Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Miernik grubości lakieru  
Autor Wiadomość
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-05-09, 05:56   Miernik grubości lakieru

Witam,

Jako że szukam sobie S8 postanowiłem zaopatrzyć się w miernik grubości lakieru z obsługą Alu.
Kiedyś kupiłem na allegro taki śmieszny miernik w kształcie długopisu, jednak jest to zabawka dla wytrwałych.
Na rynku jest dużo modeli mierników elektronicznych, jednak nie wiem na jaką firmę zwrócić uwagę.
Tutaj prośba do Was forumowicze, może ktoś miał styczność z tymi urządzeniami i może więcej się wypowiedzieć?
Miernik nie będzie służył w celach zarobkowych, użyję go przy zakupie S8 a później ewentualnie będę pożyczał znajomym, albo jak ktoś z forum będzie szukał auta w moich okolicach to podjadę sprawdzić.
Jaką markę mierników wybrać aby zachować proporcję cena/jakość ?
Czym kierować się przy wyborze? Na jakie parametry zwracać uwagę?
Widziałem mierniki z magnesem na przewodzie, te modele zawsze są droższe, czy warto?

Z góry dzięki za info!
Pozdrawiam
sg
 
 
kojot1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: paweł
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 74
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-05-09, 22:41   

osobiście mam taki zwykły miernik do alu bez tej sondy na przewodzie ,ale jak bym kupował następnym razem to właśnie z takim kabelkiem, żeby dokładnie zmierzyć grubość lakieru trzeba dokładnie przyłożyć miernik i myślę że taki właśnie na przewodzie będzie o wiele wygodniejszy tyle mogę doradzić .
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2011-05-09, 23:30   



ale nawet taki z sondą na przewodzie wymaga wprawy, tak zaraz się to nie uda trzeba trochę cierpliwości więc zaraz po kupnie jak pojedziesz z tym oglądać auto to zwariujesz, trzeba najpierw sporo poćwiczyć
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2011-05-10, 00:39   

sebos17, mam taki miernik co ma colln i powiem Ci, że trochę żałuję zakupu. Strasznie to wolne i trochę tandetne. Ale jeśli by to miało być na raz to chyba nie warto inwestować więcej. Bardzo jest wrażliwy na kąt przyłożenia i trzeba mocno dociskać by nie zafałszować pomiaru. strasznie wolne jest to urządzenie.
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-05-10, 05:38   

Lechu napisał/a:
sebos17, mam taki miernik co ma colln i powiem Ci, że trochę żałuję zakupu. Strasznie to wolne i trochę tandetne. Ale jeśli by to miało być na raz to chyba nie warto inwestować więcej. Bardzo jest wrażliwy na kąt przyłożenia i trzeba mocno dociskać by nie zafałszować pomiaru. strasznie wolne jest to urządzenie.


Trochę mnie to zaniepokoiło, ponieważ właśnie na taki miernik się nastawiałem...
Jak kiedyś miałem wypadek 100 C4 i przyjechał rzeczoznawca z PZU na ocenę szkody miał ze sobą miernik. Mierzenie odbywał się praktycznie raz dwa, przykładał, zapisał i dalej, bez dociskania, bez patrzenia na kąty, z tego co zobaczyłem na kartce pomiary były praktycznie identyczne (auto przedtem nie było malowane) Ciekawe jakim miernikiem posługiwał się... ?
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-10, 10:18   

odpowiednio droższym ;)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
kojot1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: paweł
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 74
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-05-10, 13:54   

dokładnie mam taki miernik jak na fotce tylko bez kabelka ,wykonanie może i tandetne ale mierzy bardzo dokładnie więc nie widzę przeciw wskazań żeby go nie kupić ,czy wolny to fakt demonem szybkości to nie jest ale daje radę ,jak pisał colln trochę wprawy, pomierzysz swoje auto którym latasz to na pewno zrozumiesz o co w tym chodzi ja mogę tylko polecić , z resztą po zakupie nowego auta schowasz do szuflady i będzie leżeć do następnych zakupów, nie ma sensu inwestować w coś droższego ,ale oczywiście Twój wybór .
 
 
Maciex 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 137
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-05-10, 20:33   

Ja też obsługiwałem ten miernik bez kabelka. Może pomiar nie zawsze trwa sekundę ale w 5min da się dość dokładnie wybadać bezwypadkowość każdego elementu
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-05-11, 06:04   

Czyli nie jest tak źle ;-) Dowiedziałem się, że w Białymstoku jedna z wypożyczali elektronarzędzi ma w ofercie również mierniki lakieru, podjadę i zobaczę co tam mają. Jeżeli jest to allegrowy sprzęt za 200 zł to trzeba to lepiej sobie kupić, ale jeżeli mają coś lepszego to będę wypożyczał, 20 zł za dobę to nie tragedia w porównaniu do tego co można nim wykryć ;-)
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-01-09, 17:21   

Panowie odnawiam temat. Szukam miernika lakieru. Cenowo interesują mnie do kwoty 300zł. Podaję moje typy:
1. Miernik grubości lakieru MGL-mini (rozdzielczość pomiaru 0 - 300 5um; 300 - 1500 10um)
2. Miernik grubości lakieru GL-6s ((rozdzielczość pomiaru 0 - 1100 1um lub 10um)
3. Miernik grubości lakieru GL-2B (rozdzielczość pomiaru 0 - 1100 10um)

Miernik będzie służył amatorsko. Którego polecacie?
_________________
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2013-01-09, 17:45   

Mam osobiscie ten drugi miernik i szczerze jestem z niego zadowolony, dodatkowo sonda na kabelku ulatwia odczyty w trudno dostepnych miejscach, typu podluznice itd ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-01-09, 18:04   

I faktycznie jest możliwość wyboru rozdzielczości pomiaru 1 lub 10um? Właśnie tak się zastanawiałem nad sondą na kabelku. Szybko dokonuje pomiaru?
_________________
 
 
jojo-jar 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 205
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2013-01-09, 19:38   

moj znajomy ma ten nr 2. Czesto pożyczam i polecam. Szybki pomiar, cena tez spoko. Tylko jak jest słaba bateria to oszukuje.

[ Dodano: 2013-01-09, 19:39 ]
poza tym miernik z kablem to wygoda
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2013-01-09, 20:57   

Wiesz co szczerze nie pamietam czy mam mozliwosc wyboru rozdzielczosci co 1 czy 10, ale u mnie mam co 10, co 1um jest srednio potrzebne, bo i tak grubosc ori zaczyna sie od ok 40, w zaleznosci od miejsca i marki ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-01-10, 00:26   

Również posiadam i używam ten z numeru 2.
Polecam, prosty w obsłudze a sonda na kablu, jaki już koledzy opisali, daje pełne pole do popisu.
Nie jedno A8/S8 już nim obadałem... łącznie ze swoją obecną :lol:

Co do baterii... zawsze mam ze sobą zapasową ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.