Autor |
Wiadomość |
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-05-09, 05:56 Miernik grubości lakieru
|
|
|
Witam,
Jako że szukam sobie S8 postanowiłem zaopatrzyć się w miernik grubości lakieru z obsługą Alu.
Kiedyś kupiłem na allegro taki śmieszny miernik w kształcie długopisu, jednak jest to zabawka dla wytrwałych.
Na rynku jest dużo modeli mierników elektronicznych, jednak nie wiem na jaką firmę zwrócić uwagę.
Tutaj prośba do Was forumowicze, może ktoś miał styczność z tymi urządzeniami i może więcej się wypowiedzieć?
Miernik nie będzie służył w celach zarobkowych, użyję go przy zakupie S8 a później ewentualnie będę pożyczał znajomym, albo jak ktoś z forum będzie szukał auta w moich okolicach to podjadę sprawdzić.
Jaką markę mierników wybrać aby zachować proporcję cena/jakość ?
Czym kierować się przy wyborze? Na jakie parametry zwracać uwagę?
Widziałem mierniki z magnesem na przewodzie, te modele zawsze są droższe, czy warto?
Z góry dzięki za info!
Pozdrawiam
sg |
|
|
|
|
|
|
|
kojot1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: paweł
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 74 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2011-05-09, 22:41
|
|
|
osobiście mam taki zwykły miernik do alu bez tej sondy na przewodzie ,ale jak bym kupował następnym razem to właśnie z takim kabelkiem, żeby dokładnie zmierzyć grubość lakieru trzeba dokładnie przyłożyć miernik i myślę że taki właśnie na przewodzie będzie o wiele wygodniejszy tyle mogę doradzić . |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-05-09, 23:30
|
|
|
ale nawet taki z sondą na przewodzie wymaga wprawy, tak zaraz się to nie uda trzeba trochę cierpliwości więc zaraz po kupnie jak pojedziesz z tym oglądać auto to zwariujesz, trzeba najpierw sporo poćwiczyć |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2011-05-10, 00:39
|
|
|
sebos17, mam taki miernik co ma colln i powiem Ci, że trochę żałuję zakupu. Strasznie to wolne i trochę tandetne. Ale jeśli by to miało być na raz to chyba nie warto inwestować więcej. Bardzo jest wrażliwy na kąt przyłożenia i trzeba mocno dociskać by nie zafałszować pomiaru. strasznie wolne jest to urządzenie. |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-05-10, 05:38
|
|
|
Lechu napisał/a: | sebos17, mam taki miernik co ma colln i powiem Ci, że trochę żałuję zakupu. Strasznie to wolne i trochę tandetne. Ale jeśli by to miało być na raz to chyba nie warto inwestować więcej. Bardzo jest wrażliwy na kąt przyłożenia i trzeba mocno dociskać by nie zafałszować pomiaru. strasznie wolne jest to urządzenie. |
Trochę mnie to zaniepokoiło, ponieważ właśnie na taki miernik się nastawiałem...
Jak kiedyś miałem wypadek 100 C4 i przyjechał rzeczoznawca z PZU na ocenę szkody miał ze sobą miernik. Mierzenie odbywał się praktycznie raz dwa, przykładał, zapisał i dalej, bez dociskania, bez patrzenia na kąty, z tego co zobaczyłem na kartce pomiary były praktycznie identyczne (auto przedtem nie było malowane) Ciekawe jakim miernikiem posługiwał się... ? |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-05-10, 10:18
|
|
|
odpowiednio droższym |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
kojot1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: paweł
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 74 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2011-05-10, 13:54
|
|
|
dokładnie mam taki miernik jak na fotce tylko bez kabelka ,wykonanie może i tandetne ale mierzy bardzo dokładnie więc nie widzę przeciw wskazań żeby go nie kupić ,czy wolny to fakt demonem szybkości to nie jest ale daje radę ,jak pisał colln trochę wprawy, pomierzysz swoje auto którym latasz to na pewno zrozumiesz o co w tym chodzi ja mogę tylko polecić , z resztą po zakupie nowego auta schowasz do szuflady i będzie leżeć do następnych zakupów, nie ma sensu inwestować w coś droższego ,ale oczywiście Twój wybór . |
|
|
|
|
Maciex
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 137 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-05-10, 20:33
|
|
|
Ja też obsługiwałem ten miernik bez kabelka. Może pomiar nie zawsze trwa sekundę ale w 5min da się dość dokładnie wybadać bezwypadkowość każdego elementu |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-05-11, 06:04
|
|
|
Czyli nie jest tak źle ;-) Dowiedziałem się, że w Białymstoku jedna z wypożyczali elektronarzędzi ma w ofercie również mierniki lakieru, podjadę i zobaczę co tam mają. Jeżeli jest to allegrowy sprzęt za 200 zł to trzeba to lepiej sobie kupić, ale jeżeli mają coś lepszego to będę wypożyczał, 20 zł za dobę to nie tragedia w porównaniu do tego co można nim wykryć ;-) |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
|
|
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-01-09, 18:04
|
|
|
I faktycznie jest możliwość wyboru rozdzielczości pomiaru 1 lub 10um? Właśnie tak się zastanawiałem nad sondą na kabelku. Szybko dokonuje pomiaru? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2013-01-09, 19:38
|
|
|
moj znajomy ma ten nr 2. Czesto pożyczam i polecam. Szybki pomiar, cena tez spoko. Tylko jak jest słaba bateria to oszukuje.
[ Dodano: 2013-01-09, 19:39 ]
poza tym miernik z kablem to wygoda |
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
Wysłany: 2013-01-09, 20:57
|
|
|
Wiesz co szczerze nie pamietam czy mam mozliwosc wyboru rozdzielczosci co 1 czy 10, ale u mnie mam co 10, co 1um jest srednio potrzebne, bo i tak grubosc ori zaczyna sie od ok 40, w zaleznosci od miejsca i marki |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-01-10, 00:26
|
|
|
Również posiadam i używam ten z numeru 2.
Polecam, prosty w obsłudze a sonda na kablu, jaki już koledzy opisali, daje pełne pole do popisu.
Nie jedno A8/S8 już nim obadałem... łącznie ze swoją obecną :lol:
Co do baterii... zawsze mam ze sobą zapasową ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|