Autor |
Wiadomość |
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-02-06, 14:34
|
|
|
FOSS napisał/a: | W po-liftach robi się to na blokadzie wału korbowego.
Robiłem wielokrotnie na oryginalnej i jeszcze mi się nic nie zerwało i nie pokrzywiło.
No chyba, że ktoś ma blokadę samoróbkę na jakiejś śrubie z plasteliny to rzeczywiście lepiej tak nie blokować. |
Mam oryginał z ASO. Dla pewności: mowa o blokadzie T40237 wkręcanej z boku w blok silnika służącej jednocześnie do zablokowania go w pozycji do ustawiania rozrządu? |
|
|
|
|
|
|
|
bartez83
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2012 Posty: 245 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2018-02-06, 14:55
|
|
|
Ukaniu napisał/a: | Bał bym się przykręcać blokadę do kółka paska bo same śruby mogą być wytrzymałe ale co jak kółko puści? to przecież jakiś spiek. Na tak małym promieniu na jakim są obsadzone śruby po tym dodatkowym pół obrotu siły będą gigantyczne. |
Kolego tyle razy odkręcałem tym sposobem i nic się nie dzieje.Ostatnio robiłem kapitalke silnika w A3 1.6AKL.I tez odkręcałem i przykręcałem tą śrube |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-02-06, 21:16
|
|
|
albo rozrusznikiem metoda dla twardzieli |
|
|
|
|
MateoKrk
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 06 Mar 2017 Posty: 16 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-02-06, 21:19
|
|
|
pepi napisał/a: | albo rozrusznikiem metoda dla twardzieli |
Bez wątpienia |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-02-06, 21:45
|
|
|
ale skuteczna |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-02-06, 21:50
|
|
|
pepi napisał/a: | albo rozrusznikiem metoda dla twardzieli |
Chyba dla "inteligentnych inaczej".
Ile kosztuje blokada wału korbowego?... 2 dychy?... 3 dychy? 5 dych? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-02-06, 22:29
|
|
|
panowie czytam i nie wierzę dorabiacie ideologię- strach cokolwiek samemu zrobić
Patent z rozrusznikiem jest dość fajny ale dla ludzi myślących i leniwych .
No ale ... |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2018-02-06, 23:53
|
|
|
bartez83 napisał/a: | Kolego tyle razy odkręcałem tym sposobem i nic się nie dzieje.Ostatnio robiłem kapitalke silnika w A3 1.6AKL.I tez odkręcałem i przykręcałem tą śrube |
Może w tych nowszych to kółko solidniejsze jest bo w ABZ to lubią pękać na śrubach.
Patent z rozrusznikiem stosowałem nie raz... Czasem po po swojskich mechanikach nie idzie tego inaczej odkręcić. Choć zwykle jednak są za luźne. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-02-07, 09:06
|
|
|
W ABZ nie włożysz tej blokady na kółko ponieważ koło pasowe przykręcone jest do wału tą dużą śrubą. (trzeba blokować koło pasowe)
Moment dokręcenia 450 Nm
Najlepiej jest blokować jak najbliżej odkręcanej śruby ze względu na duże momenty skręcające pomiędzu śrubąa blo0kadą.
Jak komuś się zdarzyło ukręcić wał to już się nauczył.
Każdy robi jak uważa |
_________________
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2018-02-07, 09:45
|
|
|
Ukręcić wał podczas zakręcania śruby?
karol208 napisał/a: | Każdy robi jak uważa |
Najlepiej jednak robić tak jak to zaleca fabryka... W ABZ ustala sie koło pasowe w nowszych blokuje wał. W obu wypadkach siły odkręcania nie przenosi kółko paska. No ale każdy robi jak uważa |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2018-02-08, 06:30
|
|
|
Czytam patrze i płacze. To są 20l strupy, każde odpalenie motoru moze odnieść odwrotny skutek do zamierzanego a wy się 1 śrubkai uczepili |
_________________
|
|
|
|
|
|