Autor |
Wiadomość |
mlody91
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 202 Skąd: LBN
|
Wysłany: 2016-08-10, 21:36 [S8 D2 97 LPG
] Przepalona wtyczka od sondy i urwany kabel
|
|
|
Witam, panowie dzisiaj wziąłem sie za przegląd sond gdyz przypadkowo znalazlem wtyczke na kolektorze przetopiona ale na szczęście tylko powierzchownie, z drugiej strony znalazlem wiszacy na jednym wlosku kabel ktory po dotknięciu odpadl, tyle ze z pod samej wtyczki której nie idzie rozebrać. . I tu jest problem, czy można pominąć wtyczke i podłączyć sie bezpośrednio za nia w ten kabel?
|
_________________ Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił... |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-08-10, 21:41
|
|
|
mlody91 napisał/a: | po dotknięciu odpadl, tyle ze z pod samej wtyczki której nie idzie rozebrać | Wtyczki oczywiście nie rozbierzesz bo to odlew ale pin bez problemu wyciągniesz, co lepsze możesz dokupić ów jeden pin wraz z kablem w ASO za parę złotych |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
mlody91
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 202 Skąd: LBN
|
Wysłany: 2016-08-10, 21:46
|
|
|
Dzieki bardzo, ide spróbować
[ Dodano: 2016-08-10, 23:14 ]
Niestety nie udalo sie go wyciagnac. Mozna to ominąć lutujac bezpośrednio do kabla od sondy? |
_________________ Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił... |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-08-10, 22:38
|
|
|
Do kabla sondy się nie lutuje, przewód można skręcić albo zacisnąć w tulejce. Skręcenie wystarczy. Od strony instalacji można lutować.
Nie lutuje się bo często są to kable nie zwilżalne cyną. Druga sprawa to jest utrudnienie dyfuzji powietrza przez taki kabel. Ona jest wymagana do pracy bo dostarcza atmosferę odniesienia. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-08-11, 04:32
|
|
|
nie chodzi o to tylko przy lutowaniu można uszkodzić lambdę |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-08-11, 19:38
|
|
|
Ukaniu napisał/a: | Skręcenie wystarczy | Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktoś w to uwierzy
pepi napisał/a: | przy lutowaniu można uszkodzić lambdę |
Owszem, o ile użyjesz do tego palnika gazowego |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-08-11, 19:45
|
|
|
lutowałem juz setki sond i do tej pory z zadna nie bylo problemu.
Problemy sa, owszem, ale przy zaciskanych albo skrecanych przewodach. Utleniaja sie, dostaje sie wilgoc i juz mamy problemy.
Szczerze mówiac nie wiem skąd mit o zaciskanych przewodach, jaka przyczyna teorii nie lutowania...
Nawet palnikiem ciezko uszkodzic sonde, w koncu pracuje w jakichs 900'C |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-08-11, 19:52
|
|
|
ale z was kowale |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-08-11, 20:41
|
|
|
pepi napisał/a: | ale z was kowale | Ty z tej samej plasteliny ulepiony |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
mlody91
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 202 Skąd: LBN
|
Wysłany: 2016-08-11, 20:45
|
|
|
Nie lutowalem, polaczylem je zlaczka elektryczna. Na szczęście udalo sie troszke podciac wtyczke dzieki czemu mialem 0,5cm przewodu bledy sond usunięte:)
[ Dodano: 2016-08-11, 21:47 ]
danishow napisał/a: | pepi napisał/a: | ale z was kowale | Ty z tej samej plasteliny ulepiony |
|
_________________ Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił... |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-08-11, 20:51
|
|
|
ja jestem kowalem swojego losu nie auta
auto się drutuje |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-08-11, 21:05
|
|
|
pepi napisał/a: | auto się drutuje | Chyba Twoje |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-08-11, 22:12
|
|
|
Tutaj
http://in.bosch-automotiv...lambda_sensor_1
"
Bosch has developed a special connector, as soldering is not allowed with lambda sensor
"
Jest niedozwolone, a każdy robi jak chce.
Ja skręcam albo zaciskam w tulejce i działa.
Teflonowe przewody niosą powietrze jako odniesienie dla ceramicznego czujnika.
Lutowanie nie uszkodzi elektrycznie ale może ograniczyć przepływ powietrza.
W sondach szerokopasmowych istotne jest np umieszczenie końca przewodów z wtykiem w miejscu w którym jest czyste powietrze bez zanieczyszczeń spalinami czy parami benzyny bo może fałszować wynik. Dopiero po pewnym czasie poprawiono konstrukcję sond szerokopasmowych i odniesieniem jest prąd.
danishow napisał/a: |
Ukaniu napisał/a:
Skręcenie wystarczy
Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktoś w to uwierzy |
Z łaski swojej odpuść sobie ocenianie mojej wiedzy bo jeszcze ktoś Ci uwierzy i będzie lutował. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-08-11, 22:36
|
|
|
Ukaniu, nie oceniam Twojej wiedzy tylko to co napisałeś ...nie nakłaniałem też do lutowania . Używając odpowiedniej cyny i koszulki termokurczliwej otrzymujemy stałe i mocne połączenie nie zaburzając przy tym przepływu prądu/sygnału oraz powietrza potrzebnego do prawidłowego działania sondy.
Proszę zweryfikuj to co napisałem i ewentualnie popraw dla potomnych. Pzdr.
|
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-08-11, 22:52
|
|
|
Kiedyś znajomy chciał przedłużył kable uniwersalnej sondy szerokopasmowej więc je pięknie polutował, zaizolował termokurczem z klejem. Pomiary sondy odpłynęły stopniowo w ciągu kilku miesięcy w dal. Z drugą zrobił to samo i zastanawiał się czego one są takie kiepskie. Dobrze, że ten pomiar był tylko kontrolny a nie pędził silnik w pętli bo mógł sobie zafundować remont w mocno nadmuchanej zabawce.
Oczywiście, że połączenia lutowane są dobre - ale tu mogą szkodzić. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|