Autor |
Wiadomość |
Pietro
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 22 Skąd: Wieszowa
|
Wysłany: 2012-04-02, 14:04 Strach przed chipem
|
|
|
Witam wszystkich. Juz od jakiegoś czasu myślę w mojej 2.5 zrobić chipa lecz różni ludzie różnie mówią jedni że auto na tym długo nie pociągnie a jedni że jeśli nie będzie się go żyłować to posłuży tak długo jak bez chipa a jeszcze inni jeszcze inaczej mówią może znalazł by się ktoś co by z głową doradził... dodam że nie startuje w zadnych wyscigach ani nic tylko chodzi o to żeby zawsze mieć troche mocy w zapasie do tego jeszcze dodam że silniczek w stanie idealnym nie klupie nie dymi pięknie zapala przy -25 jak i przy wysokich temp. Prosze o odpowiedz pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-04-02, 14:11
|
|
|
Pietro napisał/a: | dodam że nie startuje w zadnych wyscigach ani nic |
to podniesienie mocy o około 15% nie powinno zrobić różnicy pomimo to że będziesz miał większy moment i może troszkę mniej palić , jeśli nie będziesz piłować go to spokojnie nic mu nie powinno być , jeśli to będzie zrobione z głową , a nie "chip allegro "
Pietro napisał/a: | chodzi o to żeby zawsze mieć troche mocy w zapasie |
co do tego to polecił bym tobie 4.2PB+LPG , jeździsz taniej niż 2.5TDI , a i mocy masz wystarczająco dużo 300km+ powinno tobie spokojnie wystarczyć do bezpiecznego wyprzedzania ;-) |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
Pietro
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 22 Skąd: Wieszowa
|
Wysłany: 2012-04-02, 14:20
|
|
|
tzn powiem tak jesli mialbym 4.2 na benzynie w życiu nie przerobil bym na gaz bo troche głupio by sie z tym zylo miec 4.2 i na dodatek w gazie:P ja jestem zdania stac cie na duzy piec...? to musi cie tez stac zalac go:P dlatego kupiłem 2.5 bo znam ten silnik ale zaluje ze nie wybralem 3.3 no trudno 2.5 tez fajne:P Jesli ktos ma jeszcze jakies zdanie na to co napisalem (chip) prosze pisac |
|
|
|
|
TROLU
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2012 Posty: 86 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-04-02, 14:22
|
|
|
Znajomy ma zrobiony soft troche mocniejszy okolice 20%
Jezdzi dynamiczniej , spalanie zmalało nic się nie dzieje..
Oczywiście mowa tu o sofcie a nie jakimś boxie czy gotową mapa z allegro |
|
|
|
|
|
|
|
Pietro
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 22 Skąd: Wieszowa
|
Wysłany: 2012-04-02, 14:28
|
|
|
no tylko i wylacznie zastanawialem sie nad ta firma v tech. A to jakie ma tez 2.5 150 KM ? Powiedzcie mi jeszcze ile trwa taki zabieg? |
|
|
|
|
martab99
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 157 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-04-02, 15:36
|
|
|
Pietro napisał/a: | no tylko i wylacznie zastanawialem sie nad ta firma v tech |
|
_________________ Marcin
4WD + 1WD |
|
|
|
|
|
|
|
TROLU
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2012 Posty: 86 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-04-02, 16:03
|
|
|
Pietro napisał/a: | no tylko i wylacznie zastanawialem sie nad ta firma v tech |
Kup od razu nowy silnik .. :lol: :lol:
P.s
http://www.compsport.pl/ jedyna firma godna polecenia w twoich rejonach, ewentualnie GTO czechowice dziedzice < ale do niego musiał bys zadzwonić wiem że tworzy mocne benzyny itd
Zrobienie softu w takim silniku to generalnie kosmetyka jednak ktoś musi mięć jakieś pojęcie
Od ręki Ci to powinni zrobić oczywiście zależy czy ty chcesz z hamownią czy tylko tak o wgranie mapy itd.. |
|
|
|
|
Pietro
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 22 Skąd: Wieszowa
|
Wysłany: 2012-04-02, 16:19
|
|
|
dlaczego twierdzisz ze mam kupic nowy silnik? |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-04-02, 16:43
|
|
|
Pietro napisał/a: | tzn powiem tak jesli mialbym 4.2 na benzynie w życiu nie przerobil bym na gaz bo troche głupio by sie z tym zylo miec 4.2 i na dodatek w gazie:P ja jestem zdania stac cie na duzy piec...? |
w twoim wieku tak samo myślałem , ale wiesz czasy kuchenek gazowych już minęły , mamy 21 wiek , temat instalacji LPG w A8 był już ruszany i padło tam zdanie " skoro mogę cieszyć się jazdą 4.2 za połowę ceny to czemu tego nie robić "
Silnik 4.2 jest dość wytrzymały i nie bał bym się że dobrze założone LPG może mu zaszkodzić ;-)
A czy to wstyd , czy głupie uczucie podjechać na stacje A8 D2 czy nawet D3 zatankować to raczej nie u mnie .
