Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 01 ] Luźny pasek rozrządu  
Autor Wiadomość
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-02-06, 14:34   

FOSS napisał/a:
W po-liftach robi się to na blokadzie wału korbowego.
Robiłem wielokrotnie na oryginalnej i jeszcze mi się nic nie zerwało i nie pokrzywiło.

No chyba, że ktoś ma blokadę samoróbkę na jakiejś śrubie z plasteliny to rzeczywiście lepiej tak nie blokować.


Mam oryginał z ASO. Dla pewności: mowa o blokadzie T40237 wkręcanej z boku w blok silnika służącej jednocześnie do zablokowania go w pozycji do ustawiania rozrządu?
 
 
bartez83 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 245
Skąd: WLKP
Wysłany: 2018-02-06, 14:55   

Ukaniu napisał/a:
Bał bym się przykręcać blokadę do kółka paska bo same śruby mogą być wytrzymałe ale co jak kółko puści? to przecież jakiś spiek. Na tak małym promieniu na jakim są obsadzone śruby po tym dodatkowym pół obrotu siły będą gigantyczne.

Kolego tyle razy odkręcałem tym sposobem i nic się nie dzieje.Ostatnio robiłem kapitalke silnika w A3 1.6AKL.I tez odkręcałem i przykręcałem tą śrube ;)
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-02-06, 21:16   

albo rozrusznikiem metoda dla twardzieli
 
 
MateoKrk 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 16
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-06, 21:19   

pepi napisał/a:
albo rozrusznikiem metoda dla twardzieli


Bez wątpienia :]
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-02-06, 21:45   

ale skuteczna :>
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-02-06, 21:50   

pepi napisał/a:
albo rozrusznikiem metoda dla twardzieli

Chyba dla "inteligentnych inaczej".
Ile kosztuje blokada wału korbowego?... 2 dychy?... 3 dychy? 5 dych? :/
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-02-06, 22:29   

panowie czytam i nie wierzę dorabiacie ideologię- strach cokolwiek samemu zrobić :]
Patent z rozrusznikiem jest dość fajny ale dla ludzi myślących i leniwych .
No ale ...
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2018-02-06, 23:53   

bartez83 napisał/a:
Kolego tyle razy odkręcałem tym sposobem i nic się nie dzieje.Ostatnio robiłem kapitalke silnika w A3 1.6AKL.I tez odkręcałem i przykręcałem tą śrube


Może w tych nowszych to kółko solidniejsze jest bo w ABZ to lubią pękać na śrubach.

Patent z rozrusznikiem stosowałem nie raz... Czasem po po swojskich mechanikach nie idzie tego inaczej odkręcić. Choć zwykle jednak są za luźne.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2018-02-07, 09:06   

W ABZ nie włożysz tej blokady na kółko ponieważ koło pasowe przykręcone jest do wału tą dużą śrubą. (trzeba blokować koło pasowe)
Moment dokręcenia 450 Nm

Najlepiej jest blokować jak najbliżej odkręcanej śruby ze względu na duże momenty skręcające pomiędzu śrubąa blo0kadą.
Jak komuś się zdarzyło ukręcić wał to już się nauczył.
Każdy robi jak uważa
_________________

 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2018-02-07, 09:45   

Ukręcić wał podczas zakręcania śruby? <boisie>
karol208 napisał/a:
Każdy robi jak uważa

Najlepiej jednak robić tak jak to zaleca fabryka... W ABZ ustala sie koło pasowe w nowszych blokuje wał. W obu wypadkach siły odkręcania nie przenosi kółko paska. No ale każdy robi jak uważa :]
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2018-02-08, 06:30   

Czytam patrze i płacze. To są 20l strupy, każde odpalenie motoru moze odnieść odwrotny skutek do zamierzanego a wy się 1 śrubkai uczepili <hihiwiesz>
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.