Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 01 ] Luźny pasek rozrządu  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-02-05, 18:14   

krisker napisał/a:
FOSS, czytaj ze zrozumieniem <bezradny>

Wiesz, dyskusja robi się jałowa :/

Na początku napisałeś to i właśnie do tego się odniosłem:
krisker napisał/a:
...
ew. 3x uszczelniacz wałków rozrządu np. Corteco 12012709 (10zł/szt.)

Nie ma tu ani słowa o przodzie czy tyle czy boku czy z podskoku a skoro tak, co do zasady, to uszczelniaczy jest 4 szt. a nie 3.

Poza tym, jak już tak pomagamy innym, to jeżeli już sugerujesz sprawdzać i ewentualnie wymieniać to chyba należałoby sprawdzić jednak wszystkie 4 uszczelniacze wałków + 2 broki + uszczelniacz wału korbowego.

krisker napisał/a:
To ile uszczelniaczy-simeringów mamy Z PRZODU?

Idąc dalej za twoją pierwszą wypowiedzią i odnosząc się do tej powyższej...
Czyli od początku myślałeś o PRZODZIE silnika ale najpierw miałem się tego domyśleć?

Weź przez chwilę pomyśl jak człowiek który nie ma zbytnio pojęcia o tym silniku.
Czytając twoją pierwszą wypowiedź kupi wszystko z twojej listy jak w poście powyżej.
Później rozbierze silnik, zacznie wymieniać części i nagle okaże się, że nie kupił termostatu bo na twoim wykazie go nie było.... że chciałby zapobiegawczo wymienić uszczelniacze wałków ale ma tylko 3 sztuki zamiast 4-rech... że ma wycieki z tyłu silnika z broków ale tych nie kupił wcale bo przecież nikt nie powiedział że są.
I robota stanęła.

Skoro rozpisałeś tak szczegółową listę to ją poprawiłem bo w mojej ocenie była mało precyzyjna i dla pół-laika dodatkowo wprowadzająca w błąd.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-02-05, 18:51   

Oj panowie, nie denerwujcie się się tak, są 4 uszczelniacze -simeringi z przodu silnika czy to przed czy po lifcie i wszystko na temat
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
MateoKrk 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 16
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-05, 23:28   

krisker napisał/a:
No i wyszło więcej, a nie mniej :] Ten na wale korbowym to chyba niezłe wyzwanie, bo śruba centralna dokręcona jest jakimś dużym momentem. Niestety też będę musiał ją odkręcać, bo mam do wymiany kółko pasowe :/



No ostatnio urwałem na nim klucz który wyspawalem sobie z drążka kierowniczego od Jeepa. :] , ale nie taki diabeł straszny jak go malują, za drugim razem poszło, musiałem tylko lepiej użyć swoich stu kilo wagi. Po demontażu warto dobrze obejrzeć koło czy się nie rozwarstwiło albo nie obróciło na gumie. Pozdrawiam.
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-02-06, 07:58   

FOSS napisał/a:
Później rozbierze silnik, zacznie wymieniać części i nagle okaże się, że nie kupił termostatu bo na twoim wykazie go nie było.... że chciałby zapobiegawczo wymienić uszczelniacze wałków ale ma tylko 3 sztuki zamiast 4-rech... że ma wycieki z tyłu silnika z broków ale tych nie kupił wcale bo przecież nikt nie powiedział że są.
I robota stanęła.


O tym na wale wspomniałem wcześniej. Sam pisałeś tylko o czterech simeringach na głowicach nie wspominając o tych na wale. Poza tym w zasadzie przy wymianie rozrządu można myśleć o wymianie trzech simeringów z przodu (źle napisałem w kwestii ich lokalizacji), bo resztę można wymienić bez ruszania rozrządu (te z tyłu również, więc po co o nich w ogóle wspominać w temacie o rozrządzie?).

Nie ma co się sprzeczać, a podsumowując kwestie simeringów (nie półksiężyców i nie broków), które można wymienić jedynie po zrzuceniu rozrządu to do ew. wymiany są te na:
- wale (Elring 690.110 lub Reinz 81-34128-00 lub Corteco 12015711B) 1 szt. w cenie ok. 30zł
- wałkach (za kołami) np. Corteco 12012709 2 szt. w cenie ok. 10zł/szt.

