Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 01 LPG ] Zmiana niewydajnych wtrysków LPG n  
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-30, 15:50   

Tak rozumiem zasade tej petli bo zauwazyłem to testujac przepływki które bedąc słabsze niz powinny nie dawały żadnych złych rezultatów w czasie normalnej jazdy.

Dotryski w BRC mam ustawione fabrycznie na 90% ale max jaki wydusiłem chwilowo obciązenia to 86% a stała jazda 250km/h dawała 78-81%
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-09-30, 17:11   

jakby to napisać fakt jedzie z mapy w sterowniku ale jeśli ciśnienie nie spada i instalka jest prawidłowo ustawiona kiedy bierze z czujników to jest ok .
bo twoje założenie jest poprawne i błędne to że nie bierze ale paliwo jest też byle jak wlewane i co nie dało by się motoru uwalić ?
A tego nie ma
Podpierasz się afr ale mi kiedyś jeden taki teraz to nawet admin na forum lpg stroił auto i powiem tak było dobrze ale tyłka nie urywało
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin

Wysłany: 2015-09-30, 17:25   

SenatorS8 napisał/a:
A i tak nie masz zielonego pojecia jaki masz AFR bo lambda pokazuje 0% korekty i 0V napiecia(jest odstawiona)

Ze wszystkim się zgadzam, oprócz jednego. U mnie lambda pokazuje napięcie w całym zakresie obciążeń (a to, że jej wskazania nie wpływają na korektę składu mieszanki to inna sprawa) i o ile AFR nie będę znał, to jestem w stanie instalację ustawić tak, żeby przy końcu obrotomierza nie było ubogo.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-30, 18:38   

A nie powinno być tak że przy max bucie sonda staje wraz z korektami??
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-09-30, 19:56   

nie staje
:]
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin

Wysłany: 2015-09-30, 19:57   

Można powiedzieć, że staje, ale nie tak jak pisał SenatorS8 na 0.0V a raczej na ok. 0.9V pokazując tym samym bogatą mieszankę wynikającą ze wpisanych na sztywno map sterownika.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-30, 21:15   

Korekty na 0.0 staja czy na -25% zalezy od modelu. Sonda faktycznie u mnie była na zasilaniu raczej.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-10-01, 06:29   

panowie wasz to już ponosi chyba logiczne jest to że jak dasz buta to ma przyśpieszać ?
a nie czytać i wyliczyć czy ma wlać szklankę czy wiaderko
zamysł był taki i stwierdzam że poprawny gorzej jak mamy lewy program
i zatruwamy świat
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-10-01, 06:54   

W bloku 10 badz 11 (Ten z chwilowymi korektami) odczyty ida w zera.Tzn wyswietlanie stanu ECU bo to ze fizycznie na kablu bedzie napiecie to oczywiste i widac to byle jakim testerem badz wskaznikiem w programie LPG gdy sonda jest podpieta.
Sonda szerokopasmowa i jej uzycie nie ma na celu ustawienie tej instalki z aptekarska dokladnosca.Ma dac pojecie jak sobie instalacja radzi i co aktualnie z ustawien wynika i sprowadzic ja do poziomu(nie wartosci) prawidlowego.Da tez poglad na komunikat o zapetleniu wtryskiwaczy lpg co wiekszosc gazownikow w nastepnej kolejnosci podniesie cisnienie,rozwierci wtryski,naciagnie na wymiane na ,,wydajniejsze,, gdy w zeczywistosci wystarczy wlasnie ujac bo stanowczo przelewa.
Mozna zalewac go ile wlezie bo ma jechac OK. Zalewajac go sensownie tez pojedzie a masz oszczednosc w butli.
Mój wlasny przypadek jest taki ze po wlasnie skorygowaniu otwartej petli w dol bo lal pod afr 12 auto w dynamicznej trasie na stale zaczelo palic o dobre 1,5 litra mniej schodzac do poziomu plus/minus 16/17 .
Przypadek z innego swiata-ostatnio mialem auto z sprawna instalacja 2 gen(bez smiechu prosze-akurat przyjechalo z problemem skrzyni i podejzeniem ze sielnik ma malo mocy bo nie ciagnie ani na PB ani na LPG)Sonda w tylek i jazda.Benzyna ladnie choc ospale AFR 15-13,2 natomiast lpg hm. na wolnych 10,7 a pod pelnym obciazeniem dobiegal do 13,4.(PB oczywiscie zakilowane by wykluczyc jazde na podwojnym gazie).Mowie ze reduktor padniety bo ani krokowiec na wezu ani regulacja reduktora nic nie daje.A pan ze mu dobrze to dziala i pali nawet malo to auto(12 litrow w trasie 2.0 automat przy predkosciach 90-110).
Mozna i tak .
OK to sie rozpisalem.
Wysiadam z ,,dyskusji,,
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-10-01, 08:41   

