Autor |
Wiadomość |
synek a8
Użytkownik
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patrol
Jeżdzę: D4 4.2 TDI
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-10-18, 16:20 [D4 10 4.2TDI
] Tuning na polift 2013
|
|
|
Witam,
dawno tutaj nie zaglądałem, rok temu szukałem D3 FL, ale temat odpuściłem
i w planach jest teraz D4 4,2TDI.
Zastanawiam mnie bardzo jak to jest, że model 2010 ma 350 kucy, 800 momentu i od 0-100 producent podaje 5,5s, natomiast poliftowy 2013 ma 385/850 i już łamie barierę 5s,
Producent podaje 4,7s.
Wzrost mocy i momentu jest minimalny, raptem 10% i symbolicznie 50niutonow.
Skrzynia biegów pozostała 8 biegowa, tak więc czy ten wzrost przyspieszenia o prawie 1s
jest wynikiem tego lekkiego podkręcenia mocy, czy diabeł tkwi w szczegółach?
Jeżeli to sam chiptuning to warto to zrobić, bo mieć limuzynę co łamie barierę 5s to prawdziwa gratka. Na światłach można niejednego właściciela Porsche o ból głowy przyprawić 😜
Może ktoś ma doświadczenie z D3, bo z serii 326 robili pod 370kucy i moment ponad 800.
Czy tam udało się znacznie poprawić przyspieszenie z seryjnych 5,9s? |
_________________ A8 D2 FL 3.7Q + LPG (2007-2011)
BMW E65 740d (2011-2014)
A8 D4 4.2 TDI (2014- |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-18, 16:40
|
|
|
synek a8 napisał/a: | Skrzynia biegów pozostała 8 biegowa |
Ale czy ona jest identyczna? Bo wystarczy pogrzebać w przełożeniach i dać np nieco krótsze na początku by był lepszy strzał na starcie. |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2014-10-18, 18:10
|
|
|
Dane podawane przez producentów w katalogach są podawane na podstawie pomiarów "laboratoryjnych".
Podobnie jak o spalaniu.
Nie brał bym ich poważnie.
Pokazuje oczywiście pewną tendencję producenta auta.
Ale liczą się faktyczne osiągi.
Szczególnie, że nawet identyczne modele mają różne osiągi. |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2014-10-18, 19:25
|
|
|
Kolego jest inny intercooler oraz turbiny zmodyfikowano to wystarczy |
|
|
|
|
synek a8
Użytkownik
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patrol
Jeżdzę: D4 4.2 TDI
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-10-18, 21:05
|
|
|
Wg katalogu przełożenie jest takie samo na każdym biegu, porównywałem "datenblat" 2010 z 2013.
Co ciekawe ten po lifcie jest o 45kg cięższy.
Co do wiarygodności tego 4,7s, to tutaj w langu zrobili 4,6
http://youtu.be/w0gXWQNDMt0 |
_________________ A8 D2 FL 3.7Q + LPG (2007-2011)
BMW E65 740d (2011-2014)
A8 D4 4.2 TDI (2014- |
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2014-10-19, 07:40
|
|
|
4,6 to już faktycznie robi wrażenie. Przy takiej masie. |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
Bartek87
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-10-19, 07:59
|
|
|
Audi jak zwykle nie zawodzi i tak jak D3 4.2 TDI bylo najszybszym dieslem w tej klasie tak D4 4.2 TDI również szkoda, że MB do nowej S-ki wkłada tylko 350 bluetec,a bo z takim dieslem jak nowe 4.2 tdi byłby autem totalnym |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2014-10-19, 08:28
|
|
|
Jeżdżę czasami służbowym D4 4.2TDI i naprawdę robi wrażenie . Ostatnio poszło do ABT na modyfikacje no i teraz to dopiero zabawa . Jest tak samo zrobione jak to : http://pachura.pl/projekt...ria=206&lang=pl . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2014-10-19, 10:29
|
|
|
4.2 TDI V8 Audi to ponownie jedna z najlepszych jednostek diesla na świecie. |
|
|
|
|
|
|
|
totalnylaik
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Wowo
Jeżdzę: A8 D3 08
Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 7 Skąd: Kujawy
|
|
|
|
|
Paweł
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 89 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2015-01-09, 09:22
|
|
|
Zrobiłeś tuning? Też się przymierzam- czekam na opinie. |
|
|
|
|
|
|
|
synek a8
Użytkownik
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patrol
Jeżdzę: D4 4.2 TDI
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-01-12, 23:46
|
|
|
Na razie nie robię, bo nie czuje takiej potrzeby. Seria w tym aucie wymiata niesamowicie.
Cieżko trafić jakiegoś przeciwnika na trasie co miałby jakieś szanse.
Silnik jest genialny. Jakieś S4 czy S6, Panamery (poza Turbo) i inne sprzęty, nie dają rady. Nie mówiąc już o amejzing Skodach 2.0 TDI co na widok A8 próbuje się mierzyć jak równy z równym.
To chyba głownie zasługa tego kosmicznego momentu obrotowego, ze to auto tak zapitala.
Pomyśle bliżej wiosny, jak wrzucę już letnie opony czy trzeba coś dołożyć ;-) |
_________________ A8 D2 FL 3.7Q + LPG (2007-2011)
BMW E65 740d (2011-2014)
A8 D4 4.2 TDI (2014- |
|
|
|
|
Paweł
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 89 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2015-01-13, 16:18
|
|
|
Wydaje mi sie że nie chodzi o lepsze osiągi - bo jak piszesz nie są potrzebne, ale o optymalizację pracy silnika. Chętniej wkręca się na obroty, mniej pali i sprawniej pracuje po tuningu. Przynajmniej tak mówią. |
|
|
|
|
|
|
|
totalnylaik
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Wowo
Jeżdzę: A8 D3 08
Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 7 Skąd: Kujawy
|
Wysłany: 2015-01-16, 14:00
|
|
|
Dzisiaj znalazłem taki filmik na YT
https://www.youtube.com/watch?v=FtqVZyaP9W8
Ja pie....e 444ps i prawie 1000Nm no to musi ryć beret. Nie na darmo Audi chwali się możliwością osiągnięcia 450 ps w następnej generacji. Czas zacząć odkładać na polift D4. |
|
|
|
|
|