Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-02-05, 18:14
|
|
|
krisker napisał/a: | FOSS, czytaj ze zrozumieniem |
Wiesz, dyskusja robi się jałowa
Na początku napisałeś to i właśnie do tego się odniosłem: krisker napisał/a: | ...
ew. 3x uszczelniacz wałków rozrządu np. Corteco 12012709 (10zł/szt.) |
Nie ma tu ani słowa o przodzie czy tyle czy boku czy z podskoku a skoro tak, co do zasady, to uszczelniaczy jest 4 szt. a nie 3.
Poza tym, jak już tak pomagamy innym, to jeżeli już sugerujesz sprawdzać i ewentualnie wymieniać to chyba należałoby sprawdzić jednak wszystkie 4 uszczelniacze wałków + 2 broki + uszczelniacz wału korbowego.
krisker napisał/a: | To ile uszczelniaczy-simeringów mamy Z PRZODU? |
Idąc dalej za twoją pierwszą wypowiedzią i odnosząc się do tej powyższej...
Czyli od początku myślałeś o PRZODZIE silnika ale najpierw miałem się tego domyśleć?
Weź przez chwilę pomyśl jak człowiek który nie ma zbytnio pojęcia o tym silniku.
Czytając twoją pierwszą wypowiedź kupi wszystko z twojej listy jak w poście powyżej.
Później rozbierze silnik, zacznie wymieniać części i nagle okaże się, że nie kupił termostatu bo na twoim wykazie go nie było.... że chciałby zapobiegawczo wymienić uszczelniacze wałków ale ma tylko 3 sztuki zamiast 4-rech... że ma wycieki z tyłu silnika z broków ale tych nie kupił wcale bo przecież nikt nie powiedział że są.
I robota stanęła.
Skoro rozpisałeś tak szczegółową listę to ją poprawiłem bo w mojej ocenie była mało precyzyjna i dla pół-laika dodatkowo wprowadzająca w błąd. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-02-05, 18:51
|
|
|
Oj panowie, nie denerwujcie się się tak, są 4 uszczelniacze -simeringi z przodu silnika czy to przed czy po lifcie i wszystko na temat |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
MateoKrk
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 06 Mar 2017 Posty: 16 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-02-05, 23:28
|
|
|
krisker napisał/a: | No i wyszło więcej, a nie mniej Ten na wale korbowym to chyba niezłe wyzwanie, bo śruba centralna dokręcona jest jakimś dużym momentem. Niestety też będę musiał ją odkręcać, bo mam do wymiany kółko pasowe |
No ostatnio urwałem na nim klucz który wyspawalem sobie z drążka kierowniczego od Jeepa. , ale nie taki diabeł straszny jak go malują, za drugim razem poszło, musiałem tylko lepiej użyć swoich stu kilo wagi. Po demontażu warto dobrze obejrzeć koło czy się nie rozwarstwiło albo nie obróciło na gumie. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-02-06, 07:58
|
|
|
FOSS napisał/a: | Później rozbierze silnik, zacznie wymieniać części i nagle okaże się, że nie kupił termostatu bo na twoim wykazie go nie było.... że chciałby zapobiegawczo wymienić uszczelniacze wałków ale ma tylko 3 sztuki zamiast 4-rech... że ma wycieki z tyłu silnika z broków ale tych nie kupił wcale bo przecież nikt nie powiedział że są.
I robota stanęła.
|
O tym na wale wspomniałem wcześniej. Sam pisałeś tylko o czterech simeringach na głowicach nie wspominając o tych na wale. Poza tym w zasadzie przy wymianie rozrządu można myśleć o wymianie trzech simeringów z przodu (źle napisałem w kwestii ich lokalizacji), bo resztę można wymienić bez ruszania rozrządu (te z tyłu również, więc po co o nich w ogóle wspominać w temacie o rozrządzie?).
Nie ma co się sprzeczać, a podsumowując kwestie simeringów (nie półksiężyców i nie broków), które można wymienić jedynie po zrzuceniu rozrządu to do ew. wymiany są te na:
- wale (Elring 690.110 lub Reinz 81-34128-00 lub Corteco 12015711B) 1 szt. w cenie ok. 30zł
- wałkach (za kołami) np. Corteco 12012709 2 szt. w cenie ok. 10zł/szt.
