Autor |
Wiadomość |
el_kylos
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2018 Posty: 43 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-11-20, 00:10 [D3 03 4.2MPI] wymiana zawieszenia sportowego na komfortowe
|
|
|
Witam wszystkich, niedługo po zakupie w moje ósemce wymieniałem kilka pierdół, które drażniły (czujnik parkowania, wzmacniacz bose, moduł komfortu drzwi kierowcy, moduł akumulatora), ale teraz naszło mnie na zmiane miechów ze sportowych (w mmi oznaczenie air suspension sport) na te z zawieszenia standardowego aby uzyskać większy komfort na naszych dziurawych drogach. Chciałbym się Was drodzy forumowicze poradzić, jak to wszystko zrobić, żeby było zgodnie ze sztuką:) Z tego co czytałem/ogladałem sprawa przedstawia się następująco:
Przy wymianie miecha przód:
1. Kierownica prosto (skrzynia biegow w polozeniu Neutral)
2. Włączamy tryb podnośnika Jacking mode
3. Odlączenie akumulatora
4. Auto idzie do góry na podnośniku
5. Odkręcamy koło
6. Odkręcamy i wyciągamy wężyk doprowadzający powietrze do miecha
7. Odkręcamy śruby w górnej i dolnej częsci miecha
8. Zdejmujemy podszybie i rozłączamy pod maską połączenie elektryczne
9. Odkręcamy śruby pod maską "z góry" miecha
10. Demontujemy miecha
11. Zakładmy "nowego" miecha postępując analogicznie tak jak demontowalismy "starego" miecha, czyli dokręcamy śruby, podłaczamy połączenie elektryczne a następnie wężyk z powietrzem
12, Zakładamy koło
13. Opuszczamy auto na podnośniku
14. Właczamy akumulator
15. Wyłączamy tryb podnośnika jacking mode
16. Testujemy czy auto stoi równo i czy po wybraniu odpowiednich trybów samochód podnosi się (comfort, lift) bądz opuszcza (dynamic).
Po wymianie miechów sportowych na standardowe następuje kalibracja zawieszenia programem komputerowym (m.in. VCDS) t.j. określenie wysokości na pozycji auto: przód 416mm, tył 398mm.
Jestem laikiem w temacie, mój przyjaciel, mechanik pomoże mi w wymianie. Jeśli coś pominąłem badź kolejność kroków jest nieprawidłowa bardzo proszę o komentarz.
Inne moje pytanie brzmi, czy po wymianie miechów na standardowe (numery częsci miechów które montujemy możemy sprawdzić na stronce http://ifinterface.com/page/page3.php) musze też zmienić moduł komfortu z auta które miało fabrycznie zamontowane standardowe miechy z zawieszenia komfortowego? I jesli tak to czy któs może mi podać numery seryjne takich modułów, bo nie mogłem tego namierzyć?
Przy wymianie modułu komfortu zapewne trzeba też zdjąc komputerowo ochrone komponentu. Czy po wymianie modułu komfortu w MMI zmieni mi się opis z Air Suspension-Sport na Adaptive Air Suspension?
Proszę o opinię czy jeszcze o czymś muszę pamiętać przy tej wymianie i nie jechanie mnie jeśli napisałem gdzieś jakieś głupstwo, powtarzam jestem laikiem
Przed dodaniem tematu, korzystałem z funkcji szukaj na forum jednak nie znalazłem instrukcji krok po kroku wymiany miecha i innych elementów zawieszenia aby zmienić je ze sportowego na komfortowe. Z góry przepraszam jeśli jest gdzieś taki temat a ja go w jakiś sposób zdublowałem i proszę mnie do niego odesłać:)
Pozdrawiam i liczę na komentarze.
Krzysiek |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-11-20, 00:51 Re: [D3 03 4.2MPI] wymiana zawieszenia sportowego na komfor
|
|
|
el_kylos napisał/a: | Inne moje pytanie brzmi, czy po wymianie miechów na standardowe musze też zmienić moduł komfortu z auta które miało fabrycznie zamontowane standardowe miechy z zawieszenia komfortowego? |
Nie moduł komfortu ale sterownik zawieszenia.
Tym bardziej, że... el_kylos napisał/a: | Po wymianie miechów sportowych na standardowe następuje kalibracja zawieszenia programem komputerowym (m.in. VCDS) t.j. określenie wysokości na pozycji auto: przód 416mm, tył 398mm. |
Na twoim sterowniku, zgodnie ze sztuką, nie wykonasz takiej kalibracji.
Tzn. wartości mierzone na kołach po dłuższych zabiegach może uda się takie uzyskać ale w sterowniku, normalnym interfejsem diagnostycznym, nigdy takich nie dopiszesz.
Natomiast po wymianie sterownika zawieszenia auto powinno ustawić się samo do wartości zapisanych w tymże sterowniku.
Oczywiście należy sprawdzić czy auto stoi właściwie ale jeżeli wcześniej ktoś na tym sterowniku miał idealnie zrobioną kalibrację to twoje auto powinno się ustawić tak samo.
el_kylos napisał/a: | Przy wymianie modułu komfortu zapewne trzeba też zdjąc komputerowo ochrone komponentu. |
Po wymianie sterownika zawieszenia nic nie trzeba zdejmować bo on nie posiada CP.
