Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 01 ] Luźny pasek rozrządu  
Autor Wiadomość
piotr873 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D2
Wiek: 37
Dołączył: 22 Gru 2016
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-30, 22:09   [S8 D2 01 ] Luźny pasek rozrządu

Witam w dniu dzisiejszym zajelem się nierówna praca mojej ukochanej s8. Zaczęła nierówno pracować już jakiś czas temu. Ale od 2 dni nasililo się to dużo bardziej. Mysle sobie cewka bo straciła troszkę mocy pali się czek i telepie jak by jeden cylinder nie pracował. Po kolei odlaczam cewki wszystko ok. Odkrecam świece suche znalazłem jedną bardzo luźno dokrecona prawie w ogóle, dokrecona poskladane jade mocy przybywaj. Nic z dołu nie idzie dalej ok od 3500. Wracam mierze ciśnienie na cylindrach mniej więcej po 11 ok dupy nie urywa ale jest. Składam i jeżdżę na dziś koniec ale jak już mam dużo na wierzchu to zajrzę do rozrządu bo rolke słyszę <boisie> Nie wierzę więcej szczęścia jak rozumu. Dodam że noga przy przejazdach była ciężka.

[ Dodano: 2018-01-30, 22:10 ]
Tak to wyglada

[ Dodano: 2018-01-30, 22:16 ]
Nie moge dodac filmu ale pasek jest luzny napinacz w szczatkach nie mam pojecie jak ten silnik przeżył.
Mam pytanie jaki rozrząd założyć i czy sam pasek kupić w aso kod silnika avp.

[ Dodano: 2018-01-30, 22:24 ]
Luźny tj mogę prawie połączyć go ze sobą 10 cm od zębatki wałków <boisie> <boisie> pancerny stwór Audi <brawo> <brawo>

.
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-02-02, 10:07   

Na przykład:

Rolka odwracająca 077109244C (INA 532 0236 10) 50zł 1 szt. (dla AQH, AVP, AYS, BCS elsa podaje 2 sztuki)
Napinacz 077109485E (INA 531 0502 20) 300zł
Rolka odwracająca 077109244E (INA 532 0329 10) 160zł
Napinacz hydr. 077109479D (INA 533 0033 20) 250zł
Pasek Conti CT920 130zł
Pompa wody SKF VKPC81808 220zł lub Hepu P579 ok. 200-250zł
Ew. 2x uszczelniacz wałków rozrządu np. Corteco 12012709 (10zł/szt.)
Do sprawdzenia uszczelniacz wału.

Ceny orientacyjne.

-----------------------------------------------------------

EDIT:
Simeringi, które można wymienić jedynie po zrzuceniu rozrządu to te na:
- wale (Elring 690.110 lub Reinz 81-34128-00 lub Corteco 12015711B) 1 szt. w cenie ok. 30zł
- wałkach (za kołami) np. Corteco 12012709 2 szt. w cenie ok. 10zł/szt.

Wymienić można również termostat (numery i ceny do sprawdzenia, ale nie powinien być droższy niż 80-100zł).
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-02-02, 17:38   

krisker napisał/a:
Na przykład:
(...)

W powyższym brakuje termostatu.
Moim zdaniem istotna rzecz przy wymianie rozrządu bo termostat jest bezpośrednio pod paskiem rozrządu.

krisker napisał/a:
ew. 3x uszczelniacz wałków rozrządu np. Corteco 12012709 (10zł/szt.)

Tu chyba wkradła się jakaś pomyłka.
Przy cyklicznej wymianie paska rozrządu tych uszczelniaczy w ogóle się nie rusza.
Wymienia się je jeżeli jest z nich wyciek albo zapobiegawczo jeżeli ruszane są wałki rozrządu.

Poza tym na głowicę wchodzą 2 uszczelniacze + jeden Brok więc nie wiem skąd się wzięła u ciebie ilość 3 sztuki <faktycznie>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-02, 23:21   

ja bym zakładał cały zestaw od conti

koledzy odnosnie interwalu wymiany jaki jest u nas w v8 ? taki sam dla wszystkich czy rozne ?
interesuje mnie aqf
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
MateoKrk 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 16
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-02, 23:52   

Zdania są podzielone.Osobiście myślę że 90-120 tys,z naciskiem bardziej na 90 albo przynajmniej jakaś kontrola przy tych 90.ciezko jednoznacznie stwierdzić wszyscy dobrze wiemy że zależy od tego,kto, jak, na czym itp... Jeśli dla przykładu robiłeś sobie sam, wymieniłes wszystko co trzeba, dajesz sam sobie gwarancję to myślę że te 120 można pojeździć, druga rzecz to niestety jakość części, nawet tych "Germany".
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-02-03, 00:03   

No dokładnie, dlatego dla świętego spokoju ja wymieniam na 80 tys
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
MateoKrk 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 16
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-03, 00:09   

Smutna prawda. Dla głupiego przykładu kiedyś rolka potrafiła jakoś wytrzymać 15 lat i nic się z nią nie działo teraz wytrzymuje dwa i jest do kosza. Niestety producenci części tylko patrzą z czego by tu jeszcze okroic żeby koszt produkcji się zmniejszył.
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-02-04, 16:18   

FOSS napisał/a:
Tu chyba wkradła się jakaś pomyłka.
Przy cyklicznej wymianie paska rozrządu tych uszczelniaczy w ogóle się nie rusza.
Wymienia się je jeżeli jest z nich wyciek albo zapobiegawczo jeżeli ruszane są wałki rozrządu.

