Autor |
Wiadomość |
lohr
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 43 Skąd: białystok
|
Wysłany: 2013-09-08, 10:41 [S8 D2 01
] Odkręcenie śruby centralnej wału
|
|
|
Witam , mam pytanie żeby odkrecic śrubę centralna wału i potem ją przykręcic konkretnym momentem ( wymiana uszczelniacza) to blokowac wał tą blokadą wkręcaną w blok silnika? i to wytrzyma niepognie się nic albo w bloku nic niepęknie ,nieprzestawi sie nic żeby potem założyc rozrząd? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-09-08, 11:00
|
|
|
U mnie w ABZ to kumpel chyba wykrecał rozrusznik albo gdzieś tam jest miejsce by dodatkowo przyblokować na kole zamachowym. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2013-09-08, 11:21
|
|
|
a spróbuj kolego kluczem pneumatycznym, ja tak robiłem i bez problemu poszło, no i bez żednych blokad |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
lohr
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 43 Skąd: białystok
|
Wysłany: 2013-09-08, 11:37
|
|
|
niemam takiego klucza, a pozatym trzeba potem dokręcic ja 200Nm +pól obrotu |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-09-08, 16:59
|
|
|
można metodą silnika
zakładasz nasadkę i blokujesz o podłużnicę i palisz motor
ale to tylko dla doświadczonych
a tak to wykręcaj rozrusznik
blokada nie jest do tego i nierób tak :-D |
|
|
|
|
lohr
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 43 Skąd: białystok
|
Wysłany: 2013-09-08, 17:23
|
|
|
...metoda na strzał z rozrusznika to też średnie rozwiązanie, kiedyś robiłem tak w innym aucie co prawda dokrecana była mniejszym momentem ale odkręcała się (ponoc wał można tez skrzywic tą metoda ale niewiem).
Przeglądałem ElsaWin z tamtąd wynika chyba że to właśnie tą blokadą blokuje się wał korbowy, w fabryce jakoś została przykręcona ta śruba teoretycznie powinno byc narzędzie do blokowania koła zamachowego. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2013-09-08, 18:57
|
|
|
wsadż coś i tyle |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2013-09-08, 21:05
|
|
|
jest specjalny klucz do blokowania tego koła ale jest drogi ,kupujesz zestaw blokad rozrządu do vw t4 2.4 d za 120 zł delikatna przeróbka i idealnie pasuje .Drugi tani sposób to ta jak pisze Pepi kilka razy tak robiłem i nic się nie stało .większość mechaników tak robi których znam.
[ Dodano: 2013-09-08, 22:10 ]
tylko trzeba użyć do tego porządnego klucza |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-09-09, 06:03
|
|
|
i nie pomylić stron bo jeden urwał śrubę :-D |
|
|
|
|
lohr
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 43 Skąd: białystok
|
Wysłany: 2013-09-09, 08:00
|
|
|
... dzieki za podpowiedzi, może zostawie to i niebede zmieniał nie cieknie, bo chciałem a propo wymiany rozrządu, a potem okaże się że cieknie po wymianie uszczelniacza.
A to z ElsaWIn znalazłem:
"31 - 200 Nm i obrócić dodatkowo o 1/2 obrotu (180°)
Wymienić
Nie oliwić dodatkowo
Do luzowania i dokręcania użyć śruby ustalającej -3242- <--(blokada wału)
Wkręcić śrubę ustalającą -3242- → Odnośnik " |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-09-10, 20:53
|
|
|
jeśli nie ma takiej potrzeby to się tej śruby nie odkręca
tylko jak leci ci i poleci na pasek :-D
Wiesz każda marka i model motoru ma szereg blokad i ustawiaczy lecz przy odrobinie rozumu w głowie można to obejść :-D |
|
|
|
|
lohr
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 43 Skąd: białystok
|
Wysłany: 2013-09-12, 17:48
|
|
|
... no nie cieknie ani z wałków ani z wału wszystko jest suche przy silniku aż niewiarygodne,i tak kupiłem te uszczelniacze na wałki corteco a na wał reinza.I tak sam nie wiem czy to ruszac czy tak naprawdę to dożywotnio mogą trzymac te uszczelniacze,a co do blokowania wału to i tak ta blokadę mam do blokowania wału bo będę robic to na zdjętych kołach rozrządu wiec i na blokadach. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-09-12, 20:21
|
|
|
to nie ruszaj ;-) |
|
|
|
|
lohr
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 43 Skąd: białystok
|
Wysłany: 2013-09-19, 23:13
|
|
|
... jednak sucho to było rok temu, wymieniłem wszystkie uszczelniacze od frontu (corteco i wał reinz wrazie co pamiętac żeby odwrócic pierscień nabiegowy żeby uszczelniacz pracował na nowej powierzchni).Blokowałem wał ta blokada co w blok się wkreca, nie drgnie nawet mikron, wał zblokowany jest fest także temat zamykam. ps. wyciągnięcie chłodnicy oleju hardcore respekt dla tych co to robili. |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-09-20, 13:54
|
|
|
eee tam. Zwalasz zawieche i juz jest dostep. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|