Autor |
Wiadomość |
sniper
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 23 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 2009-06-28, 09:49 [D2 95 4.2PB
] Czujnik obrotów wału korbowego silnika
|
|
|
Panowie...nadeszly ciemne dni.strzezcie sie czujnika obrotw kata walu korbowego.mnie dosieglo wczoraj.auto ma problemy z odpaleniem silnika a jesli odpali nie mozna przewidziec na jak dlugo.koszt czujnika uzywanego z roczna gwarancja ok 150zl,nowy ok 500zl.jest on zamontowany w bloku silnika na samym dole wiec niezbedny jest kanal.jesli sie nie myle sa oba takie czujniki.drugi na kole zamachowym bodajze.coz.perla w garazu zaciagnieta na linie ale wstyyyyd....pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
sniper
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 23 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 2009-09-30, 08:23
|
|
|
witam.jak odpali to kreci sie normalnie i nie przerywa.ten czujnik albo chodzi albo nie poprostu.to byla katastrofa.jest kilka typow tych czujnikow i tzeba kupic dokladnie taki sam.pozdrawiam i sorry za taka zwloke |
|
|
|
|
sebamac-kg
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Q Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebek
Jeżdzę: CCCO
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 29 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2009-10-16, 13:33
|
|
|
Tez to mialem, niestety. Czujnik 116zl |
|
|
|
|
|
|
|
Myski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2012 Posty: 69 Skąd: Warszawa/mazowieckie
|
Wysłany: 2013-07-28, 10:53
|
|
|
Czesc Panowie,
mam podobny problem i potrzebuje nowy czujnik, auto mam z 95 r. i podobno ciezko dostac nowy zamiennik w rozsadnej cenie. W ASO ponad 500 zl plus przejsciowka, |
|
|
|
|
stanis91
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 6 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2013-07-28, 12:04
|
|
|
A jak Ci auto chodzi na uszkodzonym czujniku wału? Bo moje odpala ale pracuje jakby na 4 cylindrach, strzela w wydech i kąt wyprzedzenia zapłonu dochodzi czasami do 90 stopni :-P Do mojego auta nowy czujnik to koszt 650zł. Auto z 94r... |
|
|
|
|
|
|
|
Myski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2012 Posty: 69 Skąd: Warszawa/mazowieckie
|
Wysłany: 2013-07-28, 16:51
|
|
|
Jak juz odpale to chodzi normalnie, nawet nie podejrzewalem, ze ten czujnik mi pada sadzilem, ze to pompa. Okazalo sie ostatecznie, ze i pompa i czujnik. Dwa razy mi sie zdarzylo, ze podczas jazdy mi zgasl i nie chcial odpalic, ale z tego co czytalaem to takie objawy to czujnika halla
[ Dodano: 2013-07-28, 17:53 ]
Stanis, ja dostalem od mechanika info, ze jest opcja kupna przejsciowki i czujnika o takim numerze 0261210111 (bosch), jutro zamierzam to zalatwic. Przejsciowka 200zl czujnik drugie 200zl, ja mam silnik ABZ (220 kW/299km) |
|
|
|
|
stanis91
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 6 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2013-07-28, 21:05
|
|
|
Przejściówka na wtyczkę 200zł? To można samemu zrobić i też powinno działać chyba? ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2013-07-30, 09:36
|
|
|
To jest właśnie problem ze skrzynią 4HP24A. Zamienników czujników brak.
Tego czujnika: 0261210111 nie dostaniesz. Wycofany z produkcji.
Zostaje kupno czujnika w ASO (cena około 600 zł). 077 905 381D
Czujnik będzie miał inną wtyczkę i nie pasuje P&P.
Trzeba dokupić gniazdo z kabelkami do ECU do podłączenia.
ASO (4D0 971 379) cena 200 zł.
Lub wersja tańsza
Samo gniazdo bez kabelka (1J0973723G) dostępne na Allegro.
Dodam jeszcze, iż nie kupować używek, szybko padną.
Problemem leży w kruszejących izolacjach dwóch przewodów idących w żyle.
Od wygrzania i ruszania nim pękają i mają wewnętrzne zwarcia.