Poza tym na głowicę wchodzą 2 uszczelniacze + jeden Brok więc nie wiem skąd się wzięła u ciebie ilość 3 sztuki


Dlatego napisałem "ew.". Jeśli po zdjęciu kół widać, że ciekną simeringi, to grzech ich od razu nie zrobić. Simeringi są z przodu chyba jednak trzy: dwa na wałkach (za kołami) i jeden za czujnikiem halla na prawej głowicy, ale ten można sobie wymienić w każdej chwili.

W kwestii termostatu: podobno obecne zamienniki często są wadliwe (wywnioskowałem to z lektury różnych forów audi), a jednocześnie fabryczne termostaty mają bardzo dobrą trwałość. Wygląda więc na to, że ryzyko ponownego zrzucania rozrządu jest większe w przypadku montażu nowego termostatu niż awarii fabrycznego. Moje osobiste doświadczenia wydają się potwierdzać powyższe wnioski, ale decyzję podejmuje i tak każdy indywidualnie i nie zamierzam nikogo przekonywać <awantura> ;)
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2018-02-04, 16:31   

Co do interwałów to ja wymieniam co 60 tysięcy. Teraz wymieniałem w weekend i stwierdziłem ze to stanowczo za wcześnie. Wszystkie rolki i pasek wygladaly jak nowe wiec według mnie 90 tysięcy to minimum co taki zestaw wytrzyma.

Kwestia jeszcze tylko tego w ile czasu to 90 tysięcy się przejedzie. Ja te 60 tysięcy sieknalem w dwa lata.

Pompe hepu jak zdejmowałem to była tak sztywna jak nowa z kartonika. Wszystkie rolki ina które zakladalem naprawdę były tak ciasne i tak chodziły jak nowe
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-02-04, 22:11   

krisker napisał/a:
FOSS napisał/a:
Tu chyba wkradła się jakaś pomyłka...

Dlatego napisałem "ew.". Jeśli po zdjęciu kół widać, że ciekną simeringi, to grzech ich od razu nie zrobić. Simeringi są z przodu chyba jednak trzy: dwa na wałkach (za kołami) i jeden za czujnikiem halla na prawej głowicy, ale ten można sobie wymienić w każdej chwili.

Widzę, że jednak bardziej gdybasz niż wiesz.

Głowica 1.
Od przodu masz uszczelniacz na wałku wydechowym oraz uszczelniacz na wałku ssącym a od tyłu masz tylko zaślepkę/brok za wałkiem wydechowym oraz uszczelkę półksiężycową pod nastawnikiem rozrządu.

Głowica 2.
Od przodu masz uszczelniacz na wałku wydechowym oraz uszczelkę półksiężycową pod nastawnikiem rozrządu a od tyłu masz uszczelniacz na wałku ssącym oraz zaślepkę/brok za wałkiem wydechowym.

Więc...
Na każdą głowicę przypadają 2 uszczelniacze wałków rozrządu i 1 brok.
Tak ma każde po-liftowe 3.7-4.2V8 oraz BFL i BFM w D3.

krisker napisał/a:
W kwestii termostatu: podobno obecne zamienniki często są wadliwe (wywnioskowałem to z lektury różnych forów audi), a jednocześnie fabryczne termostaty mają bardzo dobrą trwałość. Wygląda więc na to, że ryzyko ponownego zrzucania rozrządu jest większe w przypadku montażu nowego termostatu niż awarii fabrycznego.
Moje osobiste doświadczenia wydają się potwierdzać powyższe wnioski, ale decyzję podejmuje i tak każdy indywidualnie i nie zamierzam nikogo przekonywać <awantura> ;)

Osobiście mam jednak inne zdanie w tym temacie <hihi>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-02-05, 09:21   

FOSS, czytaj ze zrozumieniem <bezradny>

"Simeringi są z przodu chyba jednak trzy". Czy ja pisałem o tylnych? Chodzi o simeringi, które powinno się wymienić przy okazji robienia rozrządu, czy głównie dwa za kołami, ale ten za hallem (czyli jak napisałeś: na wałku ssącym) na prawej głowicy też można przy okazji dobrego dostępu. Jeśli zaś nie ciekną lub się nie pocą, to można ich nie ruszać, ale skoro chcesz zmieniać profilaktycznie termostat za 50-80, to czemu nie zmienić simeringów za 30zł?

Napisałeś:

"Głowica 1
Od przodu masz uszczelniacz na wałku wydechowym oraz uszczelniacz na wałku ssącym"

oraz

"Głowica 2.
Od przodu masz uszczelniacz na wałku wydechowym"

To ile uszczelniaczy-simeringów mamy Z PRZODU?
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-02-05, 11:06   

Z przodu 4- jeszcze na wale korbowym i pompie olejowej :P
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2018-02-05, 11:12   

Tak jest w przedlifcie
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-02-05, 13:29   

w pięcio-zaworowych jednostkach macie 4 uszczelniacze z przodu silnika (jako całości):

Zaznaczone na żółto na zdjęciu:

_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-02-05, 13:48   

No i wyszło więcej, a nie mniej :] Ten na wale korbowym to chyba niezłe wyzwanie, bo śruba centralna dokręcona jest jakimś dużym momentem. Niestety też będę musiał ją odkręcać, bo mam do wymiany kółko pasowe :/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.