Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] Sondy lambda - wskazania na VAG  
Autor Wiadomość
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-09-09, 13:01   [D2 96 4.2PB/LPG ] Sondy lambda - wskazania na VAG

Witam, borykam się już z tym tematem drgań silnika, odwiedziłem już wiele postów i w sumie nic nie znalazłem . Niżej zamieszczam filmik z kilku bloków silnika na vagu. Jeżeli ktoś dojrzy jakieś nieprawidłowości to prosił bym żeby się wypowiedział. Na wolnych obrotach i podczas jazdy nie wypadają zapłony , film został nagrany na ciepłym silniku i wypadnie tam minimalnie jeden zapłon ale jak rano odpaliłem i energicznie wciskałem gaz raz po razie zapłony wypadały prawie wszystkie lecz też nie mocno co najwyżej 6.0 itp. Może sondy ??

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-09, 14:25   

Z tego co było już poruszane kiedyś w innym temacie to prawidłowe wskazania dla bloków 10 i 11 powinny być następujące:

Blok 10 (korekty paliwowe długie):

Pozycja 1 i 2 - od -14% do +9%
Pozycja 3 i 4 - od -10% do +10%

Blok 11 (korekty paliwowe krótkie + napięcie na sondach):

Korekty krótkie - od -12% do +12%
Sondy oscylacja - od 0.17V do 0.9V

Tak więc niektóre wartości u Ciebie trochę odbiegają.
Zastanawia mnie też współczynnik Load, u mnie nie przekracza 15% na ssaniu a u Ciebie ma wartość ponad 20% ...

Problem z drganiami silnika przerabiałem ostatnio. Winna okazała się walnięta sonda lambda (był jednak błąd na kompie). Po wymianie jak ręką odjął.
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-09-09, 14:42   

VanDyke napisał/a:
Zastanawia mnie też współczynnik Load, u mnie nie przekracza 15% na ssaniu a u Ciebie ma wartość ponad 20% ...

Filmik był nagrany już na 90 stopniach czyli ssania już nie było

[ Dodano: 2013-09-09, 16:08 ]
czyli te bloki co podałeś różnią się od moich . Co może być przyczyną ??
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-09-09, 21:50   

to było na benzynie czy gazie?
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-09-10, 07:43   

wolek napisał/a:
to było na benzynie czy gazie?

na gazie
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-10, 11:07   

No to skoro problemy masz tylko na gazie to chyba przyczyna jest oczywista ;-)
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2013-09-10, 11:23   

blok 15 i 16 (mówiłeś, że nie wiesz od czego to jest)

czytanie czujników spalania stukowego

w bloku 16 druga pozycja odstaje znacząco od reszty pokazuje prawie 1,6 V gdy reszta w okolicach 0,7-0,8 V. (6 cyl)

Sprawdzić co na benzynie pokazuje w bloku 16.

Jeżeli dobrze, czyli w okolicach 0,7 V to podmienić wtryskiwacze LPG miejscami.
Zobaczyć, czy problem poleci za wtryskiem.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-09-10, 11:45   

marekp750 napisał/a:
Sprawdzić co na benzynie pokazuje w bloku 16.

idę sprawdzić zrobię to na ssaniu i bez na pb

[ Dodano: 2013-09-10, 13:20 ]
Nie udało mi się nagrać na zimnym bo 2h temu jeździłem . Ale na Pb wskazania są inne niż na gazie, na filmiku będzie najpierw na benzynce a później na LPG. Zamiana wtryskiwacza gazu nic nie dała , te bloki wskazują nie sprawną pracę czego ?? lub jakie podzespoły mogą powodować take wskazania ( no chyba że są prawidłowe)
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

[ Dodano: 2013-09-10, 13:29 ]
VanDyke napisał/a:
No to skoro problemy masz tylko na gazie to chyba przyczyna jest oczywista

Nie do końca :) pytanie dotyczyło czy auto było w tym momencie na gazie a nie czy zachowuje się tak tylko na gazie :)
Pozdro
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2013-09-12, 07:44   

Czujnik stukowy detektuje drgania związane ze spalaniem mieszanki w cylindrze.
Nazwijmy go w uproszczeniu "mikrofonem". Generuje napięcie w momencie zapłonu mieszanki. Służy do zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu by nie dochodziło do spalania stukowego.

