Autor |
Wiadomość |
andrzej113
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 09 Cze 2014 Posty: 7 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-07-03, 19:30 S8 D2 czy A8 D3 4.2
|
|
|
Witam,
przejrzałem forum ale niestety dokładne odpowiedzi nie znalazłem.
Ze względu na względnie niewielkie różnice w cenie między S8 D2 a A8 D3 4.2 nie jestem pewny w który model pójść...
Czy warto pójść w ostatnie i dopracowane roczniki D2 czy pierwsze roczniku D3 gdzie za pewne można spotkać problemy wieku dziecięcego i być może trochę gorsze wyposażenie?
Jak wygląda kwestia użytych komponentów mechanicznych, czy nie jest tak że D3 4.2 odziedziczyła silnik czy hamulce ze starszego modelu S8 (moc zbliżona)?
Czy ktoś miał szansę użytkować te modele i może podzielić się informacjami jakie są różnice w praktyce między tymi konkretnymi modelami - komfort, codzienne użytkowanie, elastyczność itp
Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
Pozdrawiam
Andrzej |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2014-07-03, 19:54
|
|
|
Miałem D2 4.2 zwykłe i S8 a teraz męczę D3 4.2 i czasami tęsknie za D2 bo troszkę mnie rzeczy było awaryjnych . Jednak jak bym miał wybierać to zostaje z D3 , sporo jeżdżę i ważny jest dla mnie komfort i dodatki których nie było w D2 . Hamulce są inne niż w D2 , lepsze . Silnik i skrzynia biegów też inne . Wyposażenie to już jak kupujący wybierał . W D2 i wD3 musisz się liczyć z prawie podobnymi kosztami pakietu startowego . O usterkach to już poczytaj na forum - jest tego sporo . Ja uważam że z każdym autem : jak się dba to się ma .
Jeżdżę D3 ale za każdą D2 się oglądam . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-07-03, 19:59 Re: [D2, D3] S8 D2 czy A8 D3 4.2
|
|
|
andrzej113 napisał/a: | Jak wygląda kwestia użytych komponentów mechanicznych, czy nie jest tak że D3 4.2 odziedziczyła silnik czy hamulce ze starszego modelu S8 (moc zbliżona)? |
To są zupełnie inne jednostki.
Wszystko kwestia czasu co kupisz. Tu nikt za Ciebie nie podejmie decyzji. Sam musisz stanąć nad wyborem czego oczekujesz.
Używając wyszukiwarki, czy nawet przeglądając poszczególne działy sam możesz dojść do wniosku co się psuje w danym modelu, w danym silniku, jakie są koszta naprawy.
To jest temat rzeka i ten temat może sięgać nawet kilkunastu stron. Trudno jest porównać oba modele. Jedynie cena jest zbliżona zakupu ale tylko zbliżona. A reszta to już są dwa inne światy. Szczerze to przeglądając ogłoszenia lub zakup kontrolowany D3 w kwocie 25 czy 30 tyś to nie spodziewaj się idealnego auta, bezwypadkowego czy z rzetelną historią serwisową.
Życzę Ci powodzenia ale na Twoim miejscu zaczął bym czytać forum, czytać i czytać, szukać i szperać bo w (Minut: 17) Twojego pobytu na forum wątpię że wszystko przepatrzyłeś.
Z mojej strony mogę Ci zdradzić że ja po zarejestrowaniu się dopiero po 3 latach wiedziałem czego chce a i tak nie było tak bajecznie jak bym tego chciał.
Albo wydasz pieniądze godne i kupisz zadbany egzemplarz będziesz się cieszył z wydanych pieniędzy albo będziesz szukał promocji, rabatów, gratisów, okazji i wylądujesz z autem który będzie wiecznie stał u mechanika który nie będzie wiedział jak podejść do tematu i nie będzie nic innego robiła tylko wyciągała kasę z Twojego portfela. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
AMSTAFF
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ADAM
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 13 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 297 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: 2014-07-03, 21:12
|
|
|
pioter napisał/a: | Ja uważam że z każdym autem : jak się dba to się ma .
