Autor |
Wiadomość |
bolciu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bolek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Kwi 2018 Posty: 87 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 2018-10-06, 19:57 [D2 01 3.3TDI
] kopci na czarno
|
|
|
Wrzucam filmik do oceny - tak to wygląda na postoju, kiedy depnę i że tak powiem cisnę w trasie ile mogę, to ten dym jest cały czas. Dzisiaj jak jechałem w nocy i miałem za sobą auto to słowo daję - wstyd wciskać pedał w podłogę bo boję się o zdrowie i życie tego co jedzie za mną Wtryski dwa które były w słabej kondycji wymieniłem ( wcześniej sprawdziłem na maszynie test wyszedł pozytywnie więc wsadziłem je ), doloty posprawdzane, jedna z turbin poleciała na regenerację także zrobiona. Druga jest nie do wyciągnięcia, ale przed wkładaniem silnika sam sprawdzałem wirnik - zero luzów, czyste rury, zero oleju. Jedyne czego nie sprawdziłem to jeden z zaworów egr, ale czy on by robił taką zadymę ? Nie wiem już co ugryźć żeby pozbyć się dymu Auto ciągnie jak głupie - tylko ten cholerny dym
link do filmu |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-10-06, 20:02
|
|
|
Jak na 17 letnie suto to tego dymu wcale dużo nie ma, no chyba że w trakcie jazdy pod obciążeniem |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
bolciu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bolek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Kwi 2018 Posty: 87 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 2018-10-06, 20:26
|
|
|
no właśnie tutaj nie jest źle, ale pod obciążeniem właśnie jest lipa. Na filmiku widać ilość sadzy na trawie wyplutej z wydechu |
|
|
|
|
czaszkin77
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 151 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 2018-10-07, 17:24
|
|
|
Sprawdz doloty do turbin interkulerów i kolektora , moja tak dymiła jak pękła rura od przepływki do kolektora |
|
|
|
|
|
|
|
bolciu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bolek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Kwi 2018 Posty: 87 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 2018-10-07, 17:29
|
|
|
w czwartek już się umówiłem na warsztat i będziemy szukać bo to normalne nie jest. Tak się zastanawiam którym wężem by wpuścić dym w układ i jakim przyrządem go wygenerować - wtedy bym zobaczył nieszczelność - tak jak w podciśnienia się robi z papierosem Może ktoś tak próbował szukać nieszczelności ? Bo oglądać top ja sobie mogę - wiadomo, że wszędzie ręki nie wsadzę a dym załatwiłby temat |
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2018-10-07, 18:07
|
|
|
Mam podobnie , wałki i hydraulika wymieniona a lubi sobie przykopcić , ja stawiam na wtryski , czekam co u Ciebie wyjdzie. |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
|
|
|
bolciu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bolek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Kwi 2018 Posty: 87 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 2018-10-25, 15:27
|
|
|
Wszystko posprawdzane, jeden z wężyków przy okazji wyszedł bo sparciał ale nic więcej nie znaleziono. Jak się będę nudził to wykręcę wtryski i pojadę sprawdzić wszystkie. Zobaczę przy okazji czym jeżdżę bo niedawno wymieniałem dwa takie które na przelewach pokazywały się z najgorszej strony. Jak zrobię to napisze co i jak wyszło
[ Dodano: 2018-11-19, 23:47 ]
Panowie - co spowodowało taki syf na wtrysku ? Jak to wyczyścić żeby kibla nie zrobić ? |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2018-11-20, 21:19
|
|
|
bolciu napisał/a: | Jak to wyczyścić żeby kibla nie zrobić ? |
Wymoczyć w nafcie, potem wytrzeć do sucha.
bolciu napisał/a: | co spowodowało taki syf na wtrysku ? |
Leje zamiast rozpylać? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
bolciu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bolek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Kwi 2018 Posty: 87 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 2018-12-02, 00:49
|
|
|
Auto oddane do roboty - sprawdzenie wszystkich wtrysków i ew regeneracja - czyli pewnie regeneracja wszystkich Chociaż warsztat zaufany. Zobaczymy jak będzie po zrobieniu.
[ Dodano: 2018-12-09, 23:26 ]
A więc auto już po sprawdzeniu wtrysków i co się okazało. Wszystkie sprawne. Największa różnica między najlepszym a najgorszym podczas ich pracy na maszynie jak to mechanik określił wynoszą 7% i nie ma najmniejszego sensu ich regenerować, chyba, że mam kaprys i za dużo pieniędzy to nie ma sprawy. Wymieniono podkładki i uszczelniacze na oryginały. Wszystkie doloty szczelne, podciśnienia itd posprawdzane wszystko szczelne. Turbiny pracują wydajnie. Jedyne co może powodować zakopcenie przy bucie to turbina której nie regenerowałem ze względu na trudność w jej wyciągnięciu - ta od kierowcy. No nic, będę obserwował. Najważniejsze, że wtryski dobre. Pozostaje mi tylko jeździć |
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2018-12-10, 00:59
|
|
|
Może dostaje za mało powietrza , kupiłem ostatnio filtr sportowy ale jeszcze go nie założyłem , ponoć jest lepszy od papierowych , daje więcej powietrza i jest nie wymienialny , wystarczy go umyć i z powrotem do auta , koszt niewielki niecałe 250 zł , zobaczymy jak go założę , możliwe że silnik dostanie więcej powietrza i kopcenie przy bucie się zmniejszy , spróbuj też , może pomoże.Pozdrawiam. |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
|
|
|
Beretti
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 57 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 231 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-12-10, 11:53
|
|
|
bolciu napisał/a: | Auto oddane do roboty - sprawdzenie wszystkich wtrysków i ew regeneracja - czyli pewnie regeneracja wszystkich Chociaż warsztat zaufany. Zobaczymy jak będzie po zrobieniu.