Ale z takiej wypowiedzi to raczej stawiam na "co sąsiedzi powiedzą że mam A8 i LPG tankuję do niego ??"
A zastanawiałeś cię co mówią "sąsiedzi" na temat 2.5TDI :?: :?:
to TYLKO A8 (bez osiągów) ;-)
A tym bardziej z napędem na jedną oś ;-) "inwalida"
Jak A8 to tylko quattro i tylko 4.2 :mrgreen:
Takie jest moje zdanie :mrgreen:
Co do chipa to nie mogę polecić ponieważ nie miałem przyjemności chipowania auta
przy 300km to mi nie potrzebne ;-) |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
sevi
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Seweryn
Jeżdzę: A8 W12
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Lut 2011 Posty: 94 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2012-04-02, 17:16
|
|
|
K...wa ile mozna gadac o tym ze jak Cie stac na duzy motor to tylko PB osobiscie latam na PB ale w swoim zycu miale Matiza na LPG !!!I bylo fajnie :mrgreen:
Jesli jest taniej to latac i na opalowym jesli nie szkodzi motorowni.
A Moim zdaniem LPG jest takim samym paliwem jak PB czy ON.
pozdr. |
_________________ A8 D2 6.0 W 12
BMW 645 CI
Zaczyna brakowac mocy! |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-04-02, 17:46
|
|
|
Pietro napisał/a: | tzn powiem tak jesli mialbym 4.2 na benzynie w życiu nie przerobil bym na gaz bo troche głupio by sie z tym zylo miec 4.2 i na dodatek w gazie:P ja jestem zdania stac cie na duzy piec...? to musi cie tez stac zalac go:P |
sorki nie mogłem się powstrzymać ;-) oczywiście luz Kolego, każdy ma prawo do wyrażania swoich racji. 2.5 TDI śmiało można podkręcić, ale tylko w zaufanym warsztacie, znajomy lata tak już nie wiem dwa albo trzy lata (wcześniej robił remont silnika i tipa który pochłonął masę kasy dlatego został z autem na kilka lat :-P ) |
_________________
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-04-02, 17:53
|
|
|
sevi, I tu są oklaski dla Ciebie. Moim zdaniem nie ma znaczenia czy to PB czy ON czy LPG. Na wszystkim da się jeździć. Ja u siebie założyłem instalację po 3 latach i zapewnieniach wielu osób że nic się nie stanie. Ale nie o to pyta autor. Moim zdaniem i po wielu rozmowach ze znajomymi którzy mają zaczipowane auta ( a raczej po programie bo to bardziej profesjonalne i bezpieczniejsze). Z tego co mówili to silniki są konstruowane ze sporym zapasem i niewielkie podniesienie mocy do 20% jest bezpieczne. Kumpel który miał kiedyś V6 w benzynie i po pobycie w firmie tuningowej zapewnili go że nie ma sensu podnosić mocy w wolnossaku i zaproponowali mu kompresor bo nie wymagało to większej ingerencji w silnik i zakuwanie go jak przy turbo. Więc moim zdaniem przy dizelku jest to spokojnie bezpieczne. Oczywiście jeśli jest zrobione w dobrej firmie a nie jakiś gotowiec z allegro.
