Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 01 ] Odkręcenie śruby centralnej wału  
Autor Wiadomość
lohr 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 43
Skąd: białystok
Wysłany: 2013-09-08, 10:41   [S8 D2 01 ] Odkręcenie śruby centralnej wału

Witam , mam pytanie żeby odkrecic śrubę centralna wału i potem ją przykręcic konkretnym momentem ( wymiana uszczelniacza) to blokowac wał tą blokadą wkręcaną w blok silnika? i to wytrzyma niepognie się nic albo w bloku nic niepęknie ,nieprzestawi sie nic żeby potem założyc rozrząd?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-09-08, 11:00   

U mnie w ABZ to kumpel chyba wykrecał rozrusznik albo gdzieś tam jest miejsce by dodatkowo przyblokować na kole zamachowym.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2013-09-08, 11:21   

a spróbuj kolego kluczem pneumatycznym, ja tak robiłem i bez problemu poszło, no i bez żednych blokad
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
lohr 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 43
Skąd: białystok
Wysłany: 2013-09-08, 11:37   

niemam takiego klucza, a pozatym trzeba potem dokręcic ja 200Nm +pól obrotu
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-09-08, 16:59   

można metodą silnika
zakładasz nasadkę i blokujesz o podłużnicę i palisz motor
ale to tylko dla doświadczonych
a tak to wykręcaj rozrusznik
blokada nie jest do tego i nierób tak :-D
 
 
lohr 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 43
Skąd: białystok
Wysłany: 2013-09-08, 17:23   

...metoda na strzał z rozrusznika to też średnie rozwiązanie, kiedyś robiłem tak w innym aucie co prawda dokrecana była mniejszym momentem ale odkręcała się (ponoc wał można tez skrzywic tą metoda ale niewiem).
Przeglądałem ElsaWin z tamtąd wynika chyba że to właśnie tą blokadą blokuje się wał korbowy, w fabryce jakoś została przykręcona ta śruba teoretycznie powinno byc narzędzie do blokowania koła zamachowego.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2013-09-08, 18:57   

wsadż coś i tyle
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Marcin1981 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 313
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-09-08, 21:05   

jest specjalny klucz do blokowania tego koła ale jest drogi ,kupujesz zestaw blokad rozrządu do vw t4 2.4 d za 120 zł delikatna przeróbka i idealnie pasuje .Drugi tani sposób to ta jak pisze Pepi kilka razy tak robiłem i nic się nie stało .większość mechaników tak robi których znam.

[ Dodano: 2013-09-08, 22:10 ]
tylko trzeba użyć do tego porządnego klucza
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-09-09, 06:03   

i nie pomylić stron bo jeden urwał śrubę :-D
 
 
lohr 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 43
Skąd: białystok
Wysłany: 2013-09-09, 08:00   

... dzieki za podpowiedzi, może zostawie to i niebede zmieniał nie cieknie, bo chciałem a propo wymiany rozrządu, a potem okaże się że cieknie po wymianie uszczelniacza.

A to z ElsaWIn znalazłem:
"31 - 200 Nm i obrócić dodatkowo o 1/2 obrotu (180°)
Wymienić
Nie oliwić dodatkowo
Do luzowania i dokręcania użyć śruby ustalającej -3242- <--(blokada wału)
Wkręcić śrubę ustalającą -3242- → Odnośnik "
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-09-10, 20:53   

jeśli nie ma takiej potrzeby to się tej śruby nie odkręca
tylko jak leci ci i poleci na pasek :-D
Wiesz każda marka i model motoru ma szereg blokad i ustawiaczy lecz przy odrobinie rozumu w głowie można to obejść :-D
 
 
lohr 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 43
Skąd: białystok
Wysłany: 2013-09-12, 17:48   

... no nie cieknie ani z wałków ani z wału wszystko jest suche przy silniku aż niewiarygodne,i tak kupiłem te uszczelniacze na wałki corteco a na wał reinza.I tak sam nie wiem czy to ruszac czy tak naprawdę to dożywotnio mogą trzymac te uszczelniacze,a co do blokowania wału to i tak ta blokadę mam do blokowania wału bo będę robic to na zdjętych kołach rozrządu wiec i na blokadach.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-09-12, 20:21   

to nie ruszaj ;-)
 
 
lohr 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 43
Skąd: białystok
Wysłany: 2013-09-19, 23:13   

... jednak sucho to było rok temu, wymieniłem wszystkie uszczelniacze od frontu (corteco i wał reinz wrazie co pamiętac żeby odwrócic pierscień nabiegowy żeby uszczelniacz pracował na nowej powierzchni).Blokowałem wał ta blokada co w blok się wkreca, nie drgnie nawet mikron, wał zblokowany jest fest także temat zamykam. ps. wyciągnięcie chłodnicy oleju hardcore respekt dla tych co to robili.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-09-20, 13:54   

eee tam. Zwalasz zawieche i juz jest dostep.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.