Jeżdżę D3 ale za każdą D2 się oglądam . |
a no właśnie... mam to samo |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2014-07-03, 23:27
|
|
|
AMSTAFF napisał/a: | pioter napisał/a: | Jeżdżę D3 ale za każdą D2 się oglądam . |
a no właśnie... mam to samo |
W druga strone to nie dziala... |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
andrzej113
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 09 Cze 2014 Posty: 7 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-07-05, 16:06
|
|
|
Dzięki wielkie za wszelkie uwagi i wskazówki.
Raczej będę się nastawiał w kierunku S8 D2, gdyż wolę kupić auto "najdroższe wśród starych" niż "najtańsze wśród nowych".
Patrząc na ilość informacji dostępnych na tym forum za pewne uda mi się zdobyć niezbędną wiedzę.
Pozdrawiam
Andrzej |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-07-05, 16:15
|
|
|
andrzej113 napisał/a: |
Raczej będę się nastawiał w kierunku S8 D2, gdyż wolę kupić auto "najdroższe wśród starych" niż "najtańsze wśród nowych" |
Bardzo rozsądna decyzja i pewnie koledzy podzielą moje zdanie.
Życzę udanych łowów |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-05, 16:30
|
|
|
Decyzja dobra lecz jej zrealizowanie cholernie trudne bedzie. Chyba że bedziesz szczęściarzem |
|
|
|
|
|
|
|
andrzej113
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 09 Cze 2014 Posty: 7 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-07-12, 07:51
|
|
|
Albo jestem szczesciazem albo wmawiam sobie ze mi sie udalo i tylko czekac az cos wyskoczy... co nie zmienia faktu ze wlasnie stalem sie posiadaczem S8 D2 a wiec i pelnoprawnym czlonkiem forum
Apophis napisał/a: | Decyzja dobra lecz jej zrealizowanie cholernie trudne bedzie. Chyba że bedziesz szczęściarzem |
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-07-12, 07:55
|
|
|
andrzej113, Gratulacje |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-09-21, 11:35
|
|
|
hadwao.net napisał/a: | Witam jestem tu nowy wiec chciałem się przywitać. Parę lat temu posiadałem audi a8 d2 4.2 teraz jeżdżę fordem mondeo i postanowiłem wrócić do a8 tylko tera zastanawiam się czy lepiej kupić audi a8 d2 4.2 z ostatniego rocznika 2002 czy audi a8 d3 4.2 z 2002- 2003 ceny są już zbliżone. Który model jest tańszy w utrzymaniu? który jest lepiej wyciszony? czy audi d3 występowało bez pneumatycznegozawieszenia? proszę was o trochę informacji które pomogłyby mi wybrać model. | jeśli różnica 10tyś zł to dla kolegi zbliżone to spoko
zacznij od tego ile masz kasy na auto
bo jak te niespełna 30k zł to nie patrzyłbym na D3 a szukałbym sobie zadbanego D2 na wyspasie D3 do 30k zł to będą w 90% szroty niestety.
Jeśli chodzi o pneumatykę to chyba każde D3 ja ma.
//scalanie |
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-09-21, 11:36
|
|
|
Skoro myślisz o D3 w cenie dobrego D2 to wolałbym D2. Ze względu na koszty utrzymania oraz to że zadbane A8 D2 (nie s8 czy w12) kupisz za 25tyś. Za taką kwote może już potrafią się znaleść ogłoszenia z D3 ale nigdy bym nie kupił bo w ciągu roku włożysz kolejne 25tyś D2 będzie także tańsze w utrzymaniu bo zawsze to nieco mniej elektroniki. Zależy jaki portfel przyszłego nabywcy Co do wyciszenia czy komfortu to się nie wypowiem bo raz w życiu jeździłem tylko D3 |
|
|
|
|
|
|
|
hadwao
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: audi a8
Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 92 Skąd: wołomin
|
Wysłany: 2015-09-21, 11:53
|
|
|
a jak to jest z tymi d2 po lifcie bo teraz czytam że dodali jakiej zmienne fazy rozrządu i jest to awaryjne? spodziewam się że 15 letnie a8 to ma już najechane minimum ze 300 tyś km ile wytrzymują silniki 4.2? |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2015-09-21, 20:33
|
|
|
z tego co widziałem to i ponad 700 tys bez problemu |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2015-09-22, 16:49
|
|
|
Archeolodzy ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|