Autor |
Wiadomość |
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-11-29, 11:58 [D4 ALL
] 4.0 TFSI (A8 D4 lift) vs 4.0 TFSI (S8 D4 lift)
|
|
|
Jak w temacie - różnice, wady, problemy? |
|
|
|
|
|
|
|
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-11-29, 23:00
|
|
|
123 |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2018-03-01, 18:51
|
|
|
potwierdzam.Ja w zeszłym roku świeżo po zakupie w ramach akcji serwisowej miałem wgrany nowy soft.Pomimo,że mam nowy soft lekkie lelepanie/wibracje są,aczkolwiek nie jest to jakoś uciążliwe czy wkurzające,a zaznaczam,że mam pedantyczne podejście do aut.Jazda autem z tym silnikiem to poezja i po przejechanych 14 tyś km S8 z tym silnikiem mogę stwierdzić,że nie żałuję zakupu.Spalanie-zależy od kierowcy.Chcesz poszaleć to będzie przepalał,chcesz oszczędności - delikatna noga i spalanie na tasie poniżej 10l jest realne.
Problem pobierania oleju wg mnie w tym silniku nie istnieje,albo mój silnik jest w dobrym stanie,bo dolewka poniżej litra oleju między wymianami w silniku biturbo jest akceptowalna.
System start/Stop mam wywalony i czasami tylko tak dla zabawy uruchamiam go,aby sprawdzić jak działa.
Pierwsze co zrobiłem po zakupie to wymiana świec zapłonowych i na to bym uczulił każdego posiadacza TFSI.
PB 98 tylko Shell albo Statoil + dodatki do paliwa LM i cieszę się jazdą.
No i ten dźwięk silnika....
Polecam :-) |
|
|
|
|
|
|
|
Jacek82
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 42 Dołączył: 25 Lut 2018 Posty: 125 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2018-03-01, 21:26
|
|
|
odmy(była modernizacja na najnowszy model 542E)
przy większym przebiegu rozrządy(łańcuchy,napinacze)
znam przypadek "zgubienia"wstecznego w skrzyni
pobór oleju tak jak kolega wyżej napisał 1-1,5L na 15 tyś km
spalanie między 9-17L/100km Pb98
wibracje po zmianie oprogramowania nie znikają
ogólnie w aucie można się zakochać |
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2018-03-01, 22:45
|
|
|
Jacek82 napisał/a: | odmy(była modernizacja na najnowszy model 542E) |
o tym akurat nie słyszałem,ale jeśli będzie to z pożytkiem dla auto może się kiedyś skuszę.
Jacek82 napisał/a: | przy większym przebiegu rozrządy(łańcuchy,napinacze) |
standard w każdym aucie na "łańcuchach". Ja mam na blacie 105 tyś km ,więc z moimi rocznymi przebiegami max 15 tyś km nie mam się co martwić.
Jacek82 napisał/a: | ogólnie w aucie można się zakochać |
wg mnie D4 jest solidniejszą konstrukcją od D3 i posiadając nawet najsłabszy silnik z gamy można być zadowolonym.Coś więcej pod maską powoduje,że można np.utrzeć nosa "prosiakowi". |
|
|
|
|
|
|
|
Jacek82
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 42 Dołączył: 25 Lut 2018 Posty: 125 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2018-03-02, 06:26
|
|
|
po dobrym programie nawet wersja 4.0 TFSI 420PS z pierwszego wypustu już staje się szybka
masz rację z łańcuchami...ale kolega jeździ tylko Mercami AMG już od wersji E55 W211 i nigdy nie miał z tym problemów |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-03-04, 19:35
|
|
|
z informacji jakie można zebrać wszystkie znaki na niebie wskazują, że w końcu Audi zrobiło zaje...ty silnik Pb
ostatnio rozmawiałem z właścicielem poliftowej S8D4 i przy nalocie 110kkm nic nie było robione w silniku i aucie co mnie bardzo zaskoczyło że nawet żaden czujnik czy pierdoła nie padła
520KM w zupełności do szczęścia wystarczy a przy dwóch turbinach silnik bardzo ładnie wstaje od samego dołu więc nie ma potrzeby kręcenia obrotami
zużycie oleju mniejsze / większe ale zawsze będzie występować w silnikach z turbo
rozrząd pewnie się odezwie ale to 250kkm lub więcej więc ten temat nie istnieje (nie znalazłem nigdzie informacji by był z nim problem lub coś przeskoczyło, zerwało się przy nalocie poniżej 200kkm)
ile już macie na tym silniku (S8 520KM) i skrzyni nalatane kilometrów? |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-03-04, 20:24
|
|
|
to aż tak źle już że 110kkm bez jak rozumiem większej naprawy to sukces? smutne |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-03-04, 22:42
|
|
|
Jak wytrzyma 300k km bez napraw to będzie można mówić o dobrym, bezawaryjnym silniku ...110 k km to wiekszosc jednostek przejeździ bez zaglądania do nich, nawet bez wymiany oleju |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2018-03-04, 23:12
|
|
|
Ja mam w tej chwili 104 tyś km przebiegu i po roku użytkowania intuicja mówi mi,że jeśli będzie się dbało o silnik (częste wymiany oleju,świec,filtrów powietrza,dobre paliwo,nie pałowanie na zimnym silniku) to motor ten może dużo km wytrzymać. |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-03-04, 23:59
|
|
|
danishow, Trudno wymagać by te auta miały nalot na poziomie 300kkm więc na chwilę obecną dyskutujemy o tym co jest.... ale zrobienie autem takim jak D4, gdzie poziom skomplikowania jest wysoki 110kkm bez awarii nawet jakiegoś czujnika czy mało istotnego elementu (nie mam na myśli tylko silnika ale całego auta z jego wszystkimi bajerami) to jest pozytywne i obiecujące
greg26, dzięki za info |
|
|
|
|
|
|
|
Jacek82
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 42 Dołączył: 25 Lut 2018 Posty: 125 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2018-03-05, 10:47
|
|
|
CGTA 520PS 01.2013 rok 353 tyś km w październiku 2017 z poważniejszych rzeczy po VINie:2 turbosprężarki,tarcze ceramiczne przód(gwarancja)....później odma i inne duperele ja...
napinacze już słychać...źle nie jest |
|
|
|
|
Saberek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 153 Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
|
Wysłany: 2018-10-14, 07:27
|
|
|
Wlasnie dzis ogladalem 2013 S7 4.0T 95000km i 5000km temu turbiny zaczely wyc i wymienili na gwarancji
Podobno $ 4800 CAD sztuka plus osprzet |
|
|
|
|
|
|
|
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-01-12, 01:00
|
|
|
123 |
|
|
|
|
|