wyjącymi zajechanymi turbinami, nawet widziałem jak zaraz po regeneracji turbo klęknęło w jednym z oglądanych aut.


masz numer tej akcji serwisowej? nie kojarzę tego...

w 4.0T turbiny padały przy wadliwym sitku, które po zapchaniu blokowało dopływ oleju i turbiny padały nawet przy małych przebiegach...problem występował do początku 2017 (więc poliftowych S8 też dotyczył)
 
 
Hgo 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-21, 12:08   

123
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-01-21, 14:11   

Hgo napisał/a:
Skrzynia jest identyczna, różni się przełożeniem ( w S8 jest szybsze )- info od człowieka, który się nimi zajmuje.

nie mogę się z tym zgodzić ale ok

Hgo napisał/a:
Co do silnika- tutaj nie wiem jakie są różnice, natomiast turbiny z RSa mają jedynie inny wirnik.

silnik z S-ki i RS-ki to dwa różne silniki... tam jest cała masa zmian konstrukcyjnych (inny układ chłodzenia, inny układ smarowania, inny dolot) - to nie tylko wirnik w turbinie ;)
pokusiłbym się o stwierdzenie, że silnik z RS6 performance (CWUC) i S8 Plus (DDTA) są takie same ponieważ dysponują tą samą mocą 605HP i 750Nm, projektowane i składane przez tę samą firmę quattro GmbH czy obecnie Audi Sport GmbH ale niestety na temat DDTA nie ma praktycznie dokumentacji (bardzo ciężko zdobyć jakąś wiedzę) więc ciężko te silniki porównać

dla przykładu - porównanie silnika S7 i RS7
https://www.youtube.com/watch?v=ra7zTXv1DfU

Hgo napisał/a:
Co do akcji serwisowych info otrzymałem od serwisu, który wymieniał mi tydzień temu świece.
Natomiast o sitku nie słyszałem, może masz gdzieś jakieś szersze info opisane ? Bądź jak to sprawdzić ?

https://www.audizine.com/...Possible-Source
 
 
Hgo 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-22, 19:14   

123
 
 
j3drek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 154
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-03-22, 12:48   

Witam, orientuje się ktoś ile NM znosi skrzynia w S8 a ile w A8 4.0T?
_________________
Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem ;)
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M
 
 
Jacek82 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2018
Posty: 125
Skąd: Opole
Wysłany: 2019-03-24, 18:26   

Hgo napisał/a:
4-cyl wyłączone

efekt trzęsawki przy dojeżdzaniu do skrzyżowania nadal jest?
 
 
Hgo 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-15, 20:22   

123
 
 
Jacek82 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2018
Posty: 125
Skąd: Opole
Wysłany: 2019-04-17, 06:51   

akurat to co wytypowałeś oraz wiele więcej to mam u siebie nowe razem z akcją na turbiny i smarowanie...
jeśli zacznie mocno być dokuczliwe to zrobię mocowanie downpipów do skrzyni
to wyłączanie zbytnio mi nie przeszkadza już się przyzwyczaiłem
 
 
Hgo 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-18, 02:29   

123
 
 
Jacek82 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2018
Posty: 125
Skąd: Opole
Wysłany: 2019-04-18, 10:10   

korzystam tylko z Comfort i Individual
sprawdzę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.