Czy ktoś musi/chce je wymieniać, to sprawa ew. wycieków lub zapobiegawczości. Do listy dorzućmy termostat, który zdaje się jest inny w 3.7 i 4.2, więc numery i ceny do sprawdzenia (do 3.7 40V chyba Wahler 4274.82D po ok. 80zł). Nie jestem pewien, czy z termostatem jest uszczelka.
Mój wcześniejszy post zmieniłem, żeby nie wprowadzać w błąd.
MateoKrk napisał/a: | No ostatnio urwałem na nim klucz który wyspawalem sobie z drążka kierowniczego od Jeepa. , ale nie taki diabeł straszny jak go malują, za drugim razem poszło, musiałem tylko lepiej użyć swoich stu kilo wagi. Po demontażu warto dobrze obejrzeć koło czy się nie rozwarstwiło albo nie obróciło na gumie. Pozdrawiam. |
Odkręcamy w lewo? Jak zablokowałeś silnik? Długą dźwignię stosowałeś? |
|
|
|
|
|
|
|
MateoKrk
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 06 Mar 2017 Posty: 16 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-02-06, 08:14
|
|
|
Śruba centralna normalny gwint. Metrowy drążek z wspawanymi trzema grubymi bolcami zaparty o podłogę i siła razy gwałt. |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-02-06, 08:19
|
|
|
A jak zablokowałeś wał? |
|
|
|
|
|
|
|
MateoKrk
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 06 Mar 2017 Posty: 16 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-02-06, 08:21
|
|
|
Nie rozumiem pytania, wał zablokowany szpejem o którym pisałem w poście wyżej. |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-02-06, 08:25
|
|
|
Gdzie założyłeś tę blokadę? Koło pasowe wygląda chyba tak, jak na rysunku, więc nie bardzo jest jak to zablokować...
|
|
|
|
|
|
|
|
MateoKrk
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 06 Mar 2017 Posty: 16 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-02-06, 08:30
|
|
|
Tak. A w środku nich mieści się nasadka 27 cienkoscienna. Można też robić z kawałka jakiejś grubej rury przyłożyć zaznaczyć i wyciąć takie wcięcia. Szkoły są różne można też kupić bądź wypożyczyć o ile się nie myślę "przyrząd specjalistyczny" numer produktu znajdziesz na necie. ;]
[ Dodano: 2018-02-06, 08:31 ]
Przepraszam bardzo. Moja pomyłka. ABZ ma inne koło. Szare komórki dopiero teraz się zderzyły. |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-02-06, 08:32
|
|
|
OK, dzięki. Będę coś kombinował... Pewnie jest przyrząd specjalny, który wkręca się zamiast koła pasowego. Niektórzy używają rozrusznika, ale to trochę karkołomne... |
|
|
|
|
|
|
|
bartez83
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2012 Posty: 245 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2018-02-06, 09:24
|
|
|
Trzeba się wyposażyć w taki własnoręcznie robiony przyrząd do blokowania wału i nie ma mocnych że śruba się nie odkręci
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-02-06, 10:06
|
|
|
Ciekawostka, bo w elsie piszą, żeby do blokowania korzystać tylko z blokady wkręcanej z boku silnika, a to 200Nm + 180 stopni |
|
|
|
|
|
|
|
bartez83
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2012 Posty: 245 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2018-02-06, 10:24
|
|
|
Może orginalna blokada wytrzyma taką siłe.Ja wolałem nie ryzykować.Zakładam ten przyrząd i przykręcam srubami do koła zębatego o twardośći 10.9. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-02-06, 13:00
|
|
|
krisker napisał/a: | Ciekawostka, bo w elsie piszą, żeby do blokowania korzystać tylko z blokady wkręcanej z boku silnika, a to 200Nm + 180 stopni |
bartez83 napisał/a: | Może orginalna blokada wytrzyma taką siłe. |
W po-liftach robi się to na blokadzie wału korbowego.
Robiłem wielokrotnie na oryginalnej i jeszcze mi się nic nie zerwało i nie pokrzywiło.
No chyba, że ktoś ma blokadę samoróbkę na jakiejś śrubie z plasteliny to rzeczywiście lepiej tak nie blokować. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2018-02-06, 13:18
|
|
|
Bał bym się przykręcać blokadę do kółka paska bo same śruby mogą być wytrzymałe ale co jak kółko puści? to przecież jakiś spiek. Na tak małym promieniu na jakim są obsadzone śruby po tym dodatkowym pół obrotu siły będą gigantyczne. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|