Autor |
Wiadomość |
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2014-09-08, 20:39 [D2 FL ALL
] Kolektor ssący, wyjęcie wałków z klapkami
|
|
|
Pytanie takie - jak wyciagnąc te wałki gdzie są klapki sterujące , najlepiej by ich nie uszkodzić
Zmiana TAGu na ogólny dla FL
krzychu22.p1i |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-09-08, 20:58
|
|
|
rozkręcić korektor ? |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-05-29, 09:38
|
|
|
Dla potomnych:
Rozkręca się kolektor na pół. Następnie trzeba wykręcić śrubkę (imbus 4) z ośki i zdjąć ramię. Lejemy wd40 lub podobnym odrdzewiaczem na tuleje aby rozruszać ośki. Następnie wykręcamy 2 śrubki (torx30) mocujące kołnierz ośki i lejąc wd40 staramy się go wyciągnąć. Ośka z klapkami wychodzi. Uważamy na małe simmeringi i oringi! Całość czyścimy zmywaczem i delikatnym pędzelkiem (o ile kolektor jest wyjęty z auta). Składamy w odwrotnej kolejności a kolektor uszczelniamy masą.
Robota prosta.
Aha zwróćcie jeszcze uwagę w samym kolektorze na 8 małych śrubek bo potrafią być poodkręcane - a czym to grozi we wnętrzu podciśneinia to wiadomo..! Jest ich po 4 na połówce kolektora (torx15). |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-05-29, 20:43
|
|
|
witam,podepne sie pod temat,mam pytanko gdzie dokładnei znajdują się te gruszki od klapek i jak powinny działać?zauważyłem jedną z przodu,ale jak zapaliłem auto to nie drgnęła,dopiero jak dodałem mocno gazu to ją zassało,czy tak ma to działac?jak ją poruszam to chodzi lekko,a gdzie jest druga?tez ma tak działać? |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-05-29, 22:44
|
|
|
Przedlift ma tylko jedną gruchę z przodu silnika do kolektora i ma się ona wciągać dopiero pod obciążeniem. Modele po lifcie mają 2 gruszki i one się po zapaleniu troszkę zasysają a jak dasz w palnik to powinny na maxa.
Czy dźwignia chodzi lekko (pomijając napięcie sprężyny)? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-05-29, 22:52
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | po lifcie mają 2 gruszki i one się po zapaleniu troszkę zasysają a jak dasz w palnik to powinny na maxa | Przy odpaleniu zasysają się obie na maxa, przy dodaniu gazu (ruszaniu) jedna się otwiera ...przy wyższych obrotach otwiera się druga a ta pierwsza zamyka. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-05-30, 09:44
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Przedlift ma tylko jedną gruchę z przodu silnika do kolektora i ma się ona wciągać dopiero pod obciążeniem. Modele po lifcie mają 2 gruszki i one się po zapaleniu troszkę zasysają a jak dasz w palnik to powinny na maxa.
Czy dźwignia chodzi lekko (pomijając napięcie sprężyny)? |
czyli u mnie jest ok,bo właśnie wciaga ją jak dam w palnik.jak poruszam to chodzi lekko. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-05-30, 12:28
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Modele po lifcie mają 2 gruszki i one się po zapaleniu troszkę zasysają a jak dasz w palnik to powinny na maxa. |
Generalnie nie ma czegoś takiego jak "zasysają się trochę" - tu jest tryb pracy 0-1 czyli albo są "puszczone" albo "zassane".
danishow napisał/a: | Przy odpaleniu zasysają się obie na maxa, przy dodaniu gazu (ruszaniu) jedna się otwiera ...przy wyższych obrotach otwiera się druga a ta pierwsza zamyka. |
Generalnie w po-liftach, tak jak pisałeś, w 3.7 i 4.2 V8 kolektor dolotowy przełącza się 2 razy i dzięki temu ma 3 długości (długi, średni, krótki) - podobnie jest w D3 3.7V8 BFL
W S8D2, jak dobrze kojarzę, kolektor przełącza się jednak tylko raz i tym samym ma tylko 2 długości (długi i krótki) - tak jest też w D3 4.2V8 BFM. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-05-18, 13:00
|
|
|
Pozwolę sobie na sprecyzowanie informacji. W ELSIE napisano, że pierwszy obieg uruchomić ma się ok. 3300 obrotów, a drugi po 5000.
Sterowanie skracaniem można zaobserwować w grupie 095 blok 4:
OFF - skracanie wyłączone
1 - obieg 1
2 - obieg 2
Jeśli cały czas OFF, to problem z zaworami przy gruszkach lub podciśnieniem. Jeśli natomiast pojawia się 1 i 2, a skracanie nie działa, to albo dźwignie, albo gruszki, albo coś wewnątrz kolektora. Wkrótce będę swój otwierał, to postaram się zrobić kilka fotek.
Są to dane dla poliftów A8 (nie S8). |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-18, 13:06
|
|
|
Potwierdzam. Mozna nawet w VCDS zrobić test tego. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-05-18, 13:45
|
|
|
krisker napisał/a: | Pozwolę sobie na sprecyzowanie informacji. W ELSIE napisano, że pierwszy obieg uruchomić ma się ok. 3300 obrotów, a drugi po 5000.
Sterowanie skracaniem można zaobserwować w grupie 095 blok 4:
OFF - skracanie wyłączone
1 - obieg 1
2 - obieg 2
Jeśli cały czas OFF, to problem z zaworami przy gruszkach lub podciśnieniem. Jeśli natomiast pojawia się 1 i 2, a skracanie nie działa, to albo dźwignie, albo gruszki, albo coś wewnątrz kolektora. Wkrótce będę swój otwierał, to postaram się zrobić kilka fotek.
Są to dane dla poliftów. |
Warto zauważyć, że S8 D2 FL ma inaczej. Tam kolektor przełącza się tylko w dwóch pozycjach, ON/OFF |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-05-18, 13:47
|
|
|
Poprawiłem, dzięki. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-05-18, 15:33
|
|
|
krisker napisał/a: | Wkrótce będę swój otwierał, to postaram się zrobić kilka fotek. |
Będzie wyglądał podobnie jak tu (mojego autorstwa z d3):
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-18, 15:35
|
|
|
FOSS napisał/a: | Warto zauważyć, że S8 D2 FL ma inaczej. Tam kolektor przełącza się tylko w dwóch pozycjach, ON/OFF |
Jak w ABZcie
A z D3 nie podejda kolektory ?? |
|
|
|
|
|