Dlatego teraz looknij na bloki 13 i 14 (kąt wyp. zapłonu na podstawie stukowców)

dla benzyny i dla gazu

13 - prawy bank cylindrów (1-4)
14 - lewy bank cylindrów (5-8)

Bloki 13 i 14 sprawdzać podczas jazdy, obciążenie silnika większe niż 30%
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-09-12, 15:58   

Sprawdziłem i na gazie 1,2, cylinder ok. 2,6 stopnia a 7 cylinder ok 0,7.
Na benzynie trochę więcej cylindrów ok 5 i wartości w granicach 5,0 itp.
Testy wykonywałem na tipie na 2 i 3 biegu i wstawiałem mu prawie do końca .
Czy to źle że coś tam wyskakuje na tych blokach?? Co jest przyczyną??
Pozdrawiam
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2013-09-13, 07:17   

Dla przykładu informacje z bloków pomiarowych mogą mówić, iż spalanie mieszanki na
6 cyl zachodzi inaczej niż na pozostałych. Należy się temu przyjrzeć.

Sprawdzić ciśnienie sprężania, stan świecy, podmienić miejscami cewki zapłonowe.
Może moduły zapłonowe (jeżeli są luzem), wtryskiwacze.

Co ze wskazaniami 6 cyl na blokach kątów wyprzedzeni zapłonu?
Odbiegały znacząco od reszty?
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-09-15, 07:59   

Ale blok 15,16 pokazuje napięcie na cewkach a nie spalanie stukowe,

Czyli u Ciebie 16 blok 2 kanał jest to 6cewka, zamień ja miejscami z inna i zobacz czy to napięcie tez zmieni pozycje na vagu, jak tak to wymień tą cewkę i bedziesz wiedział.

Co do korekt paliwowych, to troche duży rozjazd masz między stronami.
Skasuj błedy w silniku nawet jak ich nie ma, pojeździj dzien na PB i sprawdz na koniec dnia jak Ci się korekty ustawiły na PB.
Nastepny dzien to samo tylko juz na LPG.

A jak nie chce Ci sie czekać to poprostu kasuj błedy jedź w traske powiedzmy z 20km na PB sprawdz jakie są korekty, znowu skasuj bledy wlącz LPG i znowu 20km tym samym stylem jazdy(oczywiście styl może byc mieszany, agresywny i na emeryta, tylko w drodze powrotnej zeby był taki sam :) )

[ Dodano: 2013-09-15, 09:01 ]
Dziwne że u Ciebie to napięcie tak spada jak włączysz LPG.

Jeszcze możesz spróbować obpiąc aku na 20min. później pojeździc dzień na PB nie właczająć LPG nawet na chwile i zobaczyc czy drgania dalej będą.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2013-09-15, 08:25   

Tomi5, dla ABZ, AEW, AKG, AKJ bloki pomiarowe 15 i 16 to KNOCK CONTROL (wartości napięcia knock sensorów).

To nie są napięcia na cewkach. Nie wprowadzać w błąd... druga sprawa, jakie napięcia
cewek, 0,7 V ???
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-09-16, 06:59   

marekp750 napisał/a:
Tomi5, dla ABZ, AEW, AKG, AKJ bloki pomiarowe 15 i 16 to KNOCK CONTROL (wartości napięcia knock sensorów).

To nie są napięcia na cewkach. Nie wprowadzać w błąd... druga sprawa, jakie napięcia
cewek, 0,7 V ???


A to przepraszam, wyrwałem się :)
Może lepiej usunac mój post żeby w błąd nie wprowadzał - nie obrażę się ;)
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-09-16, 15:36   

możesz edytować ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.