Autor |
Wiadomość |
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2014-10-11, 09:56
|
|
|
puzzel1 napisał/a: | czujnik hamulca tez mi wywalało ostatnio, podregulowałem go i wsadziłem wszystkie żarówki nowe, juz sie nie pojawia |
no tak ale jak go podregulować? Bo żarówki mam wszystkie sprawne
Aha i jeszcze ciekawostka - olej jaki zalał poprzedni właściciel 4tyś km temu to Mobil ATF LT 71141
Czy to dobry olej do tej skrzyni?? |
|
|
|
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-10-12, 11:13
|
|
|
lesdud napisał/a: | no tak ale jak go podregulować? Bo żarówki mam wszystkie sprawne |
on jest wkręcany na gwincie, u mnie byl delikatnie przekręcony w lewo |
|
|
|
|
|
|
|
Hesher [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-12, 20:04
|
|
|
olej dobry jest, |
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2014-10-27, 01:13
|
|
|
odświeżam temat, gdyż jestem w domu i sprawdziłem dziś vagiem błędy i jak mówiłem w skrzyni nie ma żadnych błędów i pracuje w normalnym trybie, natomiast w silniku mam błąd:
P0321 Czujnik prędkości silnika-G28 Nieprawidłowy sygnał
Czy ten błąd ma wpływ na szarpanie skrzyni?
Dodam jeszcze że po dzisiejszej jeździe kilka przełożeń było zupełnie płynnych, natomiast po pewnym czasie szarpnięcie było przy przełożeniu z 1na2 i z 3na4 i tylko w górę, reszta przełożeń odbywa się zupełnie płynnie - nawet nie czuć momentu przełożenia.
Później po kolejnym odpaleniu znów przez jakiś czas było na każdym biegu płynnie a potem znów szarpało na tych biegach o których pisałem. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-27, 09:09
|
|
|
lesdud napisał/a: | natomiast w silniku mam błąd:
P0321 Czujnik prędkości silnika-G28 Nieprawidłowy sygnał
Czy ten błąd ma wpływ na szarpanie skrzyni? |
Oczywiscie że tak. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-10-27, 10:05
|
|
|
lesdud, praca silnika przekłada się na pracę ASB. Podmień czujnik i sprawdź czy się poprawiło. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2014-10-29, 22:17
|
|
|
Dziś podczas diagnozowania skrzyni VAG-505mini wyszedł mi taki błąd skrzyni:
17087
P0703 Włącznik światła hamowania-F Błąd w obwodzie elektrycznym
Co to za błąd, jak sobie z nim poradzić?
Czy ten błąd może mieć jakikolwiek wpływ na moje szarpanie? |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2015-09-18, 19:16
|
|
|
No więc temat już do zamknięcia.
W końcu oddałem skrzynię do naprawy w Toruniu ( http://www.automatskrzynia.pl/ )
Fachowcy najpierw spróbowali podmiany 2 innych płyt sterujących co nie dało skutku, po czym zadzwonili z pytaniem czy rwać skrzynię, ale to większe koszty (4500-7000 BRUTTO), zgodziłem się bo chciałem mieć w końcu skrzynię pracującą idealnie.
Po rozebraniu Pan zadzwonił i powiedział, że zabezpieczenie jakiegoś kosza (ale nie tego forwardu) wypadło i narobiło te szkody, powiedział że należy wymienić ten kosz - wszystkie tarczki itp, komplet uszczelnień, filtr olej no i regeneracja konwentera bo zaczyna już pylić (cokolwiek to znaczy) No i za to wszystko z robocizną 5000 będzie chciał. Zgodziłem się, zapytałem jeszcze o kosz Forwardu i koleś mówił że mój jest w idealnym stanie i nie trzeba wymieniać.
Teraz auto śmiga jak marzenie.
Jakby co to polecam ten zakład naprawy skrzyń - profesjonalne podejście do klienta i ekipa która naprawdę ma pojęcie o tym co robi.
Na naprawę dostałem pół roku gwarancji, ale mam nadzieję, że nie będę już miał ze skrzynią żadnych problemów |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-18, 21:15
|
|
|
Kosz forwardu jesli nie był juz wcześniej wymieniany to rozpadnie się i tak gdyż te ori sa robione z plasteliny... Kazda 5hp padnie to tylko kwestia czasu... |
|
|
|
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2015-09-18, 21:47
|
|
|
Apophis napisał/a: | Kosz forwardu jesli nie był juz wcześniej wymieniany to rozpadnie się i tak gdyż te ori sa robione z plasteliny... Kazda 5hp padnie to tylko kwestia czasu... |
Dzięki za "pocieszenie". Właśnie, że to nie jest oryginalny kosz forwardu tylko już wymieniony na wzmacniany- tak koleś mi mówił.
Dlaczego mówisz że z plasteliny skoro ja znam ludzi którzy na skrzyni 5hp już 200tyś km zrobili i nie narzekają
Ja robię 10tyś rocznie, więc mam nadzieję, że przynejmniej przez 5-6 lat nie będę musiał nic w skrzyni robić |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-18, 21:55
|
|
|
Jak masz zmieniany to nie musisz sie martwić. na nowej skrzyni zrobisz spokojnie 200-300tys ale to sa juz okolice maximum. 4hp wytrzymywały wiecej ale nie dużo więcej. |
|
|
|
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2015-09-19, 06:10
|
|
|
Apophis napisał/a: | Jak masz zmieniany to nie musisz sie martwić. na nowej skrzyni zrobisz spokojnie 200-300tys ale to sa juz okolice maximum. 4hp wytrzymywały wiecej ale nie dużo więcej. |
To jeśli nawet moja po naprawie wytrzyma chociażby 100tyś to i tak mam już 10 lat spokoju z tym tematem |
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2015-11-18, 22:19
|
|
|
Po naprawie skrzyni zauważyłem, że spalanie wzrosło mi o jakieś 2-3 litry na 100km.(jak przedtem komp pokazywał mi np 14l/100km to w realu lpg wychodziło około 16, a teraz to jak komp pokazuje 14 to spalanie wychodzi mi w okolicach 18l/100km LPG)
Zastanawiam się, czy Lock UP działa u mnie prawidłowo po regeneracji konwertera.
Jak to najlepiej sprawdzić? Kiedy obroty powinny maleć i o mniej więcej ile? Czy Lock UP działający prawidłowo powinien załączać się na każdym biegu i przy każdej prędkości? |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-11-19, 00:26
|
|
|
Podjedz do mnie w przyszlym tygodniu pod koniec (miedzy sroda a sobota) jak dasz rade to spawdzimy vagiem ten konwerter. Lockup zapina na biegach 4 i 5 i przy okreslonych prędkosciach (zazwyczaj powyzej 100 na godzine). Co naprawiales w skrzyni? Sam konwerter czy kompletny remont robiles? |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|