Na zewnątrz wygląda wszystko OK w środku popękane kruszejące izolacje.
Używany będzie taki sam... |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
stanis91
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 6 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2013-07-30, 14:48
|
|
|
Znam to, mój właśnie tak miał ale musi być wyjątkowo wredny, bo po wymianie całego przewodu na inny auto odpala ale już oporność czujnika uległa zmianie z 925 na 800 ohm. I w ogóle silnik pracuje jak nie powiem co... Praktycznie można rzec że nie pracuje :-x Od czasu do czasu nie chce wcale odpalić,wtedy wyjęcie czujnika i postukanie nim pomaga. Ale to tylko takie kombinacje, jak auto trzeba przestawić z miejsca w miejsce na podwórku. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-07-31, 10:22
|
|
|
Myski napisał/a: | Dwa razy mi sie zdarzylo, ze podczas jazdy mi zgasl i nie chcial odpalic, ale z tego co czytalaem to takie objawy to czujnika halla |
To raczej typowe przy uszkodzonym właśnie czujniku kąta obrotów wału korbowego ;-)
Myski napisał/a: | Stanis, ja dostalem od mechanika info, ze jest opcja kupna przejsciowki i czujnika o takim numerze 0261210111 (bosch), jutro zamierzam to zalatwic. Przejsciowka 200zl czujnik drugie 200zl, ja mam silnik ABZ (220 kW/299km) |
Szczerze... skoro takie kombinacje kosztują razem 400pln lub więcej to chyba jednak lepiej kupić nowy oryginał z ASO za te niecałe 600pln i mieć wszystko P&P i tak jak w oryginale. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Myski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2012 Posty: 69 Skąd: Warszawa/mazowieckie
|
Wysłany: 2013-08-02, 21:09
|
|
|
Finalnie skonczylo sie na 600 zl czujnik, 200 zl przejsciowka. Obdzwoniwem chyba wiekszosc hurtowni i zawsze slyszalem to samo "wycofane z produkcji" , "nie, niedostanie Pan tej czesci"...mimo, ze mieli ja w ofercie. Mam zamiar jak odbiore auto i dostane zużyte/uszkodzone czesci zaniesc je do znajomego elektronika (czujniki, ECy U, komputer itp) zobaczymy co powie moze cos sie uda postawic na nogi.....jak cos bede wiedzial wiecej dam znac.
FOSS napisał/a: | To raczej typowe przy uszkodzonym właśnie czujniku kąta obrotów wału korbowego ;-) |
Opierałem sie na komentarzah z forum...czujnik Halla taka czy tak tez wymieniam.
Najprawdopodobniej jeszcze wymienie moduł zapłonowe na Hella bo cos zamulony jest na Boscha (jak wsadzilem jakies no name-y to chodzil o dziwo lepiej ale nie moglem poradzic sobie razem z gazownikiem z praca auta jak stal w miejscu, na gazie oczywiscie) |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-08-03, 20:33
|
|
|
Myski napisał/a: | Obdzwoniwem chyba wiekszosc hurtowni i zawsze slyszalem to samo "wycofane z produkcji" , "nie, niedostanie Pan tej czesci"...mimo, ze mieli ja w ofercie. |
wrrrrrrrrrrrrr, to tak jak ja szukając jarzma do tylnych zacisków hamulcowych.... w wielu hurtowniach jest niby w ofercie ale dostępność 0 |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Myski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2012 Posty: 69 Skąd: Warszawa/mazowieckie
|
Wysłany: 2013-08-04, 11:17
|
|
|
Ty Damian masz duzo nowsze auto to w wiekszosci przypadkow z dostepnoscia powinno byc troche lepiej (oczywiscie tez sa na pewno u Ciebie rowniez czesci - Biale Kruki ), u mnie wystarczyloby abym mial auto dwa lata mlodsze i zaplacil bym 180zl, no ale kto wiedzial. Auto bylo kupione na spotnanie od przyjaciela..... |
|
|
|
|
|
|
|
emdzej
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 373 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2013-08-09, 09:37
|
|
|
A wywalało Ci jakiś błąd kolego? |
|
|
|
|
|