A swoją drogą mdamian, zdziwił byś się na drodze jak byś złapał się z dobrze zrobionym dislem 2,5 który będzie miał dużo więkrzy moment od 4.2. A moć która może drzemać w takim silniku drzemie da nam powąchać czarny dymek. Wiem coś o tym bo znajomek ma 1.9 TDI podciągnięty do ponad 200 KM momentu nie pamiętam ale bodaj wyższy niż u mnie w 4.2. Więc nie namawiajmy na siłę ludzi aby zmieniali auta bo ten silnik jest beeeee. Każdy ma prawo wyboru po prostu "jedni lubią ogórki drudzy gospodarza córki"
A autor tematu niech wyciągnie wnioski bo moim zdaniem podniesienie mocy o 15/20 % nie powinno zaszkodzić. Jedyny minus to częstsze wymiany oleju jak u mojego znajomego bodaj co 7 czy 10 tys. nie pamiętam dokładnie.
Pozdro. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-04-02, 18:04
|
|
|
daro72, wiem że każdego ON można kręcić i to wysoko tak samo ja PB z TURBO ,
chodzi o to że bez ingerencji mechanicznej bezpiecznie możesz uzyskać do 20% mocy , czyli ze 150km robi się 180km no i moment będzie w pobliżu 400Nm .
Powiem tak że raz się ganiałem z seatem Ibizą 1.9tdi i na LPG nie mogłem mu uciec , ale w momencie przełączenia na PB to już moje autko odjeżdżało Seatowi .
Szacunek dla chłopa z seata za odwagę i za autko , latać czymś takim fajnie się lata bo małe i lekkie , sytuacja się diametralnie zmienia podczas kolizji ( wolę swoje autko) :mrgreen:
nie ma to jak ponad metr blachy przed sobą ;-)
Wracając do tego 2.5TDI to jeśli tylko chip dla poczucia własnego ego ;-) że lepszy moment (na 100% będzie odczuwalny) i mniej pali to można kręcić , nie powinno mu to zaszkodzić ;-)
No tak więc wszyscy jesteśmy jednego zdania :
1-jak chip to profesjonalny
2-Chip allegro omijać wielkim łukiem , a jak już taki mamy to sąsiadowi(którego nie lubisz) dać jako prezent ;-) |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2012-04-02, 18:41
|
|
|
Więcej jak 180 PS nie zrobisz bo pompa nie wydoła,ja swego czasu myślałem o wirusie ale jak na razie jest seria. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
toom_ek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D2 FL AQF
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 107 Skąd: warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2012-04-02, 20:09
|
|
|
kiedyś miałem 1,8 T AEB 150 KM seria, został zawirusowany na 185 KM 0,95 bara (odpowiednio się wcześniej przygotowałem), wirus został zrobiony indywidualnie do silnika a nie gotowiec tak jak to bywa w dużych firmach tuningowych v-tech itp. , moment z 220 podciągnięty na 285, 35 KM i 65 NM było naprawdę odczuwalne już w miare to jechało fakt że jak dostał dobrze w palnik to kolektor był czerwony i trzeba było paru minut by się wystudził no i musiałem zmienić olej na 10w60 bo przy ostrym lataniu góra klepała po zastosowaniu 10w60 problem znikł wymiana oleju co 8tyś, zrobiłem nią około 20 tyś zero problemów, oczywiście trzeba uważać i dbać o turbo i inne graty bo zajechać można szybko. |
_________________ toom_ek |
|
|
|
|
|