Jeżeli gdzieś tak przeczytałeś to głupoty ludzie piszą.
el_kylos napisał/a: | Czy po wymianie modułu komfortu w MMI zmieni mi się opis z Air Suspension-Sport na Adaptive Air Suspension? |
Po wymianie sterownika zawieszenia na ten komfortowy powinien się zgłosić w MMI jako "Adaptive Air Suspension". |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-11-20, 06:44
|
|
|
No i ostatecznie wymieniasz całą kolumnę czy tylko miech? Bo jak miech, jak ciągle piszesz, to wymienia się go delikatnie inaczej. Konkretnie pominąłeś fakt wymontowania całego amortyzatora i zmiany na nim miecha. Czy amorki same z siebie są taki same w dla obu zawieszeń? Jeśli jednak masz na myśli całe amory to jesteś blisko |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
el_kylos
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2018 Posty: 43 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-11-20, 11:23
|
|
|
dziękuję FOSS, tak pomyliłem moduł komfortu ze sterownikiem zawieszenia, poszło dla Ciebie "pomógł":)
Drago_o tak, miałem na myśli wymiane całych amortyzatorów, ale błędnie określałem to jako same miechy. Dzięki chłopaki za odpowiedzi:)
Jeszcze jedno mnie nurtuje, czy sterownik zawieszenia o numerze 4E0 907 553 F bedzie od zawieszenia standardowego? Jeśli od sportowego to proszę niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu:) |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-11-20, 12:58
|
|
|
el_kylos napisał/a: | Jeszcze jedno mnie nurtuje, czy sterownik zawieszenia o numerze 4E0 907 553 F bedzie od zawieszenia standardowego? |
Pod tym numerem jest wersja sport. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
el_kylos
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2018 Posty: 43 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-11-20, 14:25
|
|
|
Dzięki FOSS, sprzedający ma jeszcze sterownik o numerach 4E0 907 553 E i SW 4E0 910 553 E, czy to wersja standard? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-11-20, 19:15
|
|
|
el_kylos napisał/a: | Dzięki FOSS, sprzedający ma jeszcze sterownik o numerach 4E0 907 553 E i SW 4E0 910 553 E, czy to wersja standard? |
Tak. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-11-20, 20:06
|
|
|
el_kylos napisał/a: | jak to wszystko zrobić, żeby było zgodnie ze sztuką:) |
Miech.pdf Wymontowanie i zamontowanie pneumatycznej kolumny resorująco-tłumiącej |
Pobierz Plik ściągnięto 701 raz(y) 274,13 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
el_kylos
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2018 Posty: 43 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-11-20, 21:40
|
|
|
dzieki FOSS
Cytat: | :]
Miech.pdf
Wymontowanie i zamontowanie pneumatycznej kolumny resorująco-tłumiącej
Pobierz Plik ściągnięto 2 raz(y) 274,13 KB |
dziękuję również Marcin i czy masz może też wersje pdf dla tylnego amortyzatora?
poszło również "pomógł" |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-11-20, 21:54
|
|
|
Proszę:
tył.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 744 raz(y) 217,22 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
el_kylos
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2018 Posty: 43 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-11-21, 17:55
|
|
|
Operacja zmiany zawieszenia ze sportowego na komfortowe na chwile obecną zakończona sukcesem:)
Po wymianie amortyzatorów oraz sterownika, auto zrobiło się bardziej komfortowe. W MMI wyświetla się teraz "Adaptive Air Suspension", wszystkie tryby działają jak należy (auto opuszcza się i podnosi)
W sterowniku zapisane były wysokości takie jak "fabryka" zaleca, takze nie trzeba było nawet kalibrowac komputerowo. Sprawdzę jeszcze po nocy w garazu czy auto nie opadnie na którąś stronę.
Panowie dziękuję za Wasze udzielanie się w wątku (szczególnie FOSS i Marcin2013)
Pozdrawiam, Krzysiek |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
el_kylos
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2018 Posty: 43 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-11-21, 20:44
|
|
|
Tak Drago mierzyłem od środka emblematu na feldze do nadkola miarką, 398 tył i 416 przód po obu stronach +/- 1 badz 2 mm. Chyba że taki sposób nie jest miarodajny to proszę mnie wyprowadzic z błędu. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-11-21, 21:56
|
|
|
Nie no dobrze, ale to wydaje się aż nieprawdopodobne bo czujniki przecież zostały stare te co miałeś a to właśnie je się adaptuje. Znaczy adaptacja ma na celu nanieść korekty do odczytów z czujników. Wygląda na to, że jednak jest dobrze jak mierzone |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
el_kylos
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2018 Posty: 43 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-11-22, 00:16
|
|
|
Szczerze mówiąc sam byłem mile zaskoczony, że takie były wyniki pomiarów wysokości i nie jest konieczna kalibracja |
|
|
|
|
|