Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB ] Naprawa skrzyni 4.2  
Autor Wiadomość
Kao 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 20 Paź 2018
Posty: 26
Skąd: Francja
Wysłany: 2018-10-20, 20:58   [D2 96 4.2PB ] Naprawa skrzyni 4.2

Witam wszystkich, kupiłem a8 d2 4.2 ( wydaje mi się że tanio) z usterką skrzyni mianowicie brak wstecznego. Audi ma wyciek oleju skrzyniowego z chłodniczki i mogło się to przyczynić do tego że wysiadł wsteczny ( tak myślę). Sprawa taka że skrzynie chciałbym naprawić sam lecz nigdy wcześniej nie naprawiałem automatu, czy jest ktoś ogarnięty aby mógł mnie pokierować ewentualnie co i jak? czy są potrzebne jakieś specjalne narzędzia? gdzie kupić części? Jest to automat 4 biegowy.
Druga sprawa że mam do kupienia drugą rozbitą na graty z silnikiem 3.7, jest szansa że te skrzynie będą takie same bo zastanawiam się czy nie wiąć drugiej z tym że stoi 300 km odemnie.
 
 
marcin85 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 108
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-10-21, 07:46   

dlaczego ci nie odpowiem ale uzytkownik PSG napisal swietny poradnik dzieki niemu naprawilem swoja skrzynie a wlasnie robie druga koledze, co do wstecznego to czeka cie rozbiorka cale skrzyni praktycznie, czesci midparts.pl przykladowo ale kontakuje albo szukaj po necie innych bo sa cenoy rone , pewnie lepiej by bylo kupic druga na podmianke kwestia ceny, a jak naprawiac kwestia twoich umiejetnosci
 
 
Kao 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 20 Paź 2018
Posty: 26
Skąd: Francja
Wysłany: 2018-10-21, 08:19   

Co do wymiany na drugą to boję się że mogę kupić w nienajlepszym stanie, dać 3 tysiące za coś co nie będzie działało to tak śrenio opłacalne, Problem jest w tym że mieszkam we francji, tutaj zakup takiej skrzyni będzie trudny i nieopłacalny, z polski sprowadzać też nie bardzo mi pasuje bo jak wyjdzie coś nie tak to bedzie problem aby odesłać czy coś. Ma ktoś info czy z 3.7 może byc taka sama? niestety nie moge tego zweryfikować sam
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-10-21, 11:56   

Z 3.7 nie będzie pasować, tam tylko 5-biegowe były montowane.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Kao 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 20 Paź 2018
Posty: 26
Skąd: Francja
Wysłany: 2018-10-21, 17:47   

A jakbym miał taką całą 3,7 to dało by rade zaadaptować razem ze sterownikiem?

Dziś zauważyłem że jednak ten wsteczny coś tam delikatnie łapie, jak jest prosta droga i koła mam prosto to delikatnie cofa ale naprawdę bardzo delikatnie.
 
 
marcin85 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 108
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-10-22, 08:31   

Mysle ze najprosciej dla ciebie bedzie jak wyjmiesz swoja skrzynie i zweryfikujesz stan bedziesz wiedzial co naprawic chyba ze to ma by operacja na otwartym sercu w ciagu jednego dnia ja mimo wszystko bym rozbieral swoja na necie sa filmiki jak rozebrac
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-10-22, 10:04   

Kao napisał/a:
A jakbym miał taką całą 3,7 to dało by rade zaadaptować razem ze sterownikiem?

Możliwe, że się da, ale czy bez problemów, to nie wiem, bo nigdy tego nie robiłem.
Poza tym skrzynia 5-biegowa z 3.7 (5HP19FL) jest słabsza wytrzymałościowo niż skrzynia 5-biegowa, która była fabrycznie zestawiana z 4.2 (5HP24A).
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Kao 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 20 Paź 2018
Posty: 26
Skąd: Francja
Wysłany: 2018-10-22, 11:47   

Wczoraj wyskoczyłem nią na trasę bo wcześniej nie miałem okazji i stwierdzam że do przodu tez nie za bardzo działa, czuć szarpnięcia delikatne i dodatkowo 4 bieg tak jakby nie dopinał się do końca czasami przy np 120 są obroty ponad 3 tysiące i wyje a czasami tak jak powinno być czyli ok 2.5. Oczywiście mówię o delikatnym muskaniu gazu. 4 się dopina bo jak włączę na ograniczenie do 3 to obroty się podnoszą ale nie znacznie. Nie wiem czy dość jasno tłumaczę jak nie to postaram się nagrać film jak to wygląda.