[ Dodano: 2018-12-09, 23:26 ]
A więc auto już po sprawdzeniu wtrysków i co się okazało. Wszystkie sprawne. Największa różnica między najlepszym a najgorszym podczas ich pracy na maszynie jak to mechanik określił wynoszą 7% i nie ma najmniejszego sensu ich regenerować, chyba, że mam kaprys i za dużo pieniędzy to nie ma sprawy. Wymieniono podkładki i uszczelniacze na oryginały. Wszystkie doloty szczelne, podciśnienia itd posprawdzane wszystko szczelne. Turbiny pracują wydajnie. Jedyne co może powodować zakopcenie przy bucie to turbina której nie regenerowałem ze względu na trudność w jej wyciągnięciu - ta od kierowcy. No nic, będę obserwował. Najważniejsze, że wtryski dobre. Pozostaje mi tylko jeździć |
Czy sprawdziłeś EGR-y u mnie były szczelne lecz po wyjęciu jeden stał i też kopcił na czarno .
Po umyciu w myjce ultradźwiękowej i przedmuchaniu membrany na pompce śmigał i po założeniu autko odżyło i przestał kopcić aż tak , na ale jak bieg zredukuje i na blacie 4,5 tyś obrotów to niestety za mną jest zasłonka :-)) no ale wiadomo dobry diesel musi kopcić .... |
|
|
|
|
bolciu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bolek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Kwi 2018 Posty: 87 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 2018-12-10, 20:55
|
|
|
Ja dla pewności zaślepiłem egr'y, aczkolwiek obydwa działały, syfu w nich nie było, nawet je wyczyściłem dla pewności. No ale jak miałem już wyciągnięte, a z poprzedniego silnika miałem ładne blaszki pod egr'y to je założyłem. Chciałem w ten sposób wyeliminować ew przyczynę. Przy najbliższej okazji wyjmę blaszki, bo skoro egr'y są to mają być. Na dniach postaram się zamontować kamerę na tył i wrzucę filmik jak to wygląda przy bucie bo tak to ciężko opisać a i sam chętnie zobaczę, bo do tej pory widziałem tylko w lusterku Co do filtra - może faktycznie założę jakiś stożek - temat do przemyślenia. |
|
|
|
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2018-12-11, 01:23
|
|
|
Nie stożek , ten sportowy ma te same wymiary. |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
Beretti
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 57 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 231 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-12-11, 10:02
|
|
|
bolciu napisał/a: | Ja dla pewności zaślepiłem egr'y, aczkolwiek obydwa działały, syfu w nich nie było, nawet je wyczyściłem dla pewności. No ale jak miałem już wyciągnięte, a z poprzedniego silnika miałem ładne blaszki pod egr'y to je założyłem. Chciałem w ten sposób wyeliminować ew przyczynę. Przy najbliższej okazji wyjmę blaszki, bo skoro egr'y są to mają być. Na dniach postaram się zamontować kamerę na tył i wrzucę filmik jak to wygląda przy bucie bo tak to ciężko opisać a i sam chętnie zobaczę, bo do tej pory widziałem tylko w lusterku Co do filtra - może faktycznie założę jakiś stożek - temat do przemyślenia. |
Wydawało mi się właśnie że EGR-y otwierają się żeby dodać więcej powietrza( spalin) i może to być przyczyna że kopci ?? ale nie wiem do końca .... Przyjadę do Ciebie to porównamy te kopcenie .
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
bolciu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bolek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Kwi 2018 Posty: 87 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 2018-12-11, 19:43
|
|
|
A bardzo gorąco zapraszam Ale najpierw niech mi auto zrobią tak jak powinno być. Pojechałem dzisiaj odebrać auto. Pierwsze co - przekręcam kluczyk i kręcę, kręcę, kręcę i lipa. Po kilku razach aku zaczął siadać, więc podpięli starter i odpalił na strzała. No to myślę - chyba aku słabe. Ale niesmak pozostał. Każdy z mechaników mocno zdziwiony zaistniałym faktem, bo auto jeszcze wczoraj odpalali żeby rozgrzać i sprawdzić czy nie ma wycieków i odpalał od kopa. No nic, mówię jade do domu, podładuję aku zobaczymy jutro rano. Pojechałem do domu 70km, zgasiłem auto, przychodzę po 15 minutach odpalam no i znowu auto kręci tak ze 3-4 sek i odpala. No tak nie może być. Stary fiat lepiej odpala. Dzwonie do nich i mówię, że lipa jest i wracam. Jadę sobie około 100km/h , wciskam pedał w podłogę, wyprzedzam ciąg ciężarówek i raptem bach, auto zgasło. No to poziom wkur... sięgnął zenitu. Zjechałem na pobocze, odpalam auto i jadę dalej. Podpinamy kompa - czujnik ciśnienia paliwa. Zostawiam auto, kumpel podjeżdża po mnie swoim audi a6 i mówi - wracamy lawetą - uszczelka pod głowicą leży pech za pechem dzisiaj. A ja się zastanawiam co jest przyczyną długiego kręcenia żeby odpalił |
|
|
|
|
|