Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 00 ] Utrata mocy  
Autor Wiadomość
Adr88ian 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip-tronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2, Audi a4 b8 3.0 TDI
Wiek: 35
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-12, 15:24   [S8 D2 00 ] Utrata mocy

Witam koledzy.

Wczoraj byłem na hamowni swoją s8 i niesetny okazało się ze mam spory spadek 293 hp <bezradny> . Coś tam kiedyś słyszałem ze te silniki nie trzymają serii ale aż tylee ? Pomiar robiłem w VTG nie miałem czasu pogadać bo bardzo się spieszyłem ale na pewno tam wrócę na dalszą diagnozę. Tym czasem chciałby sie poradzić od czego zacząć aby go przywrócić do serii ? Co może być ewentualnie przyczyną ? Bardzo proszę o pomoc.

Jeżeli temat był poruszany proszę o link

Z góry wielkie dzięki .

Pzdr
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-12, 15:35   

zjechane nastawniki dadza spadek mocy ale nie wiem czy az tak duzy , ja bym robil logi dynamiczne by to sprawdzic , a pomiar na hamowni tez sklanialbym sie ku dynamicznemu na rolkach jest wrecz smieszny i nie miarodajny w stosunku do rzeczywistości chocby przez brak oporu powietrza
btw wklej wykres jaki moment miales?
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-11-12, 17:49   

ja bym powiedział że dobry wynik :]
na drugiej będziesz miał 400 :]
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-11-12, 21:32   

Przepływka?
_________________
 
 
Adr88ian 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip-tronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2, Audi a4 b8 3.0 TDI
Wiek: 35
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-12, 21:37   

Jutro wkleję wykres bo zostawiłem w biurze. Co do pomiaru to napewno nie jest błędny sprawdź firmę VTG i zobacz jakie samochody hamują I ile ludzi tam jeździ <jezyk2> Czy przyczyną moga byc zapachane katalizatory ? Przypomniało mi się ze coś takiego powiedział człowiek który sprawdzał moc
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-11-12, 21:59   

- zapchany wydech
- przepływomierz
- przepustnica
- mechanizm zmiany długości kolektora ssącego
- filtr powietrza
- paliwo
- kondycja jednostki w stanie bardzo słabym
- układ paliwowy
itd

Przyczyn może być mnóstwo.
Puki nie zrobisz logów dynamicznych to jest wróżenie z fusów.

Na początek sprawdź czy pracują gruszki od kolektora ssącego z przodu auta i zrób test dynamiczny przepływomierza.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Adr88ian 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip-tronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2, Audi a4 b8 3.0 TDI
Wiek: 35
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-12, 22:23   

Ok. Dzieki za info tak zrobię ;)
 
 
Adr88ian 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip-tronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2, Audi a4 b8 3.0 TDI
Wiek: 35
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-12, 22:51   

A pamiętasz może grupy które trzeba zrobić ? Przepływomierz to 002 co jeszcze ?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-11-12, 23:12   

Grupa 2:
Ty jako właściciel auta siadasz za kierownicą i zapinasz D nie robisz nic innego tylko po ruszeniu z miejsca opierasz nogę w dywanie.
Osoba siedząca na miejscu pasażera musi odczytać wartości przepływomierza w momencie kiedy auto osiągnie granice 6000 obr/min z noga w podłodze.
Odczyt najlepiej na drugim i na trzecim biegu.

Takie małe ostrzeżenie, zrób jazdę testową na pomiarowym odcinku bo możesz utracić prawko już na drugim biegu.

Zrób również adaptację przepustnicy.

Gruszki kolektora ssącego powinny chodzić płynnie i gładko. Na wolnym silniku inaczej mówiąc na zgaszonym powinny być luźne, po odpaleniu powinny się wessać.
Jeśli tego nie robią to albo czeka Cie troszkę pracy z WD-40 w najgorszym wypadku rozkręcanie kolektora ssącego.