No i teraz dylemat co z tym fantem zrobić. Rozbebeszać skrzynię i naprawiać na właśną rękę? czy kupować całą a8 z 3.7 i przekładać z niej skrzynię? nie wiem co robić.
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2018-10-22, 13:04   

Za Ciebie to nikt nie zdecyduje. Trzeba by mieć szklaną kulę aby ocenić czy skrzynia którą ew. kupisz będzie sprawna albo czy Twoje umiejętności są wystarczające do naprawy.
Filmy nic nie dadzą, skrzynie trzeba rozebrać. Im dłużej się ją używa tym koszty mogą być większe.
Kupowanie skrzyni innej niż masz 1:1 mija się z celem.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-10-22, 13:47   

A poziom oleju w skrzyni jest w ogóle teraz prawidłowy? Jak uzupełniałeś po zlikwidowaniu wycieku?
_________________
Four rings to rule them all
 
 
marcin85 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 108
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-10-22, 17:35   

jeżeli w 3,7 jest 5hp19 ( tego nie wiem ) to sobie daruj lepiej z innym oznaczeniem kup 5hp24a i poprzekladaj flaki do swojej inne mogo byc plyty ale reszta bedzie ok jak cos mam znajomego co by ci wyslal skrzynie podejrzewam ze do francji tez by ogarnol ale jezeli chcesz robic to polecam ten temat na poczatek

ja swoja zrobilem z pomoca forumowego kolego psg jest bardzo fajny temat jego co i jak po kolei i drugi innego uzytkownika ktory tez wrzucil duzo zdjec co i jak rozebrac, co do przyczyn to jak skrzynia nie daje bledow to trzeba szukac, ale od znajomego skrzyniarza to powiedzial tak: zanim zrzucisz skrzynie zlej olej i sprawdz sterownik odkrec plyte sterujaca sprawdz czy nie jest peknieta ( niestety od srodka peka dokladnie w tym miejscu gdzie jest wybity numer, pomierzyc opornosc cewek i poskladac jak sie uda to mozna samemu sie zamknac w 150pln, 50 uszczelka miski 34 uszczelka plyty i powiedzmy z 50 pln litr oleju na dolewke jezeli nic z tego nie pomorze to skrzynia do zwalenia i rozebrania, ja nie ufalem zadnemu skrzyniarzowi i podparlem sie doslownie 3 tematami z tego forum i niemajac nigdy z tym stycznosci jakos to porozbieralem, moja rada to przeczytaj jeszcze tematy z linkow moze cos cie nakieruje bo jest bardzo duzo informacji a w ciemno to nie ma co strzelac,

https://www.a8team.pl/d2-...jny-vt25081.htm

https://www.a8team.pl/-pr...-c5-vt23008.htm

https://www.a8team.pl/nap...zny-vt11078.htm

wrazie czego pisz czy bledy jakies masz i jakie to sa bo to duzo powie
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-10-22, 17:40   

marcin85 napisał/a:
ja swoja zrobilem z pomoca forumowego kolego psg jest bardzo fajny temat jego co i jak po kolei i drugi innego uzytkownika ktory tez wrzucil duzo zdjec co i jak rozebrac, co do przyczyn to jak skrzynia nie daje bledow to trzeba szukac, ale od znajomego skrzyniarza to powiedzial tak: zanim zrzucisz skrzynie zlej olej i sprawdz sterownik odkrec plyte sterujaca sprawdz czy nie jest peknieta ( niestety od srodka peka dokladnie w tym miejscu gdzie jest wybity numer, pomierzyc opornosc cewek i poskladac jak sie uda to mozna samemu sie zamknac w 150pln, 50 uszczelka miski 34 uszczelka plyty i powiedzmy z 50 pln litr oleju na dolewke jezeli nic z tego nie pomorze to skrzynia do zwalenia i rozebrania, ja nie ufalem zadnemu skrzyniarzowi i podparlem sie doslownie 3 tematami z tego forum i niemajac nigdy z tym stycznosci jakos to porozbieralem, moja rada to przeczytaj jeszcze tematy z linkow moze cos cie nakieruje bo jest bardzo duzo informacji a w ciemno to nie ma co strzelac,


<brawo> <brawo> <okok> <okok>

jak to dobrze, że mam Cie na miejscu w razie co :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
marcin85 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 108
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-10-22, 17:48   

no tylko teraz masz juz inna skrzynie ale w sumie one wszystkie podobne wrazie czego bedziemy dzialac czego oczywiscie nie zycze
 
 
Kao 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 20 Paź 2018
Posty: 26
Skąd: Francja
Wysłany: 2018-10-22, 19:59   

marcin85 Jak masz kogoś kto ma taką skrzynię to chętnie przyjmę, z wysyłką raczej nie będzie problemu, mam znajomych co jezdzą więc pewnie by wzieli.

Co do oleju w mojej, gość który mi sprzedawał powiedział że uzupełnił olej ale wydaje mi się że tego nie zrobił, na właśną rękę sprawdzę go ale dopiero w sobotę chyba że w tyg uda się, zobaczymy, olej sprawdzamy przy temp oleju 35 stopni i włączonym silniku dobrze myślę?

Autem w ogóle nie jeżdzę, zrobiłem od kupna 50 km.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-10-22, 20:24   

Kao napisał/a:
marcin85olej sprawdzamy przy temp oleju 35 stopni i włączonym silniku dobrze myślę?

Dokładnie tak. Przy 35 stopniach ma się zaczynać sączyć z otworu wlewowego ;)
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.