Czy ktoś musi/chce je wymieniać, to sprawa ew. wycieków lub zapobiegawczości. Do listy dorzućmy termostat, który zdaje się jest inny w 3.7 i 4.2, więc numery i ceny do sprawdzenia (do 3.7 40V chyba Wahler 4274.82D po ok. 80zł). Nie jestem pewien, czy z termostatem jest uszczelka.

Mój wcześniejszy post zmieniłem, żeby nie wprowadzać w błąd.


MateoKrk napisał/a:
No ostatnio urwałem na nim klucz który wyspawalem sobie z drążka kierowniczego od Jeepa. :] , ale nie taki diabeł straszny jak go malują, za drugim razem poszło, musiałem tylko lepiej użyć swoich stu kilo wagi. Po demontażu warto dobrze obejrzeć koło czy się nie rozwarstwiło albo nie obróciło na gumie. Pozdrawiam.


Odkręcamy w lewo? Jak zablokowałeś silnik? Długą dźwignię stosowałeś?
 
 
MateoKrk 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 16
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-06, 08:14   

Śruba centralna normalny gwint. Metrowy drążek z wspawanymi trzema grubymi bolcami zaparty o podłogę i siła razy gwałt.
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-02-06, 08:19   

A jak zablokowałeś wał?
 
 
MateoKrk 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 16
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-06, 08:21   

Nie rozumiem pytania, wał zablokowany szpejem o którym pisałem w poście wyżej.
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-02-06, 08:25   

Gdzie założyłeś tę blokadę? Koło pasowe wygląda chyba tak, jak na rysunku, więc nie bardzo jest jak to zablokować...

 
 
MateoKrk 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 16
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-06, 08:30   

Tak. A w środku nich mieści się nasadka 27 cienkoscienna. Można też robić z kawałka jakiejś grubej rury przyłożyć zaznaczyć i wyciąć takie wcięcia. Szkoły są różne można też kupić bądź wypożyczyć o ile się nie myślę "przyrząd specjalistyczny" numer produktu znajdziesz na necie. ;]

[ Dodano: 2018-02-06, 08:31 ]
Przepraszam bardzo. Moja pomyłka. ABZ ma inne koło. Szare komórki dopiero teraz się zderzyły.
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-02-06, 08:32   

OK, dzięki. Będę coś kombinował... Pewnie jest przyrząd specjalny, który wkręca się zamiast koła pasowego. Niektórzy używają rozrusznika, ale to trochę karkołomne...
 
 
bartez83 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 245
Skąd: WLKP
Wysłany: 2018-02-06, 09:24   

Trzeba się wyposażyć w taki własnoręcznie robiony przyrząd do blokowania wału i nie ma mocnych że śruba się nie odkręci ;)
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-02-06, 10:06   

Ciekawostka, bo w elsie piszą, żeby do blokowania korzystać tylko z blokady wkręcanej z boku silnika, a to 200Nm + 180 stopni <bezradny>
 
 
bartez83 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 245
Skąd: WLKP
Wysłany: 2018-02-06, 10:24   

Może orginalna blokada wytrzyma taką siłe.Ja wolałem nie ryzykować.Zakładam ten przyrząd i przykręcam srubami do koła zębatego o twardośći 10.9.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-02-06, 13:00   

krisker napisał/a:
Ciekawostka, bo w elsie piszą, żeby do blokowania korzystać tylko z blokady wkręcanej z boku silnika, a to 200Nm + 180 stopni <bezradny>
bartez83 napisał/a:
Może orginalna blokada wytrzyma taką siłe.

W po-liftach robi się to na blokadzie wału korbowego.
Robiłem wielokrotnie na oryginalnej i jeszcze mi się nic nie zerwało i nie pokrzywiło.

No chyba, że ktoś ma blokadę samoróbkę na jakiejś śrubie z plasteliny to rzeczywiście lepiej tak nie blokować.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2018-02-06, 13:18   

Bał bym się przykręcać blokadę do kółka paska bo same śruby mogą być wytrzymałe ale co jak kółko puści? to przecież jakiś spiek. Na tak małym promieniu na jakim są obsadzone śruby po tym dodatkowym pół obrotu siły będą gigantyczne.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.