EDIT:
Tu masz troszkę o blokach pomiarowych
http://www.a8team.pl/d2-f...9.htm?highlight
Tu z kolei troszkę o gruszkach
http://www.a8team.pl/d2-9...9.htm?highlight
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Adr88ian 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip-tronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2, Audi a4 b8 3.0 TDI
Wiek: 35
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-12, 23:38   

Wielkie dzięki za pomoc <brawo> <chura> Jak zrobię pomiary dam znać ;)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-11-13, 02:27   

ernesto napisał/a:
Ty jako właściciel auta siadasz za kierownicą i zapinasz D nie robisz nic innego tylko po ruszeniu z miejsca opierasz nogę w dywanie.
Osoba siedząca na miejscu pasażera musi odczytać wartości przepływomierza w momencie kiedy auto osiągnie granice 6000 obr/min z noga w podłodze.
Odczyt najlepiej na drugim i na trzecim biegu.

Dodam tylko małą poprawkę....

Jeżeli dysponujesz kompem i programem VCDS to pomiaru nie musisz dokonywać z pomocą osoby trzeciej. W VCDS jest funkcja zapisywania do pliku - ustawisz które parametry mają być czytane, włączasz nagrywanie i w drogę.

Wg. mnie jazdę testową powinieneś wykonać nie na Drive tylko w trybie ręcznej zmiany biegów Tiptronik.
Z 1 na 2 przerzucasz sam a potem to już jedziesz do końca z pedałem w podłodze nie ruszając skrzyni - przy maksymalnych obrotach dla danego biegu skrzynia sama zmieni bieg na wyższy a chodzi właśnie o podczytanie przepływki przy tych obrotach maksymalnych.


Jeżeli chcesz sprawdzić kondycję silnika to możesz jeszcze sprawdzić kompresję na wszystkich cylindrach - do pomiaru potrzeba oczywiście odpowiedniego sprzętu.

Poza tym sprawdzić kilka innych rzeczy, tak jak napisano tu już powyżej.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-11-13, 06:58   

panowie ale deliktanie przeginacie auto ma swoje lata i konie poszły już wydechem i biegają po polach :]
Po dłubaniu ile zyska 10 -20 koni max
pytanie czy jest warto
Najprościej jest wlać dobre paliwo i uprać wtryski
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-11-13, 07:53   

Pepi, przeplywka robi mega mega roznice. A element rezystancyjny normalnie w niej z czasem traci swoje parametry i sie zasyfia/wygrzewa. Zmiana przeplywki na nową potrafi w takim aucie przywrocic nawet 40 koni. Najwazniejsze jednak jest pytanie czy trzeba myslec o jej wymianie ale o tym logi powiedzą.

Ostatnio jechałem za S8 prefl. Brzmiało ładnie ale gość sie chcial poscigac. No i ogolnie nie dosc ze nie mogl mi odjechac to jeszcze go doszedlem i wyprzedzac chcialem ale miejsca zabraklo. Na skrzyzowaniu stanal i mowi ze moja eska mniej zuzyta niz jego. To mu wytlumaczylem ze to zwykle A8 4.2 i zeby lepiej swoją naprawił bo nie dosc ze ma mocy wiecej to i skrzynie krotsza wiec powinien mnie zmasakrowac. Od razu zapytal czy mu naprawie i za ile. Zdrowo mnie tym ubawil :)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-11-13, 16:17   

Juz nie raz było sprawdzane i pisane że eski nie masakrują A8 a jedynie sa trochę żywsze,twardsze,nieco więcej pala i nieco lepiej sie prowadzą. Po prostu usportowione A8( nie mylic ze sportowym)
 
 
Adr88ian 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip-tronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2, Audi a4 b8 3.0 TDI
Wiek: 35
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-13, 16:39   

Oczywiście ze warto ! Gdyby to był spadek o 10 czy 20 kucy to bym się nie przejmował aż tak bardzo ale ponad 60 to sporo.. Mało tego rozmawiałem juz VTG i Sportmile po odzyskaniu serii, przeprowadzając modyfikacje można osiągnąć dodatkowe 20+ kucy <chura> . W Niemczech jeździ sporo s8 d2 które mają ponad 280 hp.
PS. Ile kosztuje przepływa do mojej s8 ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.