Ja powiem tylko tyle, zgadzam się z Adamem w pełni. Kilka faktów w podsumowaniu wam wrzucę z własnego doświadczenia i własnej wiedzy

1. Pełny but i dynamiczne przyspieszanie idzie zawsze w pętli otwartej
2. W pętli otwartej ECU nie robi korekt skladu mieszanki i zawiesza odczyt lambdy na "bogato" pokazując wszystkie korekty na 0 (logiczne bo nie ma wtedy zadnych korekt)
3. Jeśli LPG jest na pełnym bucie lub przy przyspieszaniu uregulowany "na czuja" a nie na AFR szerokopasmowy to ani ECU benzynowe ani ECU gazowe nie wylapie problemów z wydajnością układu LPG bo w tych stanach (pelny but i przyspieszanie) ECU benzynowe ma w dupie skład spalin.
4. To że wtryski gazowe przy pelnym bucie otwieraja sie na 80 czy 90% nie swiadczy o tym że podają tyle gazu ile powinny (czyli tyle ile silnik wymaga). Ich procentowe otwarcie kompletnie nic nie mówi o dawce jaka jest wymagana i jaka jest w rzeczywistosci wtryśnięta.
5. Sonda lambda pilnuje takiego AFR jaki załozył producent (mowie o korektach), niekoniecznie jest to AFR stechiometryczny. Optymalny AFR dla gazu bardzo sie rózni od tego dla benzyny - bardzo ważne żeby to wiedzieć przy strojeniu, szczegolnie stanów nieustalonych o których napisałem w punkcie 1.
6. Wszystko co wyzej napisalem w punktach 1-4 dotyczy samochodów z wąskopasmowymi sondami (punkt 5 dotyczy wszystkich aut). Przy sondach szerokopasmowych jest juz bajka i nie trzeba za wiele kombinowac bo vag wszystko nam wypluje.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-01, 11:18   

Do tego strojenia musimy tez miec dobrej jakości gaz bo bywało że wystrojony na lepszym na gorszym juz nie pracował idealnie. ja spalanie mam podobne jak Adam pisze więc narazie się nie czepiam. Ilośc LPG zuzywana nie jest najmniejsza ale tez nie idzie w galony wszystko się zgadza zwykle w pracą prawej stopy.
 
 
Tomek_Iran 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi S8 D2 360KM
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 22
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2015-10-01, 13:38   

Temat nieco odbiegł ale miałem niezła lekturę i delikatne pranie mózgu :)
A więc gaziarz zawzięcie chce wsadzić wtryski firmy AC.

Co świadczy na korzyść Barracudy?

Wydajność Barracudy to max 45KM a AC to 35 KM na cylinder. Zakładając ze samochód trzymałby serię to 45KM jest optymalnym rozwiązaniem poniewaz tyle wlasnie mocy jest z cylindra przy określonej prędkosci obrotowej silnika.

Co o tym sądzicie? Pomijamy narazie temat awaryjności.
<amasz>
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-10-01, 13:52   

Wtryskiwacze AC są wtryskami przeznaczonymi do montażu w listwach. Oznacza to dlugie wężyki od wtrysku do wkrętki (jesli oczywiscie wkrętka jest prawidłowo umieszczona) i problemy montażowe (barracudy mozna sobie elegancko schować i umiescic w zasadzie przy samym wtryskiwaczu benzynowym). To tak ogólnie. Poza tym barracuda wytrzymuje dłuższe przebiegi bez utraty precyzji dawkowania i ciszej pracuje.

Według mnie nie ma w ogole co porównywać jednego do drugiego. Barracuda bije na glowę wtryski AC.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-10-01, 15:29   

Też bym szedł w stronę barakudek, może też na testy sobie je sprawię z trójnikami :)
_________________
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-10-01, 22:22   

Tomek_Iran napisał/a:
Wydajność Barracudy to max 45KM
...według producenta, przy ciśnieniu 1,0 Bar! Zwiększając ciśnienie, zwiększysz nieco wydajność ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.