Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 02 LPG] Problem z za bogata mieszanką  
Autor Wiadomość
MICRII 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 76
Skąd: Bystrzyca Górna
Wysłany: 2019-05-02, 08:38   [S8 D2 02 LPG] Problem z za bogata mieszanką

Witam, mam taki problem w moim d2 opis błędu:

Adaptacja mieszanki mnożnikowa blok 1-2 Mieszanka za bogata.

Byłem u gazownika, pokazywał mi w programie diagnostycznym że są różnice między czasami wtrysków pomiędzy głowicami. Stwierdził że mam do wymiany sondy, pierwsze zaraz za silnikiem i będzie po temacie.

Dodam że czuć delikatne drgania silnika na wolnych obrotach, zapewne przez różnice czasów wtrysków.


Co o tym sądzicie ???
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-05-02, 09:15   

Pierwsze co to dokładna diagnoza sond i przeplywki i wtedy można coś wymieniać, doprowadzić by na benzynie nie było żadnych błędów
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-05-02, 21:45   

lambdy można podpatrzeć czy falują odpowiednio `rozjad miedzy stronami to nie tylko lambdy -od lewizny po ustawienie paska :P
 
 
bloku 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 64
Skąd: Reda
Wysłany: 2019-05-03, 08:21   

Również warto zajrzeć do SAI. Często nieszczelne zawory na głowicach powodują wariacje w mieszance. Dokładna diagnoza wszystko powie. Zrobić logi dynamiczne dla poszczególnych wartości sond, przepływki włącznie z czasami wtrysków podczas zmiany fazy rozrządu.
_________________
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
 
 
Miś 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 96
Skąd: Tczew
Wysłany: 2019-05-03, 16:13   

Cewki zapłonowe sprawdzone?U mnie przy uszkodzonych cewkach też była zbyt uboga mieszanka,drgania silnika I wywalal błąd sondy tej przed katem po wymianie cewek na tych z d3 i przy okazji świec problem zniknął :> cewki z d2 bardzo słabo znoszą gaz.
 
 
SOBA 
Moje A8



Rocznik: 2016
Silnik cm3: 1.5
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Opel Insignia B
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2019-05-03, 17:23   

Ile takie cewki z d3 kosztują? Wszytko pasuje p&p?
_________________
Było: A8 D2 4.2 V8 1999r
Było: A8 D2 Long 4.2 V8 2001r
Było: Hyundai i20 1.2 2016r
Było: Hyundai i40 1.7crdi 2015r
Jest: Opel Insignia B 1.5T 2017r
 
 
Miś 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 96
Skąd: Tczew
Wysłany: 2019-05-03, 18:02   

Cewki nowe z d3 są tańsze o parę złotych od nowych z d2, można też zakupić komplet używanych i też powinny się dobrze spisac,przerabiać nic nie trzeba wszystko pasuje :] pod cewki jedynie można kupić podkładki bo te ż d3 są wyższe cena takiej podkładki pod cewke o ile dobrze pamiętam 9zlaso szt.
 
 
MICRII 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 76
Skąd: Bystrzyca Górna
Wysłany: 2019-06-25, 12:30   

Z racji że szewc w dziurawych butach chodzi, zapewne wiecie że nic z tematem nie zrobiłem, bo nie było kiedy. Właśnie jestem na urlopie nad Morzem i zrobiłem trasę 500km i co dziwne tak jak check wywalało z błędami za bogatej mieszanki po ok 30 km od skasowania go. Tak teraz pojawił się dopiero po ok 400km. Ale wcześniej zapaliła się trakcja + abs, po podłączeniu testera diag standardowo wyskoczyły 2 błędy za bogatej mieszanki blok 1 i 2 plus błąd przepływomierza.

Czy jest możliwość że moje problemy z za bogatą mieszanką pochodzą z uszkodzonej przepływki???

Dodam że wóz spalił mi na trasie 500km 16l lpg przy stałej prędkości 140-160km/h
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-06-25, 13:06   

a bład przepływki aki ?
 
 
MICRII 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 76
Skąd: Bystrzyca Górna
Wysłany: 2019-06-25, 17:09   

P0101 Czujnik MAF przepływ masy powietrza sygnał poza zakresem
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-06-25, 20:56   

jak nie ma lewizny to do wymiany
 
 
MICRII 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 76
Skąd: Bystrzyca Górna
Wysłany: 2019-06-25, 21:26   

Jak wrócę z urlopu sprawdzę dolot i jak będzie ok zmienię przepływkę i zobaczymy co się będzie działo.
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2019-06-25, 21:48   

Przepływomierz może i siada ale z czego są różnice pomiędzy bankami?
Chyba, że różnice niewielkie ale tylko jedna wychodzi lekko poza zakres.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-06-26, 06:59   

ja np u siebie mam wielkie
na poprzednim silniku też tak było i na nowym jest identycznie
u mnie to raczej coś z lambdami jest ale ze sterownik lpg sobie poradził z tym to jakoś nie ma kiedy <boisie>
 
 
MICRII 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 76
Skąd: Bystrzyca Górna
Wysłany: 2019-06-27, 09:58   

Tylko dziwne że nie ma komunikatu o uszkodzonych sondach, na obydwóch jest tylko notoryczny komunikat "mieszanka mnożnikowa za bogata"

[ Dodano: 2019-06-27, 11:01 ]
Zmienię przepływkę i zobaczymy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.