Autor |
Wiadomość |
Adr88ian
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip-tronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2, Audi a4 b8 3.0 TDI
Wiek: 35 Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-12, 15:24 [S8 D2 00
] Utrata mocy
|
|
|
Witam koledzy.
Wczoraj byłem na hamowni swoją s8 i niesetny okazało się ze mam spory spadek 293 hp . Coś tam kiedyś słyszałem ze te silniki nie trzymają serii ale aż tylee ? Pomiar robiłem w VTG nie miałem czasu pogadać bo bardzo się spieszyłem ale na pewno tam wrócę na dalszą diagnozę. Tym czasem chciałby sie poradzić od czego zacząć aby go przywrócić do serii ? Co może być ewentualnie przyczyną ? Bardzo proszę o pomoc.
Jeżeli temat był poruszany proszę o link
Z góry wielkie dzięki .
Pzdr |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-11-12, 15:35
|
|
|
zjechane nastawniki dadza spadek mocy ale nie wiem czy az tak duzy , ja bym robil logi dynamiczne by to sprawdzic , a pomiar na hamowni tez sklanialbym sie ku dynamicznemu na rolkach jest wrecz smieszny i nie miarodajny w stosunku do rzeczywistości chocby przez brak oporu powietrza
btw wklej wykres jaki moment miales? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-11-12, 17:49
|
|
|
ja bym powiedział że dobry wynik
na drugiej będziesz miał 400 |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-11-12, 21:32
|
|
|
Przepływka? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Adr88ian
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip-tronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2, Audi a4 b8 3.0 TDI
Wiek: 35 Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-12, 21:37
|
|
|
Jutro wkleję wykres bo zostawiłem w biurze. Co do pomiaru to napewno nie jest błędny sprawdź firmę VTG i zobacz jakie samochody hamują I ile ludzi tam jeździ Czy przyczyną moga byc zapachane katalizatory ? Przypomniało mi się ze coś takiego powiedział człowiek który sprawdzał moc |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-11-12, 21:59
|
|
|
- zapchany wydech
- przepływomierz
- przepustnica
- mechanizm zmiany długości kolektora ssącego
- filtr powietrza
- paliwo
- kondycja jednostki w stanie bardzo słabym
- układ paliwowy
itd
Przyczyn może być mnóstwo.
Puki nie zrobisz logów dynamicznych to jest wróżenie z fusów.
Na początek sprawdź czy pracują gruszki od kolektora ssącego z przodu auta i zrób test dynamiczny przepływomierza. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Adr88ian
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip-tronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2, Audi a4 b8 3.0 TDI
Wiek: 35 Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-12, 22:23
|
|
|
Ok. Dzieki za info tak zrobię |
|
|
|
|
Adr88ian
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip-tronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2, Audi a4 b8 3.0 TDI
Wiek: 35 Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-12, 22:51
|
|
|
A pamiętasz może grupy które trzeba zrobić ? Przepływomierz to 002 co jeszcze ? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-11-12, 23:12
|
|
|
Grupa 2:
Ty jako właściciel auta siadasz za kierownicą i zapinasz D nie robisz nic innego tylko po ruszeniu z miejsca opierasz nogę w dywanie.
Osoba siedząca na miejscu pasażera musi odczytać wartości przepływomierza w momencie kiedy auto osiągnie granice 6000 obr/min z noga w podłodze.
Odczyt najlepiej na drugim i na trzecim biegu.
Takie małe ostrzeżenie, zrób jazdę testową na pomiarowym odcinku bo możesz utracić prawko już na drugim biegu.
Zrób również adaptację przepustnicy.
Gruszki kolektora ssącego powinny chodzić płynnie i gładko. Na wolnym silniku inaczej mówiąc na zgaszonym powinny być luźne, po odpaleniu powinny się wessać.
Jeśli tego nie robią to albo czeka Cie troszkę pracy z WD-40 w najgorszym wypadku rozkręcanie kolektora ssącego.
EDIT:
Tu masz troszkę o blokach pomiarowych
http://www.a8team.pl/d2-f...9.htm?highlight
Tu z kolei troszkę o gruszkach
http://www.a8team.pl/d2-9...9.htm?highlight |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Adr88ian
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip-tronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2, Audi a4 b8 3.0 TDI
Wiek: 35 Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-12, 23:38
|
|
|
Wielkie dzięki za pomoc Jak zrobię pomiary dam znać |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-11-13, 02:27
|
|
|
ernesto napisał/a: | Ty jako właściciel auta siadasz za kierownicą i zapinasz D nie robisz nic innego tylko po ruszeniu z miejsca opierasz nogę w dywanie.
Osoba siedząca na miejscu pasażera musi odczytać wartości przepływomierza w momencie kiedy auto osiągnie granice 6000 obr/min z noga w podłodze.
Odczyt najlepiej na drugim i na trzecim biegu. |
Dodam tylko małą poprawkę....
Jeżeli dysponujesz kompem i programem VCDS to pomiaru nie musisz dokonywać z pomocą osoby trzeciej. W VCDS jest funkcja zapisywania do pliku - ustawisz które parametry mają być czytane, włączasz nagrywanie i w drogę.
Wg. mnie jazdę testową powinieneś wykonać nie na Drive tylko w trybie ręcznej zmiany biegów Tiptronik.
Z 1 na 2 przerzucasz sam a potem to już jedziesz do końca z pedałem w podłodze nie ruszając skrzyni - przy maksymalnych obrotach dla danego biegu skrzynia sama zmieni bieg na wyższy a chodzi właśnie o podczytanie przepływki przy tych obrotach maksymalnych.
Jeżeli chcesz sprawdzić kondycję silnika to możesz jeszcze sprawdzić kompresję na wszystkich cylindrach - do pomiaru potrzeba oczywiście odpowiedniego sprzętu.
Poza tym sprawdzić kilka innych rzeczy, tak jak napisano tu już powyżej. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-11-13, 06:58
|
|
|
panowie ale deliktanie przeginacie auto ma swoje lata i konie poszły już wydechem i biegają po polach
Po dłubaniu ile zyska 10 -20 koni max
pytanie czy jest warto
Najprościej jest wlać dobre paliwo i uprać wtryski |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-11-13, 07:53
|
|
|
Pepi, przeplywka robi mega mega roznice. A element rezystancyjny normalnie w niej z czasem traci swoje parametry i sie zasyfia/wygrzewa. Zmiana przeplywki na nową potrafi w takim aucie przywrocic nawet 40 koni. Najwazniejsze jednak jest pytanie czy trzeba myslec o jej wymianie ale o tym logi powiedzą.
Ostatnio jechałem za S8 prefl. Brzmiało ładnie ale gość sie chcial poscigac. No i ogolnie nie dosc ze nie mogl mi odjechac to jeszcze go doszedlem i wyprzedzac chcialem ale miejsca zabraklo. Na skrzyzowaniu stanal i mowi ze moja eska mniej zuzyta niz jego. To mu wytlumaczylem ze to zwykle A8 4.2 i zeby lepiej swoją naprawił bo nie dosc ze ma mocy wiecej to i skrzynie krotsza wiec powinien mnie zmasakrowac. Od razu zapytal czy mu naprawie i za ile. Zdrowo mnie tym ubawil |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-11-13, 16:17
|
|
|
Juz nie raz było sprawdzane i pisane że eski nie masakrują A8 a jedynie sa trochę żywsze,twardsze,nieco więcej pala i nieco lepiej sie prowadzą. Po prostu usportowione A8( nie mylic ze sportowym) |
|
|
|
|
|
|
|
Adr88ian
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip-tronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2, Audi a4 b8 3.0 TDI
Wiek: 35 Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-13, 16:39
|
|
|
Oczywiście ze warto ! Gdyby to był spadek o 10 czy 20 kucy to bym się nie przejmował aż tak bardzo ale ponad 60 to sporo.. Mało tego rozmawiałem juz VTG i Sportmile po odzyskaniu serii, przeprowadzając modyfikacje można osiągnąć dodatkowe 20+ kucy . W Niemczech jeździ sporo s8 d2 które mają ponad 280 hp.
PS. Ile kosztuje przepływa do mojej s8 ?? |
|
|
|
|
|